A4-Tomek Opublikowano 25 Lipca 2010 Opublikowano 25 Lipca 2010 Witam Jestem w trakcie wymiany tarcz tylnych i mam pytanko bo nie wiem do czego służy taka jakby zębatka która jest nabita wewnątrz tylnej tarczy. To jest związane z ABS? a z osłony nad ośką wystaje taki bolec. Wie ktoś z jaką siłą dokręcić nakrętkę na ośce? Słyszałem że dokręca się do oporu i potem odkręca o około pół obrotu. Pozdro[br]Dopisany: 18 Lipiec 2010, 21:20_________________________________________________Wie ktoś ile kosztowałby ten pierścień ABS'u? bo kurde tak był zeżarty przez rdze że pękł przy zbijaniu go ze starej tarczy a wcale ciężko nie schodził Drugi też nie wygląda za ciekawie. W sklepie z częściami nie mieli tego. Wysłali mnie do ASO a tam zapłacę za to jeszcze raz tyle ile to jest warte. Może szrot odwiedzić? Jakby kto nie wiedział o co sie rozchodzi: http://img34.imageshack.us/img34/8261/zdjcie020dr.jpg[br]Dopisany: 19 Lipiec 2010, 11:42_________________________________________________Tarcze z tyłu wymieniłem oraz płyn hamulcowy na nowy ale nie wiem czemu zapaliła mi się kontrolka ABS i czerwony wykrzyknik. Jak zapale silnik to nie świeci się ale jak ujadę parę metrów to zapalają się te kontrolki i słychać sygnał dźwiękowy (takie trzy piknięcia). Patrzyłem na inne posty i każdy pisze żeby Vagować auto ale może ktoś wie czemu tak się stało? Może czujnik abs'u wyłapał że pierścień został oddzielony od czujnika? A wykrzyknik to nie wiem czemu się świeci. Jak zmieniałem płyn to jednocześnie zlewałem stary i dolewałem nowego żeby nie zapowietrzyć układu.
paput Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Opublikowano 13 Sierpnia 2010 kolego bez pierścienia abs układ ten nie zadziała. jeśli nie miałeś nowego trzeba było spawać tamten i zakładać. Fachowo nazywa się ten pierścień impulsatorem, nie przenosi on naprężeń, ważne jedynie aby był w równej odległości od czujnika abs
spetsnaz Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Opublikowano 14 Sierpnia 2010 pierścień ABS'u? bo kurde tak był zeżarty przez rdze że pękł przy zbijaniu go ze starej tarczy a wcale ciężko nie schodził Drugi też nie wygląda za ciekawie. W sklepie z częściami nie mieli tego. Wysłali mnie do ASO a tam zapłacę za to jeszcze raz tyle ile to jest warte. Może szrot odwiedzić? Pierścień pasuje z Audi 80 88-95, A4 94-01, Audi100 88-94, A6 94-97 numery zamienników to: 4MAX - 5213-03-0001P FEBI BILSTEIN 27176
A4-Tomek Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Pierścień kupiłem nówke sztukę i jak pisałem jest na prawym tylnym kole. Założony jest prosto a czujnik jest czysty a świeci mi się czerwony wykrzyknik i pomarańczowa kontrolka ABS. Te kontrolki zapalają dopiero JAK PRZEKROCZĘ 10 KM/H a nie jak zapalę silnik. Wszystko było w porządku póki nie wymieniłem tarcz i klocków ale to na pewno nie jest powód świecenia się kontrolki ABS i wykrzyknika. Może wystarczy samo skasowanie błędu skoro nie zapala się po załączeniu silnika tylko po przekroczeniu 10 km/h. Póki nie świecą kontrolki to ABS działa bo próbowałem a jak się świecą to mogiła bo już raz przekonałem się o tym. Pomóżcie bo całkiem już zbaraniałem.
paput Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Pierścień kupiłem nówke sztukę i jak pisałem jest na prawym tylnym kole. Założony jest prosto a czujnik jest czysty a świeci mi się czerwony wykrzyknik i pomarańczowa kontrolka ABS. Te kontrolki zapalają dopiero JAK PRZEKROCZĘ 10 KM/H a nie jak zapalę silnik. Wszystko było w porządku póki nie wymieniłem tarcz i klocków ale to na pewno nie jest powód świecenia się kontrolki ABS i wykrzyknika. Może wystarczy samo skasowanie błędu skoro nie zapala się po załączeniu silnika tylko po przekroczeniu 10 km/h. Póki nie świecą kontrolki to ABS działa bo próbowałem a jak się świecą to mogiła bo już raz przekonałem się o tym. Pomóżcie bo całkiem już zbaraniałem. może ten pierścień ma za mało ząbków
A4-Tomek Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 21 Sierpnia 2010 jest identyko z oryginalnym go kupowalem w sklepie z czesciami do aut z grupy VAG. Masakra z tym.
