HiRide Opublikowano 4 Maja 2011 Opublikowano 4 Maja 2011 Nie jeden posiadacz lamp bi xenonowych chcialby zeby reflektory swiecily naprawde mocno,daleko i szeroko.Niestety odblysniki w naszych lampach juz dawno maja za soba czasy swietnosci.Do tego odblysniki bi xenon zastosowane w modelu b6 znane jako e55 to dosc kiepski projektor z uwagi na waska wiazke swiatel mijania.Z kolei po wlaczeniu swiatel dlugich te odblysniki przoduja w ilosci emitowanego swiatla.Przeslona opuszcza sie bardzo szybko co daje nam efekt flashu na drodze http://i59.photobucket.com/albums/g297/jvxdriver/LensTest/Set2/DSC_0601h.jpgBI XENON Valeo E55Do rzeczy.Zaczalem od oddania do regeneracji wypalonych odblysnikow.Efekt byl bardzo dobry dokad nie jechalo za mna pierwsze porzadniejsze auto z xenonem.Wiec zakupilem nowe ori palniki.Znowu bylo lepiej niz wczesniej.Niestety brakowalo sporo do tego jak swieca lampy w nowych samochodach z xenonem.Trzeba pamietac ze nasze odlbysniki po regeneracji nie beda juz tak ladnie odbijac swiatla poniewaz warstwa lustrzana ktora nanosi sie podczas regeneracji nie jest idealnie gladka i rowna.Efektem tego sa widoczne refleksy na drodze.Bedzie tez mniej swiatla wydostawac sie z soczewki(w porownaniu do nowych fabrycznych odblysnikow ale napewno wiecej swiatla niz przed regeneracja)Mimo to lepsze to niz nie regenerowac wcale.Do lampy chcialem wpakowac odblysniki xenon z b6 ale nie dalo rady.Nastepnie wybor padl na te montowane w a6 C6 po lifcie 2009.Okazalo sie ze to dobrze znany odblysnik E55 ale z inna konstrukcja przeslony i troszke innym ksztaltem odblynika czyt,gorszym.W koncu dopadlem projektor z a4 b8 2010Trzeba dokupic sobie adaptery do mocowane zarnika d1s bo ori sa d3s.Mala uwaga-przed kupnem sprawdz czy projektory nie maja juz zamontowanego adaptera.Wszystko wskazuje na to ze sa montowane w seri ale sprzedawcy moga sie spodobac.http://img638.imageshack.us/img638/3407/dscf8380a.jpgOczywiscie w tym odblysniku zadne z 4 mocowane nie pasuje do mocowan w naszej lampie.Dolne lewe ucho musialem odciac zeby odblysnik zmiescil sie do lampy.Odblysnik zamocowalem na trzech mocowaniach.Czwarte raczej nie bedzie mozliwe gdyz nie ma tam juz miejsca.Nie bede sie rozpisywal na temat montazu.To mozolna praca wymagajaca duzo pasowania ,rozkrecania i skrecania ,dorabiania tulejek i blaszek.Soczewka jest oddalona o jakis centymetr wiecej niz w przypadku ori zestawy z b6.Najwazniejsze ze sie da i swieci Ponizej efekty.Wiazka soczewki a4 b8http://img806.imageshack.us/img806/5772/dscf8378w.jpgEfekt podobny jak tutaj http://i59.photobucket.com/albums/g297/jvxdriver/LensTest/Set2/DSC_0560h.jpgWiazka soczewki a4 b6http://img20.imageshack.us/img20/6289/dscf8377s.jpgPo lewej wiazka a4 b8 po prawej ori a4 b6 bi xenon Zarniki takie same wymienione jednoczesnie http://img860.imageshack.us/img860/6994/dscf8374.jpgTylko lewa lampa z soczewka a4 b8http://img155.imageshack.us/img155/5482/dscf8373.jpgTylko prawa lampa z soczewka a4 b6http://img19.imageshack.us/img19/820/dscf8369z.jpgSoczewka a4 b6 bi xenon Valeo. Widac na kloszu jak formowana jest wiazka swiatla.http://img59.imageshack.us/img59/8967/dscf8376s.jpgSoczewka a4 b8 bi xenon AL. Calkiem inna wiazka, soczewka cala rozswetlona.http://img828.imageshack.us/img828/113/dscf8375a.jpgPalniki sa ori Osram roczne.Plusy swapa-szeroka wiazka swiatla-wysoka jasnosc-brak plam,refleksow,przebarwien-bardzo dobrze oswietlone pobocza.Minusy-kiepskie swiatlo bi xenonu tj po opuszczeniu przeslony(kladzie sie identycznie jak w b6 bi xenon)-slaby elektromagnes tj przeslona kladzie sie wolniej niz w b6 bi xenon i tak samo wolniej wraca na swoje miejsce.