Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AKN] Prosba o analize logow - 2.5 TDI V6 - wzrastajacy poziom oleju


Piotrus_P

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, wiem ze obecnie jest sezon urlopowy ale moze ktos pomoze mi w analizie logow i diagnostyce problemu.

Auto kupilem 1,5 miesiaca temu. Z uwagi ze sprzedajcy nie robil rozrzadu. Pierwsza czynnoscia byla jego wymiana.

Po wymianie okazalo sie ze mechanik :( chyba cos nie dopatrzyl gdyz pojawil sie wyciek oleju za rozrzadem. Wrocilem do niego powiedzial ze to nie mozliwe ale okazalo sie ze puscila jakas uszczelka. Zostala wymieniona.

Nie wiem jednak czy po ponownym zdjeciu rozrzadu cos sie nie przestawilo gdyz na wolnych obrotach po lewej stronie slysze delikatne stuki, prawa OK jak w zegarku. W normalnej pracy rowniez wyglada OK choc to V6 wiec kultura pracy jest wysoka.

Jednak zaobserwowalem wzrost oleju silnikowego. Na poczatku myslalem ze to moze stan byl za wysoki upuscilem pol litra tak ze na bagnecie mialem troche ponad 3/4. W sobote chcialem wymienic olej i szok poziom oleju na bagnecie powyzej max o jakies 5 mm juz na pomarnczowym plastiku.

Oczywiscie oleju nie wymienilem bo jesli cos nie tak to dobrze byloby to wczesniej usunac. Boje sie tylko ze bedzie to droga impreza.

W oleju najprawdopodobniej jest ON a nie plyn gdyz konsystencja jest jednolita.

Prosze pomozcie, czy mechanik wczesniej cos spi... czy to przypadek i np. tylko wtryski zauwazylem dziwne odchylenia w gr 13 i 14 ale niestety interpretacja logow lepiej niech bedzie potwierdzona przez kogos z doswiadczeniem.

Dzieki serdeczne i czekam na Wasze info.

Ponizej logi:

statyczne 000 do 004

http://www.postimage.org/image.php?v=PqG4iQ0

statyczne 007-018

http://www.postimage.org/image.php?v=Ts88EZi

statyczne BS

http://www.postimage.org/image.php?v=Ts88JYA

(logowania na IV biegu)

dynamiczne 000-004

http://www.postimage.org/image.php?v=PqG6mxr

dynamiczne 008-011

http://www.postimage.org/image.php?v=PqG6mxr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapłon jest calkowicie zle ustawiony. Co oznacza ze mechanik nie ustawil kata wtrysku po wymianie rozrzadu lub nie zastosował odpowiednich blokad przy wymianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za szybkie info, tylko czy jechac teraz do tego samego mechanika i go opier... niech robi czy zmienic na innego. Mozesz mi powiedziec ktore logowania swiadcza o tym ze to jest zaplon moze bede troche madrzejszy jak pojade sie klocic.

Tak na marginesie zapla bez problemu, a czy wtryski sa OK ?

Czy ten delkatny stuk po lewej stronie to tez z winy zaplonu.

Dzieki raz jeszcze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaplon to male piwo przy tym wzrastajacym poziomie oleju - tym bym sie zajął w pierwszej kolejnosci.

Zanim pojedziesz do mechanika zrob i pokaz screen shota kanału 004 Basic Settings w momencie kiedy nastawnik ustawi sie na LATE.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotr

Logi to ja widze.

Chodzi mi o screenshota.... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

upss :) , Ok nie ma problemu tylko ze autko zostalo u rodziny w Ostrowie i bede mogl podpiac sie dopiero w weekend. Jak zauwazylem ten poziom oleju to wolalem go zostawic.

Masz jakies sugestie co do tego poziomu oleju ?

Thx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

upss :) , Ok nie ma problemu tylko ze autko zostalo u rodziny w Ostrowie i bede mogl podpiac sie dopiero w weekend. Jak zauwazylem ten poziom oleju to wolalem go zostawic.

