Skyliner89 Opublikowano 31 Lipca 2010 Opublikowano 31 Lipca 2010 Rozbijanie w świetle reflektorów naszpikowanych czujnikami samochodów jest niezwykle spektakularne. Poziom bezpieczeństwa określony w laboratorium może jednak znacznie odbiegać od faktycznego… Organizacja EuroNCAP została założona w 1997 roku. Od 13 lat grupa niezależnych ekspertów rozbija samochody, uderzając nimi w metalowe bloki, wózki oraz słupy. Szwedzkie towarzystwo ubezpieczeniowe Folksam od lat analizuje skutki rzeczywistych wypadków. Tworzona od 1995 roku baza danych zawiera informacje o 105 tysiącach zdarzeń, w których niemal 30 tysięcy osób odniosło obrażenia. Obie instytucje opracowały własne skale ocen. EuroNCAP określa poziom bezpieczeństwa, przyznając samochodom od jednej do pięciu gwiazdek. Folksam korzysta z opisowej skali ocen - najbezpieczniejszy, ponadprzeciętny, przeciętny i gorszy od przeciętnej. W niektórych przypadkach wyniki testów laboratoryjnych EuroNCAP znacznie różnią się od skutków prawdziwych zdarzeń drogowych analizowanych przez Folksam. Przy poszukiwaniu samochodu warto pamiętać, że gwiazdki to nie wszystko. Prezentujemy zestawienie pojazdów, których oceny według EuroNCAP i Folksam różnią się najbardziej... Audi A4 (1995-2001) W testach EuroNCAP Audi A4 wypadło słabo. Trzy gwiazdki, w tym jedna skreślona za bardzo wysokie prawdopodobieństwo odniesienia przez kierowcę poważnych urazów klatki piersiowej może zniechęcać do zakupu. Tymczasem z raportu Folksam wynika, że A4 nie chroni gorzej od najpoważniejszych konkurentów. Ocena EuroNCAP: trzy gwiazdki (jedna skreślona) Ocena Folksam: przeciętna ochrona
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się