Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Problem z klimatyzacją


stachu33

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Pomóżcie mam problem z klimatyzacją przy pełnym obciążeniu zaraz po odpalenia auta kiedy klimatyzacja pracuje najmocniej kompresor stawia taki opór że aż pasek piszczy potem po zchódzeniu kabiny wszystko cichnie i jest ok

NIe jestem pewny czy to oznacza że kompresor się zaciera - Pasek jest napięty odpowiednio - i gdzie mogę to sprawdzić w okolicy Wałbrzycha - zna ktoś jakiś dobry serwis klimatyzacji w tych Okolicach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz czy skraplacz masz czysty (byc moze jest brudny i za wysokie cisnienie masz w ukladzie dlatego sprezarka staje) i czy wentylator elektryczny dziala poprawnie?? Czy te obciazenie jest od razu po wlaczeniu klimy czy po kilku sekundach??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obciążenie powstaje chwile po włączeniu klimy wtedy gdy obroty nawiewu są największe i trwa to do momentu wyrówania temperatury w kabinie potem wszystko jest OK

Auto to kupiłem miesiąc temu - stało ono na komisie około 6 miesięcy w tym czasie było odpalane sporadycznie a w dniu zakupu goście z komisu nabijali klime bo mówili że jest mało środka - obecnie klima chłodzi dobrze - poza tym że są te piski na pasku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.."goscie z komisu nabijali klime..", he, he, he Ja wiem ze oni tam robia wiele, ale zeby tak krecic... :polew: :polew: :polew: :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki, ale myslalem ze moze na placu u siebie ja nabijali. Wiele widzialem i sobie po prostu tak pomyslalem :D

:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.."goscie z komisu nabijali klime..", he, he, he Ja wiem ze oni tam robia wiele, ale zeby tak krecic... :polew: :polew: :polew: :polew:

Nie rozumiem co tu dziwnego. Jezeli ktos ma pojecie to pod blokiem nabije klime wystarczy zeby mial potrzebny sprzet ktorego specjalnie duzo nie jest, no i troche wiedzy. No chyba ze jest cos skopane np. sprezarka skraplacz. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem co tu dziwnego. Jezeli ktos ma pojecie to pod blokiem nabije klime wystarczy zeby mial potrzebny sprzet ktorego specjalnie duzo nie jest, no i troche wiedzy. No chyba ze jest cos skopane np. sprezarka skraplacz.

dokładnie :thumbup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak ale ja nie bardzo jaże dlaczego to cholerstwo piszczy ?? ;([br]Dopisany: 08 Sierpień 2007, 12:28 _________________________________________________Problem chwilowo rozwiązany - wymieniełem pasek - pisk ustał i narazie odpukać wszystko OK :audi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wina była najwidoczniej po stornie paska, może był już zużyty i gdy sprężarka pracowała pod dużym obciążeniem wtedy pasek piszczał. Można by było dla pewności podjechać do jakiegoś gościa od klim i sprawdzić ile jest oleju w sprężarce. Ale raczej powinno być dobrze.

Pozdrawiam i życzę miłego chłodzenia w autku :th:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam to samo - pasek nowiutki - wymieniony niedawno w ASO. Jak jest gorąco i klima zaczyna mocno chłodzić to przez 15 sekund pasek zaczyna wyć jak cholera :kwasny:

jak sprawdzić skraplacz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sprawdzić skraplacz ?

no najłatwiej to wizualnie, podnieść maskę i oblukać jakie są wgnioty od kamlotów, które wpadły i powgniatały żeberka...

Ale jak Ci piszczy, to nie sądzę że skraplacz jest winny. Te wszystkie rolki wymieniłeś również ? (razem z paskiem ? )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przedewszystkim sprawdz cisnienie w ukladzie. musi odpowiadac normom. przy temperaturze 15-20 C powinno sie zawierac pomiedzy 7-9 barow.

zbyt duze cisnienie powoduje zbyt duze obciazenie kompresora - musi wytworzyc o wiele wyzsze cisnienie, niz przy optymalnym napelnieniu ukladu.

zbyt niskie cisnienie powoduje niedostateczne smarowanie kompresora.

trzeba sprawdzic rowniez rolke napinajaca pasek- moze byc zatarta oraz stopien napiecia tejze rolki - powinnna byc napieta momentem 30Nm.

wazna jest rowniez czystosc skraplacza, oraz sprawnosc wentylatora/ow chlodnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra - kilka wgniotów jest ale nie duże.

Skraplacz obleciałem Karcherem bo w cholere robactwa było.

co do mechaniki to wymieniałem sam pasek. Żadnych rolek przy sprężarce nikt nie sugerował wymieniać na przeglądzie w ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja obsatwiam kończącą sie sprężarke..miałem taksamo..jeździłem z tym...jeździłem...aż stanela na amen i miałem cały układ do wymiany...bo opiłki poszły w obieg i koszty masakryczne...

U mnie to sie objawiało tak ze po uruchomieniu auta...szczególnie po trzymaniu go na słoncu kiedy było goraco...sprężarka piszczała (pasek) ...po paru minutach stopniowo cichła...i było ok...niestety później staneła na amen ze spaliło pasek napedzający klime...więc jeśli nie znalazłes innej przyczyny szykuj sie na wymiane spręzarki...niestety klim jest jedna z tych rzeczy ktorych bez specjalistycznego sprzetu sami w garażu nie zrobimy...( mowa o nabijaniu):( 3m sie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...