Masz jakies sugestie co do tego poziomu oleju ?

Thx

kolego jest tak kat wyglada na zle ustawiony ale to moze byc wina vaga choc ma za niskie wskazania na early powinien byc okolo 30% jest przed gornym polozeniem tloka 2 stopnie a powinien byc za gornym polozeniem 2stopnie

jeden wtrsyk wychodzi poza tolernacje co oznacza ze moze byc uszkodzony i np. lac do obudowy glowicy a tym samym bedzie wzrastal poziom oleju mieszajacego sie z dieslem radze to skontrolowac i to jak najszybciej!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki kolego za wyjasnienie, to dlatego Przemek pewnie chce screenshot z bezposrednio z programu aby ewentualnie wykluczyc blad VAGa.

Z tym paliwem to wiadomo ze musze w pierwszej kolejnosci, tylko czy aby napewno to tylko ten jeden wtrysk :( oby...

Ciekaw jestem tez jak pozostale logi czy cos jest jeszcze niepokjacego i tak bede cos robil wiec przy okazji moze warto zwrocic uwage na cos jeszcze.

Dzieki :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

doklandnie tak jest ze vag przeklamuje na bs004 zaleznie od wersji sa rozne logi ale jest raczej na 99% zle bo masz na early 15stopni przy 11% a powinno byc okolo14stopni przy jakis 20-30%

no wiec tak co ja jeszcze widze to jest :

podniesione obroty biegu jalowego dlaczego? wina nierownej pracy silnika moze walki rozrzadu? prawidlowo okolo 740 obr

za duza dawka paliwa wtryskiwanego 9mg optymalnie oscyluje w granicach 5 -- ale moze to byc wina podniesionych obrotow

auto nie kopci??? bo ma dziwne wartosci w 003 statycznym strasznie duze dawki jak na jalowy bieg

co do wtryskow jeden sie wybija cylinder 6 i moze byc uszkodzony pod oslona stad wiecej oleju bo sie diesel przedoestaje do oleju - co moglo by wyjasniac podawnaie paliwa na 9mg/h -- dzieje sie to po wymianie paska moze kole spier... sprawe i przeskoczyl mu pasek co powodowalo by klapnieciem zaworu o tlok a tym samym oberwanie gniazda i wtedy sie bedzie tez diesel dostawal do oleju tylko inna droga ale to bedzie widac jak zdejmiesz dekielek od glowicy--

ale inne wtryski strasznie wariuja korekcjami co nie jest normalne przy stabilnych obrotach

egr wyglada na dzialajacy

temperatura oleju troche wysoka powinna okolo 102stopni oscylowac

nie jestem pewnien czy przeplywomierz nie swiruje bo cos dziwne masz te wartosci w logach

to tyle z mojej strony

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za informacje w czwartek auto idzie do innego mechanika aby sprawdzic wtryski i kat. Zobaczymy wtedy co i jak.

Odnosnie tych obrotow to nie jest nic odczuwalne auto pracuje plynnie nic nie szarpie i nie kopci(no moze delikatnie przy ruszaniu na zimnym).

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za informacje w czwartek auto idzie do innego mechanika aby sprawdzic wtryski i kat. Zobaczymy wtedy co i jak.

Odnosnie tych obrotow to nie jest nic odczuwalne auto pracuje plynnie nic nie szarpie i nie kopci(no moze delikatnie przy ruszaniu na zimnym).

Pozdrawiam

nie szarpie bo jak moze szarpac jak ma 790obr on szarpie w obrebie 740obr i po to by nie bylo to szarpanie idczuwalne niektorzy zwiekszaja oborty biegu jalowego czyli w takim wypadku jak u Ciebie

ty masz euro 2/3 wiec moze delikatnie kopcic choc nie powinien sprawdz wtryski i walki bo te silniki mialy niestety wady walkow i wazne aby to sprawdzic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat.

