wrclaguna Opublikowano 26 Lipca 2011 Opublikowano 26 Lipca 2011 MONTAŻ CRUISE CONTROL SYSTEM (TEMPOMAT) Witam wszystkich Niestety w modelu B8 tempomat jest jako doposazenie auta i nie wszyscy go maja Ale po malej przerobce mozemy go zaistalowac . Tutaj jest troszke inna sprawa z manetkami ( porownujac poprzednie modele B6 , B7 ) poniewaz stanowi to jako calosc ale mozna tez to przeskoczyć Wiadomo ze manetki miedzy sedanem a avantem sie troszke roznia (przełacznik do tylnej wycieraczki) dlatego wrzucam aktualny spis oznaczeń przelacznikow . Zawsze spraqdzamy jakie mamy manetki oraz taśme przed montazemUWAGA!!! Poniższy poradnik ma formę tylko poglądową. Nie jest oficjalnym manualem Audi. Absolutnie nie biorę na siebie żadnej odpowiedzialności za konsekwencje spowodowane nieumiejętnym montażem , kodowaniem . Robiąc samemu ta przerobkę bierzecie całą odpowiedzialnośc na siebie.Kopiowanie, cytowanie, przerabianie / edycja tekstu i dalsza dystrybucja w celach komercyjnych jest zabronione ! Wykorzystywanie go na innym forum będzie traktowane jako naruszenie praw autorskich i praw do własności intelektualnej. - 8K0 953 512 A obudowa dolna pod tempomat dla koloru 1DH , 1GH - 8K0 953 512 E obudowa dolna pod tempomat dla koloru 1DH ( po 2008 roku ) , 1GK , 6PS - srubokret - klucz Torx T20 - klucz Torx T30 - klucz spline M12 i do niego grzechotka - Program diagnostyczny VCDS VCPTasmy nie musimy kupowac wystarczy ja przelozyc ze starych przelacznikow !Przed przystapieniem do demontazu oczywiscie sciagamy kleme z akumulatora !!!Przyporządkowanie przyłączy na sterowniku elektroniki kolumny kierownicyA - Obudowa wtyczki przełącznika kierunkowskazów GRA 1 - masa dźwigni GRA 2 - GRA Set 3 - ACC 4 - GRA Res („+“)/Set („–“) 5 - zasilanie napięciowe (zacisk 15) 6 - masa GRA / masa przełącznika kierunkowskazów 7 - GRA „Wył“ 8 - GRA Res/Soft 9 - urządzenie radiowe (AlA) 10 - sygnał świetlny 11 - światła drogowe 12 - przełącznik kierunkowskazów 13 - masa przełącznika kierunkowskazówB - Obudowa wtyczki komory przewodu spiralnego / poduszki bezpieczeństwa / kierownicy wielofunkcyjnej / sygnału dźwiękowego 1 - masa 2 - sygnał dźwiękowy 3 - poduszka bezpieczeństwa 1 „+“ 4 - poduszka bezpieczeństwa 1 „–“ 5 - poduszka bezpieczeństwa 2 „+“ 6 - poduszka bezpieczeństwa 2 „–“ 7 - Tip-Down 8 - zacisk 30 9 - magistrala LIN 10 - Tip-Up 11 - przyciemnianie (zacisk 58s) 12 - masa przycisku impulsowegoC - Obudowa wtyczki sterownika poduszki bezpieczeństwa 3 - poduszka bezpieczeństwa 1 „–“ 4 - poduszka bezpieczeństwa 1 „+“ 5 - poduszka bezpieczeństwa 2 „+“ 6 - poduszka bezpieczeństwa 2 „–“D - Obudowa wtyczki instalacji elektrycznej samochodu 1 - niewykorzystane 2 - niewykorzystane 3 - zasilanie napięciowe zacisku 30 4 - magistrala CAN napędu, ekranowanie 5 - GRA zablokowany w położeniu WYŁ 6 - niewykorzystane 7 - urządzenie radiowe / przycisk 8 - magistrala CAN systemu Komfort Low 9 - magistrala CAN systemu Komfort High 10 - zasilanie napięciowe zacisku 31 11 - magistrala CAN napędu High 12 - magistrala CAN napędu Low 13 - sygnał elektronicznego zamka zapłonu, zacisk 15 14 - niewykorzystane 15 - niewykorzystane 16 - niewykorzystaneE - Obudowa wtyczki układu wycierania szyb / systemu informowania kierowcy 1 - masa wycieraczki 2 - przełącznik wycieraczek szyb 3 - mycie 4 - sygnał FIS (systemu informowania kierowcy) 5 - potencjometr przerw 6 - masa FIS (systemu informowania kierowcy) Na poczatek Ogólne przepisy bezpieczeństwa* Dla jednostek poduszek bezpieczeństwa nie istnieją okresy wymiany. * W żadnym wypadku nie sprawdzać za pomocą próbnika, woltomierza lub omomierza. * Podzespoły pirotechniczne mogą być sprawdzane tylko w stanie