Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Prośba o analizę logów 1,9tdi AFN Quattro


Dyfer30

Rekomendowane odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O dżizas - tak myślałem, że to jakaś kumulacja :no:

Kierownice raczej pracują, bo sztanga chodzi [sprawdzałem ręcznie, bo grupy 011 nie mam dostępnej w VAG-u] - poprzedni właściciel próbował wyczyścić turbinę, ale nie był w stanie jej wyjąć (masakrycznie zapieczone śruby), więc rozebrał ją od przodu.

Trochę gwiżdże na niskich obrotach (tak do 2 000 rpm) po dodaniu gazu.

Kąt wtrysku niedawno wyregulowałem i w statycznych 000 w pozycji 2 jest ładnie tzn. 52-59 - odpala super.

Martwi mnie to, że w 003BS wychodzi bardzo dużo powietrza [420], a gdy przygazuję jest już ok - patrz 003BSa :embarrassed:

To samo jest w statycznej 003 - tam lepiej widoczne, bo w trakcie pomiaru dodałem na chwilę gazu i widać jak się ustabilizowało.

Do tego nie wiem czy "mod piston" w dynamicznej 001 nie jest za duży, a stopnie BTC w 004 są kosmicznie duże - czy to normalne ?

Kata planuję wywalić, bo nie jest mi potrzebny, a tylko przeszkadza - gdy będę miał urlop pojadę go wywalić i przy okazji wyjmę turbinę (o ile faktycznie jest sens, bo jak już pisałem sztanga pracuje - liczę tu na Wasze sugestie).

Pozdrawiam i czekam na kolejne komentarze, bo już nie wiem co robić z tą bestią (po tych logach w ogóle coś poszarpuje i jeszcze gorzej jeździ) :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kata wywal i pojezdzij dynamicznie.Kierownice nie sa do czyszczenia delikatnie sie przycinaja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na niskich obrotach to normalne że syczy, powyżej 2500obr odgłos z turbiny powinien cichnąc.

Statyczny kąt wtrysku regulowałeś po logach bo z logów widać że jest do korekty.

Sterowanie podciśnieniowe układu doładowania kuleje, przed wywaleniem kata proponuje zrobić loga dynamicznego 011 z odkręcona gruszką(dwie śrubki pod gruszką) i sztanga wziętą na maxa do góry, przy okazji zobacz czy w gruszce nie ma oleju w środku i czy sprężyna jest pierońsko sztywna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywal katalizator i powtorz logi dynamiczne - 003,008,010 i 011

Chcialbym ponownie tez zobaczyc 004 dynamiczne i 000 Basic Settings.

czy filtr paliwa byl zmieniany w tym samochodzie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierownice raczej pracują, bo sztanga chodzi [sprawdzałem ręcznie...

Ręcznie ok, ale w normalnej pracy suszarki dochodzi wysoka temperatura, pęd rozgrzanych spalin, łopatki pracują wtedy w bardzo ekstremalnych warunkach i jezeli jest nieduży nagar to regulator podciśnieniowy kierownic nie daje rady prawidłowo wysterować turbiną. :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na niskich obrotach to normalne że syczy, powyżej 2500obr odgłos z turbiny powinien cichnąc.

Statyczny kąt wtrysku regulowałeś po logach bo z logów widać że jest do korekty.

Sterowanie podciśnieniowe układu doładowania kuleje, przed wywaleniem kata proponuje zrobić loga dynamicznego 011 z odkręcona gruszką(dwie śrubki pod gruszką) i sztanga wziętą na maxa do góry, przy okazji zobacz czy w gruszce nie ma oleju w środku i czy sprężyna jest pierońsko sztywna.

Dokładnie tak jak napisałeś przy ok. 2 500 rpm cichnie zupełnie.

Regulowałem przed logami i w 000 w pozycji 2 jest ok - gdzie widać, że jest do korekty ?

Gdy tylko będę mógł to odkręcę gruszkę, zablokuję sztangę i zrobię loga.

[br]Dopisany: 14 Lipiec 2010, 23:05_________________________________________________

Wywal katalizator i powtorz logi dynamiczne - 003,008,010 i 011

Chcialbym ponownie tez zobaczyc 004 dynamiczne i 000 Basic Settings.

czy filtr paliwa byl zmieniany w tym samochodzie ?

Strumienica już zamówiona, więc dni kata już policzone :naughty:

Potem ponowie logi.

Filtr nowy MANN - sam wymieniałem.

[br]Dopisany: 14 Lipiec 2010, 23:08_________________________________________________

Kierownice raczej pracują, bo sztanga chodzi [sprawdzałem ręcznie...