Silnik ten sam ale bodajże o oznaczeniu AKE(jesli błędnie napisałem oznaczenie,przepraszam),ale na zwykłych wtryskach,padł przestał zapalać,wywalało błąd G80,nie dało się skasowac,szkoda że nie zrobiłem zdjęć dla potomnych,bo po zdjęciu pokrywki celem dobrania się do wtrysku naszym oczom ukazał sie ciekawy widok,konik z zaworu wydechowego tam gdzie G80 spoczywał sobie na dnie kanału olejowego w głowicy,natomiast konika z drugiego cylindra zaworu ssącego już nie udało nam się odnaleźć :mysli:,po naprawieniu tej usterki i podmianie G80,na taki z końcówką 23 nie tak jak wczesniej była 22E( taki przytaszczył klient ,wyrwał go gdzieś za 200zeta),wystąpiły korekcje na 3 cylindrach na minusie powyżej 3 mg,na 2 na plusie 0.60 (w okolicach),podczas jazdy korekcje skoczyły do nawet -4,80,teraz pytanie czy to wina nie ori wtrysku czy już padnietych wtryskiwaczy,przepływomierz zawyżał masę powietrza nawet do 300mg powyżej życzenia ECU,auto 2001rok nalatane na liczniku 175tysi :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat.

Silnik ten sam ale bodajże o oznaczeniu AKE(jesli błędnie napisałem oznaczenie,przepraszam),ale na zwykłych wtryskach,padł przestał zapalać,wywalało błąd G80,nie dało się skasowac,szkoda że nie zrobiłem zdjęć dla potomnych,bo po zdjęciu pokrywki celem dobrania się do wtrysku naszym oczom ukazał sie ciekawy widok,konik z zaworu wydechowego tam gdzie G80 spoczywał sobie na dnie kanału olejowego w głowicy,natomiast konika z drugiego cylindra zaworu ssącego już nie udało nam się odnaleźć :mysli:,po naprawieniu tej usterki i podmianie G80,na taki z końcówką 23 nie tak jak wczesniej była 22E( taki przytaszczył klient ,wyrwał go gdzieś za 200zeta),wystąpiły korekcje na 3 cylindrach na minusie powyżej 3 mg,na 2 na plusie 0.60 (w okolicach),podczas jazdy korekcje skoczyły do nawet -4,80,teraz pytanie czy to wina nie ori wtrysku czy już padnietych wtryskiwaczy,przepływomierz zawyżał masę powietrza nawet do 300mg powyżej życzenia ECU,auto 2001rok nalatane na liczniku 175tysi :polew:

myk jest taki nie kupuje sie uzywek G80 a tym bardziej z innym oznaczeniem bo sobie z nim ecu nie poradzi sa inaczej kodowanie a tym samym daje inny sygnal na ecu co moze powodowac przeladowania i notlauf! - to jest wtrysk sterujacy on ma jako nowy odpowiedni opor co kolo 1ohma

z biegiem czasu traci swoje wlasciwosci oporowe tym samym pojawia sie blad G80 a co za tym idzie szaleja korekcje

jesli zalozyliscie uzywke ktora ma juz opor podchodzacy pod zwarcie lub odwrotnie za maly wtedy moga dziac sie cuda! bo wsztykie inne korekcje sa od tego wlasnie wtrysku naliczane i jesli on jest skopany to korekcje sam sobie dopisz!

po drugie auto z 2001 175tys to stan licznika czy aktualny auta bo w to mi sie wierzyc nie chce bardzo zle ze nie znalezliscie konika do zaworu bo on gdzies w glowicy musi byc nie wyparowal i jak rozbieraliscie juz dekle od glwicy to dlaczego nie sprawdzaliscie wsztykich wtryskow na cisnienie??? koszt 100zl a moze oszczedzic - dziury w tloku

na tym linku widac to wyraznie - ta sprawa MUSI BYC SPRAWDZONA --- MUSI!!!! bo moglo stuknac tlokiem o zawory jak konik wypadal i go przyblokowalo w polowie albo cos

