Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Prośba o analizę logów 1,9tdi AFN Quattro


Dyfer30

Rekomendowane odpowiedzi

ciahciah - gruszkę sprawdziłem podsysając wężyk, zatkałem go także na chwilę językiem, żeby sprawdzić czy układ jest szczelny i jest.

Czy sztanga może się sama rozregulować - wątpię - czy komuś z forum pomogło jej wyregulowanie - podaj link jeśli tak ok ?

Prędzej spodziewam się problemów z tym co steruje kierownicami bo widać, że przeładowuje.

Czy ten zaworek sterujący podciśnieniem można jakoś sprawdzić, ewentualnie wyczyścić ?

Mam VAG-a ale w moim autku nie da rady wymusić pracy sztangi w basic settings 011 - czy jest jakiś inny sposób na wymuszenie pracy tej sztangi na postoju ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam VAG-a ale w moim autku nie da rady wymusić pracy sztangi w basic settings 011 - czy jest jakiś inny sposób na wymuszenie pracy tej sztangi na postoju ?

Masz 97 wiec powinno byc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ehh.. odsysanie gruszki, nie o to chodzi, chodzi o sprężynę gruszki

a co do sztangi, założyłeś strumienice i fabrycznie wyregulowana sztanga obecnie nie pasuje, oczywiście jak za dużo skrócisz pod koniec obrotów będzie przeładowanie ale od tego masz vaga'a żeby ustawić jak należy...3500obr 65%, po wrzuceniu loga z ustawioną sztangą powiem czy gruszkę trzeba wymienić, oczywiście mogę być w błędzie i kręcenie sztangą może nie dać żadnego efektu, ale dzięki temu będzie wiadomo że masz do wywalenia strumienice która zaburza prace turbiny..

zrób też loga 011 z podmienionym N75 na N18, wykluczy to nie domaganie zaworka

gruntownie jeszcze raz sprawdź układ podciśnieniowy

sprawdź też porządnie rozrząd bo może przeskoczył pasek o jeden ząbek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyfer

Nic nie rob ze sztangą turbiny... powtarzam jeszcze raz - sztange turbiny mogą regulowac tylko serwisy turbin.

Czy prawdą jest ze u Ciebie katalizator został zastąpiony jakąs strumienicą ??

Nad teorią ze fabrycznie wyregulowana sztanga "nie pasuje" do zalozonej strumienicy - spuszczam zaśłone milczenia.... :)

Zrob trzy próby 011 od 1500 do 4200 na 3 biegu i pokaz.

Mozesz oczywiscie podmienic N75 z N18 i rowniez wykonac logi - poprawy sie nie spodziewam ale kto wie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyfer

Nic nie rob ze sztangą turbiny... powtarzam jeszcze raz - sztange turbiny mogą regulowac tylko serwisy turbin.

Czy prawdą jest ze u Ciebie katalizator został zastąpiony jakąs strumienicą ??

Wstawiłem dokładnie taki zestaw:

http://allegro.pl/item1084432254_katalizator_strumienica_audi_a4_a6_vw_passat_19tdi.html

Nad teorią ze fabrycznie wyregulowana sztanga "nie pasuje" do zalozonej strumienicy - spuszczam zaśłone milczenia.... :)

Ja też mam wątpliwości, bo nie widzę, żeby forumowicze wywalający katalizatory regulowali sztangi.

[br]Dopisany: 07 Wrzesień 2010, 20:19_________________________________________________

ehh.. odsysanie gruszki, nie o to chodzi, chodzi o sprężynę gruszki

a co do sztangi, założyłeś strumienice i fabrycznie wyregulowana sztanga obecnie nie pasuje, oczywiście jak za dużo skrócisz pod koniec obrotów będzie przeładowanie ale od tego masz vaga'a żeby ustawić jak należy...3500obr 65%, po wrzuceniu loga z ustawioną sztangą powiem czy gruszkę trzeba wymienić, oczywiście mogę być w błędzie i kręcenie sztangą może nie dać żadnego efektu, ale dzięki temu będzie wiadomo że masz do wywalenia strumienice która zaburza prace turbiny..

zrób też loga 011 z podmienionym N75 na N18, wykluczy to nie domaganie zaworka

gruntownie jeszcze raz sprawdź układ podciśnieniowy

sprawdź też porządnie rozrząd bo może przeskoczył pasek o jeden ząbek

Pokręcenie sztanga u mnie chyba graniczy z cudem - zapieczone dziadostwo mocno - spróbuję w sobotę.

Inni wstawiają właśnie te zestawy który zamontowałem zamiast kata i auta im jeżdżą jak trzeba, więc dlaczego moje miałoby robić fochy ?

Rozrząd na 100% ok - sam byłem przy ustawianiu.

Z podmianą zaworka to dobry pomysł - sprawdzę w sobotę czy coś to da.

Czy da się jakoś na postoju przekonać ten układ, żeby ruszył sztangą ?

Wtedy byłoby widać czy w ogóle działa.

Może u mnie w ogóle nie ma podciśnienia i dlatego turbina za mocno ładuje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy da się jakoś na postoju przekonać ten układ, żeby ruszył sztangą ?

