rafal102 Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Panowie mam problem z przeniesieniem mocy z silnika na skrzynie. Wymieniłem dwumas na jednomas z audi 1z do tego komplet nowy sprzęgła sachsa i lipa. Nie daję rady. Dlatego myślę, o wymianie skrzyni od audi 2.5TDI z 6 biegową skrzynią i sprzęłem 240mm. Po pierwsze uświadomcie mnie czy to dobry pomysł i czy ta skrzynia i te sprzęgło wytrzyma moce rzędu 180KM i 380NM Po drugie z czym się je taka wymiana..?/ Czy podejdzie bez problemu pod AFN..?? Co trzeba przerobić..?? Za pomoc będę bardzo wdzięczny
mech15 Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Opublikowano 22 Sierpnia 2010 a myślałeś nad skrzynią od AVFa? jaro4444 taką montował do swojego parcha i ok. 200km chyba udźwignęła, poszukaj jego przygód na forum
seba1-2 Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Opublikowano 22 Sierpnia 2010 do przeszczepu na skrzynie 6 potrzeba ci - skrzynia 6 + łapy + poduszki - rozrusznik - osłonę blaszaną między silnik a skrzynie - lewarek zmiany biegów wraz z cięgnami - sanki pod skrzynie - koło dwumasowe wraz ze sprzęgłem 240mm - wysprzęglik chyba jest inny jak w 5 i to chyba wszystko jeśli chodzi o skrzynie to z 2.5 tdi będzie lepsza
rafal102 Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 22 Sierpnia 2010 A co za sanki pod skrzynią... ?? bo nie kapuje..?? A mój rozrusznik na pewno nie podejdzie..??
seba1-2 Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Opublikowano 22 Sierpnia 2010 tak sanki są pod skrzynią żeby ją wyjąć trzeba pół auta wytargać, rozrusznik na 100% jest inny
rafal102 Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Kurcze ale to jest tylko pod 2.5 tdi..?? Bop wczoraj swoją wyciągałem to tam prócz dwóch łap mocujących nic więcej nie ma pod skrzynią..
seba1-2 Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Opublikowano 22 Sierpnia 2010 do skrzyni 6 jest inny rozrusznik panie
Jarol Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Opublikowano 22 Sierpnia 2010 a myślałeś nad skrzynią od AVFa? jaro4444 taką montował do swojego parcha i ok. 200km chyba udźwignęła, poszukaj jego przygód na forum Skrzynia od AVF czyli z B6 nie podejdzie do B5 ma inne mocowanie. C do wytrzymałości to z mocą rzędu 200Km i 400Nm bez problemu sobie radzi skrzynia 5 biegowa a 6 jest bardziej wytrzymała. Wymiana skrzyni to bardzo dobr pomysł też nad tym myśle tylko koszt dość duży samo sprzęgło z dwumasem 2 tyś + skrzynia, reszta gratów i wymiana to spokojnie wyjdzie 4-5 tyś zł.
rafal102 Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 29 Sierpnia 2010 No to skrzynia zmieniona. udało się wymienić ale koszta są bardzo duże. Nic nie pasuje.. od mocowań po tłumik rozrusznik sprężarkę klimatyzacji mocowanie turbiny przewody od prędkościomierza i cofania roboty od cholery kasy również. Jak bym wiedział, że to aż tyle będzie trzeba przerabiać to bym od razu silnik zmienił na 130KM No ale skrzynia siedzi. Dzięki wszystkim za pomoc.
rafal102 Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Skrzynia przyszła od AVF. Podobno miała bardziej pasować i była dostępna od ręki. Sprężarka przeszkadzała, bo trzeba było wymienić rozrusznik nowy rozrusznik jest za długi i trzeba było przerabiać mocowanie turbiny i klimę.
