Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Błąd 22.1 a niedziałający wentylator


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam koledzy,

Audiczkę mam 2 lata. Klimy do tej pory rzadko urzywałem (żona nie lubi zimnego powietrza - od klimy boli ją głowa, eh...) No ale w te upały postanowiłem zacząć korzystać z tego dobrodziejstwa. I jakież byłom oje zdziwienie gdy po włączeniu klimy po ok 10 min zaczynało lecieć ciepłe powietrze...

Wczoraj wybrałem się do serwisanta od klimy. Podłączył urządzenie i okazało się że dramatycznie rośnie cisnienie w układzie i że nie załancza się wiatrak od klimy. Odesłał mnie do czasu naprawienia ustrki elektrycznej. W domu sprawdziłem kody: 1c najpierw pokazywał 0.0 a po chwili usłyszałem cpyknięcie i wyskoczył 22.1 a klima zaczęła walić ciepłym powietrzem. Dodam że wiatrak wcale się nie załączył.

Poradzcie mi co mam robić w pierwszej kolejności: dobijać klimę czy szukać winy w czujniku lub wiatraku?

Opublikowano

Odpal auto kiedy postało po nocy lub przynajmniej 2 godzinki za dnia, włącz klimatronik i sprawdzaj czym dmucha. Jeżeli załącza klimę a następnie rozłącza ją to prawdopodobnie wentylator klimy stanął i się nie kręci - otwórz maskę i się upewnij, a pozostał częśc układu jest OK. Jeżeli wcale nie załącza klimy po odpaleniu a wentylator nie kręci się to może brakuje czynnika lub też układ sie zasyfił bo rozumiem że sprężarka startuje.

Generalnie przeczytaj ten temat myślę że rozwiąże to twoje problemy:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=32218.msg1677854#msg1677854

Rada na przyszłość:

Używaj klimy niema zawsze!!! również zimą

Układ musi pracować by czynnik w nim krążył i smarował sprężarkę. Poza tym klima (jak z niej nie śmierdzi) to czyste dobrodziejstwo a zonę poinstruuj by nastawiała temp. minimalnie na 21 st.C. Jeśli nawet na zewnątrz jest 25 i ona nastawi sobie 25 w aucie to tez wewnątrz będzie bardziej komfortowo a to za sprawą tego że klima wyciągnie wilgoć z powietrza (to głównie przez wilgoć upały tak doskwierają). Moim zdaniem żona się głupio tłumaczy że od klimy boli ją głowa - trzeba po prostu umieć ją użytkować: odp. temp., zmiana obrotów nawiewu, zmiana nadmuch no i serwisować ją od czasu do czasu (jak i wymieniać filtr).

Opublikowano

Wczoraj wyglądało to tak:

włączyłem klimę (tzn. wyłączyłem ECON) - zaczęło lecieć zimne powietrze z nadmuchów - po ok. 10 min. cpyknięcie - leci ciepłe powietrze - błąd 22.1 - wiatrak nie kręcił się wcale

Więc po lekturze postu z twojego linku wnioskuję, że powinienem zabrać się za szczotki w wentylatorze w pierwszej kolejności :confused4:

Zdam relację z postępu prac. Dzięki

Opublikowano

zanim jeszcze zabierzesz się za wyjmowanie wentylatora to zdejmij ten czarny plastyk przy kostce ABSu - rozepnij wtyczkę wiązki idącej na wentylator i miernikiem na uruchomionym aucie sprawdz czy jest napięcie. Wówczas na 100% będziesz pewien że to wina wentylatora.

Polecam samemu wyjąć silnik i zawieść go do zakładu elektromechanicznego (np. tam gdzie naprawiają elektronarzędzia) - niech sami go otworzą i wymienią szczotki.

Opublikowano

Wyjąłem dziś wentylator. Rozebrałem. Szczotki mają 1/3 długości. Wszystko przeczyściłem i złożyłem. Podłączyłem na krótko i silnik działa. Sprawdzę jeszcze napięcie na wtyczce. Nie mam miernika więc mogę podłączyć żaróweczkę?

