Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zawór BOV - czy ktoś ma ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Wiele słyszalem dobrego na temat zastosowania tego zaworu - w prostych słowach oprócz charakterystycznego świstu przedłuża żywotnośc turbiny. Po zastosowaniu zaworu upustowego, samochód żywiej reaguje na pedał gazu po zmianie biegu. Zwykły DV zamykając układ, powoduje, że przez cały czas krąży w obiegu podgrzane powietrze, które za każdym razem jest dodatkowo podgrzewane poprzez turbinę. W samochodach wyposażonych w icoller, część tej temperatury daje się zredukować, w skutek czego powietrze wpadające do kolektora ssącego, jest gęściejsze, niż to, które opuszcza turbinę. Dlatego po zastosowaniu BOV’a, gdy nadmiar powietrza, zamiast trafiać z powrotem przed turbinę zostaje wypuszczony do atmosfery, w układzie znajduje się chłodniejsze powietrze, a co za tym idzie, gęściejsze, bogatsze w tlen, które spala się efektywniej, czemu może służyć wzrost parametrów silnika.

I teraz pytanie - czy ktoś zastosował to u siebie ? Jeżeli tak - jaki byście polecali - chodzi o markę.

Jak wygląda sprawa z montażem - czy dlugo to tra i czy dam sobie rade sam będąc machanikiem średnim na jeża ?

Poz

Opublikowano

Gdzie to napisali?? W auto świecie?? :kox::naughty::decayed:

Opublikowano

To jakiś specjalny i-coler ?

Gdzies obiło mi sie to o uszy....co to takiego konkretnie ?

Opublikowano

To jakiś specjalny i-coler ?

Gdzies obiło mi sie to o uszy....co to takiego konkretnie ?

wpisz w szukarce na forum "FMIC" i wszystkiego sie dowiesz

Opublikowano

Zrozumiałem - tylko ja mam już seryjnie założoną chłodnicę powietrza z przodu - jeśli dobrze zrozumiałem - , że o to chodzi.

Opublikowano

a dv to niby co robi jak nie upuszcza powietrza? tyle ze w dolot przed turbo a nie na zewnatrz. Jakby bylo tak jak piszesz, czyli uklad zamkniety to dlugo bys sie nie nacieszyl turbiną

Opublikowano

Zgadza sie - o tym wiem - tylko z tego co wyczytałem zastosowanie BOV daje dużo lepszy efekt.

Nie pracuje w układzie zamkniętym.

Opublikowano

jeszcze napisz jaki masz silnik. Z 1.8T moga byc problemy ale to jest loteria. Sam jezdzilem kiedys z BOVem i problemow nie bylo.

Opublikowano

jeszcze napisz jaki masz silnik. Z 1.8T moga byc problemy ale to jest loteria. Sam jezdzilem kiedys z BOVem i problemow nie bylo.

no a jak zalozylem ja ten sam co kunio to falowaly mi obroty

Opublikowano

Czyli lipa ? A mozesz coś więcej dlaczego nie można ? To jest tylko do benzynowych ?

Co stoi na przeszkodzie ?

Opublikowano

No to fatality - szkoda - a juz sie za to prawie zabierałem ( psychicznie :D ) - ehhh.

Opublikowano

Do 2.5TDI również zakładją BOV-a ale poza sapaniem nic on nie daje.

Tak BTW podepne sie do tematu, może ktoś wytypować mi z Etki nr. DV. Przeleciałem Etke i nie znalazłem nr. tego k**estwa.[br]Dopisany: 03 Wrzesień 2007, 17:57 _________________________________________________Podpowiem,że w grupie głównej 1 i podgrupie 33, nr. rysunku 133-85 są oba zawory DV, ale nie ma przy nich nr.

dodam,że moja eSa to 1998 r[br]Dopisany: 03 Wrzesień 2007, 18:02 _________________________________________________Tu masz jak działa taki zaworek w dieselku http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=47259&highlight=blow+off+diesel

Opublikowano

034 145 710A

to jest ten sam co 1.8T. lepiej kup z koncowką 710N

Dzieki. Jeszcze nie wiem ,czy to one mi brużdżą, ale wymieniam wszystko po kolei co może mieć wpływ na przeładowania.

U mnie w etce wogóle ta cześć nie wystepuje. Nic dziwnego ,że nie mogłem znaleść :mysli:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...