Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B7] Dziwne rzeczy w klimie ;] spece się zastanawiają.


tomaszekd

Rekomendowane odpowiedzi

witam.

mam dość uporczywy problem z klimą, 3 dni już samochód w warsztacie (specjaliści grupy VW, jak niesie fama :)

po kolei:

1) kupno samochodu, kontrola w ASO, stwierdzaja występowanie zbyt dużego ciśnienia. Klima "przerywa" lubi się wyłączyć, zwłaszcza na postoju

2) klima pada całkiem, zerwane sprzęgło

3) warsztat wymienia sprzęgło, zrywa się po 2 km

4) wymiana sprężarki na nową, grzeje się ...

5) stwierdzają, że nie chodzi wentylator sprężarki

6) uruchamiają wentylator ( nie wiem co było)

5) układ szczelny, nabity, filtr czysty

6) założenie sprężarki, facet nie jest zadowolony, termometr dajeprzy Low pokazuje 12st, powinien 7-8stwierdzają, że wentylator sprężarki chodzi "w drugą stronę"

7) teraz się zastanawiają, czemu wentylator kręci się odwrotnie... sterownik podobno jest w samym wentylatorze

pomoże ktoś, bo ręce mi opadają.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7-8 stopni :polew: ja mam 2 stopnie w starym B5 no nieźli fachowcy zawieź auto gdzie indziej :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz wydruk z maszyny?

powinna nadrukować ciśnienie na wysokiej i niskiej (rozprężnej) oraz temp w kratkach, rozumiem że mierzycie zawsze w tej samej kratce, bo w wielu autach występuje różnica między temp w poszczególnych kratkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na wylocie z kratki +2oC :JC_fan: ... olej tych pseudo fachowców z ASO i jedź do porządnego serwisu klimatyzacji :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na wylocie z kratki +2oC :JC_fan: ... olej tych pseudo fachowców z ASO i jedź do porządnego serwisu klimatyzacji :wink4:

U mnie 2,5 stopnia - to chyba tak ma być. Aczkolwiek przedział sprawnego układu zawiera się między 2-8 stopnia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko co z tym wiatrakiem ;]

Przy nowym kompresorze było 12 stopni, twierdzą, że to przez brak chłodzenia odpowiedniego własnie.

Ktoś ma pomysł, co może być przyczyną ? U nas większość serwisów klimatyzacji, to potrafi nabić klimę i zmienić filtr, ale jak usłyszą o wymianie kompresora i wiatraku, to "Panie, to do mechanika" ;]

poleci ktoś jakiś warsztat w tej konkretnej sytuacji ? nie mam klimy, a za tydzień na chorwację :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli mówisz o wentylatorze elektr. to może masz złą biegunowość - zamień "+" z "-" :wink4: , albo jakimś cudem odwrotnie założone jest śmigło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli mówisz o wentylatorze elektr. to może masz złą biegunowość - zamień "+" z "-" :wink4: , albo jakimś cudem odwrotnie założone jest śmigło

wiesz, tak na chłopski rozum sugerowałem w warsztacie coś takiego ;] Czasem najprostsze rozwiązania są najlepsze ;]

Twierdzą, że nie jest to fiat 126p, nie da się założyć odwrotnie, a sterownik jest w środku i to nie ma tak łatwo, że się biegunowość zmieni ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nie ma innej możliwości - tylko zła biegunowość lub źle/odwrotnie (nie wiem jakim cudem) założone łopatki , może sam wentylator jest fabrycznie zjebany tzn. odwrotnie nawinięty :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko co z tym wiatrakiem ;]

Przy nowym kompresorze było 12 stopni, twierdzą, że to przez brak chłodzenia odpowiedniego własnie.

