baraka Opublikowano 16 Lipca 2010 Opublikowano 16 Lipca 2010 witam.to ze przeplywka moze wplywac na moc silnika i osiagow to wiemy wszyscy czy ktos mogl by rzucic okiem na logi dyn z mojej przeplywki gdyz na diagnostyce sie dowiedzialem ze wartosci sa zanizone ale wole sie upewnic przed wymiana.auto ma mula i i juz koncza mi sie pomysly.wszystkie czujniki oscyloskopem sprawdzone.sprezanie3.5 na cylindrach,cisnienie pompy paliwa 3.5 bara czyli ponoc bardzo dobrze..wiec teraz chce sie upewnic co do przeplywki.czy wartosc 86g/s to troche nie za malo przy 5100obr/min?? bo np Przyjmuje się, że przepływomierz "zdrowego", seryjnego, 150-konnego silnika 1.8T, przy w pełni otwartej przepustnicy wskazuje 120 [g/s] (+/- 5%) przy 5000 obr/min. W silniku po standardowym programie może osiągać wartości dochodzące do 160-170 [g/s] w okolicy czerwonego pola. a jak ma byc w moim 1.6. o to log http://vaglog.rtnet.pl/overbreaker_17742.html
domjenick Opublikowano 16 Lipca 2010 Opublikowano 16 Lipca 2010 standardowo ,każda przepływka musi pokazywać około 80% nominalnej mocy auta,o ile trzyma serię-w Twoim przypadku powinno pokazywać 80 g/s i tak jest-
M_ILES Opublikowano 17 Lipca 2010 Opublikowano 17 Lipca 2010 Moze "mulek" wynika z czego innego kolego? Wymien swiece, sprawdz naciag paska rozrzadu, obejrzyj hamulce (tylne), jakosc paliwa, gestosc oleju...
baraka Opublikowano 17 Lipca 2010 Autor Opublikowano 17 Lipca 2010 swiece maja 8 tys.kola normalnie sie kreca na podnosniku..z tym paskiem chyba jest ok bo jakby przeskoczyl.to chyba byly by trudnosci z odpaleniem.a on lapie odrazu..pompa daje fabryczne cisnienie.filtr paliwa wymieniony wczoraj..takze juz sie lapie czego moge poniewaz po odpieciu aku wszystko wraca do normy na jedna przejazdzke.wtedy chce zrywac asfalt kolami..czujniki posprawdzane.cos mi chyba oglupia ecu i on nalapie zlych odczytow z czegos tam i ustawia sie tak jak mu jest lepiej pracowac.zadnych bledow na vagu..uklad zaplonowy wymieniony caly oprocz cewki..wyprzedzenie zaplonu 12 stopni na jalowym biegu,zawory chyba ok bo nieslysze zeby graly..wiec to wina mechaniczna skoro silnik i odczyty z oscyloskopu sa ok.silnik w bardzo dobrej kondycji mechanik stwierdzil.sprezanie wspaniale..teraz zaczynam sie zastanawiac nad zatkanym wydechem bo np na wolnych obrotach slysze jakies detonacje w ukladzie ,delikatne"buh,buh,buh"..a jak nie to moze wstryski sa przytkane ale boje sie wlac jakiegokolwiek STP bo on moze wypalic cos za duzo i moze wiecej zaszkodzic niz pomoc.ale gdyby bylo cos walniete to odrazu bylby "mul".a jednak po odpieciu aku pare km jest doslownie pocisk,i badz tu madry czlowieku..chyba nadchodzi czas kiedy powiem sobie dosc.
M_ILES Opublikowano 18 Lipca 2010 Opublikowano 18 Lipca 2010 Ja mysle kolego, ze zrob LOGI z przeplywki, bo to co opisujesz to bardzo typowe, po "resecie" ECU po przejechaniu paru KM komp. dostaje odczyty z przeplywomierza, gdzie masa powietrza jest blednie interpretowana, no i silnik inaczej dobiera mieszanke (nie zauwazyles zwiekszonego zuzycia paliwa?) Wtryski moza wyciagnac i czyscic, jest o tym sporo na necie i na forum. Moze to byc katalizator, (ale VAG sondy lambda bylby przydatny) wiem, ze ludzie wycinaja stare, ale proponuje poszukac kogos, ktos sie na tym zna.
