Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Czy pompowtryskiwacze do wymiany ?


brrunon

Rekomendowane odpowiedzi

Czyli jak rozumiem wszystko jest ok, dzięki.

Znajomy mechanik który sprawdzał mi autko vagiem sugerował coś na temat, że to może być problem z pompowtryskiwaczami. A tak w ogóle to jakie powinny być prawidłowe wartości lub zakresy dla grupy 13 kolego przemik. Z góry dzięki za info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do -3 do +3 mg/H ale im blizej 0 tym lepiej. Generalnie mozna tez przyjac zasade, że jesli dawki są na minusie to są mniejsze powody do niepokoju.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nr 1 najwięcej odstaje od normy, chyba narazie sobie daruję wymianę ;-) zwłaszcza, że koszt niemały.

nie musisz wymieniac calych wtryskiwaczy starczy koncowki ja bym to sprawdzil bo masz korekcje na plusie co moze oznaczac ze leja wtryski a to w dalszym uzytkowaniu moze oznaczac dziury w tlokach oczywiscie jest troche zabawy z demontazem ale zaleznie od przebiegu warto tam zagladac okolo 200kkm powinno sie na 100% wymienic koncowki na nowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do -3 do +3 mg/H ale im blizej 0 tym lepiej. Generalnie mozna tez przyjac zasade, że jesli dawki są na minusie to są mniejsze powody do niepokoju.

Pozdrawiam

Troche przesadziles z 3mg.Juz przy okolo 2mg moga byc wibracje,przy 2.5mg w touaregu 2.5TDI R5 byl dramat,tak walilo buda.Oczywiscie na jednej pompce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do -3 do +3 mg/H ale im blizej 0 tym lepiej. Generalnie mozna tez przyjac zasade, że jesli dawki są na minusie to są mniejsze powody do niepokoju.

Pozdrawiam

Troche przesadziles z 3mg.Juz przy okolo 2mg moga byc wibracje,przy 2.5mg w touaregu 2.5TDI R5 byl dramat,tak walilo buda.Oczywiscie na jednej pompce

Przesadziłem ??

To zobacz co VAG podpowiada w nagłówku w grupie 013.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do -3 do +3 mg/H ale im blizej 0 tym lepiej. Generalnie mozna tez przyjac zasade, że jesli dawki są na minusie to są mniejsze powody do niepokoju.

Pozdrawiam

Troche przesadziles z 3mg.Juz przy okolo 2mg moga byc wibracje,przy 2.5mg w touaregu 2.5TDI R5 byl dramat,tak walilo buda.Oczywiscie na jednej pompce

Przesadziłem ??

To zobacz co VAG podpowiada w nagłówku w grupie 013.

kolego przemik co vag podpowiada ma sie do raliow jak piesc do nosa! na -+3 bedzie silnik mocno telepal na - chodzi na 3 cylindrach na +jest o wiele gorzej bo kropi zimnym dieslem na rozgrzany tlok i wypala jego powierzchnie

na koncu kazdego pompo/wtrysku jest koncowka ktora sie wymienia bo ona sie zwegla zwlasza przy takim przebiegu

koszt zalezy od 50 do 250zl za sztuke ale przyrost mocy i wyrownanie pracy silnika jest nieporownywalne i warto zrobic przeglad bo mozesz sie bardzo zdziwic po tym co tam zastaniesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autko ma przebieg ori 210tys. O co chodzi z tymi końcówkami, bo wcześniej nie słyszałem, trzeba pewnie rozbierać pompowtryskiwacz ? Jaki orientacyjny koszt takich końcówek?

Mogą to być winne końcówki (iglice) lub nie...takie rzeczy sprawdza się w próbie przelewowej na maszynie do badania m.in ciśnień otwarcia itd.

Mogą też być przetarte oringi.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie vag sobie moze mowic,jak bedzie 2.9 to bedzie idealnie chodzil a jak 3.0 nierowno??

Mniej wiecej zaklada sie tak

Jak do 1mg to jest OK,jak jest powyzej to silnik juz troche wysluzyl,okolo 2mg i wiecej dramat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za opinie. Czyli jak rozumiem wymiana pierwszego pompowtryskiwacza (lub samej końcówki) powinna pomóc ? Czy raczej myśleć o wymianie 1 i 3 czy może wszystkich ?

kolego jak sie zaboerasz wymien wszystkie koncowki wymieniajac pojedynczo to jest lekko poroniony pomysl--> szklem du.. nie podetrzesz -- wiec zrob raz a dobrze wszystkie i bedzie ok na nastepne 200kkm albo bynajmiej na 100kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie vag sobie moze mowic,jak bedzie 2.9 to bedzie idealnie chodzil a jak 3.0 nierowno??

Mniej wiecej zaklada sie tak

Jak do 1mg to jest OK,jak jest powyzej to silnik juz troche wysluzyl,okolo 2mg i wiecej dramat

Kolego vauxhall95

Sugerujesz, że ten co pisał ten software (VC) jest totalnym laikiem i wziął sobie te dane z kapelusza :)

Bładzisz i to baaardzo bładzisz.

Poczytajcie w necie za co odpowiada i grupa 013 oraz jak ECU realizuje zadanie pod tytułem - Równowazenie obrotów biegu jałowego - dodatkowo polecam zapoznać się co ma wpływ na odczyty w tej grupie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wartości +/- 2.8 mg/skok w bloku 013 są oficialnymi wartościami podawanymi w zeszytach serwisowych dla silnika PD.Na tej informacji za pewne bazowali twórcy VAG-COM-a podając takie wartości w opisie bloku:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za opinie. Czyli jak rozumiem wymiana pierwszego pompowtryskiwacza (lub samej końcówki) powinna pomóc ? Czy raczej myśleć o wymianie 1 i 3 czy może wszystkich ?

Podaje jeszcze logi z grupy 23.

Grupa: 01-023 - http://vaglog.rtnet.pl/brrunon_18538.html

Zapytam jeszcze raz, czy jest sens wymieniać pierwszy pompowtryskiwacz ? Max wartości dla pierwszego cyl to 1,2 mh/H. Poprawi to pracę silnika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...