Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AVG] Termostat oraz G2/G62 - pomiary VAG


marcin981

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o diagnostykę w sprawie niepoprawnej funkcjonalności zegara temperatury cieczy chłodzącej. Zegar dochodzi do 90 ºC a następnie spada do 70 ºC i ponownie rośnie do 90 ºC.

Zachowywanie się zegara jest takie samo podczas dynamicznej jazdy autostradą jak i w miejskim korku(nawet przy tak wysokich temperaturach zewnętrznych do 30ºC).

Pomiary wykonywano według poniższego opisu:

termostat oraz G2/G62

niniejsza procedura ma na celu określenie źródła niemożności uzyskania przez silnik temperatury roboczej.

w razie wymiany termostatu zaleca się zakup oryginału w ASO.

w razie wymiany czujnika G2/G62 zaleca się zakup oryginału w ASO.

czujniki związane z badaniem termostatu:

G62: czujnik określający temperaturę na potrzeby ECU;

G2: czujnik określający temperaturę na potrzeby wskaźnika na desce rozdzielczej.

do przeprowadzenia niniejszej diagnostyki konieczne jest dokonanie pomiarów w grupach:

01-Engine: 007;

17-Instruments: 003.

pomiar dokonywany będzie dwuetapowo - na zupełnie zimnym silniku oraz na w pełni rozgrzanej jednostce napędowej.

1. pomiar na zimnym silniku*.

*najlepiej jest dokonać pomiar rano przed rozruchem silnika.

a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury paliwa, powietrza oraz płynu chłodzącego [G62] powinny być zbliżone do siebie.

jeżeli temp. płynu chłodzącego odbiega od dwóch pozostałych - możliwe uszkodzenie czujnika G62.

temperatury należy zanotować.

b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - poznamy odczyt z czujnika G2.

wartość powinna być zbliżona do wartości z punktu 1a.

jeżeli jest różna przy założeniu, że temperatury z pkt. 1a są zbliżone do siebie - możliwe uszkodzenie czujnika G2.

2. pomiar na w pełni rozgrzanym silniku.

a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury płynu chłodzącego [G62] - zazwyczaj poz. 4.

temperaturę należy zanotować.

b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - sprawdzamy odczyt z G2 - powinien być niemal identyczny jak ten z pkt. 2a.

jeżeli odczyt z G2 i G62 jest jednakowy - uszkodzeniu uległ termostat.

jeżeli odczyt z G2 i G62 różni się - uszkodzeniu uległ jeden z tych czujników [zazwyczaj G2 i G62 są połączone ze sobą].

Moje wyniki to:

Ad1) Pomiar na zimnym silniku – pomiar wykonywany rano:

a) Analizę grupy 007 w grupie 01-Engine

- temperatura paliwa=25,2

- temperatura powietrza=26,1

- temperatura płynu chłodzącego[G62] =25,2

B) Analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments

- Temperatura=30

Ad2) Pomiar na w pełni rozgrzanym silniku

=== Pomiar pierwszy - wskazówka zegara spada z 90ºC do 70ºC====

a) Analiza grupy 007 w grupie 01-Engine

- temperatury płynu chłodzącego[G62]=86,4

B) Analiza grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments

- odczyt z G2=81,0

=== Pomiar drugi - wskazówka zegara spada z 90ºC do 70ºC ====

a) Analiza grupy 007 w grupie 01-Engine

- temperatury płynu chłodzącego[G62]=87,3

B) Analiza grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments

- odczyt z G2=69

=== Pomiar trzeci - wskazówka zegara na 90ºC====

a) Analiza grupy 007 w grupie 01-Engine

- temperatury płynu chłodzącego[G62]=88,2

B) Analiza grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments

- odczyt z G2=82

=== Pomiar czwarty - wskazówka zegara na 90ºC====

a) Analiza grupy 007 w grupie 01-Engine

- temperatury płynu chłodzącego[G62]=89,1

B) Analiza grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments

- odczyt z G2=84

=== Pomiar piaty - wskazówka zegara na 90ºC====

a) Analiza grupy 007 w grupie 01-Engine

- temperatury płynu chłodzącego[G62]=89/90

B) Analiza grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments

- odczyt z G2=86

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

różnica miedzy G2 a G62 jest i ja bym go kwalifikował do wymiany, ale zacznij od sprawdzenia kabelka idącego do niego czy wszystko dobrze styka, wymyciem i od kamienienie czujnika tez nie zaszkodzi, u mnie różnica miedzy G2 a G62 nie przekracza 1,5C. Lepiej wrzucać logi w formie jpg, opis co dałeś jest mniej przejrzysty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...