Wtedy byłoby widać czy w ogóle działa.

Włacz 011 Basic Settings - maska w gore i mozesz sobie poobserwowac jak sztanga pracuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak będziesz robił podmianę zaworków sprawdź plastikową czarną kulkę(akumulator podciśnienia) koło N75 czy jest szczelny i zaworek zwrotny biało/czarny(wygląda jak duży proszek do ssania), w jedną stronę ma puszczać powietrze a w drugą nie, obie rzeczy sprawdzasz ustami

po sprawdzeniu wszystkiego zrób wszystkie logi, żeby basic setting zrobić musisz mieć pełną wersje vag 311.2, jak coś pisz na pw, jak nie zamieścisz kompletu logów nikt ci nie wywróży gdzie wywiało ponad 20koni :gwizdanie:

przemik dołóż od siebie jakiś pomysł, a nie tylko będziesz krytykował

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy da się jakoś na postoju przekonać ten układ, żeby ruszył sztangą ?

Wtedy byłoby widać czy w ogóle działa.

Włacz 011 Basic Settings - maska w gore i mozesz sobie poobserwowac jak sztanga pracuje.

Auto jest z Lutego 1997 i VAG 311.2 w pozycji 011 BS wypisauje Not Available !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i co dalej Dyfer? wystarczy ci mułowaty AFN którym przed każdym wyprzedzaniem tira będziesz musiał się przeżegnać?

proponuje przeczytać wątek od początku i kopiować do notatnika co może ci się przydać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak będziesz robił podmianę zaworków sprawdź plastikową czarną kulkę(akumulator podciśnienia) koło N75 czy jest szczelny i zaworek zwrotny biało/czarny(wygląda jak duży proszek do ssania), w jedną stronę ma puszczać powietrze a w drugą nie, obie rzeczy sprawdzasz ustami

po sprawdzeniu wszystkiego zrób wszystkie logi, żeby basic setting zrobić musisz mieć pełną wersje vag 311.2, jak coś pisz na pw, jak nie zamieścisz kompletu logów nikt ci nie wywróży gdzie wywiało ponad 20koni :gwizdanie:

przemik dołóż od siebie jakiś pomysł, a nie tylko będziesz krytykował

Akumulator podciśnienia nie jest całkiem szczelny - dałem radę tak dmuchać, że przepuszczał, czarno-biały zaworek jest ok.

Wyjąłem N18 i N75 i sprawdziłem oba dmuchając - działały różnie tzn.

N75 dmuchając w dowolny gruby wlot powietrze wylatywało drugim grubym, cienkim nie wylatywało, próbowałem dmuchać w cienki ale był zatkany

N18 gdy dmuchałem w gruby obok cienkiego wtedy powietrze wylatywało tylko cienkim, a gdy w drugi gruby wylatywało grubym natomiast gdy dmuchałem w cienki był zatkany

Po zamianie zaworów silnik miał moc jak nigdy - auto zasuwało jak wściekłe do czasu gdy silnik się nagrzał - wtedy moc go całkowicie opuściła a dopiero po rozgrzaniu zacząłem robić logi.

Zrobiłem tylko 1 dynamiczny 011 bo nie dało rady przekroczyć 3 800 obr.

Poniżej link do logów statycznych, BS oraz tego dynamicznego 011

http://yfrog.com/3t000qdjx

Czy zaworek N75 mam do wymiany ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój pierwszy post.. chodziło o sprawdzenie gruszki, długości sztangi i N75 czy jest w porządku, a tak to wywaliłeś kata nie potrzebnie

Na niskich obrotach to normalne że syczy, powyżej 2500obr odgłos z turbiny powinien cichnąc.

Sterowanie podciśnieniowe układu doładowania kuleje, przed wywaleniem kata proponuje zrobić loga dynamicznego 011 z odkręcona gruszką(dwie śrubki pod gruszką) i sztanga wziętą na maxa do góry, przy okazji zobacz czy w gruszce nie ma oleju w środku i czy sprężyna jest pierońsko sztywna.

Po zdjęciu kata okazało się, że była to tylko oprawka - stąd pewnie gwizdanie turbiny na obrotach <2 500

na razie o układzie wtryskowym i czyszczeniu turbiny :wink4: nic nie będę mówił żeby nie mieszać

pedał gazu napraw, może to pomoże: http://www.motoschematy.pl/sklep,301,13,0,0,20,1.html

filtr paliwa jakiej firmy założyłeś? ile km temu wymiony był?

twój sposób sprawdzenia N75 i N18 jak dla mnie nie był do końca dobry, trzeba było cienkim zasysać i sprawdzić pod napięciem i bez napięcia no ale jak z N18 auto dostało kopa to N75 do wymiany, akumulator podciśnienia też, potem pokaż dynamicznego 011, statycznego 013 i basic setting 004 i będziemy myśleć do dalej :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój pierwszy post.. chodziło o sprawdzenie gruszki, długości sztangi i N75 czy jest w porządku, a tak to wywaliłeś kata nie potrzebnie

Spoko, plecionka już i tak zaczęła siadać, a teraz jakby co to mam zapas ;-)

Na niskich obrotach to normalne że syczy, powyżej 2500obr odgłos z turbiny powinien cichnąc.

