jkr80 0 Opublikowano 14 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 Cześć Pytanie jak w temacie. Po jakim przebiegu wymienia się napinacz paska rozrządu w 1.6 ADP. W książce nic nie mówią w autodacie też nie. A jeśli ktoś wymieniał to jakiej marki kupił i w jakiej cenie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
basik9634 0 Opublikowano 14 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 wymienia sie zazwyczaj wtedy gdy jest uszkodzony albo jak ma oznaki ze zaczyna sie wyrabiać i szumi prosta odpowiedz kolego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin22_22-86 0 Opublikowano 14 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 razem z paskiem a nie jak zaczyna szumiec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jkr80 0 Opublikowano 16 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2010 wymienia sie zazwyczaj wtedy gdy jest uszkodzony albo jak ma oznaki ze zaczyna sie wyrabiać i szumi prosta odpowiedz kolego A jak on ma szumieć? Jak go zdiagnozować? Zaznaczam, że nie chodzi mi o rolkę napinacza tylko o napinacz.[br]Dopisany: 14 Lipiec 2010, 22:47_________________________________________________Czy wie ktoś jak zdiagnozować ten napinacz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRYFI 0 Opublikowano 16 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2010 nie bardzo rozumiem pytanie! Napinacz wymienia się !!!zawsze!!! z paskiem. W zależności od kodu silnika, pewnie co 90- lub 120 tys km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M_ILES 1 Opublikowano 17 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2010 Kolego zerknij do ksiazki serwisowej (pewnie mowi, ze napinacz razem z paskiem do wymiany, za kazdym razem). Choc wydaje mi sie, ze jesli Twoj jest w dobrej kondycji, to nie ma takiej potrzeby, bo to kosztowne. Jesli nie wydaje zadnych dzwiekow, chodzi plynnie, cicho, nie wyglada na zdezelowany, to bym go zostawil... Ale niech doradzi ktos, kto wymienial sam pasek, bez napinacza... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WinterOOOO 1 Opublikowano 17 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2010 słuchaj zrób raz a dobrze, wymień wszystko i już-przynajmniej nie będziesz miał stresa że coś Ci może walnąć w silniku chwile po wymianie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knob 0 Opublikowano 17 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2010 Proponuję wymienić kompletny rozrząd. W mojej V6, nie patrząc na stan, wymieniłem cały rozrząd wraz z pompą. Jeżdżę mało i wymieniam paski ze starości - co cztery lata. W ciągu czterech lat zrobię około 25-30 tys km, więc następnym razem wymienię tylko pasek. Jeżdżę teraz bez obaw że coś się posypie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jkr80 0 Opublikowano 19 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2010 nie bardzo rozumiem pytanie! Napinacz wymienia się !!!zawsze!!! z paskiem. W zależności od kodu silnika, pewnie co 90- lub 120 tys km No tak tylko ani "Sam naprawiam" ani autodata nic o tym nie mówi (tzn. o wymianie napinacza - dziwne - jak wklepiesz mój kod silnika to wyskakuje brak danych producenta). A może kolega ma Manuala? W takim razie proszę o udostępnienie. Kolego zerknij do ksiazki serwisowej (pewnie mowi, ze napinacz razem z paskiem do wymiany, za kazdym razem). Choc wydaje mi sie, ze jesli Twoj jest w dobrej kondycji, to nie ma takiej potrzeby, bo to kosztowne. Jesli nie wydaje zadnych dzwiekow, chodzi plynnie, cicho, nie wyglada na zdezelowany, to bym go zostawil... Ale niech doradzi ktos, kto wymienial sam pasek, bez napinacza... Dzięki a jaką ma kolega na myśli książkę? Bo ja zawsze najpierw sprawdzam książki i poradniki do jakich mam dostęp a dopiero później piszę na forum. Ale jeśli kolega taką posiada (może Manual service...) to proszę o udostępnienie mi jej. słuchaj zrób raz a dobrze, wymień wszystko i już-przynajmniej nie będziesz miał stresa że coś Ci może walnąć w silniku chwile po wymianie. Tak zrobiłem ale uważam, że to nie jest dobre podejście bo idąc tak dalej można dojść do wniosku, że najlepiej wymienić auto - i to na nowe. Reasumując : Wymieniłem pasek rolkę i napinacz (oryginał - 311zł w ASO) 3 simeringi i 2 paski. Nowy napinacz właściwie niczym się nie różnił od starego - tzn wyglądał na sprawny (mogę odsprzedać). Nigdzie jednak nie znalazłem informacji na temat jak zdiagnozować napinacz. Dziękuję za wszystkie wypowiedzi. Temat uważam za zamknięty - chociaż jeśli nadarzy się ktoś kto wie jak sprawdzić ten napinacz to niech napisze. Wdzięczny będę i ja i potomni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moskal 4 Opublikowano 19 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2010 No tak tylko ani "Sam naprawiam" ani