Gość DiM Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Witam. Problem tyczy audi a6 c5 1.9 AFN Problem polega na tym, że na postoju temperatura to prawidłowe 90st według wskaźnika na budzikach Przy spokojnej jeździe auto utrzymuje temperaturę około 95-98st a jeśli wstawi sie jej tak dość dynamicznie do około 150km/h temperatura wskakuje na 120 i wyskakuje "wiadomy" komunikat na fisie mówiący o zbyt wysokiej temperaturze. jeśli chodzi o węże:\ dolny wąż gorący - tak chyba powinno być górny wąż - też gorący
Gość DiM Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Opublikowano 14 Sierpnia 2010 dodam że auto stało od stycznia nie używane wogóle :gwizdanie:
drarek Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Witam. Mam podobny problem. Silnik osiąga temperatrę ok 92 stopnie, następnie w czasie jazdy temperatura rośnie do 96-98 stopni, potem spadnie 2 stopnie i znowu rośnie. Płynu chłodzącego mam odpowiedni stan. Czy może to być popsuty termostat? Czasami temperatura spada do 92 stopnii i sie utrzymuje. Tak jakby zacinał się termostat i nie otwierał. Czy może być to coś innego? Nie wiem czy mam w ciemno wymieniać termostat???? Z góry dzięki za info. Czy taka temperatura pracy (96-98 stopni) może być szkodliwa dla silnika??
SotoM Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Opublikowano 17 Sierpnia 2010 przerabiałem kilka razy taki temat - identyczne problemy. są 2ie opcje najczęstsza usterka: 1. korek zbiorniczka wyrównawczego-około 20zł 2. winny był termostat.jego praca była normalna z tym ze nie otwierał się do końca co powodowało zbyt mały przepływ chłodziwa na dużym obiegu.- przewody gorące,wentylator się załączał i potrafiło wyrzucić chłodziwo ze zbiorniczka wyrównawczego. termo , zam.-30zł org-ok80zł + oring 3cia opcja (rzadko spotykana) - niewydajność pompy wody.- wirnik tłoczący prześlizgiwał się na ośce pompy. około150zł + koszt naprawy Co do demontażu termostatu aby go sprawdzić - parę lat temu zrobiłem coś takiego ze wrzuciłem go do wrzacej wody - otworzył się ,ostygł i się zamknął- myślę -jest OK, zamontowałem go z powrotem,po tym mało silnika nie przegrzałem- już się więcej nie otworzył .po kolejnym demontażu i wymianie na nowy postanowiłem go jeszcze raz sprawdzić- już się nie otworzył.umarł całkiem. takie coś nie tylko mi się przydarzyło ale i wielu moim znajomym mechanikom. To tak moja skromna sugestia a kto jak zrobi to juz... wasz portwel- ja bym sie nie szczypał... z resztą termo to tańsza i szybsza robota niż Demont/Zamont pompy wody i jej kupno. [br]Dopisany: 17 Sierpień 2010, 08:53_________________________________________________ Czy taka temperatura pracy (96-98 stopni) może być szkodliwa dla silnika?? teoretycznie załączenie biegów wentylatora następuje przy temp Etap 1- 92-97stp Etap 2- 99-105stp
drarek Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Opublikowano 17 Sierpnia 2010 co masz na myśli pisząc że przyczyną może być korek od zbiorniczka wyrównawczego?? bo wydaje mi się że u mnie lekko syczy przy nim (nie wiem czy uszczelka jest szczelna) Czy to może być przyczyną wysokiej temperatury???
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się