Ręcznie ok, ale w normalnej pracy suszarki dochodzi wysoka temperatura, pęd rozgrzanych spalin, łopatki pracują wtedy w bardzo ekstremalnych warunkach i jezeli jest nieduży nagar to regulator podciśnieniowy kierownic nie daje rady prawidłowo wysterować turbiną. :wink4:

To też może być dobry trop - może ten regulator kuleje ?

Dzięki wszystkim za odpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulator (gruszka) bardzo często kuleje i mało kto bierze pod uwagę że to jej wina. Jeżeli ciśnienie skacze jak szalone ale auto nie wpada w tryb awaryjny gruszka do wymiany.

Strumienica to nie jest najlepsze rozwiązanie, najlepiej wstawić sprawny katalizator, wybić stary lub wstawić zwykłą rurę, można tez wstawić tłumik przelotowy imitujący katalizator, a strumienica według mnie to najgorsza opcja, może zakłócić prace turbiny i przyspieszyć jej zgon.

Statyczny kat wtrysku jest pokazany w Basic setting grupie 000 pozycja druga, ma być mniej więcej 49-54, w twoim logu ja widzę wartość ~5 wiec do korekty, bo w zimie będzie wietnam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulator (gruszka) bardzo często kuleje i mało kto bierze pod uwagę że to jej wina. Jeżeli ciśnienie skacze jak szalone ale auto nie wpada w tryb awaryjny gruszka do wymiany.

Strumienica to nie jest najlepsze rozwiązanie, najlepiej wstawić sprawny katalizator, wybić stary lub wstawić zwykłą rurę, można tez wstawić tłumik przelotowy imitujący katalizator, a strumienica według mnie to najgorsza opcja, może zakłócić prace turbiny i przyspieszyć jej zgon.

Statyczny kat wtrysku jest pokazany w Basic setting grupie 000 pozycja druga, ma być mniej więcej 49-54, w twoim logu ja widzę wartość ~5 wiec do korekty, bo w zimie będzie wietnam.

Qrde to mnie zmartwiłeś, bo wyczytałem w którymś z wątków, że polecali właśnie ten zestaw, który zamówiłem:

http://allegro.pl/item1084432254_katalizator_strumienica_audi_a4_a6_vw_passat_19tdi.html

Teraz jak już mam tą część to założę i zobaczymy jak będzie działać :confused4:

Z tym kątem to mi się popierniczyło i patrzyłem na 000 ale normalne a nie BS - dzięki za wskazanie błędu :)

Czy ta gruszkę warto znaleźć używaną czy tylko nówka ori ma sens ?[br]Dopisany: 15 Lipiec 2010, 15:54_________________________________________________Niestety gruszki za diabła nie mogę odkręcić - są tam tak zapieczone śruby, że nie dałem rady ich ruszyć oczkową 10 - może przy okazji wymiany plecionki z katem na strumienicę gdy będę miał wszystko i tak odkręcone wtedy popryskam je WD40 i jakoś odkręcę - na razie nie ma szans, a nie chcę ukręcić łbów śrub, bo wtedy to dopiero roboty sobie dołożę :no:

Za to ustawiłem kąt wtrysku :)[br]Dopisany: 15 Lipiec 2010, 22:12_________________________________________________Kat wywalony i założona strumienica - wydaje mi się, że auto lepiej przyspiesza w zakresie niższych obrotów, ale po logu dynamicznym widzę, że zaczyna niebezpiecznie zbliżać się do "notlauf" - zobaczcie sami:

http://img685.imageshack.us/img685/2340/20100806.jpg

Po zdjęciu kata okazało się, że była to tylko oprawka - stąd pewnie gwizdanie turbiny na obrotach <2 500 - po założeniu strumienicy nie ma już gwizdania.

qrde jakie ja mam to auto zamulone - widzę, że inni przy tym silniku (fakt, że przy napędzie przednim) mają czasy logów dynamicznych po około 12 s w Grupie 011, a u mnie jest około 18 !!!

Pomóżcie, bo już kończą mi się pomysły co robić :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrob 011 i 008 i 003 oddzielnie... ja tez mam AFN w Q wiec mozemy porownac...

Na Twoim miejscy nie dotykalbym gruszki turbiny... bo i po co.. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrob 011 i 008 i 003 oddzielnie... ja tez mam AFN w Q wiec mozemy porownac...

Na Twoim miejscy nie dotykalbym gruszki turbiny... bo i po co.. :)

Czy robienie oddzielnie coś zmienia ???