(za slaba sprezyna)Kiedy juz wroci,odbije sie od odbojnika minimalnie uchylajac sie kilkakrotnie na ulamek sekundy co marnie wyglada..mowiac potocznie,przeslona skacze.Przez to wszystko mozemy zapomniec o efekcie migania bi xenonem jak flashem w aparacie foto tak jak to mialo miejsce w b6 bi xenon. Widocznosc w dal tez jest slabsza.Swiatla mijania z soczewki a4 b8 sa naprawde rewelacyjne czego nie mozna powiedziec o swiatlach dlugich z tej soczewki.Trzeba miec swiadomosc ze przy takim swapie polepszamy sobie swiatla mijania a pogarszamy dlugie. Dzisiaj zalozylem druga soczewke-teraz swiatla dlugie dosc dobrze spelniaja swoja role.Mimo to czesciej jezdze na mijania i to one sa dla mnie wazniejsze.Generalnie bardzo polecam Dla tych co nie chca innych soczewek,maly modzik ...Malujemy przeslone ori bi xenon b6 farba czarna zaroodporna ktora trzeba wygrzac w piecu !!!http://img844.imageshack.us/img844/1096/dscf8079h.jpgPrawa soczewka z nowa czarna przeslona a lewa ori nie malowanahttp://img717.imageshack.us/img717/3502/dscf8091x.jpgMilego rezania
wrclaguna Opublikowano 4 Maja 2011 Opublikowano 4 Maja 2011 Jakie koszta w przyblizeniu pewnie trzeba szukac rozwalonych lamp z B8
HiRide Opublikowano 4 Maja 2011 Autor Opublikowano 4 Maja 2011 To zalezy za jaka cene wyrwiesz lampy lub same soczewki z odblysnikiem,do tego trzeba dodac jeszcze adaptery pod palnik tj okolo 30 zl za sztuke. Zamontowalem dzis druga soczewke i jest bajka Odwoluje tez to co pisalem o slabym swietle bi xenonach z b8 teraz dwie lampy sie zgrywaja i jest tak jak byc powinno.
KFX Opublikowano 6 Maja 2011 Opublikowano 6 Maja 2011 ciekawe czy da się dostać gdzieś, np.: same odbłyśniki w dobrym stanie z B6 bixenon (nie regenerowane)
Gacek51 Opublikowano 6 Maja 2011 Opublikowano 6 Maja 2011 ciekawe czy da się dostać gdzieś, np.: same odbłyśniki w dobrym stanie z B6 bixenon (nie regenerowane) oczywiscie ze tak,produkowane byly do 2006r,a w wersji poprawionej do 2008r. Hiride za robote,ale pamietaj ze B7 tez mialy takie soczewki tylko na D1S,mialem takie zamontowane w byłym aucie i dawaly spokojnie rade.
HiRide Opublikowano 6 Maja 2011 Autor Opublikowano 6 Maja 2011 ciekawe czy da się dostać gdzieś, np.: same odbłyśniki w dobrym stanie z B6 bixenon (nie regenerowane) oczywiscie ze tak,produkowane byly do 2006r,a w wersji poprawionej do 2008r. Hiride za robote,ale pamietaj ze B7 tez mialy takie soczewki tylko na D1S,mialem takie zamontowane w byłym aucie i dawaly spokojnie rade. nie wiem czy byly takie same ale ciezko mi w to uwierzyc bo jeszcze nie widzialem b7 w ktorym xenon tak swiecil jak w b8
Popers Opublikowano 8 Maja 2011 Opublikowano 8 Maja 2011 Zgadzam się HiRide, xenon w B8 świeci lepiej niż w B7 , lepiej jest formowana wiązka światła, przez co świeci szerzej tak jak powinien świecić xenon . Pochwal się ile potrzeba czasu na 1 reflektor żeby był dobrze zrobiony IMO w B7 światło jest bardziej skupione przed autem przez co właśnie pobocze jest słabiej doświetlone. W poprzednim aucie również na soczewce i fabrycznym xenonie nie było takiego efektu i nie świeciły jak w B7. Ciężko było mi się przestawić na początku. Ciekaw jestem czy odbłyśnik podszedł by do B7 bez większego modzenia . Swoją drogą zauważyłem pewien problem u siebie i zastanawiam się czy jakiś dystansik między lampą wyładowczą o szczeliną do montażu nie załatwiłby sprawy . . .
