tovisto 0 Opublikowano 30 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2010 ładować aku przy podłączoym aku do kabli z auta? czy zdjac klemy?( zrobił sie slabszy i chciałbym go podladowac) pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
harley22 0 Opublikowano 30 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2010 Nie widzę przeciwwskazań. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robert3384 0 Opublikowano 30 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2010 przed ładowaniem sprawdź poziom elektrolitu w aku, a podczas ładowania zostaw delikatnie dokręcone korki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
harley22 0 Opublikowano 30 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2010 a jeśli jest bezobsługowy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
franc8 0 Opublikowano 1 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2010 to nie ma korków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karbonek 2 Opublikowano 1 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2010 Są, ale zaklejone... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek88 0 Opublikowano 1 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2010 no to czyli ja mam bezobsługowy a ja chciałem na siłe otworzyć ja jak ładowałem to całkiem go wydarłem i ładowałem w garażu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
harley22 0 Opublikowano 1 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2010 no to czyli ja mam bezobsługowy a ja chciałem na siłe otworzyć ja jak ładowałem to całkiem go wydarłem i ładowałem w garażu Człowiek uczy się na błędach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek88 0 Opublikowano 1 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2010 no to czyli ja mam bezobsługowy a ja chciałem na siłe otworzyć ja jak ładowałem to całkiem go wydarłem i ładowałem w garażu Człowiek uczy się na błędach dobrze że odpuściłem i nie darłem na siłe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiterA4 5 Opublikowano 1 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2010 kolego ja sciagam kleme minusowa poniewasz spotykalem sie z przypadkami ze immo sie zawieszal po ladowaniu z zalozonymi klemami wiec duzo roboty niema a mozna sobie problemow odjac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karbonek 2 Opublikowano 1 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2010 Mase odłączasz? Pierwsze słyszę aby w obwodach odłączać masę zamiast plusa Nie spotkałem się również z dziwnym zachowaniem urządzeń w aucie i nie widzę podstawy do tego, chyba że masz jakiś zryty prostownik jedno połówkowy który wprowadza masę tętnień, ale takim czymś ładuje się ciągniki a nie samochody. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiterA4 5 Opublikowano 2 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2010 a skad wiesz kolego czym laduje nasz kolega z forum zawsze sciaga sie mase od 9lat jestem elektrykiem wiec chyba wiem co mowie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robert3384 0 Opublikowano 3 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2010 kolega PiterA4 ma racje z tą masą . Tak samo trzy wyciąganiu aku pierwsza odpina się masę dlatego że, podczas zdejmowania klemy plus jako pierwszej przeskakuje iskra co może spowodować awarie kompa i wtedy może być smutno. jeżeli się mylę to poprawiajcie. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiterA4 5 Opublikowano 3 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2010 racja jak sie np sciaga poduche to do bezpieczenstwa sciaga sie kleme minusowa nigdy plusowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karbonek 2 Opublikowano 4 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2010 eee jak ściągnę klemę minus i założę, to iskra nie przeskoczy, a jak zdejmę plusową to przeskoczy? co za bzdury wygadujecie, wszystkie przekaźniki w aucie też załączają urządzenia do plusa zamiast do masy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
franc8 0 Opublikowano 4 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2010 przecież iskra przeskakuje w skutek przepływu prądu więc czy zakładasz pierwszego plusa czy minusa i tak przeskoczy . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karbonek 2 Opublikowano 4 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2010 po prostu fizyka urządzenia podłączane do aku (np. przetwornica napięcia, czy kable rozruchowe) też trzeba podpinać najpierw do masy a później do plusa, bo jak złapie masę z obudowy czy z czegoś innego, to prąd przejdzie (jak pierw plus podłączymy) i coś może się zjarać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zgredek27 1 Opublikowano 4 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2010 Przeiciez prąd płynie "od minusa do plusa" wiec odlaczajac najpierw minus zyskujesz komfort ze nie zrobisz sobie zwarcia odlaczajac plus (i np dotykajac karoserii). To ze prad plynie z + do - jest tylko umownym twierdzeniem, poczytajcie co poniektorzy chociaz wikipedie... karbonek a to ze przy sciaganiu plusa przeskakuje CI iskra jest najlepszym przykladem ze prad plynie od minusa (dociera do Twojej strony dodatniej i przeskakuje wskutek rozłączania/niedokładnego przepływu). Co miałes z fizyki :gwizdanie: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WinterOOOO 1 Opublikowano 4 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2010 Przeiciez prąd płynie "od minusa do plusa" wiec odlaczajac najpierw minus zyskujesz komfort ze nie zrobisz sobie zwarcia odlaczajac plus (i np dotykajac karoserii). To ze prad plynie z + do - jest tylko umownym twierdzeniem, poczytajcie co poniektorzy chociaz wikipedie... karbonek a to ze przy sciaganiu plusa przeskakuje CI iskra jest najlepszym przykladem ze prad plynie od minusa (dociera do Twojej strony dodatniej i przeskakuje wskutek rozłączania/niedokładnego przepływu). Co miałes z fizyki :gwizdanie: Si Osobiście zawsze masę odłączam jako pierwszą, po to żeby mi nic nie iskrzyło niepotrzebnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiterA4 5 Opublikowano 4 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2010 chyba pale ale robcie jak chcecie jeden plus bedzie dlanas bo dasz nowy watek jak wymienic ecu lub immo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się