Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Wycieraczki zwariowały


donkristos

Rekomendowane odpowiedzi

wycieraczki przedniej szyby włączają się z odpaleniem stacyjki, zatrzymują się gdzie chcą, na czasowym chodzą kilka razy, a na pjednyńczym nawet kilkanaście i stają pionowo. czy to przekaźnik czy przełącznik pod kierownicą??? proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wycieraczki przedniej szyby włączają się z odpaleniem stacyjki, zatrzymują się gdzie chcą, na czasowym chodzą kilka razy, a na pjednyńczym nawet kilkanaście i stają pionowo. czy to przekaźnik czy przełącznik pod kierownicą??? proszę o pomoc

Stawiam na przekaźnik... ale gdyby okazało sie inaczej i wykruszył sie przełącznik (prawa cześc zespolonego) to mam takowy na zbyciu :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Koledzy podączę się pod temat, u mnie też wycieraczki chodzą jak chcą, nie da sie ich wylaczyć, na czasowych chodzą ciagle bez przerwy, jak węzmę raz w dół to powinny zrobić 3 ruchy i staną a one robią kilka i staję gdzie chcą.

Mial już ktoś taki przypadek?

czy to ten jakis przekaznik czy przelacznik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za pracę wycieraczek odpowiada:

- włącznik ich oczywiście :),

- regulator przerywanej pracy wycieraczek,

- przekaźnik częstotliwości pracy wycieraczek i spryskiwaczy.

To pogrubione to nie wiem co to jest i gdzie to jest umiejscowione (podejrzewam że to jest ten suwak na dźwigni wycieraczek - ja go u siebie nie mam, ale to tylko podejrzenie). Ja na wstępie sprawdziłbym przekaźnik bo wiem gdzie on jest i łatwo do niego dojść. Trzeba zdjąć "podsufitkę" między nogami kierowcy a kierownicą (4 śrubki i już). Tam są przkaźniki, wegług schematów przekaźnik odpowiedzialny za wycieraczki jest w trzecim rzędzie (licząc od góry, czyli na samym dole) i piąty od lewej lub 2 od prawej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie pomocy, podmieniłem przekażnik od seata co prawda był troche inny ale mój u niego działał i czasówki chodziły normalnie. A u mnie w cały świat szybkie i najszybsze działaja nie da sie tylko ich wyłączyć jak wezmę przełącznik na 0, chodza jak na pierwszej szybkości. Jak sie na czsówki wlączy to też chodzą ciagle i za jakis czas zatrzymuja w dowolnej pozycji.

Czy to może być wina silnika, jest w nim jakiś wyłacznik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wymieniłeś przekaźnik to już tylko styk przy kierownicy, nie mam przed sobą schematów, ale nie kojarze tam nic więcej co mogłoby się uszkodzić.[br]Dopisany: 09 Marzec 2009, 15:09_________________________________________________Ale jak to inny?? Może ma piny pozamieniane i dlatego nie masz 0 i biegu 1. Podejrzewam że musisz przełożyć złączki i dopasowac do przekaźnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inny w tym sęsie ze miał mniej pinów, ale mój u niego działał, kumpel co smi mówił ze na silniku jest jakiś wyłacznik i że to moe dawać ciała, ciekawe jet to że jak wyłacze zapłon i włącze zapłon to wycieraczki sie nie ruszaja jak przelącznik jest na 0 czy jets ok. Po naciśnięciu raz w dół robia kilka lub kilkanaście ruchóa i zatrzymuja sie w dowolnej pozycji, na czasuwce też robia kilka lub liklanaście ruchów, zatrzymuja sie na sekunde do dwóch i znowu nawijają.

Musze jeszce z kims sie ugadac co ma taki sam przekażnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że masz uszkodzenie styku przy kierownicy, trzeba by było sie pobawić mierniczkiem i dojść co jest grane.

PS. Ale z tego co piszesz to może byc też tak że sprawdzasz nie ten przekaźnik. Przekaźnik od kierunków tak robi w seatach, że jak delikatnie naciśniesz wajchę od kierunkw to one migną 3 razy (albo 5 już nie pamiętam). Ale ten przekaźnik od kierunków w AUDI jest chyba w przełączniku świateł awaryjnych, natomiast nie wiem gdzie jest w seacie. Tak tylko gdybam. Najlepiej posłużyć się mierniczkiem i sprawdzić czy to przekaźnik nawala czy styki w kierownicy.

Z tego co pamiętam to przy silniczku nic nie ma w AUDI, ale nie mam schematów przed sobą więc nie jestem pewien na 100%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co jest grane ale dzis rano w drodze do pracy wszytko sie uspokoiło i działają normalnie.[br]Dopisany: 10 Marzec 2009, 09:38_________________________________________________Witam

Dzis znowu moje wycieraczki zaczęły działać w cały świat, zadzwoniłem do mechaniora a on powiedział ze na 90% silniczek klęka, ma ktoś moze na zbyciu taki silniczek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dzis znowu moje wycieraczki zaczęły działać w cały świat, zadzwoniłem do mechaniora a on powiedział ze na 90% silniczek klęka, ma ktoś moze na zbyciu taki silniczek?

poszukaj na alledrogo a napewnoz najdziesz :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

mam ten sam problem. w pozycji neutralnej po przekreceniu stacyjki wycieraczki robia 6 cykli i staja w losowej pozycji. wymienilem przekaznik wycieraczek ale nie pomoglo. mialem ten problem ok miesiaca temu i tez sam sie naprawil, niestety tydzien temu znowu zaczelo sie sypac. pozostalo mi sprawdzic wlacznik na kolumnie kierownicy.

EDIT: problem rozwiazany: przekaznik/modol czasowy sie przepalil i wycieraczki wariowaly

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc

mam ten sam problem z wycieraczkami i juz niewiem co zrobic, w serwisie gdzie mieszkam nie maja pojecia i najchetniej wymienili by wszystko, kolega mial podobny problem i podobno to silniczek, jutro bedziemy go rozbierac i zobaczymy :)

takze na tym forum przeczytalem o tym problemie i wyczyszczenie i nasmarowanie powinno pomoc.

[ALL B5] Naprawa wycieraczek przednich

http://www.a4-klub.pl/smf/all_b5_naprawa_wycieraczek_przednich-t80207.0.html;msg894673#msg894673[br]Dopisany: 21 Maj 2009, 14:02_________________________________________________Naprawione :)

przyczyna byla prosta, choc trzeba bylo sie napracowac, do przegubu ramion ktore poruszaja wycieraczkami dostawala sie woda, zaczelo korodowac i zatrzymywalo prace wycieraczek, silniczek przy tym zepewne wariowal i chodzily jak chcialy, niestety duzo pracy, trzeba bylo wyciagnac caly mechanizm wlacznie z silniczkiem, wszystko przeczyscic i nasmarowac, ale sie udalo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...