Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Problem z EGR?


sziney

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

ostatnimi czasy moją audiczkę męczy dziwna przypadłość. Mianowicie podczas wysprzęglania czy tez zmiany na wyższy bieg, czy to na zimnym czy ciepłym silniku, przy każdej kombinacji biegów występują następujące objawy:

- dźwięk jakby wirnik turbiny zaczął o coś obcierać

- jednocześnie brak mocy poniżej 2tyś obrotów, rozpędza się jak maluszek, dopiero od 2tys następuje "strzał mocy" i samochód jedzie jak trzeba

- przy zmianie na wyższy bieg przyhamowanie samochodu (czasami z właśnie w/w dźwiękiem) i dopiero potem powolne rozpędzanie do wyżej wspomnianych 2tys

Dziś znalazłem krótka chwilkę ażeby podpiąć samochód pod VAGa i jeśli chodzi o błędy, żadnych nie ma.

Jedyną rzeczą która mnie zdziwiła był test EGR. Mianowicie gry zawór był zamknięty wszystko ładnie chodziło, ale gry tylko sie otworzył obroty zaczęły się wahać i zaczęło je "ściągać w dół, aż samochód w końcu zgasł, objawy takie same jak przytrafiały mi sie podczas jazdy wraz z w/w dźwiękiem. No i jak pisałem podczas testu EGR po drugim otwarciu EGR silnik został zdławiony i zgasł i nie można było dalej kontynuować logowania BS.

Nie wiem czy sprawa jest juz dla was jasna, czy potrzebny jest jeszcze komplet jakichś logów. Jeśli tak to proszę o wszystkie wytyczne do których się z pewnością zastosuje.

poniżej log zrobiony z testu Engine 003 BS

logegr.th.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Z góry dziękuje za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że objaw jest następujący:

Zaczynasz logować 003BS i obroty czasami wcale nie rosną, tylko zaczyna szarpać i rzucać silnikiem, który po chwili męki zatrzymuje się bo spadają obroty.

Czasami natomiast 003BS łapie dobrze i jesteś w stanie wykonać prawidłowo log???

Jeśli masz dokładnie takie objawy to w kolejnej odpowiedzi podpowiem co robić, a jeśli jest inaczej to opisz jeszcze raz. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jest tak jak piszesz. Przy wczorajszym logowaniu było tak, ze gdy egr się otworzył ON a obroty zaczęło ściągać w dół widać było z silnik chce do góry ale coś go dławiło i tak jak piszesz po chwilce męki zgasł. A co lepsze po wczorajszym logowaniu gdy wieczorkiem jechałem już do pracy samochód jedzie jak szalony żadnych poszarpywań itd wkręca się na obroty już od najniższych wartości. Także potwierdzało by to co piszesz ze raz jest ok a raz szarpie i rzuca silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc, od razu mówie że nie w 100% będzie to samo co u mnie, ale... - u mnie było tak:

(objawy oczywiście takie jak u ciebie)

1. Podmieniłem N75 z N18, myślałem że winny zawór

2. Wyczyściłem calutki EGR, aż lśnił...

3. Ze względu że EGR puszczał olej otworkami odpowietrzającymi kupiłem nowy

Po tych zabiegach nic się nie zmieniło i to mnie bardziej wkur...

4. Kolejnego dnia padł niestety przepływomierz. Zakupiłem wkład i ku mojemu zdziwieniu 003BS i moc auta wróciły.

Jeżdżę już ok m-ca i nic się nie dzieje, a 003BS reaguje za każdym razem i nic nie przerywa nie gaśnie.

Dziewne, że objawy były sporadyczne z zanikiem mocy, ale coraz częstsze do czasu całkowitego padnięcia przepływki.

Moja rada - sprawdź dokładnie VAGiem przepływkę, czyli rób loga dynamicznego 008 gdy auto ma muła (pamietaj aby wcisnąć gaz do dechy, żeby porównać wartości na kanale) do tego sprawdź 003 ile mierzy podczas braku mocy.

Wg mnie trafisz w sedno.

Na próbę można też podmienić przepłwykę, ale z tym to czasem trudno... Ja nie miałem znajomego z AWXem.

Czekam na diagnoze VAGiem.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez czułem zmulenie do 2 tys obrotów.

Zatkałem EGR blaszką i auto rwie jak szalone. nie spodziewałem sie takiego efektu.

Jedynie nie zdąrzylem, zapomnialem odłączyć tego przewodu , co na zdjeciach w niektórych tematach z EGR ludzie zaslepiają śrubką i ściskają opaską zeby nie wyleciała.

Mam dopiero to zrobic.

Od wczoraj jeszcze nie mam błędu EGR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Chciałem dziś zobaczyć czy coś się zmieni w pracy silnika po zatkaniu wężyka od EGR, no i się zmieniło na minus tzn auto do 2500tys. obr straciło moc, dopiero gdzieś od 2,5tys obrotów zaczęło normalnie jechać. Zdziwiłem się bo wczesniej w Pasku AVF, jak mi zaczęło troszkę silnikiem rzucać na zimnym to po odpięciu tego wężyka Pasek zaczął ładnie równiutko chodzić i jechał jak szalony. Tu niestety w kwestii pracy na wolnych obrotach nic się nie zmieniło, tylko auto straciło moc. EGR czyściłem jakieś dwa miesiące temu, był trochę zawalony. Auto ogólnie chodzi dobrze, spalanie ok, żadnych błędów. Nie powinno chyba być tak, że po zatkaniu tego wężyka od EGR auto traci moc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powinno chyba być tak, że po zatkaniu tego wężyka od EGR auto traci moc?

Trzeba było zatkać wężyk podciśnienia przed N18 (elektrozaworem od egr). Jeśli N18 gubi podciśnienie, to zabraknie go na wciągnięcie gruszki od sterowania turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli faktycznie N18 gubi podciśnienie to gdzie szukać przyczyny, na wężykach idących do N18?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw zaślep wężyk przed N18 i się przejedź z vagiem, a potem zobaczymy, czy to coś dało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...