Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Jak ładować akumulator z klemami?


tovisto

Rekomendowane odpowiedzi

no to czyli ja mam bezobsługowy :wallbash: a ja chciałem na siłe otworzyć :decayed: ja jak ładowałem to całkiem go wydarłem i ładowałem w garażu :rolleyes:

Człowiek uczy się na błędach :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego ja sciagam kleme minusowa poniewasz spotykalem sie z przypadkami ze immo sie zawieszal po ladowaniu z zalozonymi klemami wiec duzo roboty niema a mozna sobie problemow odjac :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mase odłączasz?

Pierwsze słyszę aby w obwodach odłączać masę zamiast plusa :shocked:

Nie spotkałem się również z dziwnym zachowaniem urządzeń w aucie i nie widzę podstawy do tego, chyba że masz jakiś zryty prostownik jedno połówkowy który wprowadza masę tętnień, ale takim czymś ładuje się ciągniki a nie samochody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a skad wiesz kolego czym laduje nasz kolega z forum :mysli: zawsze sciaga sie mase od 9lat jestem elektrykiem wiec chyba wiem co mowie :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega PiterA4 ma racje z tą masą :good:. Tak samo trzy wyciąganiu aku pierwsza odpina się masę dlatego że, podczas zdejmowania klemy plus jako pierwszej przeskakuje iskra co może spowodować awarie kompa i wtedy może być smutno.

jeżeli się mylę to poprawiajcie.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eee jak ściągnę klemę minus i założę, to iskra nie przeskoczy, a jak zdejmę plusową to przeskoczy? :D

co za bzdury wygadujecie, wszystkie przekaźniki w aucie też załączają urządzenia do plusa zamiast do masy? :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież iskra przeskakuje w skutek przepływu prądu więc czy zakładasz pierwszego plusa czy minusa i tak przeskoczy :tongue4:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po prostu fizyka

urządzenia podłączane do aku (np. przetwornica napięcia, czy kable rozruchowe) też trzeba podpinać najpierw do masy a później do plusa, bo jak złapie masę z obudowy czy z czegoś innego, to prąd przejdzie (jak pierw plus podłączymy) i coś może się zjarać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeiciez prąd płynie "od minusa do plusa" wiec odlaczajac najpierw minus zyskujesz komfort ze nie zrobisz sobie zwarcia odlaczajac plus (i np dotykajac karoserii). To ze prad plynie z + do - jest tylko umownym twierdzeniem, poczytajcie co poniektorzy chociaz wikipedie...

karbonek a to ze przy sciaganiu plusa przeskakuje CI iskra jest najlepszym przykladem ze prad plynie od minusa (dociera do Twojej strony dodatniej i przeskakuje wskutek rozłączania/niedokładnego przepływu). Co miałes z fizyki :polew: :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeiciez prąd płynie "od minusa do plusa" wiec odlaczajac najpierw minus zyskujesz komfort ze nie zrobisz sobie zwarcia odlaczajac plus (i np dotykajac karoserii). To ze prad plynie z + do - jest tylko umownym twierdzeniem, poczytajcie co poniektorzy chociaz wikipedie...

karbonek a to ze przy sciaganiu plusa przeskakuje CI iskra jest najlepszym przykladem ze prad plynie od minusa (dociera do Twojej strony dodatniej i przeskakuje wskutek rozłączania/niedokładnego przepływu). Co miałes z fizyki :polew: :gwizdanie:

Si :good:

Osobiście zawsze masę odłączam jako pierwszą, po to żeby mi nic nie iskrzyło niepotrzebnie :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...