Gacek51 Opublikowano 8 Maja 2011 Opublikowano 8 Maja 2011 Nie mam mozliwosci porównania świateł miedzy B8 a B7,dlatego nie będe sie w tej kwesti wypowiadał,ale podsyłam zdjecia soczewek na których widac ze z zewnatrz nie różnią się niczym oprócz mocowania.
Popers Opublikowano 8 Maja 2011 Opublikowano 8 Maja 2011 Trzeba dokupic sobie adaptery do mocowane zarnika d1s bo ori sa d3s. A mnie się wydawało, że d1s i d3s z wyglądu są takie same, a jedyna różnica jest we wtyczce która idzie od przetwornicy i napięciu . Może ktoś wyjaśnić czym dokładniej się różnią ??
HiRide Opublikowano 13 Maja 2011 Autor Opublikowano 13 Maja 2011 Zgadzam się HiRide, xenon w B8 świeci lepiej niż w B7 , lepiej jest formowana wiązka światła, przez co świeci szerzej tak jak powinien świecić xenon . Pochwal się ile potrzeba czasu na 1 reflektor żeby był dobrze zrobiony IMO w B7 światło jest bardziej skupione przed autem przez co właśnie pobocze jest słabiej doświetlone. W poprzednim aucie również na soczewce i fabrycznym xenonie nie było takiego efektu i nie świeciły jak w B7. Ciężko było mi się przestawić na początku. Ciekaw jestem czy odbłyśnik podszedł by do B7 bez większego modzenia . Swoją drogą zauważyłem pewien problem u siebie i zastanawiam się czy jakiś dystansik między lampą wyładowczą o szczeliną do montażu nie załatwiłby sprawy . . . Na jedna lampe poswiecilem jakies 4-5 godzin. Duzo ale praca nie jest latwa.Duzym ulatwieniem jest posiadanie takiej samej lampy ale rozebranej na czesci piewsze.Soczewka ma mniejsza srednice i co gorsza odleglosc soczewki od przeslony jest wieksza o ponad centymetr od ori zestawu.Skutkuje to tym ze po wlozeniu nowego projektora do lampy,mocowanie soczewki opiera sie o ozdobna okragla maskownice soczewki. Szczeliny miedzy mocowaniem projektora a samym projektorem wynosza okolo centymetra. Do tego trzeba dorobic blaszki z dwoma otworami-jeden do mocowania przy projektorze a druga do mocowania w lampie.Nastepnie trzeba wyeliminowac te centymetrowe szczeliny poprzez jakies tulejki na ktorych twardo oprze sie projektor. Dlugosc tulejek trzba dobierac osobno do kazdego z trzech mocowan.Od dlugosci kazdej tulejki zalezy jak bedzie ustawiony projektor.Trzeba sporo razy wyciagac soczewke z lampy i docinac lub dawac podkladki.Nastepnie dokrecac lub popuszczac nakretki w zaleznosci od tego jak soczewka siedzi w ozdobnym chromie-obserwowalem ulozenie tego elementu patrzac na przod lampy Mi w prawej lampie udalo sie za pierwszym razem dobrze ustawic soczewke tzn bez ponownego wyciagania lampy z auta.Bardzo wazne jest ustawic w mocowaniach projektor niemalze idealnie w poziomie.Jesli tego sie nie zrobi to nie ma zadnych szans prawidlowo ustawic oswietlenia. Lewa lampe wyciagalem 4 razy- swiecila za nisko i byla pochylona na lewo a ustawienia na wysokosc juz braklo. Trzeba sie wykazac cierpliwoscia bo wszystko trzeba dorabiac i napewno trzeba bedzie demontowac lampe w celu korekty ustawienia soczewki. Jednak koncowy efekt w pelni wynagradza poswiecony czas i srodki [br]Dopisany: 13 Maj 2011, 10:27_________________________________________________ Swoją drogą zauważyłem pewien problem u siebie i zastanawiam się czy jakiś dystansik między lampą wyładowczą o szczeliną do montażu nie załatwiłby sprawy . . . Mozesz dac podkladki grubosci 1mm lub 2mm na strone miedzy mocowanie palnika a odblysnik. U mnie dalo to troszke wiecej swiatla przed autem.Oczywscie kiedy jeszcze mialem odblysniki ori. [br]Dopisany: 13 Maj 2011, 10:33_________________________________________________ Trzeba dokupic sobie adaptery do mocowane zarnika d1s bo ori sa d3s. A mnie się wydawało, że d1s i d3s z wyglądu są takie same, a jedyna różnica jest we wtyczce która idzie od przetwornicy i napięciu . Może ktoś wyjaśnić czym dokładniej się różnią ?? Sam wyglad projektora moze byc identyczny ale moga byc roznice w rodzaju soczewki np fresnela lub "zwykla".Sam odblysnik z zewnatrz moze byc taki sam ale juz w srodku moze posiadac jedno male przestloczenia ktore bedzie odpowiadac za lepsze oswietlenie pobocza.Odcien powloki ktora odbija swiatlo tez moze byc troche inna. Co do palnikow d1s a d3s to roznica jest taka ze d3s ma inne mocowanie,w 100% wyeliminowano rtęć,napiecie pracy wynosi okolo 45V podczas gdy napiecie pracy d1s wynosi okolo 80V. Roznice sa tez w ilosci lumenow ktore emituja palniki(na korzysc d1s ) ale roznica jest taka mala ze nie wychwyci jej oko ludzkie.Nie ma mozliwosci zastosowania planika d3s w miejsce d1s.Pomijajac kwestie mocowania,palnik przestanie swiecic po calkowitym rozgrzaniu.
