Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Sonda Lambda A4 B5 1,8T + LPG


Krystian Markow

Rekomendowane odpowiedzi

czesto zdarza sie tak ze do kilku silnikow jest ta sama sonda

jest to bardzo wazny element w aucie I nie dziaduje sie na tym tylko kupuje nowe I takie jakie powinno byc zadnych uniwersalnych

najlepiej NGK lub Bosch-a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli odradzić kumplowi kupno używanej. Jak patrzyłem to Bosch ok 320zł a NGK cos ponad 400zł.:([br]Dopisany: 26 Sierpień 2009, 18:14_________________________________________________a jeszcze czy moze byc sonda z tego samego silinika ale inny numer boscha lub audi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam pytanie a mianowicie u kolegi prawdopodobnie padła sonda Lambda. Czy kupiona używana lub ewentualny zamiennik powinny mieć te same oznaczenia? Czy każdy silnik ma inną??

który rok auta i jakie oznaczenie silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoim zmieniłem sondę lambda bo wyskakiwał błędy że przegrzana, uboga mieszanka, korekta za katalizatorem i takie tam podobne. Wymienili mi na nową Boscha w warsztacie za 200zł i teraz od czasu do czasu też są błędy.

Wymień gdzieś w warsztacie żeby później miał gdzie pojechać jak sie błędy będą powtarzać.

Mi dali gwarancje ustną na 6 m-cy.

Raz już byłem to tam trochę ją pokręcili i na razie spokój.

Nie baw się w używki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Była założona używka i niestety :

- wciąż jest błąd którego nieda się usunąć

- turbina się nie załącza (czy to może być wina sondy??)

- kiedyś omyłkowo były załozone odwrotnie klemy czy to też mogło mieć negatywny wpływ??[br]Dopisany: 04 Wrzesień 2009, 16:08_________________________________________________

który rok auta i jakie oznaczenie silnika?

rok 1995 1,8T oznaczenia nie znam:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tym roczniku jest to silnik o oznaczeniu AEB

oznaczenie NGK sondy: OZA447-E25 koszt ok 400pln

jaki pojawia sie błąd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VAG, KTS wszystko jedno

podaj nr błędu (błędów)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd 561 nie dotyczy awarii samej sondy lambda, tylko mówi o tym, że zakres regulacji lambdy został przekroczony. Lambda może wzbogacać mieszankę lub zubażać do max +25% / -25%. I błąd 561 mówi o tym, że ten przedział został przekroczony. Jeśli twierdzisz, że turbo słabo dmucha, to przypuszczać można, że lambda musi zubażać mieszankę do ponad -25%. Sprawdź przede wszystkim szczelność układu dolotowego, następnie przepływkę. Ja obstawiam nieszczelność za turbo. AEB jest głupie i ślepe bo nie ma MAP sensora, dlatego taki błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po mojemu turbina juz sie poszła pier......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po mojemu turbina juz sie poszła pier......

Wcale nie :tongue4: Bo gdyby turbo słabo pompowało to przepływka by też mniej mierzyła, komp podał by mniej paliwa, sonda nie miałaby co korygować i nie byłoby błędu 561 :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...