Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] [BRC] Świeci kontrolka LPG, jedzie na benzynie ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Dzisiaj już kolejny raz w karierze mojej instalacji gazowej ( poprzednio mechanik patrzył na mnie jak na nienormalnego gdy mu to powiedziałem ) stała sie dziwna rzecz.

Świeci dioda, że LPG załączona a jedzie na benzynie ?! Specjalnie sie zatrzymałem, otworzyłem maske - zaworki LPG sobie cykają wiec powinno być ok ?!

Otóż nie ! Dlaczego będąc przełączony na LPG zjada mi PB ? Nie dość ze wskazówka sp***rza, to czuć to pod nogą, że śmigam żwawo na benzynie :/

Jest jakieś sensowne wytłumaczenie tego ?

Opublikowano

Możliwe, że to wadliwie działający elektrozawór przed reduktorem albo w nim samym (zależy od instalacji). Jakieś błędy z kompa gazu?

Opublikowano

Niestety nie mam takiego kabelka... Ale najbardziej wkurza mnie to, że przydarza to się jak nie mam pod ręką żadnego mechanika albo kogoś kto by umiał sprawdzić od czego to się dzieje... Pewnie jutro rano będzie już OK a zostało paliwa na 10km, oczywiście jak go braknie to momentalnie czuje różnice "pod stopą" i wiem kiedy mi benzyny braknie.

Teraz tak próbuje kojarzyć, że dzisiaj uruchomiłem sobie klime ciepłą na maxa, obstawiam na 90% że jak mi się to działo to tez sobie podgrzewałem - ale to chyba tylko przypadek ? Nie sądzę żeby to miało wpływ na takie zjawisko.

Opublikowano

Pewnie uprzedzę poranne pytania:)

1. Jaka instalacja i podzespoły?

2. Ila na niej przejechałeś?

No i jakoś mało Ci zostaje tej benzyny. Może jakiego syfu z baku zassało i coś się zapchało.

Opublikowano

Pewnie uprzedzę poranne pytania:)

1. Jaka instalacja i podzespoły?

2. Ila na niej przejechałeś?

No i jakoś mało Ci zostaje tej benzyny. Może jakiego syfu z baku zassało i coś się zapchało.

Instalacja BRC SEQUENT 24, ma równe 2 miesiące i 6k kilometrów zrobione.

Co do benzyny no to zostało mi tyle bo akurat dojechałem do domu, ale efekt byłby taki, że jakby już brakło, to czułbym to pod nogą ze faktycznie siedzi na LPG ale rano juz bym miał problem z odpaleniem - bo niema benzyny...

Opublikowano

Pewnie uprzedzę poranne pytania:)

1. Jaka instalacja i podzespoły?

2. Ila na niej przejechałeś?

No i jakoś mało Ci zostaje tej benzyny. Może jakiego syfu z baku zassało i coś się zapchało.

Instalacja BRC SEQUENT 24, ma równe 2 miesiące i 6k kilometrów zrobione.

Co do benzyny no to zostało mi tyle bo akurat dojechałem do domu, ale efekt byłby taki, że jakby już brakło, to czułbym to pod nogą ze faktycznie siedzi na LPG ale rano juz bym miał problem z odpaleniem - bo niema benzyny...

konkretnie co masz wsadzone. dziwia mnie dwie rzeczy

1. ja nie czuje roznicy pomiedzy lpg a pd wiec dlaczego ty czujesz

2. skad wiesz ze auto jechalo jednoczesnie na pb i lpg

Opublikowano

konkretnie co masz wsadzone.

Szczerze to nieznam sie na tym - ale moge wypisać, to co mi tam napisali w homologacji...

Reduktor Genius Seqent

Wlektrozawór gazu OMVL

Wielozawór BRC

Zbiornik STAKO

Listwa Rail

To chyba z takich najważniejszych - choć te nazwy chyba nic nie znaczą m.in. Listwa Rail ( a rail to po angielsku też listwa :| )

dziwia mnie dwie rzeczy

1. ja nie czuje roznicy pomiedzy lpg a pd wiec dlaczego ty czujesz

Szczerze to ci zazdroszcze :( Mnie też kiedyś upewniano, że nie będe czuł różnicy...

Może dlatego, że masz dobrze założoną instalacje LPG ? Sam gdzieś czytałem, że profesjonalnie założona instalacja powinna nawet podnieść moc...

