Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B7] Turbo późno wstaje


mich65

Rekomendowane odpowiedzi

Wydaje mi się że jezeli chodzi o starowanie turbiny to chyba wszystko jest w porządku. Sztanga z obserwacji widać że chodzi, podciśnienie na wlocie gruszki sie zmienia, nie wystepuje przeładowanie które występuje przy zablokowanych łopatkach

Zastanawiające teraz może być sterowanie EGR i brak podciśnienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale skąd wtedy te skoki przy zapalaniu i gaszeniu silnika. Na sekundę wskakuje podciśnienie 0.6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz możliwość to zaloguj grupę 003 w Basic Settings - wtedy podczas próby EGR cyklicznie się powinien otwierać i zamykać.

c5f729c6f3997b56m.jpg

Przeanalizuj sobie ten schemat i sprawdź też N18

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to że podciśnienie mierzyłem nie za N18, a za N239, czyli podciśnienie do sterowania klapy gaszącej. Skoki na podciśnienie w trakcie uruchamiania i gaszenia byłyby wtedy odpowiednią reakcją.

Dzisiaj zerknę na to dokładnie.

Jeżeli tutaj będzie wszystko dobrze to zostanie tylko turbina wtedy.[br]Dopisany: 27 Sierpień 2010, 12:16_________________________________________________Wygląda na to że w silniku BLB EGR jest sterowany tylko elektrycznie, a nie podciśnieniowo.

Mogę założyć że będąc na diagnostyce i błędów nie było, oraz logi wyglądały dobrze to zostaje tylko TURBINA

katalizator - sprawny

filtr powietrza - sprawny

instalacja podciśnieniowa - sprawna

Nic innego mi nie przychodzi na myśl jako powód późnego wstawania turbiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, razem ze szwagrem oglądaliśmy. Elegancko chodzi góra, dół

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób jeszcze jeden test , zaslep przewod idacy do gruszki od klapy gaszacej (taka mala czarna plastikowa) i sie przejedz i napisz czy auto odzyskało dół , w przewód wkręć śrubkę na moment testu, jak cos sie zmieni napisze Ci co trzeba zrobić [br]Dopisany: 29 Sierpień 2010, 11:05_________________________________________________

Wygląda na to że w silniku BLB EGR jest sterowany tylko elektrycznie, a nie podciśnieniowo.

tak dokladnie jest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylem chwile temu póki silnik ciepły, bo akurat z trasy wróciłem. Odłączyłem gumowy przewód od zaworu sterującego klapę gaszącą i zaślepiłem go śrubką.

Niestety, bez efektu. Dalej brak mocy w dolnych zakresach obrotów[br]Dopisany: 29 Sierpień 2010, 22:26_________________________________________________Po wielkich poszukiwaniach udało mi się pożyczyć od kolegi kabel z VCDS i zrobiłem logi.

Rzućcie okiem aby się upewnić że to coś z turbo

BS

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/mich65_21769.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/mich65_21770.html

statyczne

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/mich65_21774.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/mich65_21773.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/mich65_21772.html

Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/mich65_21776.html

Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/mich65_21775.html

Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/mich65_21771.html

Grupy: 023 - http://vaglog.rtnet.pl/mich65_21777.html

dynamiczne

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/mich65_21778.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/mich65_21783.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/mich65_21781.html

Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/mich65_21779.html

Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/mich65_21780.html

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/mich65_21782.html

Grupy 000 ten kabel i ten VCDS nie chciał otworzyć, czyżby silnik BLB nie miał grupy 000 czy to jakaś dziwna wersja kabla?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego turbo wstaje jak nalezy powiedzial bym że idealnie i na pewno za twoje odczucia nie jest odpowiedzialne turbo ,zreszta logi wygladaja poprawnie , no moze lekkie przeladowanie ale to sie rozrusza poprzez dynamiczna jazde , dziwnie jak dla mnie wyglada drupa 023 ale nie znam grup pomiarowych tej grupy na pamieć dla tego akurat silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie turbo wstaje wczesnie,jakas diagnoza ze turbo pozno sie budzi nie byla celna,troche przeladowuje,ale to dynamiczna jazda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczerze po logach to bym powiedział ze to auto zawija asfalt od 1500 do 2500 tys a pózniej bez zająknięcia ciagnie do samego konca jak nalezy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak mocy na niższych obrotach najbardziej jest odczuwalny na drugim biegu. Może zrobię logi dynamiczne na drugim, a nie trzecim biegu i coś więcej będzie widoczne??

Zagadam z kolegą co ma takie same autko, aby się upewnić, ale wg mnie bankowo samochód ma mniejszą moc jak sprzed miesiąca.

Może jakaś błahostka która by nie byłą widoczna w logach, czy logi to raczej pewniak??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak mocy na niższych obrotach najbardziej jest odczuwalny na drugim biegu. Może zrobię logi dynamiczne na drugim, a nie trzecim biegu i coś więcej będzie widoczne??

Zagadam z kolegą co ma takie same autko, aby się upewnić, ale wg mnie bankowo samochód ma mniejszą moc jak sprzed miesiąca.

Może jakaś błahostka która by nie byłą widoczna w logach, czy logi to raczej pewniak??

wrzuć logi w dział diagnostyki i tam opisz po krótce swój porblem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszedł temat pod http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=157265.0[br]Dopisany: 06 Wrzesień 2010, 22:27_________________________________________________

A tak sobie myśląc swobodnie, może to filtr paliwa??

Wymieniany na nowy przy wymianie rozrządu 1,5 roku temu, przejechane na nim 22 tyś, ale to nasze polskie paliwo. Niby non stop na shellu tankuje, ale kto wie[br]Dopisany: 06 Wrzesień 2010, 22:49_________________________________________________Jednak filtr nie, wymieniałem na nowy oryginalny z serwisu i to samo[br]Dopisany: 08 Wrzesień 2010, 14:06_________________________________________________

Pojechałem wyczyścić turbinę i pomogło. Dzięki za komentarze. Logi po wyczyszczeniu turbo w wątku w dziale diagnostyka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...