Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFB] Pompa paliwa w zbiorniku 2,5 TDI


meidzer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od pewnego czasu miałem kłopoty z odpaleniem mojej a4 2,5 TDI 150 KM, aż pewnego dnia gdy go odpaliłem to po 10 sekundach mi zdechł i to był ostatni raz jak chodził silnik. Wcześniejsze problemy wyglądały tak, że bez jakiejś konkretnej przyczyny - czy postał krótko czy długo, musiałem go kilka razy pokręcić zanim zaskoczył i przeważnie wyglądało to tak ze np 5 razy go kręciłem a on ani mruknął, a za szustym razem odpalił od "kopa" - bez długiego kręcenia. Zauważyłem że do filtra który wymianiałem 3 dni temu nie dochodzi paliwo. Sprawdziłem na krótko pompę paliwa w zbiorniku i słychać jak chodzi, a jak po długich staraniach w końcu ją wydostałem ze zbiornika to wsadziłem ją do wiadra z ropą i też podłączyłem do aku na krótko i faktycznie ropę pompowała. Liczyłem na to, że sitko które jest przy pompie w baku jest zapchane i że jak je oczyszcze to wszystko bedzie ok. Faktycznie się okazało że sitko jest całe zawalone jakimś czarnym szlamem, oczyściłem je bo było naprawde mocno zawalone, złożyłem wszystko do kupy i niestety dalej nie moge sie doczekać wypływu paliwa z węża wychodzącego z pompy do silnika. Jest tam troche dziwnie rozwiązane z tymi wężykami. Mam jeszcze pytanie, czy pompa wtryskowa pod maską, powinna sama zasysać paliwo z baku w silniku 2,5 TDI? Pytam, bo gdy chciałem aby zassała mi ropę z butelki z pominięciem filtra, to ani drgnęła i silnik też nie odpalał. Nie wiem co to może być. Proszę o pomoc.

Moja pompa wygląda podobnie jak ta którą przedstawiam na zdjęciu.

pompapaliwaub4.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam dla Ciebie dobrych wieści :(

pompa w zbiorniku nie podaje paliwa do VP44, tylko podaje ją do komory spiętrzającej i pracuje tylko wtedy gdy w zbiorniku jest mniej niż 3/4.

najprawdopodobniej kręcąc po kilka razy uszkodziłeś pompę wtryskową która pracowała na sucho, najprawdopodobniej masz nieszczelności w układzie paliwowym i się on zapowietrzał :(

teraz najgorsze, musisz oddać VP44 do regeneracji i przygotować się na wydatek ok. 2kplnów :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc nie powinna pompa paliwowa podawać ropy wężem do filtra paliwa, a następnie dalej do pompy wtryskowej? Gdy ściągnąłem wąż dochodzący do filtra paliwa, a idący ze zbiornika to nie poleciało nawet kropelki ropy. Czy to prawda, że w 19TDI nie ma pompy paliwa w zbiorniku, tak jak w 2,5 TDI?[br]Dopisany: 16 Sierpień 2007, 17:16 _________________________________________________Mój mechanik mówi, że ta mała pompka paliwowa powinna pchać paliwo do filtra i jak sie zdejmie wąż dochodzący do tego filtra to ropka leci przy włączonej pompie w baku. a pompa wtryskowa tylko leko zasysa i rozdziela na wtryski. Kurcze, kto ma racje. Najlepiej jak by ktoś z silnikem 2,5 TDI sprawdził czy jak kręci rozrusznikiem, albo podłącza pompe paliwa na krótko, to czy gdy zdejmie wąż dolotowy idący z baku do filtra paliwa, przed filtrem, to leci przez niego ropa - co jest jednoznaczne z pompowaniem tej ropy przez pompe paliwową?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

meidzer w 1,9 tez sa te pompy i nie podaja paliwa na filtr.

Tez bylem tym zdziwiony ale taka prawda.

Jakbys poczytal o pompach w V-kach to bys wiedzial, ze pecherzyki powietrza je zabijaja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam podobny problem tylko ze dopiero co zregenerowałem pompę wtryskowa a moja a4 nie chce zasysać wogole paliwa ze zbiornika wszystko ciągnie co jest w filtrze a dalej nic i gaśnie co to może być juz nie mam pojęcia sprawdzałem ta pompkę w zbiorniku ale jak wyczytałem to ona nie podaje paliwa do filtra i dalej do pompy wtrys. w zbiorniku mam ponad polowe wcześniej przed regeneracja tak sie nie działo

pomocy!!!! :kox:[br]Dopisany: 13 Grudzień 2008, 07:56_________________________________________________a zapomnialem dodac uklad byl odpowietrzylem ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to spróbuj zalać więcej paliwa( tak 3/4 baku ) i wtedy spróbuj odpalić.

Jak odpowiertrzałem ukł. u siebie to też miałem ponad połowę paliwa w baku i nie chciał się porządnie odpowietrzyć.

Dopiero jak podłączyłem pompę w baku na krótko ( bezp. 28) to było ok.

A pozatym podłączcie pod vaga i sprawdżcie czy nie ma tam błedu od czujnika poziomu paliwa w baku, ponieważ jak jest zwalony to nigdy auta nie odpalisz...

Pozdrawiam :good:

Edit:

Aha, do wymiany pompy Vp44 nie trzeba zwalać rozrządu, na AKP Piotruś opisywał całą operwację ,ale nie mogę tego znaleźć. :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy w 2.5 AKN tez jest pompa w zbiorniku? bo nigdy jej nie slyszalem... :mysli:

na zimnym autko odpala w miare dobrze - przewaznie 1.5-2 obrotow i pali... czasem musze pokrecic 3-4 obroty... nawet przy -2st i spalonych 5 swiecach odpalil po 2 obrotach...

a jak sie rozgrzeje (nawet do 90st) to czasem pali na dotyk a czasem musze pokrecic 3-4 obroty... :kwasny:

od czego to zalezy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie na zdjęciu, numer 12 urwał mi się, jest to pompka spiętrzająca, co zrobić? Wymiana Baku czy jest jakies rozwiązanie?

W chwili obecnej wężyk od tej pompki mam włożony do koszyczka gdzie zaciąga mi pompa wtryskowa, ale czy to zda rezultat?

 

 

073201d4efaa32f7.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...