http://www.google.de/imgres?imgurl=http://www.pictureupload.de/originals/59546/221209105152_sonstige_kolben_zylinder_5.jpg&imgrefurl=http://community.dieselschrauber.de/viewtopic.php%3Ft%3D22412&usg=__YSgYa_VldFZLfSx5S6ccGzcPgKY=&h=864&w=1152&sz=215&hl=de&start=9&tbnid=7gC7GncKDmAtcM:&tbnh=113&tbnw=150&prev=/images%3Fq%3Dkolben%2B%2523diesel%2B2.5%2Btdi%26hl%3Dde%26gbv%3D2%26tbs%3Disch:1&itbs=1

obejrzyj zdjecia i sam zdasz sobie sprawe z powagi sytuacji

jak dla mnie wtryski do wyciagniecia przez pryzme trzeba obejrzec tloki i zawory jak sie sprawa ma

wtryski do boscha do regeneracji bo zapewne przebieg kolo 300tkm i beda laly

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak,dekiel już najwyraźniej był zdejmowany,bo zamiast nowej uszczelki pojawił się silikon,powodem wypadnięcia koników były całkiem nie trzymające popychacze hydrauliczne,oczywiście właściciel został poinformowany o konsekwencjach,ale widać brak funduszy,bo cena regenerowanego wtrysku 1200zeta,w ASO 1960zeta,zdecydował się tylko na naprawę doraźną,dla mnie to trochę wieś,ale nie moje auto i nie moja decyzja,3 miesiące wcześniej naprawiał skrzynię biegów,automata,kupił go w komisie we Włoszech pół roku temu,i w tym komisie też wyparowała z tego auta nawigacja,i bebechy zmieniarki :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak,dekiel już najwyraźniej był zdejmowany,bo zamiast nowej uszczelki pojawił się silikon,powodem wypadnięcia koników były całkiem nie trzymające popychacze hydrauliczne,oczywiście właściciel został poinformowany o konsekwencjach,ale widać brak funduszy,bo cena regenerowanego wtrysku 1200zeta,w ASO 1960zeta,zdecydował się tylko na naprawę doraźną,dla mnie to trochę wieś,ale nie moje auto i nie moja decyzja,3 miesiące wcześniej naprawiał skrzynię biegów,automata,kupił go w komisie we Włoszech pół roku temu,i w tym komisie też wyparowała z tego auta nawigacja,i bebechy zmieniarki :wink4:

jesli ktos kupuje takie auto to sie powinien zastanowic nad konsekwencjami jesli wywala bledy i korekcje wypadaja poza tolerancje to w niedalekiej przyszlosci bedzie caly silnik do roboty bo tloki wyplyna wydechem a to koszt wiadomo jaki

mozna kupic na allegro wtryski nawet uzywane ale sprawdzone albo po regeneracji za 400 - 600 zeta ale wlasciwy typ!!! tym co zostalo zrobione zaszkodziliscie tylko temu silnikowi!

ale jak we wloszech kupione to ma 350tkm przelatane!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już wspomnałem, poinformowałem w całości mojej wiedzy o konsekwencjach tej decyzj,uparł sie że zakładać bo nie ma czym jeździć,chcieliśmy wymienić cały komplet popychaczy,na to też nie pozwolił,podpisał papier ze zapoznał sie z konsekwencjami i nie będzie rościł reklamacji jak mu się silnik rozsypie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już wspomnałem, poinformowałem w całości mojej wiedzy o konsekwencjach tej decyzj,uparł sie że zakładać bo nie ma czym jeździć,chcieliśmy wymienić cały komplet popychaczy,na to też nie pozwolił,podpisał papier ze zapoznał sie z konsekwencjami i nie będzie rościł reklamacji jak mu się silnik rozsypie.

no coz pogratulowac inteligencji danego osobnika ale tak to juz jest jak sie chce oszczedzic na niewlasciwej naprawie

placi sie 3x tyle albo i wiecej i wtedy nie bedze jazdy wogole no ale coz -- dobrze ze masz papiery na takie rozwiazanie i tym samym zamykasz problem reklamacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...