Ktoś ma pomysł, co może być przyczyną ? U nas większość serwisów klimatyzacji, to potrafi nabić klimę i zmienić filtr, ale jak usłyszą o wymianie kompresora i wiatraku, to "Panie, to do mechanika" ;]

poleci ktoś jakiś warsztat w tej konkretnej sytuacji ? nie mam klimy, a za tydzień na chorwację :(

http://www.auto-klima.pl/ jedź tam mojemu ojcu pomogli a odwiedził chyba wszystkie serwisy w okolicy :cool1:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czynnik nie jest chłodzony tak jak powinien, może to być przyczyna, ale po jakimś czasie czujnik wysokiego ciśnienia powinien wyłączyć klimę :wink4:

Nie wiem czy dobrze rozumuję ale wentylator elektr. zamiast zaciągać powietrze pod maskę wydmuc**je go ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czynnik nie jest chłodzony tak jak powinien, może to być przyczyna, ale po jakimś czasie czujnik wysokiego ciśnienia powinien wyłączyć klimę :wink4:

Nie wiem czy dobrze rozumuję ale wentylator elektr. zamiast zaciągać powietrze pod maskę wydmuc**je go ?

Tak, wydmuc**je z komory silnika ;]

Tak z ciekawości, brak chłodzenia odpowiedniego podwyższa ciśnienie w układzie ?

Dzwonilem właśnie do magro (http://www.magro.pl/) no i zgłupiałem. Facet mówi, że kręcenie w tą stronę może być normalną funkcją i nie widzi nic dziwnego ;] Dla mnie to trochę jest dziwne ;]

[br]Dopisany: 24 Lipiec 2010, 09:33_________________________________________________

Czynnik nie jest chłodzony tak jak powinien, może to być przyczyna, ale po jakimś czasie czujnik wysokiego ciśnienia powinien wyłączyć klimę :wink4:

Nie wiem czy dobrze rozumuję ale wentylator elektr. zamiast zaciągać powietrze pod maskę wydmuc**je go ?

To by się zgadzało, jak kompresor jeszcze żył, klima przerywała, zwłaszcza na postoju. IHA!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajdź wtyczkę wentylatora i spróbuj założyć ją odwrotnie :wink4: Będzie ciężko bo wtyczka jest tak skonstruowana żeby nie dało się ją właśnie założyć odwrotnie ale "Polak potrafi"

Dzwonilem właśnie do magro (http://www.magro.pl/) no i zgłupiałem. Facet mówi, że kręcenie w tą stronę może być normalną funkcją i nie widzi nic dziwnego ;] Dla mnie to trochę jest dziwne ;]

Zadzwoń do niego jeszcze raz i powiedz mu że jest debilem :kox:[br]Dopisany: 24 Lipiec 2010, 10:11_________________________________________________

14O7r.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajdź wtyczkę wentylatora i spróbuj założyć ją odwrotnie :wink4: Będzie ciężko bo wtyczka jest tak skonstruowana żeby nie dało się ją właśnie założyć odwrotnie ale "Polak potrafi"

a jeśli jest dobrze ? ;]

Zadzwoń do niego jeszcze raz i powiedz mu że jest debilem :kox:

Tak właśnie myślałem, ale wolałem się upewnić ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamień biegunowość wentylatora ... nie sterownika !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale rady. Ja pierdziu.

Napiszę ci co mają sprawdzić, a jak się potwierdzi, to wysyłasz mi flachę.

Zamiast szukać w kręceniu się wiatraka, który rzeczywiście sterownik ma zabudowany w sobie należy rozmontować skraplacz od chłodnicy i wyczyścic zarówno skraplacz jak i chłodnicę.

Po prostu nie ma przepływu powietrza i czynnik w skraplaczy nie jest odpowiednio chłodzony. To jest przyczyna podwyższonego ciśnienia i w efekcie wyższej temperatury.

Oczywiście zakładam, ze ilości gazu są odpowiednio uzupełnione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz dwa wentylatory przy chłodnicy? Nie było nic robione z przodem auta? Może powinien być jeden.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...