dawdaw18 Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Opublikowano 22 Sierpnia 2010 musisz podpiąć się pod Vaga wtedy wszystko powinno stać sie jasne może czujnik albo po prostu skasujesz błędy i będzie ok zacznij od tego
bintom Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Witam. tomekk89 jak tam czujnik ? Ja mam taki sam problem. Wymienilem tarcze z klockami i po ABS-ie . Tarcz od ABS-u jest w 99,9% zalozona dobrze , a blad wyskakuje po ruszeniu. Czy czujnik mozna jakos sprawdzic? ( nie mowie o vagu , bo on pokazuje blad czujnika , ale tak na zewnatrz ) . Czy mogl sie on uszkodzic od pukania mlotkiem po zaciskach? Mialem duze problemy z ruszeniem srub i troche musialy dostac po lubach Może to glupie pytanie , ale czy taki czujnik mozna czyscic? Bo jak sobie przypominam to byl dosc brudny ( jakis opilki byly przyklejone do niego, nie badzo duzo , ale jednak byly )
A4-Tomek Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 26 Sierpnia 2010 u mnie czujnik wygląda w porządku ale tak samo nie mogłem odkręcić śrub od jarzma. Na porządku waliłem po nich młotem ale nie pomogło więc kątówką odcinałem łby śrub. Z tego co sie dowiedziałem to gdyby czujnik był padnięty to kontrolki zapalały by się po zapaleniu silnika a u mnie zapalają się po przekroczeniu 10 km/h i gasną po zgaszeniu silnika. Kazano mi sprawdzić ilość zębów nowego pierścienia (?) względem starego (45 zębów) oraz odległość czujnika od zębów pierścienia (ponoć od 0,6-0,8 mm powinno wynosić)[br]Dopisany: 26 Sierpień 2010, 15:32_________________________________________________Apropo czyszczenia to ja czujnik u siebie też wyczyściłem ale nic to nie dało a zabrudzony to on był. Najpierw sprawdź odległość pierścienia od czujnika. Ja musze to samo zrobić
bintom Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Objawy mam takie same jak Ty. Kurcze, ze nie zrobilem zdjecia przed wybijaniem piersciecnia . Teraz mam oba nabite na maksa do tarczy i przy prawym jest niby OK. Z tego co kojarze to chyba nie bylo do konca z jednej strony dobite, ale ........ Nie pamietam dokladnie. Nie zwrocilem uwagi na to, bo nie widzialem ze moze byc z tym problem. Najlatwiej bylo dobic do konca, bo wtedy napewno jest rowno, a jak zostawisz szpare to moze nie wyjsc idealnie.
paput Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Objawy mam takie same jak Ty. Kurcze, ze nie zrobilem zdjecia przed wybijaniem piersciecnia . Teraz mam oba nabite na maksa do tarczy i przy prawym jest niby OK. Z tego co kojarze to chyba nie bylo do konca z jednej strony dobite, ale ........ Nie pamietam dokladnie. Nie zwrocilem uwagi na to, bo nie widzialem ze moze byc z tym problem. Najlatwiej bylo dobic do konca, bo wtedy napewno jest rowno, a jak zostawisz szpare to moze nie wyjsc idealnie. Tylko trochę się ten pierścień na piastę nabija delikatnie[br]Dopisany: 26 Sierpień 2010, 16:29_________________________________________________ u mnie czujnik wygląda w porządku ale tak samo nie mogłem odkręcić śrub od jarzma. Na porządku waliłem po nich młotem ale nie pomogło więc kątówką odcinałem łby śrub. Z tego co sie dowiedziałem to gdyby czujnik był padnięty to kontrolki zapalały by się po zapaleniu silnika a u mnie zapalają się po przekroczeniu 10 km/h i gasną po zgaszeniu silnika. Kazano mi sprawdzić ilość zębów nowego pierścienia (?) względem starego (45 zębów) oraz odległość czujnika od zębów pierścienia (ponoć od 0,6-0,8 mm powinno wynosić)[br]Dopisany: 26 Sierpień 2010, 15:32_________________________________________________Apropo czyszczenia to ja czujnik u siebie też wyczyściłem ale nic to nie dało a zabrudzony to on był. Najpierw sprawdź odległość pierścienia od czujnika. Ja musze to samo zrobić przeczyść wtyczkę może ona nie łączy ale zapewne krzywo nabity jest pierścień ABS jak to w 90% przypadków bywa
ino_hizo2 Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Jeśli chodzi o zdejmowanie pierścienia to proponuje na przyszłość podgrzać go palnikiem gazowym i sam zeskoczy po delikatnym uderzeniu młotkiem w tarcze. Jeżeli chodzi o ten niedziałający ABS to proponuje podpiąć kompa pod VAG i sprawdzić czy dobrze odczytuje prędkość z każdego koła podczas jazdy. Miałem podobny problem i kazało się, że tylne prawe koło przy prędkości około 17 km/h źle odczytuję prędkość w stosunku do innych kół i ABS zaczynał głupieć po czym się odłączał i zapalały się kontrolki. Po 10 próbach ustawienia czujnika końcu udało mi się ustawić go dobrze i ABS zaczął działać poprawnie...