Jeżeli nie będzie napięcia to do dalej mam robić?

Opublikowano

przypatrzyłeś się dobrze one jednakowo się nie zużywają a właśnie ok 1/3 czy 1/4 długości już powoduje że drucik ze szczotki zapiera się na prowadzeniu i nie styka do wirnika.

Daj wymienić te szczotki to raptem 30zł a spokuj na kolejne 200-300tyś km (chyba że dasz jeszcze przetoczyć wirnik to koszty będą o 15-25zł wyższe).

Jeżeli nie będzie napięcia to do dalej mam robić?

zakładam że na 99% napięcie tam będzie

oczywiście napięcie pojawia się po odpaleniu klimy

Opublikowano

No więc wczoraj przy pomocy żaróweczki stwierdziłem że napięcia brak na kablu. Co mam sprawdzić w dalszej kolejności?

Opublikowano

Kolega adadur powiedział Ci żeby sprawdzić to przed wyjęciam wiatraka- a tak niepotrzebnie się narobiłeś przy jego wyciąganiu i montażu. Sprawdź przekaźnik wentylatora klimy- prawdopodobnie siedzi

Opublikowano

Chwila chwila ... aby dobrze sprawdzałeś te napięcie - odpalasz auto, włączasz klimę (on/off można wyłączać i załączać napięcie na wentylator)

Nie masz jakiegoś miernika?

No i czas podpiąć VAGa

sczytaj błędy i zrób testy i ponownie błędy sprawdź

A za ciśnienie odpowiada czujnik w chłodnicy klimy za prawą lampą.

Rozumiem że serwisanci dobili czynnik ... może warto do nich podjechać by sprawdzili czy jeszcze tam jest.

Opublikowano

Witam :)

Jako że nie chce zakładać nowego wątku to postanowiłem się tutaj podpiąć...

U mnie problem jest bardzo podobny aczkolwiek:

1. Bezpiecznik od wiatraka (30A) pali się zaraz po przekręceniu stacyjki ... nawet jak klima jest na off

2. Po odpięciu wiatraka od zasilania sytuacja ta sama...

3. Wszystko to stało się podczas upałów na włączonej klimie - po prostu przestało wiać.

Raczej wątpie żeby brakowało czynnika albo mi gdzieś uciekł, bo np wczoraj po postoju 2h i wymianie bezpiecznika klima odpaliła ale po przełączeniu na R skrzyni bezpiecznik szlak trafił....

Błedy zczytane VAGiem:

Tuesday,17,August,2010,14:10:14:59303

VAG-COM Version: Release 704.1

Address 08: Auto HVAC

Control Module Part Number: 8D0 820 043 N

Component and/or Version: A4 KLIMAAUTOMAT D54

Software Coding: 00040

Work Shop Code: WSC 07777

3 Faults Found:

00792 - A/C Pressure Switch (F129)

31-00 - Open or Short to Ground

00532 - Supply Voltage B+

07-00 - Signal too Low

01273 - Fresh Air Blower (V2)

17-10 - Control Difference - Intermittent

Opublikowano

Za to ja byłem wczoraj u elektryka samochodowego w sprawie szczotek. Powiedział mi że się za to nie weźmie bo cyt: "tym silniczkiem to może Pan za psem rzucić". Podobno jest on spalony i trzeba go przezwajać. Mówił że ten luz na silniku to efekt wytartego magnesu i nie opłaca się go naprawiać.

Zamieszczam fotki mojego silniczka:

20100817737.th.jpg

20100817739.th.jpg

20100817740.th.jpg

Na koniec okazało się że nie ma napięcia na wtyczce przy wiatraku. Ale że już nie miał dla mnie czasu kazał wrócić z nowym wiatrakiem to wszystko naprawi. Ja chciałbym sobie zostawić parę $$ w kieszeni więc pytam się was: gdzie szukać przyczyny braku napięcia na wtyczce? Jeżeli to bezpiecznik to jak wygląda i gdzie go znajdę?