Popers Opublikowano 13 Maja 2011 Opublikowano 13 Maja 2011 Mozesz dac podkladki grubosci 1mm lub 2mm na strone miedzy mocowanie palnika a odblysnik. U mnie dalo to troszke wiecej swiatla przed autem.Oczywscie kiedy jeszcze mialem odblysniki ori. No i chyba tak będę musiał zrobić, bo widząc co trzeba zrobić aby przełożyć to nawet się za to nie zabieram bo skończyło by się to kupnem nowych lamp :gwizdanie: Szacun za pracę i chęci . Moje światła świecą kijowo bo wychodzi z nich coś takiego /-\ /-\ mimo iż wsio jest dobrze zrobione i włożone stąd ta myśl o dystansie właśnie . W poprzednim aucie jak palnik był źle włożony to tak się działo, ale tutaj źle palnika wsadzić się nie da i 3 razy poprawiałem, w ASO również i nic. Nic jeszcze raz dzięki za tak szczegółowe info i za wyjaśnienie pewnych kwestii , zabieram się za szukanie dystansów na alle .
HiRide Opublikowano 13 Maja 2011 Autor Opublikowano 13 Maja 2011 Mozesz dac podkladki grubosci 1mm lub 2mm na strone miedzy mocowanie palnika a odblysnik. U mnie dalo to troszke wiecej swiatla przed autem.Oczywscie kiedy jeszcze mialem odblysniki ori. No i chyba tak będę musiał zrobić, bo widząc co trzeba zrobić aby przełożyć to nawet się za to nie zabieram bo skończyło by się to kupnem nowych lamp :gwizdanie: Szacun za pracę i chęci . Moje światła świecą kijowo bo wychodzi z nich coś takiego /-\ /-\ mimo iż wsio jest dobrze zrobione i włożone stąd ta myśl o dystansie właśnie . W poprzednim aucie jak palnik był źle włożony to tak się działo, ale tutaj źle palnika wsadzić się nie da i 3 razy poprawiałem, w ASO również i nic. Nic jeszcze raz dzięki za tak szczegółowe info i za wyjaśnienie pewnych kwestii , zabieram się za szukanie dystansów na alle . ty masz inna lampe wiec nie ma co porownywac tego do b6 -moze byc latwiej albo i trudniej
HiRide Opublikowano 14 Maja 2011 Autor Opublikowano 14 Maja 2011 fajny mod gratki działasz coś w temacie led ? ledy w przednich reflektorach tak jak u ciebie napewno odpadaja-za duzo juz kabli w tych lampach Mam kierunki na ledach i to musi starczyc.Choc chcialbym sprobowac zrobic cos takiego.Zarowke led w5w z diodami dookola przerobic na zarowke do swiatel dziennych i zarazem pozycyjne.Mozna to zrobic na dwa sposoby. Biore 4 diody power led prosto z reflektorow a6 c6 po lifcie badz a4 b8,lutuje kazda diode na okolo zamiast starych diod,dodaje uklad ktory bedzie dawal wyzsze napiecie dla swiatel dziennych a po wlaczeniu pozycji te diody beda sie mocno sciemniac Jest to do zrobienia a potencjal diod z a6 c6 jest chyba wiekszosci dobrze znany :gwizdanie: Drugi sposob to taki lutuje jedna diode z a4 b8 do zarowki w5w ktore bedzie realizowac pozycje a na gore zarowki np dwie diody z a6 c6 ktore beda do lamp dziennych. Do tego osobne podlaczenia.Uklad jest prostrzy ale to znowu sama dlubanina bo to sa miniaturowe sprawy.Z podlaczeniem tez troche zabawy. Chce w koncu zrobic kierunki na diodach + mijania i stopy z tylu.Materialy juz wszystkie mam. Musze naladowac baterie rezacza
Gwerty Opublikowano 10 Lipca 2011 Opublikowano 10 Lipca 2011 soczewka bixenonowa z q5 jest na silniczku, i jest kładziona, dział bardzo szybko, i tak samo szybko wraca. a wymiary są na tyle fajne ze bez problemu mieści się nawet w b5 gdzie w lampie jest strasznie mało miejsca.