A4-Tomek Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Pierścień z tego co wiem równo jest osadzony ale może faktycznie czujnik wariuje i źle prędkość nalicza. Po podpięciu Vag'a wyświetlił się błąd prawego tylnego czujnika prędkości obrotowej koła (ABS'u) numer błędu: 00287 a do dziś nie moge dojść do tego co się powaliło.
bintom Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Jutro sie za to zabiore , bo dzisiaj nie mialem czasu. Tarcz ABS-u mam dobrze osadzaona, wiec pobawie sie narazie czujnikiem. Moze sie da go regolowac bez zdejmowania kola abs-u.[br]Dopisany: 26 Sierpień 2010, 21:03_________________________________________________No i po sprawie :> . ABS naprawiony. Wiec musisz zdjąć tarcz hamulcową, wybić jeszcze raz pierścień i nabić go tylko delikatnie, tak aby krawędź pierścienia zrównała się z krawędzią tarczy. Wszystko widać na zdjęciach poniżej. Pierwsze zdjęcie pokazuje pierscień nabity do końca , a drugie prawidłowo. Różnica jest nie wielka ( 1.5mm maks 2mm ) . Po nowym nabiciu dobrze jest podłączyć Vag i sprawdzić czy czujnik odczytuje predkość koła równo dla każdej nawet najmniejszej prędkości. Ja starałem utrzymać się równo 3km/h i jak mi się to udawało to było OK. Na drugim kole nie mogłem utrzymać rózno 3km/h bo wskakiwało mi 3 i 0 i znowu 3 i 0 . W czasie jazdy był taki skutek , że nie rozłączało ABS-u, ale jak zwalniał poniżej 10km/h to mimo tylko lekko wciśniętego hamulca ABS robił swoje, bo czujnik mu chwilowo pokazywał, że koło stoi. Mam nadzieję,że jakos zrozumiesz co pisałem, bo jestem po jakby co to pisz jutro, postaram się wyjaśnić dokładniej.
A4-Tomek Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 29 Sierpnia 2010 co do pierścienia to też tak mam głęboko nabity ALE czujnikiem ABS idzie regulować :> dziś to dopiero wyczaiłem. Zacząłem kombinować z czujnikiem i udało mi się go wypchnąć. Wystarczyło naciskać na wtyczkę i czujnik wysunął się w stronę pierścienia :> i po kłopocie chociaż na początku też chciałem pierścień zbijać i nabijać bliżej krawędzi. Nie wiem dlaczego ten czujnik był wepchnięty głębiej ale najważniejsze że kontrolki się nie świecą i ABS działa. Mam tylko nadzieje że teraz wątku nie usuną bo przyda się następnym co mieliby z tym problem :>
bintom Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 A to ciekawe, bo ja tylko moglem obracac czujnikiem, a wcisnac go nie moglem. Tak czy inaczej musialbym sciagac jeden z pierscieni, bo nie byl nabity idealnie, przez co przy nizszej predkosci troche szalal. Myśle , że wątku nie zdejmą bo napewno się przyda kilku takim jak my :>
A4-Tomek Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 30 Sierpnia 2010 ano hehehe ale trzeba zaznaczyć że problem był w autach FWD w tylnych hamulcach
gladiator111 Opublikowano 8 Kwietnia 2020 Opublikowano 8 Kwietnia 2020 U mnie krzywo był nabity pierścień abs i też wywalało błąd
mascom Opublikowano 6 Czerwca 2023 Opublikowano 6 Czerwca 2023 (edytowane) Ostatnio wymieniałem i u mnie wyglądało to tak jeśli chodzi o czujniki i ABS. 1. Ściągamy stare tarcze (po zdjęciu okazało się, że koronki od ABSu są nowszego typu z otworami a ja miałem zakupione starsze, żeliwne z zębami - w obu przypadkach liczba otworów jest identyczna jak liczyłem). 2. Nowe koronki żeliwne najlepiej wsadzić do pieca na 250C wtedy nie musimy wciskać nic na siłę. U mnie po podgrzaniu praktycznie wpadły do końca wytłoczenia w tarczy (tak ma być). 3. Przed założeniem tarczy należy wyczyścić i delikatnie obruszać czujnik od ABSu. 4. Montujemy tarczę. Następnie dociskamy czujnik od ABSu do samego końca i delikatnie go cofamy tak, żeby nic nie ocierało. Os strony zdjętego jarzma widać czujnik i koronkę. 5. Montujemy resztę osprzętu hamulców. Należy zwrócić uwagę, żeby przy zakładaniu koronka ABSu wpadła do samego końca wytłoczenia. Należy też uważać, żeby siadła ona prosto i nie miała żadnego bicia. Zabieg udał się. Nie odczuwam żadnego wzmożonego działania pompy ABSu przy przyhamowywaniu czy manewrach przy małych prędkościach. Powyżej 100km/h też nie miałem żadnych problemów. Tarcze i klocki to zestaw od febiego. Koronki to Maxgear 27-0176. Wszystko pasuje do siebie dobrze. Edytowane 6 Czerwca 2023 przez mascom
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się