Dzieki

Opublikowano

Jeżeli chodzi o bezpiecznik to numer 25 :) a wartość to 30A

Obrazek poglądowy:

18b98d21a9f97576.jpg

Opublikowano

Kolego grochu pisałeś

Podłączyłem na krótko i silnik działa.
??? W takim razie to jak się kręcił jak silnik spalony? Mógł ewentualnie kręcić się zdecydowanie wolniej niż normalnie Z tego co widzę na drugim zdjęciu to faktycznie masz spalone uzwojenie.

Jednak jeśli nie masz napięcia na wtyczce po załączeniu klimy to i tak po wymianie wentylatora nie będzie Ci to działać. Pytałeś też czy od razu po włączeniu klimy zaczyna działać wentylator- u mnie tak właśnie jest, czyli po wyłączeniu ECON powinno być napięcie na wtyczce

Opublikowano

grochu chyba coś źle słuchałeś tego elektryka bo słowa "ten luz na silniku to efekt wytartego magnesu" to istne cherezje od kiedy silniki elektryczne są łożyskowane na magnesie???? ludzie wirnik łożyskowany jest na łożyskach w tym przypadku jedno jest ślizgowe drugie toczne.

Kolego grochu pisałeś

Podłączyłem na krótko i silnik działa.
??? W takim razie to jak się kręcił jak silnik spalony? Mógł ewentualnie kręcić się zdecydowanie wolniej niż normalnie Z tego co widzę na drugim zdjęciu to faktycznie masz spalone uzwojenie.

Jednak jeśli nie masz napięcia na wtyczce po załączeniu klimy to i tak po wymianie wentylatora nie będzie Ci to działać. Pytałeś też czy od razu po włączeniu klimy zaczyna działać wentylator- u mnie tak właśnie jest, czyli po wyłączeniu ECON powinno być napięcie na wtyczce

chyba kolegę problem przerasta powoli

Obecnie to wymień bezpiecznik sprawdź czy masz zasilanie na kostce a następnie szukaj "nowego" wentylatora skoro ten nadaje się na złom

Opublikowano
chyba kolegę problem przerasta powoli
kolego adadur chodziło Ci o mnie :mysli:? Jak coś źle nabazgrałem to sory
Opublikowano

Panowie spokojnie,

z uwagi iż baaardzo dużo pracuję nie mam zbytnio czasu zająć się Audiczką. Gdy mam trochę czasu to tu to tam looknę i tyle. Wiele piszę zanim się wezmę za robotę - bo jak już mam wolne to chciałby wiedzieć co mam po kolei sprawdzać żeby nie podchodzić do tematu ilka razy :naughty:

ps. wczoraj sprawdziłem bezpiecznik i okazało się że jest cały. Dziś zobaczę czy jest napięcie przy bezpiecznikach :)

Opublikowano
chyba kolegę problem przerasta powoli
kolego adadur chodziło Ci o mnie :mysli:? Jak coś źle nabazgrałem to sory

Nie chodziło mi o grochu bo sprzeczne informacje podaje

Dziś zobaczę czy jest napięcie przy bezpiecznikach :)

idzie weekend to przysiądź z tematem ... może poproś kogoś o pomoc co dwie głowy to nie jedna :wink4:[br]Dopisany: 20 Sierpień 2010, 12:15_________________________________________________Grochu sprawdź te bezpieczniki jeszcze raz bo wydaje mi się że poliftowa wersja może mieć inny ich układ niż pokazany przez SuNDaY'a!!!

Opublikowano

Grochu sprawdź te bezpieczniki jeszcze raz bo wydaje mi się że poliftowa wersja może mieć inny ich układ niż pokazany przez SuNDaY'a!!!

Poliftowa wersja ma dokładnie taki układ korków :) Przynajmniej u mnie (czerwiec 99) tak właśnie jest :) :gwizdanie:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...