Jeśli są tu gdzieś Twoje logi podrzuć linka ok ?

ciahciah twierdzi, że gruszka często kuleje i proponował, żebym ją zdjął - cytuję "przed wywaleniem kata proponuje zrobić loga dynamicznego 011 z odkręcona gruszką(dwie śrubki pod gruszką) i sztanga wziętą na maxa do góry, przy okazji zobacz czy w gruszce nie ma oleju w środku i czy sprężyna jest pierońsko sztywna" - stąd ten pomysł.

W każdym razie zrobię dynamiczne 003, 008, 011 i wrzucę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zmienia - po prostu pomiar jest dokladniejszy ze wzgledu na Sample Ratio.

Tu masz log 011 mojego samochodu.

http://vaglog.rtnet.pl/przemik_15472.html

Hmm no doradców nam na forum nie brakuje... juz musisz sam zdecydowac kogo posluchasz. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki przemik za log - teraz widzę, że na pewno u mnie jest kiepsko :confused4:

Wolę posłuchać tego kto ma takie auto jak ja i spore doświadczenie (jak sądzę po ilości postów) :wink4:

Dzisiejsze logi są pod linkiem:

http://img828.imageshack.us/g/003sz.png/

Zrobiłem je od trochę niższych obrotów - może się przyda.

Czuję, że nie przyspiesza płynnie tylko jest jakieś takie delikatne poszarpywanie :confused4:

Przy wymianie oprawki kata na strumienicę obejrzałem przepływomierz i wyglądał na czysty ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja rada :wink4:

rozrząd do gruntownego sprawdzenia i korekty albo wymień jak już się kwalifikuje

wszystkie wężyki podciśnieniowe do wymiany, jak nadal będą wahania przyspieszenia to gruszka do wymiany

jeżeli chodzi o silnik to z nazwy mamy identyczny tylko moc z innej bajki, no i logi też

jeżeli nie chce ci się bawić w to co napisałem to możesz podmienić turbinę lub wyjąc swoją w celu obejrzenia i wyczyszczenia dla świętego spokoju, może twoja ma nadpalony wirnik lub coś skopane.

jeżeli patrzysz na posty to ci powiem że nie liczy się ilość tylko jakość, a tego jak bym chciał mógł bym w pięciu postach napisać..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O dżizas - naprawdę jest aż tak źle :shocked:

Wężyki sprawdzałem i są drożne - mogę wymienić tylko gdzie kupią takie na metry ?

Jak sprawdzić rozrząd ?

Może go jednak wymienię dla świętego spokoju bo nie wiem kiedy był wymieniany :mysli:

Wirniki turbiny od strony rur oglądałem i były ok, całej nie wyciągałem bo mam strasznie pozapiekane śruby, ale sztanga ruszą się gdy pociągnie się ją palcami, więc raczej powinna pracować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O dzizas...

Kolego ciah... prosze nie wprowadzac zamętu i nie straszyc niepotrzebnie kolegi.

Jaki upalony wirnik ?????? Czy ty czytasz to co piszesz ???

Jeszcze kilka miesiecy temu robiles swoje pierwsze logi -

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=94597.msg1077439#msg1077439

a teraz stawiasz takie diagnozy nie zwracając uwagi na to, ze moze narazasz kogos na koszty, stres i strate czasu.

Kolego dyfer

Zmien rozrzad jesli nie zmieniales - w sumie to powinna byc pierwsza czynnosc po kupnia auta - nic nie rob z zadną gruszką, ani bron Boze nie podmieniaj turbiny.

Z logow nie wynika naprawde nic zlego - to normalne niedomagania wieksze lub mniejsze z ktorymi borykają sie wszyscy wlasiciciele leciwych AFNow ze sporym przebiegiem.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki przemik - tak myślałem, że kolega ciahciah trochę przesadził :wink4:

Poprzedni właściciel zarzekał się, że rok (12 tys km przebiegu) temu podczas wymiany napinacza sprawdzał pasek i resztę i jest ok, ale faktycznie będę spokojniejszy jak pojadę do znajomego mechanika z nowym paskiem, a on rozbierze to wszystko i posprawdza.

Czy powinienem od razu jeszcze coś obowiązkowo wymienić (a może zamówić jakieś części żeby mieli tego dnia w sklepie i kupię te które trzeba) ?

Czytałem w jednym z wątków, że rozrząd z rolkami, napinaczem i pompą kosztuje 850 zł + wymiana - to sporo - czy na pewno trzeba aż tak inwestować "na zapas" wymieniając wszystko ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...