baraka Opublikowano 18 Lipca 2010 Autor Opublikowano 18 Lipca 2010 sonda wymieniana 2 tyg temu,bo palilo za duzo..teraz jest roznica w spalaniu.tez wlasnie mysle o przeplywce..wczoraj odpiolem ja na zapalonym silniku i co..dalo sie dalej jechac.jedynie na wolnych obrotach auto dostawalo czkawki na moment ale potem sie normowalo.co do czyszczenia wtryskow wiem ze by sie to przydalo,zastanawiam sie czy nie jechac na taka maszyne "deltatech" http://www.dte.com.pl/index.php?id=inm6u .maja tak w jasle.katalizator byl sprawdzany pare miechow temu.mialem go zamiar wywalic ale po zdemontowaniu auto dostalo brzmienia poloneza wiec wstawiono mi go spowrotem..byl czysty,bylo widac "niebo"PS przeplywka z 95 roku czyli fabryczna..co wy na to??juz czas na nia??[br]Dopisany: 18 Lipiec 2010, 10:51_________________________________________________ile tys przebiegu wytrzymuje przeplywka..jakie sa dane fabryczne??
M_ILES Opublikowano 19 Lipca 2010 Opublikowano 19 Lipca 2010 Ja kiedys wyczytalem, ze nie ma jakiejs "granicy wieku" dla przeplywomierzy, ale jakosc powietrza ktroe przez niego przechodzi ma ogromny wplyw na jego zywotnosc (czeste wymiany filtrow powietrza, czyszczenie obudowy filtra moglyby pomoc wydluzyc poprawne funkcjonowanie).
baraka Opublikowano 19 Lipca 2010 Autor Opublikowano 19 Lipca 2010 no jak kupilem auto to filter byl w strasznym stanie rok temu to bylo..dzis bawiac sie polskim vagiem zauwazylem ze wartos powietrza zasysanego na jalowym wacha sie w granicy 3.5g/s a po dodaniu gazu spada do 2,5..chyba powinno byc odwrotnie. 1
Gość oskaritto Opublikowano 19 Lipca 2010 Opublikowano 19 Lipca 2010 no jak kupilem auto to filter byl w strasznym stanie rok temu to bylo..dzis bawiac sie polskim vagiem zauwazylem ze wartos powietrza zasysanego na jalowym wacha sie w granicy 3.5g/s a po dodaniu gazu spada do 2,5..chyba powinno byc odwrotnie. ja obstawiam ktoras cewke
baraka Opublikowano 19 Lipca 2010 Autor Opublikowano 19 Lipca 2010 no jak kupilem auto to filter byl w strasznym stanie rok temu to bylo..dzis bawiac sie polskim vagiem zauwazylem ze wartos powietrza zasysanego na jalowym wacha sie w granicy 3.5g/s a po dodaniu gazu spada do 2,5..chyba powinno byc odwrotnie. ja obstawiam ktoras cewke w ADP jest jedna.byla sprawdzan i jest ok.kable kopolka palec tez sa nowe..na vagu 311 dzisiaj obserwowalem przeplywke..specjalnie zatkalem wlot powietrza szmata,i dalej pokazywalo takie same dane jak przed zatkaniem.. i silnik wogule sie niemulil ani obroty niespadly.
basik9634 Opublikowano 19 Lipca 2010 Opublikowano 19 Lipca 2010 a może gdzieś ci łapie powietrze poza przeplotką
M_ILES Opublikowano 20 Lipca 2010 Opublikowano 20 Lipca 2010 Pisalismy wielokrotnie na tym forum, ze gdy odpinasz przepl. a silnik nie reaguje, to z pewnoscia jest uszkodzony
baraka Opublikowano 20 Lipca 2010 Autor Opublikowano 20 Lipca 2010 u mnie jest tak ze jak odepne to.po jakiejs minucie silnik zaczyna kaszlec na wolnych,tak jakby zaraz mial zgasnac ale nierobi tego.a po jakis 5 sekundach wraca na normalne obroty i trzyma.a w naciskaniu na gaz praktycznie zadnej roznicy niema.zbiera sie prawie tak samo jak z podpieta..a jak sie jezdzi z odpieta to niewiem bo odpinalem w garazu.wrzucam logi z dzisiaj http://vaglog.rtnet.pl/overbreaker_18054.html na moje oko wyraznie widac ze przeplywka zaniza i przez to wariuje tez dawka paliwa i przez to auto nie osiaga mocy,ale niech zuca okiem znawcy.ja sie nieznam ale widze ze cos ta przeplywka zle mierzy. bo np spada 30g/s na 27g/s a obroty rosna..te pierwsze troche niewyszly bo musialem zwolnic ale te nizej sa poprawne z godz 12.04
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się