autodata nic o tym nie mówi (tzn. o wymianie napinacza - nigdzie o tym nie pisze bo to jest OCZYWISTE ,ze napinacz wymienia sie razem paskiem i to nie tylko w ADP lecz w kazdym Audi Tak zrobiłem ale uważam, że to nie jest dobre podejście bo idąc tak dalej można dojść do wniosku, że najlepiej wymienić auto - i to na nowe. źle rozumujesz , pasek i napinacz to elementy rozrządu i zawsze wymienia sie komplet Nowy napinacz właściwie niczym się nie różnił od starego - tzn wyglądał na sprawny (mogę odsprzedać). stary napinacz od nowego nie bedzie sie znacząco różnił, na oko ciężko wyczuć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jkr80 0 Opublikowano 19 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2010 No tak tylko ani "Sam naprawiam" ani autodata nic o tym nie mówi (tzn. o wymianie napinacza - nigdzie o tym nie pisze bo to jest OCZYWISTE ,ze napinacz wymienia sie razem paskiem i to nie tylko w ADP lecz w kazdym Audi stary napinacz od nowego nie bedzie sie znacząco różnił, na oko ciężko wyczuć To skoro to takie oczywiste jak wymiana paska i rolki napinacza to po co piszą o pasku i rolce. O napinaczu nic nie piszą i jest ok? Mi wygląda to na paradoks. [br]Dopisany: 19 Lipiec 2010, 18:54_________________________________________________Moskal Nie chodzi mi o to że nie masz racji tylko o to, że w książkach nie ma ścisłości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moskal 4 Opublikowano 19 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2010 Moskal Nie chodzi mi o to że nie masz racji tylko o to, że w książkach nie ma ścisłości. spoko spoko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WinterOOOO 1 Opublikowano 27 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 w takim razie co? wymienisz pasek bez napinacza i za 5 tys walnie ci napinacz ( i nie wiadomo co jeszcze ) i co, znowu w koszta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M_ILES 1 Opublikowano 27 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 Chcialbym, aby sie wypowiedzial ktos, komu sie cos takiego przytrafilo (awaria napinacza). Z napinaczem jest chyba podobna historia, jak ze sprezynami w zawieszeniu, mozna je wymieniac co np.100.000km ale czy ktos to robi? Czy kiedykolwiek slyszeliscie o badaniu sily kompresji sprezyny? (jestem za wymiana napinacza wraz z paskiem, ale przyznam, ze roznica w kosztach jest znacaca ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pysio4 0 Opublikowano 29 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2010 co do napinacza to miałem z nim ostatnio problem. Dziwnym trafem się wyrobił i jak się patrzyło to widać było, że zaczyna tak jakby bić. W inter carsie dałem 130 zł podjechałem do mechanika i w godzinkę wymienił. Jeżeli widzisz jakieś problemy z nim to wymień. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertdominik 0 Opublikowano 21 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2010 Panowie bo jak czytam wypowiedzi co niektórych gości to chyba nie mają pojęcia czym się różni rolka napinacza od napinacza.Otóż w ADP oprócz paska, rolki napinacza wymienia się również napinacz który w ASO w Krakowie u Bełtowskiego kosztuje w tej chwili 283zl (wczoraj dzwoniłem).Napinacz napina rolkę która napina pasek rozrządu. Zaniechanie wymiany tego napinacza kończy się (tak jak u mnie) wyskoczeniem bolca tego napinacza z tego przegubu kulowego i w związku z tym pasek rozrządu przestaje być napinany co w ostateczności prowadzi do uszkodzenia silnika!.Kupiłem samochód i właściciel (wujek żony) zapewniał że wymienił "rozrząd". A więc wstrzymałem się aż minie choć z 50tyś km i wtedy wymienię. Niestety nie zdążyłem.Dziś mechanik ma rozbierać silnik. Jestem ciekaw czy bardzo ucierpiały zawory i tłoki.Może komuś się moja odpowiedz przyda jako PRZESTROGA. Pozdrawiam Skutki zaniedbania wymiany napinacza:Wszystkie zawory pogięte. Tak więc TEN NAPINACZ WYMIENIA SIĘ RAZEM Z PASKIEM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jkr80 0 Opublikowano 24 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2010 W inter carsie dałem 130 zł podjechałem do mechanika i w godzinkę wymienił. Podejrzewam że chodzi ci o rolkę napinacza a nie o napinacz[br]Dopisany: 24 Wrzesień 2010, 21:41_________________________________________________Odnoszę wrażenie, że niektórzy mylą te dwie współpracujące ze sobą ale różne części Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moskal 4 Opublikowano 25 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2010 Niestety nie zdążyłem.Dziś mechanik ma rozbierać silnik. polecam kupić drugi motor , ten juz sie do niczego nie nadaje , bolec wyskoczył podczas jazdy/postoju ??? jak to wyglądało ??? szczerze współczuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się