Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Wymiana łącznika stabilizatora - prawy przód


mati9151

Rekomendowane odpowiedzi

Hej wszystkim forumowiczom. :hi:

Pytanie odnośnie wymiany łącznika stabilizatora na przodzie. Czy wymienię go bez kanału? I i czy jak podniosę samochód na windzie to zdemontuje bez problemu stary i założę nowy czy trzeba jakoś kombinować???[br]Dopisany: 03 Czerwiec 2010, 09:33_________________________________________________

Widzę że nikt nie wymieniał bananów z przodu :disgust:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

banan to wchacz tylny.A Ty wymieniać bedziesz łącznik stabilizatora.Można zrobic to bez kanału ale bedziesz musiał troszke sie powyginac bo nie wiadomo jak lekko zejdzie stary.Weź sobie jakiś wiekszy wkretak zeby naciągnąc sobie stabili zeby nasadzic na dziury.Jak masz kanal tobez problemu sie zrobi ale bez kanału troszke trudniej.pozdro :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, przepraszam za kotleta,

przymierzam się do wymiany łączników. Czy są z tym duże problemy? Oczywiście pomijam problem z zapieczonymi/zaśniedziałymi śrubami. Mam kanał. Muszę podnosić auto? Ściągam koło?

Ktoś pomoże?

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podnosisz auto żeby można było ściągnąć koło, odkręcasz 2 śruby od stabilizatora jak są zapieczone to je utnij , później około metrowy pręt gruby drut lub cos takiego żeby nagiąć stabilizator ściągasz łącznik i tyle , żeby go założyć tez musisz nagiąć stabilizator robota na 30min max

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc po robocie. Poszło jak po maśle. Miła robota :) Czas to 1 h łącznie z wymianą kół na letnie. Dzień wcześniej zapuściłem WD 40 i śruby wyszły bez problemów.

Teraz mogę się cieszyć z ciszy w aucie i prawdziwym "komforcie" z jazy po polskich drogach hehehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mając kanał trzeba jeszcze auto podnieść??? Mam do wymiany oba łączniki i gumy stabilizatora... mam kanał i lewarek w razie co, ktoś podpowie jak zrobić to najskuteczniej??? Prośba. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wymienialem z kanału i podnosiłem tylko ta strone która wymienałem, wymiana w 30min + przerwa na piwko, poprostu odkrecasz po jednej stronie i wymieniasz potem po drugie, o ile pamietam dobrze to beda ci potrzebne klucze 13, 17 lub 18 i po sprawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno do dodania jeżeli łącznik nie był wymieniany od nowości jeszcze to będzie trzeba odkręcić dolne mocowanie amortyzatora i lekko go przesunąć bo śruba będzie haczyć o amortyzator i nie będzie chciała wyjść do końca, bynajmniej u mnie tak było ale z tego co widziałem w Etce to właśnie śruba powinna być włożona od strony amortyzatora :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno do dodania jeżeli łącznik nie był wymieniany od nowości jeszcze to będzie trzeba odkręcić dolne mocowanie amortyzatora i lekko go przesunąć bo śruba będzie haczyć o amortyzator i nie będzie chciała wyjść do końca, bynajmniej u mnie tak było ale z tego co widziałem w Etce to właśnie śruba powinna być włożona od strony amortyzatora :)

Dzięki za podpowiedź, zapewne niejednej osobie się przyda.

---------- Post dopisany at 12:57 ---------- Poprzedni post napisany at 12:53 ----------

ja wymienialem z kanału i podnosiłem tylko ta strone która wymienałem, wymiana w 30min + przerwa na piwko, poprostu odkrecasz po jednej stronie i wymieniasz potem po drugie, o ile pamietam dobrze to beda ci potrzebne klucze 13, 17 lub 18 i po sprawie

Ok, dzięki. Ale po co auto podnosić z jednej strony (tej z której jest wymiana)? Nie powstają wtedy większe naprężenia? Jeszcze mam do wymiany gumy stabilizatora... na coś zwrócić szczególnie uwagę, czy to też pikuś tzn pan pikuś? Może jak zdemontuję stabilizator, to łatwiej będzie z łącznikami, co? Czy nie? :P

---------- Post dopisany at 13:22 ---------- Poprzedni post napisany at 12:57 ----------

UP

---------- Post dopisany at 17:17 ---------- Poprzedni post napisany at 13:22 ----------

Pomoże ktoś???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno do dodania jeżeli łącznik nie był wymieniany od nowości jeszcze to będzie trzeba odkręcić dolne mocowanie amortyzatora i lekko go przesunąć bo śruba będzie haczyć o amortyzator i nie będzie chciała wyjść do końca, bynajmniej u mnie tak było ale z tego co widziałem w Etce to właśnie śruba powinna być włożona od strony amortyzatora :)

Dzięki za podpowiedź, zapewne niejednej osobie się przyda.

---------- Post dopisany at 12:57 ---------- Poprzedni post napisany at 12:53 ----------

ja wymienialem z kanału i podnosiłem tylko ta strone która wymienałem, wymiana w 30min + przerwa na piwko, poprostu odkrecasz po jednej stronie i wymieniasz potem po drugie, o ile pamietam dobrze to beda ci potrzebne klucze 13, 17 lub 18 i po sprawie

Ok, dzięki. Ale po co auto podnosić z jednej strony (tej z której jest wymiana)? Nie powstają wtedy większe naprężenia? Jeszcze mam do wymiany gumy stabilizatora... na coś zwrócić szczególnie uwagę, czy to też pikuś tzn pan pikuś? Może jak zdemontuję stabilizator, to łatwiej będzie z łącznikami, co? Czy nie? :P

---------- Post dopisany at 13:22 ---------- Poprzedni post napisany at 12:57 ----------

UP

---------- Post dopisany at 17:17 ---------- Poprzedni post napisany at 13:22 ----------

Pomoże ktoś???

ja wymienialem tak jak opisalem i nie mialem problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...