Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[1.9TDI] Wymiana rozrządu


Rafał

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Jestem świeżo po wymianie paska rozrządu i melduję co następuje:

Pasek w 1,9 TDI 90 KM powinno się wymieniać co 90 tys, to pewne. Inna sprawa, że lepiej o 100 km za wcześnie niż o 1 m za póżno:). Ale 60 tys. to przesada.

Jeżeli chodzi o pompę wody, to po rozebraniu powinien to ocenić mechanik. W mojej np huczało łożysko i mogłaby nie przetrzymać następnych 90 tys. A wtedy znowu cały przód rozbierasz i niepotrzebnie ponosisz koszty. Pompa to nie taki znowu wydatek i lepiej ją wymienić razem z paskiem. Ja za wymianę paska rozrządu, napinacza, rolki, pompy wody i dwóch pasków klinowych i przy okazji wymianę całego płynu chłodzącego zapłaciłem 870 PLN, z czego części kosztowały mnie 620 PLN. Oczywiście nie w salonie firmowym, bo tam by mnie z torbami puścili:).

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A możecie podać Numery katalogowe ??? Jakiś dobrych części ???

Myślałem nad częściami z ruvvile

A pasek Continental

A i zastanawiałem się na filtrami

-FILTRON

-BOSH

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego wal filtrona. Ja już 250kkm wymieniam na filtrona czas od czasu raz na 60kkm wymienie na knechta bo czasami filtrona brakuje. W mojej ocenie i w ocenie przebiegu mojej audi grubo ponad średnią krajową nie ma co przepłacać wal śmiało filtrona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ! Nie rozumiem dlaczego wszyscy tak bardzo boją się lub chcą uniknąć zdejmowania przodu. To nie jest wielkie wyzwanie dla każdego kto ma chociaż odrobinę pojęcia o mechanice i lubi majsterkować na troszkę większą skale niż " klocki lego".Mechanicy chętnie mówią jaki to problem to zdjęcie przodu. :kwasny: Sam nie jestem mechanikiem i już dwukrotnie zdejmowałem z różnych powodów przód. Poprawiłem przy okazji liniowość szczelin.Jeśli chodzi o pompę wody to ona jest napędzana paskiem od napędu alternatora i pompy wspomagania. Jeśli awaria zaskoczy kogoś w trasie to jest to kłopot. Ale pompy mają to do siebie ,że sygnalizują swoje zużycie poprzez huczące łożysko lub drobny wyciek płynu. Tak było w moim przypadku. Wymieniłem ją samodzielnie w 3 godź i na chwilę obecną nalatałem na niej około 6 tyś. km . Będę wymieniał rozrząd i w tej sytuacji wcale nie myślę o wymianie kolejny raz pompy wody.Jak poprzednio robiłem rozrząd to ta która była w aucie przelatała jeszcze 35tkm. Gdybym wtedy wymienił dziś wymieniałbym ponownie .a tak jestem grubo ponad 100 zł do przodu i koszt 3 godzin robocizny(własnej w "plecy").

Dla tych którzy to chcą robić samodzielnie: lepiej wymienić dolne koło zębate (to małe) bo jest najbardziej obciążone i wycierają się na nim zęby najszybciej. Koła zębate pompy i wałka serwis poleca wymienić co trzecią wymianę rozrządu. Dlaczego? bo zęby się wycierają i mogą powodować nacinanie nowego paska a wtedy tragedia gotowa.(Dam tu trochę inny przykład ale dobrze to ilustruje:Jak się wymienia łańcuch w komarkach ,skuterkach itp. to razem z zębatkami bo zęby są już tak ostre ,że natychmiast zepsują nowy łańcuch) Jest z tym związany jeszcze problem luzującego się klina na na wale i potem posty typu zerwane małe koło zębate na wale .

I jeszcze jedno awaria pompy wody w silnikach 1z w których napęd pompy jest na niezależnym pasku w żadnym wypadku nie rujnuje silnika w rozumieniu połamane zawory. Co najwyżej może doprowadzić do przegrzania silnika o ile w porę nie zauważymy awarii.

Dla zlecających wymiany do warsztatu polecam wymienić wszystko włącznie z uszczelniaczami aby nie ponosić ponownych kosztów robocizny.:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...