Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVB] Wspomaganie kierownicy pompa, piski,


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam problem z swoim Audi a4. Pompa od wspomagania się blokuję gdy dokręcę kierownicą do końca lub na twardej powierzchni gdy kręcę w miejscu. Myślałem, że to tylko wina paska klinowego ale dzisiaj wymieniłem pasek i nic nadal to samo piski trochę cichsze są. Czy to będzie problem pompy czy innego podzespołu? Jeśli pompy to czy da się ją zregenerować? Widziałem na allegro jakieś zamienniki po 200zł czy to nie są jakieś badziewia co padną po 100km? Próbowałem też odpowietrzyć pompę ale nic to nie dało.

Opublikowano

Sprawdź poziom płynu wspomagania i przekładnie na podnośniku czy nie ma gdzieś wycieku. Częstą przyczyną są gumowe osłony od przekładni które się przecierają i zacierają ją.

Opublikowano

Płynu nie ubywa jest ponad stan. Sprawdzałem gumowe osłony na maglownicy są w porządku.

Opublikowano

Co to znaczy że się blokuje , sprawdź sprzęgiełko alternatora , u mnie było podobnie podczas skrętu było słychać wycie pompy wspomagania okazało się że sprzęgiełko się zatarło :wink4:

Opublikowano

Z tego co wiem, to przy maksymalnym skręcie kierownicą są tak duże obciążenia, że mogą wystąpić piski.

Jak są ciche, to można sobie problem odpuścić.

Jeżeli wyje - to do warsztatu :(

Opublikowano

mialem to samo u siebie dzisiaj bylem u mechanika i tez sprzegielko bylo trzeba wymieniac, jedz do warsztatu moze pasek sie poluzowal niech mechanik zobaczy swoim okiem

Opublikowano

sprzęgiełko pewne... jak na maks skręcie piszczy... ok. 100zł + wymiana...

i zmień ten silnik w profilu bo już zacząłem myśleć o sprzęgiełku w B5... w B6 nie było AJM

Opublikowano

GRazny ok

Teraz zaczęły się piski nawet gdy lekko skręcam. Pompa blokuje się gdy dokręcę do końca. Prawdopodobnie jutro będę miał nową pompę to napiszę czy to pompa czy nie.

Opublikowano

Po kiego c**ja pompę wymieniasz ? Sprawdzałeś sprzęgiełko alternatora :gwizdanie:

Opublikowano

Dzięki wszystkim. Okazało się, że to sprzęgiełko. Koszty to 140zł sprzęgiełko oryginał, pasek wielorowkowy 39zł Bosh i 10zł wymiana sprzęgiełka. Alternator sam wymontowałem. Po wymianie wszystko wróciło do normy silnik chodzi ciszej i napinacz od paska wielorowkowego nie skacze jak wcześniej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...