Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Pół FIS i czujnik klocków


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Problem z czujnikami zużycia klocków był już wiele razy poruszany jednak nigdzie nie udało mi się znaleźć rozwiązania mojego problemu, ale może od początku:

Zaczęło się od tego, że przy mocniejszych skrętach kierownicą licznik (1/2 FIS) sygnalizował zużycie klocków. Od jakiegoś czasu komunikat ten pojawia się już po włączeniu zapłonu. Moje podejrzenia padły na przewody przy czujnikach ponieważ z jednej strony "od nowości" nie miałem nawet kostki tylko zwarty przewód a z drugiej strony popękaną i poklejoną kostkę którą ostatecznie również wyciąłem i przewody zwarłem jednak to nie rozwiązało problemu. Podpiąłem się do samochodu z Vag'iem próbowałem przekodować licznik żeby całkiem wyłączyć sygnalizację ale to też nie pomogło - licznik przyjmuje nowe kodowanie ale bez względu na to czy kod jest 00xxx czy 01xxx komunikat cały czas jest wyświetlany. Ostatecznie został na 00xxx - wyłączony. Następnie wykręciłem licznik i tu zaczynają się schody. Myślę, że kabel od czujników jest brązowo - niebieski i wchodzi w 7 pin zielonej 32 stykowej kostki. Czy ktoś z Was posiada może schemat podłączenia tego obwodu z 1/2 FIS ?? W "Sam naprawiam" jest ale raczej pod starszy licznik z przed 99r albo pod pełny FIS bo kolory przewodów są inne i miejsca połączeń też. Następnie mój domniemany kabel brązowo niebieski wchodzi do szarej kostki w lewym słupku. Tam rozpiąłem kostkę i próbowałem zewrzeć przewód z licznika z masą ale również bez skutku. Miernik pokazuje, że jest przejście między masą a tym przewodem - tak jak gdyby oba były masą. I tu znowu moje pytanie - czy może to zależeć od kodowania 00xxx - nie mogę go teraz zmienić na 01 bo nie mam chwilowo dostępu do vaga więc sobie teoretyzuję :confused4: Normalnie z której strony jest ten obwód wpięty do masy ?, przy liczniku czy z drugiej strony ? - wg "Sam naprawiam" jest to "w wiązce przewodów urządzenia ABS" - nie wiem gdzie tego szukać. Czy macie może jakiś pomysł w jaki sposób wyłączyć tą sygnalizacją, narazie nie zależy mi nawet na poprawnym działaniu tego czujnika tylko żeby nie było pisku przy starcie i ciągłego wyświetlania tego komunikatu.

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie ...

Opublikowano

Kolego Rozpiska do kazdego licznika czy z fisem czy z 1/2 czy bez jest taka sama.

Zecz u ciebie polega pewnie na tym ze na przewodzie pojawia sie masa "tym od okładzin hamulcy" a kabelek sprawny powinien wisiec w powietrzy, i dopiero jak zjada sie klocki to pojawia sie na nim masa.

Jesli chodzi o rozpiske pinow to masz bardzo ładnie to w obszernym temacie na temat FIS.

Opublikowano

No właśnie jest na odwrót dobre klocki - jest masa, przewód zatopiony w klocku przeciera się i wtedy wyskakuje komunikat. Spróbuj zewrzeć pin 7 do masy bezpośrednio we wtyczce licznika

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...