Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AYM] Prośba o analizę logów, problem z EGR


tomas2012

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

mam problem z moim autkiem Audi A4 B6 1,9 130km, a mianowicie pojawił mi się błąd

19586 - EGR System Regulation Range Exceeded

P3130 - 35-00 - -

w pierwszej kolejności myślałem że jest zapchane i dokonałem gruntownego czyszczenia bo byłe jednak zapchane i cieknie z niego olej ( jaka przyczyna?) Po złożeniu i po przejechaniu się błąd znowu się pojawił i moc auta jest nadal słaba w porównaniu do innych A4 130km. Szukając dalej przyczyny osłabienia i czy EGR jest sprawny wykonałem logi które po przeanalizowaniu przeze mnie laika stwierdzam że jest coś nie tak z EGR a potrzebował bym rady eksperta

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/tomask2012_78973.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/tomask2012_78974.html

zastanawiam się nad zaślepieniem EGRu tylko bym potrzebował instrukcje czy wystarcza że te blaszki wstawię czy jeszcze trzeba coś pruć w EGR jak po zaślepieniu pozbyć się błędu na zawsze, nie posiadam katalizatora czy to w niczym nie przeszkadza ?

wykonałem także logi turbo i tez zauważyłem że coś jest nie tak z tego co się orientuje to chyba przeładowywuje chciałem dodać że 8 miesięcy temu była w regeneracji i jest jeszcze na gwarancji czy mam ja oddać do naprawy czy co mam zrobić?

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/tomask2012_78971.html

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/tomask2012_78972.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR jest albo zablokowany w pozycji zamknięty - przyczyna to uszkodzenie siłownika, zablokowanie EGR sadzą, albo ktoś już zaślepił połączenie z układem wydechowym.

EGR szczelnie zamknięty nie jest w BS011 ciśnienie ładowane przez turbine jest zbyt niskie, chyba że uszkodzone jest podcisnienie i niewystarczająco wysterowuje turbine.

Wyciek oleju, to wydostawanie się oleju obecnego w dolocie, poprzez uszkodzony oring trzpienia siłownika. Nie ma wpływu na prawidłowość pracy EGR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR jest albo zablokowany w pozycji zamknięty - przyczyna to uszkodzenie siłownika, zablokowanie EGR sadzą, albo ktoś już zaślepił połączenie z układem wydechowym.

EGR szczelnie zamknięty nie jest w BS011 ciśnienie ładowane przez turbine jest zbyt niskie, chyba że uszkodzone jest podcisnienie i niewystarczająco wysterowuje turbine.

Wyciek oleju, to wydostawanie się oleju obecnego w dolocie, poprzez uszkodzony oring trzpienia siłownika. Nie ma wpływu na prawidłowość pracy EGR.

Musashi czy ten oring trzpienia siłownika da radę wymienić i czy w ogóle go dostanę w ASO????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ASO wyłącznie kompletny EGR. Oring można dobrać w sklepie z uszczelnieniami. Niektórzy wymieniają. Kilka osób na forum wymieniło i twierdzą, że z sukcesem. Więc warto spróbować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj, działanie EGR jest dla mnie również czarną magią. Analizując te przesłane przez Ciebie oraz porównując te które ja ostatnio robiłem mają się nijak do siebie :)

Z twoich zauważyłem jedynie, ze chyba twój EGR się nie otwiera i objaw słabego auta raczej nie jest tym spowodowany - tak jak byś zaślepił.

http://vaglog.rtnet.pl/mariusz_78975.html

edit : upsss sorry - już to napisał Musashi wcześniej. Nie odświeżyłem strony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR jest albo zablokowany w pozycji zamknięty - przyczyna to uszkodzenie siłownika, zablokowanie EGR sadzą, albo ktoś już zaślepił połączenie z układem wydechowym.

EGR szczelnie zamknięty nie jest w BS011 ciśnienie ładowane przez turbine jest zbyt niskie, chyba że uszkodzone jest podcisnienie i niewystarczająco wysterowuje turbine.

co wiec proponujesz zrobić z tym EGR zaślepić czy go czy w tej chwili zachowuje się jak zaślepiony a nie jest bo ostatnio czyściłem go i bym to zobaczył gdy go odkręciłem był w pozycji zamkniętej i bardzo ciężko było go ręcznie otworzyć tj. wcisnąć ten tłoczek ale myślałem ze to tak chodzi , jeżeli okaże się że podciśnienie od turbo jest całe to co z tym fantem dalej robić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z turbo? a jeśli bym się zdecydował na poważne zaślepienie pisali na forach że da się usunąć błąd programowo czy ktoś wie jak to się robi ? i oświeci nasze forum bo znalazłem że da się to zrobić ale jak to nikt nie napisał..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ASO wyłącznie kompletny EGR. Oring można dobrać w sklepie z uszczelnieniami. Niektórzy wymieniają. Kilka osób na forum wymieniło i twierdzą, że z sukcesem. Więc warto spróbować.

Musashi a jesteś wstanie podać nr katalogowe 2 oringów do EGR od strony kolektora ssącego oraz tego z drugiej strony????

avf rocznik 2004 wrzesień

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

dziś zlikwidowałem usterkę EGRu a dokładnie było nią wąż podciśnieniowy który był odpowiedzialny za otwieranie grzybka na drugim końcu powinien być wpięty pod zawór recyrkulacji a nie był bo był ułamany i musiałem skleić Poxsipolem i na razie wszystko gra jak klej nie wytrzyma to wymienię na nowy wykonałem nowych pomiarów i wyszły następująco:

EGR Grupy: 003,003 - http://vaglog.rtnet.pl/tomask2012_79259.html

Turbina Grupy: 011,011 - http://vaglog.rtnet.pl/tomask2012_79260.html

z tego co zauważyłem to EGR jest teraz sprawny, a z turbina chyba coś jest nie tak bo w pozycji OFF powinna osiągać wartość 0,0% a w pozycji ON powinna osiągać wartość 100% a u mnie jest odwrotnie

czym to jest spowodowane ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uszkodzony siłownik turbiny, nieszczelny dolot (wtedy pojawiałoby się czarne dymienie), zawór N75 lub wężyk podciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

turbina około 10 miesięcy temu była regenerowana i jest jeszcze na gwarancji także mogę je zareklamować a jak sprawdzić czy ten siłownik jest uszkodzony (jeśli mowa o sztandze to działa poprawnie),nie pojawił się żaden czarny dym, w jaki sposób można sprawdzić czy działa poprawnie zawór N75 bo VAG nic nie pokazuje że jest coś nie tak z tym zaworem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm, byc mozę silownik jest źle wyregulowany wtedy reklamacja. BS011 cisnienie powinno sie zmieniac w zakresie 980- 1200, u Ciebie zmiana, pomiedzy ladowaniem i praca swobodna, jest minimalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...