BuBu100 Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Posiadam a4 AVANT 2.5tdi 2001r. Jest to S-line czyli lekko obniżona z czerwonymi amortyzatorami. Jazda po naszych pięknych drogach staje się dla mnie uciążliwa także musze z czegoś zrezygnować albo komfort albo ładny wygląd. Moje pytanie.. od czego zacząć żeby a4 stała się "MIĘKSZA"??????? zacząć od amortyzatorów czy lepiej od sprężyn? Czekam na opinie i dobrą poradę od dobrych fachowców.
dziadek Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Amortyzatory nic nie zmienią, więc jak chcesz bardziej miękko to musisz swapnąć sprężyny
soolek Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Chyba jednak amortyzator odpowiada za siłę tłumienia, a sprężyna głównie za wysokość - jeśli ma być bardziej miękko, to trzeba zmienić amorki. Jeśli sprężyny masz ori 1BE (sprawdź w kodach wyposażenia), to wystarczy założyć "zwykły" amor i komfort powienień Cię zadowolić. Na forum są osoby handlujące częściami - znajdź, zapytaj a dobiorą Ci odpowiednie.
dziadek Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Chyba jednak amortyzator odpowiada za siłę tłumienia, a sprężyna głównie za wysokość - jeśli ma być bardziej miękko, to trzeba zmienić amorki. Jeśli sprężyny masz ori 1BE (sprawdź w kodach wyposażenia), to wystarczy założyć "zwykły" amor i komfort powienień Cię zadowolić. Na forum są osoby handlujące częściami - znajdź, zapytaj a dobiorą Ci odpowiednie. NIestety tu się nie zgodzę... zmieniając ori amorki od 1BE na zwykłe nie ma żadnej różnicy w komforcie i twardości...w 1BE o twardości decydują sprężyny...
Armi Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Chyba jednak coś się musi zmienić skoro amortyzatory do zawieszenia 1be mają krótszy skok w porównaniu z seryjnymi. Moje auto przyjechało na seryjnych amortyzatorach i sprężynach obniżających i było miękkie ale obniżone (pomijam to jak jeździło ). Sytuacja uległa zmianie w momencie wymiany amortyzatorów na twardsze. Zmiana jest szczególnie widoczna przy większych felgach, na 15 przy utwardzonym zawieszeniu, komfort jest bliski seryjnemu zawieszeniu.
soolek Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Chyba jednak amortyzator odpowiada za siłę tłumienia, a sprężyna głównie za wysokość - jeśli ma być bardziej miękko, to trzeba zmienić amorki. Jeśli sprężyny masz ori 1BE (sprawdź w kodach wyposażenia), to wystarczy założyć "zwykły" amor i komfort powienień Cię zadowolić. Na forum są osoby handlujące częściami - znajdź, zapytaj a dobiorą Ci odpowiednie. NIestety tu się nie zgodzę... zmieniając ori amorki od 1BE na zwykłe nie ma żadnej różnicy w komforcie i twardości...w 1BE o twardości decydują sprężyny... Ale kolega ma czerwone amorki, czyli pewnie o zwiększonej sile tłumienia a może i skróconym skoku. Jak założy "normalne" to powinien odczuć poprawę w komforcie. Pytanie, czy sprężyny 1BE nie będa nadal dla niego za niskie. Wtedy zostaje tylko pełna zmiana na 1BA (amorki + sprężyny).
dziadek Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Chyba jednak amortyzator odpowiada za siłę tłumienia, a sprężyna głównie za wysokość - jeśli ma być bardziej miękko, to trzeba zmienić amorki. Jeśli sprężyny masz ori 1BE (sprawdź w kodach wyposażenia), to wystarczy założyć "zwykły" amor i komfort powienień Cię zadowolić. Na forum są osoby handlujące częściami - znajdź, zapytaj a dobiorą Ci odpowiednie. NIestety tu się nie zgodzę... zmieniając ori amorki od 1BE na zwykłe nie ma żadnej różnicy w komforcie i twardości...w 1BE o twardości decydują sprężyny... Ale kolega ma czerwone amorki, czyli pewnie o zwiększonej sile tłumienia a może i skróconym skoku. Jak założy "normalne" to powinien odczuć poprawę w komforcie. Pytanie, czy sprężyny 1BE nie będa nadal dla niego za niskie. Wtedy zostaje tylko pełna zmiana na 1BA (amorki + sprężyny). Też mam 1BE, czerwone amory i przekładałem już je dwa razy (najpierw na normalne, później powrót do czerwonych ) i żadnej wyczuwalnej różnicy :gwizdanie:
dziadek Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Opublikowano 23 Sierpnia 2010 A jakie masz alufelgi? 17'' 235x45 opona
Armi Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Opublikowano 23 Sierpnia 2010 A jakie masz alufelgi? 17'' 235x45 opona To dziwne bo przy 17 powinno się już odczuć zmianę amortyzatorów
dziadek Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Opublikowano 23 Sierpnia 2010 To dziwne bo przy 17 powinno się już odczuć zmianę amortyzatorów :mysli Toć mówię że one są prawie lub takie same jak w 1BA a o twardości w 1BE decyduje sprężyna bo nie tylko jest krótsza...
gesio Opublikowano 2 Września 2010 Opublikowano 2 Września 2010 Ja mam 1BV czyli najtrwardsze i najniższe właśnie muszę wymienić górne wahacze chyba ponieważ tłucze-skrzypi mi przy skręcie i stuka na lekkich nierównościach, wymienię chyba też łączniki i końcówki przy okazji, zawieszenie mam seryjne 250tys/km, zastanawiam się czy rozbierając całą góre nie wymienić też amorów mimo tego że trzepaki na przeglądzie mówią że jest ok to jeden mam juz spocony i nie chciałbym za jakiś czas rozbierać wszystkiego od nowa,tylko mam dylemat jakie amory kupić do 1BV żeby nie zrobiła się kicha na tych sprężynach, może mi doradzicie?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się