carles Opublikowano 10 Lipca 2011 Opublikowano 10 Lipca 2011 Siemka, wybaczcie jeśli zaburzę tutaj myśl przewodnią tematu. Mam pytanie odnośnie reflektorów Bixenonowych bez adaptive-light.Auto z 2007 roku. Przebieg 250tyś. Oddałem do ASO w celu naprawy po kolizji moje A4 oprócz prac lakierniczo-blacharskich, naprawy zawieszenia mają wymienić mi kompletny lewy reflektor - tylko jeden. Auta jeszcze nie odebrałem, ale jestem strasznie nie cierpliwy efektu tej wymiany w związku z tym pisze... Czy wg Was będzie różnica w świeceniu reflektorów? Robił ktoś może wymianę jednego reflektora? Dodam że mają wymienić na ten sam oryginalny 8E0 941 029AS.
uhu2 Opublikowano 29 Lipca 2011 Opublikowano 29 Lipca 2011 Roznica bedzie napewno zarownow jakosci swiecenia jak i w wygladzie.Nowy moze miec jasniejszy klosz i ten stary moze si wydawac brudny itp.Ale jesli miales ori lampki dosc ladne bez nalotu wewnatrz to moze nie bedzie tak wyraznej roznicy
carles Opublikowano 30 Lipca 2011 Opublikowano 30 Lipca 2011 Dzięki za odpowiedź. Mam nadzieję że odbiorę auto w najbliższym tygodniu z ASO. Jest tam już od początku lipca..... Wrrrrr Lampy mam oryginalne (chyba Valeo) z 03/2007 auto bezwypadkowe. Ale jak to użytkowanie - mają ślady zarysowań ale tylko z zewnątrz. Jeśli chodzi o środek to są w w miarę czyste bez nalotu. Czekam na efekt. Jeśli coś będzie nie tak np. dadzą inną firmę albo różnica będzie widoczna to będę się odwoływał o wymianę dwóch reflektorów. Pozdro
uhu2 Opublikowano 9 Września 2011 Opublikowano 9 Września 2011 Dodam jeszcze odnosnie soczewek w biksach w b6 ze jest roznica pomiedzy lewa i prawa.Maja rozne numery seryjne oraz inaczej formuja swiatlo. Tak wiec lewa swieci szeroko i daleko no i ostro a prawa wasko nie ostro i szybko niknie w swietle lewej. Postanowilismy wiec z kolega domin79 zalozyc do prawej lampy soczewke lewej i efekt jest widoczny Zrobie foty dla porownania zanim zmienimy soczewe w mojej burzy
HiRide Opublikowano 9 Września 2011 Autor Opublikowano 9 Września 2011 Dodam jeszcze odnosnie soczewek w biksach w b6 ze jest roznica pomiedzy lewa i prawa.Maja rozne numery seryjne oraz inaczej formuja swiatlo. Tak wiec lewa swieci szeroko i daleko no i ostro a prawa wasko nie ostro i szybko niknie w swietle lewej. Postanowilismy wiec z kolega domin79 zalozyc do prawej lampy soczewke lewej i efekt jest widoczny Zrobie foty dla porownania zanim zmienimy soczewe w mojej burzy to sie zgadza - po wyciagnieciu projektora z lampy,na obudowie soczewki jesr przyklejona kartka z wartosciami soczewki i numerem fabrycznym. Kiedys WRC o tym wspominal w innym temacie.
uhu2 Opublikowano 10 Września 2011 Opublikowano 10 Września 2011 Oki wiec nie bede robil fotek zainteresowani bede musieli wierzyc nam na slowo Zrobie natomiast fotki po zmianie soczewki zeby porownac z efektem po wymianie na soczewki z b8 Mysle ze jest to dobra alternatywa dla tych ktorzy chca poprawic jakosc swiecenia swoich biksow bo jak wiadomo ciezko jest dostac soczewki z b8 w dobrej cenie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się