Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Pompa oleju


adam3009

Rekomendowane odpowiedzi

czy wykręcenie pompy wiąże się z rozebraniem połowy auta jak przy wymianie rozrządu? ile zajmie sprawnemu mechanikowi wymiana pompy oleju w adr`ze ? (pytanie głupie - ale nie znam sie na tym a wszystkie obiawy wskazuja że musze zmienić)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sama robota , plus pompa zamiennik około 100 no i oczywiście olej i filtr oleju ewentualnie uszczelka pod miskę u mnie akurat jest na pastę. podobno nie tak łatwo się tą miskę ściąga, jest na forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak za pompę dałeś 100zł to zobaczysz jak długo ci ona pochodzi domyślam się że pewnie topran :wallbash:ja za całą robotę płaciłem 900zł(olej,robocizna i pompa(febi 600zł) :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam miałem ten sam problem miesiąc temu kontrolka oleju mi się zaświecała na nagrzanym silniku jak powiedzmy przejechałem trochę ostrzej ( parę kilometrów do 6 tyś obrotów) a potem spokojnie jadąc zapalała się kontrolka oleju, albo jak pozostawiłem go na 10 minut na wolnych obrotach to samo. to były objawy.

Zmierzone ciśnienie oleju najniżej spadało do 1 bara

Zdjąłem miskę olejową pompa wyglądała ok niby nie zatkany smok trochę syfu było ale niby nic nie poprzetykane.

Znajomy mówi, że ciśnienie przez panewki może spierniczyć zdjąłem panewki korbowodowe, po wcześniejszym sprawdzeniu miały lekkie luzy, na początek nic się nie rzucało w oczy żadnych rys czy coś w tym stylu, po przetarciu panewki było widać że jest już zgrzyta porostu przetarta wierzchnia warstwa panewki do koloru coś jak miedź, po wymianie pompy panewek niby ok na razie musze jeszcze sprawdzić ciśnienie raz i wszystko będzie jasne ale kontrolka jużsię nie zaświeca, także radzę sprawdzić stan panewek jak już miska jest zdjęta.

puzdro

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

dzisiaj po wymianie panewek korbowodowych oraz pompy oleju i po przejechaniu 500kilometrów postanowiłem ponownie sprawdzić ciśnienie oleju i pokazało się co następuje:

bieg jałowy po rozgrzaniu silnik chodził z 40 minut na wolnych obrotach

jałowy- 2,1 bara

2 tyś obrotów- 4,8 bara

3 tyś obrotów 6,5 bara

czyli poprawiło się i to bardzo co sądzicie o tej naprawie myślę że takie ciśnienia są teraz w normie

A przy wymianie panewek robiłeś szlif wału?

Wymieniałeś też panewki główne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...