Sterowanie podciśnieniowe układu doładowania kuleje, przed wywaleniem kata proponuje zrobić loga dynamicznego 011 z odkręcona gruszką(dwie śrubki pod gruszką) i sztanga wziętą na maxa do góry, przy okazji zobacz czy w gruszce nie ma oleju w środku i czy sprężyna jest pierońsko sztywna.

O N75 to ja tu naprawdę nic nie widzę, a gruszki u mnie nie odkręcisz bez urwania śrub, więc się wstrzymałem.

na razie o układzie wtryskowym i czyszczeniu turbiny :wink4: nic nie będę mówił żeby nie mieszać

pedał gazu napraw, może to pomoże: http://www.motoschematy.pl/sklep,301,13,0,0,20,1.html

filtr paliwa jakiej firmy założyłeś? ile km temu wymiony był?

Dzięki za link :-)

Filtr MANN założony 2 tys km temu.

twój sposób sprawdzenia N75 i N18 jak dla mnie nie był do końca dobry, trzeba było cienkim zasysać i sprawdzić pod napięciem i bez napięcia no ale jak z N18 auto dostało kopa to N75 do wymiany, akumulator podciśnienia też, potem pokaż dynamicznego 011, statycznego 013 i basic setting 004 i będziemy myśleć do dalej :rolleyes:

Nikt mi nie podał innego sposobu, więc improwizowałem ;-)

ciahciah - dzięki za pomoc i cierpliwość - auto powoli wraca do formy :-)

Dzisiaj znowu sprawdziłem jak jeździ "na zimno" z podmienionymi zaworkami i jest rewelacyjnie - po rozgrzaniu też :>

Nie wiem co mu się przez noc naprawiło (może koty coś pogrzebały widząc jak się męczę :polew:).

Poniżej wrzucam logi dynamiczne 000, 001, 003, 011 (001 i 011 zrobiłem na zimno i na ciepło):

http://yfrog.com/05000dynjx

Kolejne zrobię gdy założę sprawny N75 (warto kupić nowy czy używany ?).

Teraz to jest jazda aż się logi robić chce - normalnie aż mi się chce jeździć :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kup nowy, będzie gwarancja itp

staraj się jeździć dynamicznie z cegłą na gazie bo kierownice ci się przycinają w turbo, jak dynamiczną jazdą tego nie rozgoni trzeb będzie wyjmować turbo do czyszczenia.. i nie rób więcej logów na nie dogrzanym silniku..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucam nowe logi po wymianie zaworu N75:

Statyczne:

000 http://yfrog.com/6l000rsj

001 http://yfrog.com/55001vtj

003 http://yfrog.com/nc003bzij

004 http://yfrog.com/n1004zffj

007 http://yfrog.com/5y007rrdj

013 http://yfrog.com/6c013jlj

023 http://yfrog.com/jb023wqj

Basic Settings:

000BS http://yfrog.com/jn000bsj

003BS http://yfrog.com/5y003bsj

004BS http://yfrog.com/j6004bsj

Dynamiczne:

dyn000 http://yfrog.com/n8dyn000j

dyn001 http://yfrog.com/j6dyn001gj

dyn003 http://yfrog.com/jvdyn003j

dyn004 http://yfrog.com/5ydyn004j

dyn008 http://yfrog.com/8bdyn008j

dyn010 http://yfrog.com/nfdyn010j

dyn011 http://yfrog.com/5pdyn011j

Turbina szaleje aż mi automatyka paliwo odcina, żeby nie przeładowywało (to się czuje dość wyraźnie przy przyspieszaniu).

Co robić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jednak bedzie trzeba wyjac sprezarke do czyszczenia. Mam tylko nadzieje ze kasa wydana na nowy zwór N75 nie poszla na marne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pedał gazu nie był do dechy wciśnięty..

kiedy filtr powietrza był wymieniany?

do czyszczenia turbina :evil:

Sęk w tym, że pedał był wciśnięty do końca - muszę go sprawdzić, bo dowiedziałem się, że poprzedni właściciel wymieniał linkę od niego i pewnie coś źle poskładał :-(

Filtr powietrza wymieniony jakieś 3 tys km temu przy okazji wymiany oleju itd.

No to lipa z tą turbiną - w przyszłą sobotę jadę wymieniać amortyzatory z tyłu to od razu poproszę mechanika o jej wyjęcie i wyczyszczę.

Przemik - N75 był do wymiany - przecież go sprawdziłem - po wymianie rozebrałem stary i cienki wylot był zatkany brudem - odetkałem i teraz działa tylko jeszcze nie zacisnąłem pierścienia stalowego jak trzeba i nie jest szczelny (zrobili to pioruństwo nieskładalne po rozebraniu ale przy okazji u szwagra spróbuję szczelnie je złożyć to będę miał zapasowy).

Widzę, że zamiast go rozbierać mogłem użyć rozpuszczalnika i też by było ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...