aju Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Po pierwsze uświadomcie mnie czy to dobry pomysł i czy ta skrzynia i te sprzęgło wytrzyma moce rzędu 180KM i 380NM ja tam nie wiem co wy robicie, np skrzynia AJM spokojnie znosi ponad 400Nm :gwizdanie: i ponad 200koni co najlepsze póki co na standardowym dwu-masie
aju Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Opublikowano 29 Sierpnia 2010 tylko na długich trasach, a w mieście 6ka przeszkadza
mech15 Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Opublikowano 29 Sierpnia 2010 na trasy bardzo się przydaje. Był też taki temat, gdzie wypowiadali się użytkownicy AWX/AVF, po przeczytaniu opinii doszedłem do wniosku że szóstka lepsza i wcale tego wachlowania tyle nie ma
pieciajek Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Klima zostaje bez zmian, wymienia się wspornik od turbiny z takiej długiej rurki na mały metalowy pajak mocowany pod sróbę poduszki od silnika. Co do rozrusznika to mogłeś zostawić swój poprzedni i też by pasował ale wtedy musiałbyć zostawić też sprzęgło z dwumasą i by było dobrze. Ja tak mam i zrobiłem już 12 tys na 6-cie biegowej skrzyni i nic się nie dzieje, tarczy nie pali ani nie szarpie. Jednak jest jeden minus, auto na tej skrzyni w trasie wychodzi 5,4L/100 ale jak jeżdżę koło domu to już 6,8 niby nie dużo ale kolega ma taki sam silnik,model i rok ale z 5-tką i mu wychodzi 5.1L/100 trasa 5,6L/100 miejska jazda. Podobno można przekodować sterownik silnika na typ przekładni biegów ale nie wiem jak?
dudi75 Opublikowano 21 Listopada 2010 Opublikowano 21 Listopada 2010 Klima zostaje bez zmian, wymienia się wspornik od turbiny z takiej długiej rurki na mały metalowy pajak mocowany pod sróbę poduszki od silnika. Co do rozrusznika to mogłeś zostawić swój poprzedni i też by pasował ale wtedy musiałbyć zostawić też sprzęgło z dwumasą i by było dobrze. Ja tak mam i zrobiłem już 12 tys na 6-cie biegowej skrzyni i nic się nie dzieje, tarczy nie pali ani nie szarpie. Jednak jest jeden minus, auto na tej skrzyni w trasie wychodzi 5,4L/100 ale jak jeżdżę koło domu to już 6,8 niby nie dużo ale kolega ma taki sam silnik,model i rok ale z 5-tką i mu wychodzi 5.1L/100 trasa 5,6L/100 miejska jazda. Podobno można przekodować sterownik silnika na typ przekładni biegów ale nie wiem jak? Czyli jak to w koncu jest jesli zostaje sprzeglo stare i docisk z kolem dwumasowym to rozrusznik tez zostaje bo widze rozbiezne informacje :gwizdanie:
Jarol Opublikowano 21 Listopada 2010 Opublikowano 21 Listopada 2010 Jednak jest jeden minus, auto na tej skrzyni w trasie wychodzi 5,4L/100 ale jak jeżdżę koło domu to już 6,8 niby nie dużo ale kolega ma taki sam silnik,model i rok ale z 5-tką i mu wychodzi 5.1L/100 trasa 5,6L/100 miejska jazda. Podobno można przekodować sterownik silnika na typ przekładni biegów ale nie wiem jak? Raczej ktoś tu ściemnie z tym spalanie, skrzynia 6 ma dłuższy ostatni bieg od 5 więc nie ma możliwości żeby auto w trasie na 5 mniej spalało. Czyli jak to w koncu jest jesli zostaje sprzeglo stare i docisk z kolem dwumasowym to rozrusznik tez zostaje bo widze rozbiezne informacje :gwizdanie: Tak, jak zostawisz stary dwumas i sprzęgło to rozrusznik też zostaje stary. Mniej przerabiania ale ja jednak wole mieć mocniejsze sprzęgło dlatego wkładam 240mm.
dudi75 Opublikowano 21 Listopada 2010 Opublikowano 21 Listopada 2010 Ja mam sprzeglo od Radzikowskiego wiec raczej bede zostawial swoje jak bede wymienial
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się