Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Polerowanie przednich lamp/wymiana klosza


Norbunio

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie czy to prawda że w B6 lampy z przodu są pokryte jakąś ochronną powłoką i jak się je wypoleruje to wcale nie będzie lepiej ? Jęzeli to prawda to nie orientujecie się gdzie kupię klosze do B6 cabrio ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i jak się je wypoleruje to wcale nie będzie lepiej

nie widziałem tego na "żywo" ale zdjęcia coś tam pokazują,że można odrestaurować klosz :wink4:

http://www.audizine.com/forum/showthread.php/295668-DIY-ALL-Headlight-Lens-Restoration

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajny efekt z tą polerką,ja mam taką głębszą rysę czy powinienem to wybrać papierem o gradacji np 200 a potem jak z lakierem :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

200-tką to nawet tego nie dotykaj bo narobisz sobie kłopotu.W opisie linku powyżej pisze żeby zacząć 800-1000 a póżniej użyć do wykończenia 1500.To jest tak jak z polerowaniem lakieru.Używasz od 1500 do góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pracując w Valeo przy produkcji lamp powiem wam tyle że lampy przód pokrywane są warstwą jakby przeźroczystego lakieru ( nie będe dokładnie opisywał co to) w celu ochronnym.

Jeżeli to zczyscicie papierem a potem przepolerujecie to wygląd będzie może i ładny ale lampa będzie sie matowiła od mycia , nie będzie juz tak odporna na drobne zarysowania czy odpryski od drobnych kamyczków. I trzeba będzie ją częściej polerować.

Tylne lampy można dowolnie polerować ( z rozmysłem) i u nas obecnie tez każda polerujemy czy to do nowej klassy E, nowego Cayenne'a, touarega i innych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i na pewno jako pracownik tej firmy proponujesz by kupić nowe :kox:

A to mnie nic nie obchodzi co kto sobie zamontuje w aucie a nowych nie polecam bo nic z tego nie mam i sklepu detalicznego dla Valeo nie prowadzę.

W poście powyżej pisałem tylko o tym jak wygląda "szkło" w naszych lampach odnośnie powłoki ochronnej i takich tam :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pracując w Valeo przy produkcji lamp powiem wam tyle że lampy przód pokrywane są warstwą jakby przeźroczystego lakieru ( nie będe dokładnie opisywał co to) w celu ochronnym.

Jeżeli to zczyscicie papierem a potem przepolerujecie to wygląd będzie może i ładny ale lampa będzie sie matowiła od mycia , nie będzie juz tak odporna na drobne zarysowania czy odpryski od drobnych kamyczków. I trzeba będzie ją częściej polerować.

Tylne lampy można dowolnie polerować ( z rozmysłem) i u nas obecnie tez każda polerujemy czy to do nowej klassy E, nowego Cayenne'a, touarega i innych.

Kolega ma racje...u brata w Focusie bo polerce lampy zmatowialy po niecaly roku...do tego stopnie ze poszly na smietnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakby po polerce walnąć na to klar :kox:

hm ciekawe....moze i cos z tego by bylo...tylko na jak dlugo :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakby po polerce walnąć na to klar :kox:

hm ciekawe....moze i cos z tego by bylo...tylko na jak dlugo :mysli:

Obawiam sie pomalowanie tego nieodpowiednim lakierem i domowym sposobem odbije sie na kat i sposob rozprszania swiatla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno jest to jakiś opatentowany środek i nie dowiemy się czym dodatkowo chroniona jest lampa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mimo że pracuje w Laboratorium gdzie robimy wszystkie testy świecenia to powiem tyle że wygląda to jak lakier bezbarwny z domieszką czegoś co utwardza ten lakier i chroni przed zarysowaniami ( przy normalnym użytkowaniu).

Warstwa jest liczona w mikronach i nie przekracza liczby 60-80 mikronów. Nakładają ją roboty ABB i mega szybko wysycha.

Szyba lampy wcześniej jest dejonizowana powietrzem w celu usunięcia ładunków i zanieczyszczeń.

Składu lakieru nie znam bo tym zajmują sie koledzy ale mogę zapytać jak to sie nazywa dajcie mi 1-2 dni.

Gorzej z polakierowaniem tego bo naprawdę jest to równo nakładane.

Co do polerki sam bym sobie wypolerował na zakładzie ale nie ryzykuje a ściągać kloszy do lakierowania mi się nie chce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli po tym co kolega pisze mysle ze wiekszysz problemow z lakierowaniem takiej lampy w konfiguracji bezbarwny+utwardzacz nie powinno byc...

...po takim lakierze przeciez tez mozna zapodac polerke i bedzie :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po takim lakierze przeciez tez mozna zapodac polerke i bedzie

jasne-efekt podobny do polerowania lakieru na aucie :wink4: jak dobrze zrobisz-efekt też będzie za***isty... :kox:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy plastik w zetknięciu z lakierem bezbarwnym nie zajdzie w reakcje chemiczną i nie zrobi się matowy :mysli:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przydałoby się wykraść trochę tego specyfiku z Valeo... :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...