2. skad wiesz ze auto jechalo jednoczesnie na pb i lpg

No niewiem, czy zjadało też LPG, napewno zjadało benzyne - a do cholery nie powinno skoro było przełączone na LPG

Hmmm... Może dlatego, że:

1. schodziło mi paliwo w mgnieniu oka ?

2. bo czuje różnice - jak dam buta na benzynie to rwie sie do przodu, jak na LPG to sie przydusi a potem i tak przyśpiesza jednostajnie w swoim jakimś dziwnie wolnym tempie.

3. bo gdy wkońcu brakło paliwa, poczułem że frajda z jazdy się skończyła...

A teraz moje dzisiejsze obserwacje. Dzisiaj odpalam silnik, po 2 km kiedy przeszło mi na gaz a nie poczułem spadku mocy - już czułem, ze będzie kaplica.

No i nie myliłem się... Dioda świeci sie na zielono, paliwo zjada w mgnieniu oka, próbowałem wyjeździć benzyne do końca i zobaczyc jak wtedy sie zachowa samochód skoro RZEKOMO jedzie na LPG. Ale szkoda mi było pompy paliwowej, nie wytrzymałem i zatankowałem... Po za tankowaniu - CUD ! Przeszło na LPG i faktycznie już czułem pod nogą, że jade dyliżansem ale akurat to mnie cieszyło, że chyba wywnioskowałem przyczyne.

W momencie kiedy na fisie wywali mi rezerwe, w tym momencie chyba następuje jakaś dziwna mieszanka, że mi spindala benzyna i gaz ( albo tylko benzyna ).

Rzadko mi sie to działo bo rzadko jeżdze na rezerwach, ale chyba DLA PEWNOŚCI zrobie sobie znowu rezerwe na benzynie i zobacze czy znowu mi będzie ją zjadać.

Przyznacie, że troche dziwny przypadek - ale naprawde to z tą rezerwą wydaje mi sie najbardziej trafnym spostrzeżeniem ;/

P.S.Dla tych co myślą sobie teraz, że jestem stuknięty - nagrałem filmik komórą - niedługo wrzuce... :wallbash:

Opublikowano

te podzespoly nic nie mowia. musisz sprawdzic jaki masz reduktor i wtryski bo moze masz za slabe do instalacji.

jest duza szansa ze co masz pomieszane z ustawieniami/regulacja.

albo masz zepsuty wskaznik i samochod przelacza sie na pb a pomimo tego kontrolka dalej sie swieci (moze tak byc jak masz zle ustwiony gaz i jak lpg nie daje rady to przeskakuje na pb)

Opublikowano

Ano właśnie cały czas sądze, że coś jest źle ustawione. Wtryski mam te z taką pomarańczową naklejką - tyle to pamiętam - reduktor sprawdze rano jak widno będzie :good: ( swoją drogą monterzy chyba powinni wiedzieć jakie podzespoły dawać żeby były wydajne w LPG )

No ale dlaczego by samochód miał sie przełączac na PB tylko jak mam w PB rezerwe, bo tak to na gazie jeżdze i aż tak często sie nie przełącza ( przełącza sie np. jak na dwójce dam gaz do dechy, wtedy gaz nie wyrabia i przechodzi na PB, albo zaobserwowałem jak jest zimny silnik i na dworze tez zimno ;/ )

Powiem wam - bardzo głupie sytuacje z tym LPG, a chciałbym w końcu trafić do kogoś kto umie naprawiać/regulować te instalacje i móc nie poczuć, że sie jeździ na LPG ( ale nie kosztem PB :P ).

Opublikowano

poszukaj kogos w polecanych warsztatach w swojej okolicy i napewno kogos znajdziesz.

prawdopodobnie masz reduktor mb1500 ktory spokojnie z tymi wtryskami ogarnie ta moc wiec szukaj przyczyny w zlej regulacji.

chyba ze cos innego tam zle zamontowali/uszkodzili :gwizdanie:

Opublikowano

Fakt mało mi pali na LPG ( 9.7-11 w mieście ) no ale nie kosztem moich nerwów :/

Postaram się jutro/pojutrze dotrzeć do kogoś "poważnego" w firmie od BRC.

P.S. Obiecane wideo ( 0km na paliwie, wskazówka na 0 - w późniejszym czasie było dużo poniżej kreski :P, dioda zielona LPG ładnie sie pali ) - pod koniec filmiku MIMO ŻE UBYWA PB - gaz nie wytrzymuje i przełącza sie OFICJALNIE na PB ;/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...