Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AKN] Zapala się kontrolka akumulatora na niskich obrotach...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Byłem wczoraj w trasie, jakieś 200km. Wyruszając mrygnęła mi kontrolka akumulatora..., po jakiś 100km kontrolka zaczęła się zapalać gdy obroty spadały poniżej ok 1200/min. Wymieniłem szczotki, ale nic to nie dało... Podczas jazdy na klimatroniku próbowałem znaleźć coś co przypomina wartość napięcia, znalazłem wynik 13,6. Może to ma jakieś znaczenie to dzień wcześniej jechałem tą samą trasą i była straszna ulewa, na drodze potok, wycieraczki na max prędkości. Pytanie jest takie, czy taki stan rzeczy wskazuje na walnięty regulator napięcia czy na zdechły alternator?

Teraz trochę główkuję i próbuję poskładać kilka faktów w całość i tak mi się wydaje, że ten problem z napięciem trwa już od dłuższego czasu. Akumulator słabo kręcił, byłem go sprawdzić i gościu stwierdził, że elektrolit jest rzadki jak woda i że coś jest z ładowaniem. Pojechałem do innego gościa i powiedział, że ładowanie jest w porządku. Przy przekraczaniu 1200 obr słychać było z okolic bezpieczników taki charakterystyczny klik po którym auto łapało moc. Dziwne zachowanie kąta wtrysku na jałowym biegu na niskich obrotach który z 2ATDC spadał do 4BTDC tak jakby na wolnych obr sterownik silnika nie działał. Kilka tygodni temu, przestał mi działać tempomat... no i auto takie mułowate się zrobiło, tak jakby nie było dość prądu alby napędzić wszystkie elektroniczne ustrojstwa zapewniające prawidłowe działanie silnika.

Nie wiem czy dobrze główkuję...

Pozdrawiam i ponawiam pytanie główne, czy to padł alternator czy regulator napięcia a może coś innego?

2 pytanko to takie czy w/w moje gdybania mogą być skutkiem nieprawidłowego prądu czyli awarii jednego z w/w elementów?

Opublikowano

U mnie skończyło sie to wymianą alternatora.

Przerwa na uzwojeniu zewnętrznym. Gość, od którego kupiłem alternator wspominał, że to bardzo częsta przypadłość 2,5 TDI.

Masz alternator 120 A, czy 140A?

Mój był 140

Opublikowano

U mnie skończyło sie to wymianą alternatora.

Przerwa na uzwojeniu zewnętrznym. Gość, od którego kupiłem alternator wspominał, że to bardzo częsta przypadłość 2,5 TDI.

Masz alternator 120 A, czy 140A?

Mój był 140

120A[br]Dopisany: 08 Sierpień 2010, 23:49_________________________________________________Witam. Panowie ja mam chyba założony zły alternator... Wg ETKI do AKN i AFB powinien być założony alternator BOSCH 120A a ja mam założony VALEO 120A, który montowany był w A6 2.4 benzyna. Wg mnie charakterystyka silników benzynowych i diesla jest zdecydowanie inna więc alternator od benzynowca nie będzie poprawnie działać w dieslu? Co wy na to?
Opublikowano

Witam mam taki problem w mojej V6 155 km mam alternator 120 A na kabelki problem polega na tym że po odpaleniu auta nie gaśnie kontrolka akumulatora dopiero jak go przegazuje do 1500 obrotów gaśnie i się już nie zapala szczotki były wymieniane dioda też, czy problem leży w samym alternatorze bo z tego co wiem to powinien być 140 A na kostkę ? miał ktoś podobny problem lub jakieś propozycję ??

pozdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...