zamontowanym za pomocą testerów dopuszczonych przez producenta. * Podczas prac przy podzespołach pirotechnicznych oraz przy sterowniku poduszki bezpieczeństwa należy odłączyć przewód masy od akumulatora przy WŁĄCZONYM zapłonie. Następnie zasłonić biegun ujemny. * Po odłączeniu akumulatora należy poczekać 10 s. * Akumulator należy podłączać przy WŁĄCZONYM zapłonie. W tym czasie nikt nie może znajdować się wewnątrz samochodu. Wyjątek: samochody z akumulatorem wewnątrz samochodu. Nie przebywać w tym czasie w zasięgu działania poduszek bezpieczeństwa i pasów bezpieczeństwa. * Przestrzegać zasad obowiązujących po podłączeniu akumulatora * Przed rozpoczęciem prac przy podzespołach pirotechnicznych systemu ochrony bezpieczeństwa jadących (np. odłączanie elektrycznego złącza wtykowego) mechanik lub (rezacz ) musi pozbawić się ładunku elektrostatycznego. Ładunku elektrostatycznego można się pozbyć dotykając uziemionych metalowych części, np. dotknięcie trzpienia zamykającego drzwi. * Po dotknięciu podzespołów pirotechnicznych systemu ochrony bezpieczeństwa jadących, które zadziałały, należy umyć ręce. * Podzespołów pirotechnicznych nie wolno ani otwierać ani naprawiać; zasadniczo używać tylko nowych części (niebezpieczeństwo odniesienia obrażeń). * Nie wolno montować już podzespołów pirotechnicznych, które upadły na twardą powierzchnię lub noszą ślady uszkodzeń. * Pirotechniczne podzespoły należy zamontować bezpośrednio po ich wyjęciu z pojemnika transportowego. * W przypadku przerwania prac odłożyć podzespół pirotechniczny z powrotem do pojemnika transportowego. * Pozostawienie podzespołu pirotechnicznego bez nadzoru jest niedozwolone. * Przy podłączaniu podzespołów pirotechnicznych systemu ochrony bezpieczeństwa jadących wewnątrz samochodu może znajdować się tylko zajmująca się tym osoba. * Na podzespoły pirotechniczne nie wolno nanosić smaru, środków czyszczących lub podobnych środków. * W przypadku każdego zabrudzenia, które wniknęło w tkaninę, np. oleje, smary lakiery, farby i rozpuszczalniki, należy wymienić jednostkę poduszki bezpieczeństwa. * Podzespoły pirotechniczne nie mogą być narażone nawet przez krótki okres na działanie temperatury powyżej 100 °C Tak wiec po szkoleniu mozemy zaczynac demontaz poduszki , kierownicy , oslon i przelacznikow Zestawienie montażowe modułu przełączników na kolumnie kierownicy 1 - Śruba 2 - Zabezpieczenie transportowe 3 - Sterownik elektroniki kolumny kierownicy 4 - Mocowanie 5 - Pierścień zaciskający 6 - Śruba 7 - Kolumna kierownicyUWAGA !!! Nie wolno przekręcać zdemontowanego pierścienia powrotnego z pierścieniem ślizgowym. – Wyjąć poduszkę bezpieczeństwa po stronie kierowcy nieco z kierownicy. – Pociągnąć zabezpieczenie wtyczki 1 do oporu -. Elektryczne złącze wtykowe 2 zostanie przy tym odblokowane i będzie można je wyjąć. – Wersja wyposażenia z kierownicą wielofunkcyjną i kierownicą z przełącznikiem Tiptronic: odłączyć elektryczne złącze wtykowe 3. – Wyjąć poduszkę bezpieczeństwa 4. Wymontowanie i zamontowanie kierownicy musi nastąpić w położeniu środkowym (koła w położeniu jazdy na wprost) . – Wykręcić śrubę 2. – Oznaczyć pisakiem położenie kierownicy/kolumny kierownicy. – Wyjąć kierownicę 3 z kolumny kierownicy. Po sciagnieciu kierownicy przystepujemy do zdjecia oslon kolumny . Zeby miec lepszy dostep kolumne kierownicy regulujemy max. do siebie i dajemy w dol . Scigamy gorna obudowe podwazajac srubokretem zatrzaski Po zdjeciu gornej oslony sciagamy teraz dolna kluczem 20 torx . Odpinamy wtyki od sterownika oraz poduszki oraz odkrecamy Torx 30 srube mocujaca przelaczniki . Jezeli chcemy przelozyc nasza tasme sciagamy zabezpieczenia od manetek w celu sciagniecia tasmy . Po rozkreceniu wszystkiego mamy taki widok Po przelozeniu tasmy przystepujemy do skaldania wszystkiego do qpy W tym celu wkladamy caly zespol przelacznikow na kolumne . Po przymocowaniu do kolumny wciskamy wtyki od sterownika i poduszki bezpieczenstwa. Przystepujemy do skrecenia obudow kolumny kierowniczej . Jak juz mamy zlozone obudowy przykrecamy kierownice mamy zaznaczone kreskami punkt odniesienia aby prosto przykrecic . Po przykreceniu kierownicy podpinamy poduszke bezpieczenstwa zachowujac srodki ostrosnosci i sprzykrecamy ja do kierownicy Teraz przystepujemy do kasowania bledow i kalibracji czujnika kąta skrętu kierownicy G85 Podpinamy naszego VCDS wchodzimy w 16 pozniej Coding 07 Long Coding i zazanczamy Bite 2 wciskamy EXIT i pozniej Do It ! Po zakodowaniu musimy skalibrowac czujnik kata skretu Ustawienie podstawowe Czujnik kąta skrętu kierownicy G85 Kalibracja [Wybierz] [16 - Kierownica] Przekręc kierownice najmniej 30 ° w lewo lub w prawo i z powrotem na wprost (tolerancja: ± 5,0 °). [Access Security - 16] Wpisz 40168 [Do It!] [ustawienia podstawowe - 04] Grupa 001 [idź!] [ON / OFF / Dalej] Po udanych Nastawach , pole 3 należy pokazywać "OK". [Gotowe, powrót] [Pom. Blocks - 08] Grupa 032 Pole 1 (kąt skrętu kierownicy Sensor-G85-) Specyfikacja: 0.0 ° Tolerancja (po prostej): ± 1,5 ° [Gotowe, powrót]KODOWANIE ENGINE 01 Dla 2.0 TDI CAGA 2008-2012 CODING 07 Long Coding -> Byte 6 i zaznaczamy bit 0Kolumna kierownicza 16 Coding 07 Long Coding BYTE 2 BIT 2 wciskamy EXIT i pozniej Do It ! 1. Do tasm firmy KOSTAL Przedlift 2008-2012 :Przelacznik zespolony kierownicy SEDAN - 8K0 953 502 A 2007.05 do 2008.05 * licznik monochrom - 8K0 953 502 BA 2008.06 do 2012.04 * licznik monochrom - 8K0 953 502 D 2007.05 do 2008.05 * licznik kolor - 8K0 953 502 BD 2008.06 do 2012.04 * licznik kolorPrzelacznik zespolony kierownicy AVANT - 8K0 953 502 BG 2008.03 do 2012.04 * licznik monochrom - 8K0 953 502 BK 2008.03 do 2012.94 * licznik kolorWykaz tasm (czujnik kąta skrętu ) ze sterownikiem co obsługuja : Firma KOSTAL - 8K0 953 568 B : FIS , obsługuje tempomat , obsługuje Multifunkcje - 8K0 953 568 C : FIS , obsługuje tempomat , reszta brak info ??? ma ktoś taki ???? - 8K0 953 568 D : FIS , nie obsługuje Tempomatu , nie obsługuje Multifunkcji - 8K0 953 568 E : FIS , Tempomat , nie obsługuje Multifunkcji - 8K0 953 568 F : FIS , obsługuje Tempomat , obsługuje Multifunkcje , nie obsługuje ACC (aktywny tempomat RADAR) - 8K0 953 568 G : FIS , obsługuje tempomat , obsługuje Multifunkcje , obsługuje ACC ( aktywny tempomat RADAR) - 8K0 953 568 J : FIS , nie obsługuje tempomatu , nie obsługuje Multifunkcji - 8K0 953 568 K : FIS , obsługuje tempomat , nie obsługuje Multifunkcji - 8K0 953 568 L : FIS , obsługuje Tempomat, obsługuje Multifunkcje , nie obsługuje ACC (aktywny tempomat RADAR) - 8K0 953 568 Q : FIS , obsługuje Tempomat, obsługuje Multifunkcje , nie obsługuje ACC (aktywny tempomat RADAR) - 8K0 953 568 M : FIS , obsługuje tempomat , obsługuje Multifunkcje , obsługuje ACC ( aktywny tempomat RADAR) 2. 2012-2015 LIFT Firma VALEO - 8R0 953 568 H : FIS , , nie obsługuje Tempomatu , nie obsługuje Multifunkcji - 8R0 953 568 J : FIS , obsługuje tempomat , nie obsługuje Multifunkcji - 8R0 953 568 K : FIS , obsługuje tempomat , obsługuje Multifunkcje , nie obsługuje ACC (aktywny tempomat RADAR) - 8R0 953 568 M : FIS , obsługuje tempomat , obsługuje Multifunkcje , obsługuje ACC ( aktywny tempomat RADAR) 3. LIFT - 8R0 953 568 N : FIS , nie obsługuje Tempomatu , nie obsługuje Multifunkcji - 8R0 953 568 P : FIS , obsługuje tempomat , nie obsługuje Multifunkcji - 8R0 953 568 R : FIS , ACC Radar - 8R0 953 568 S : FIS , obsługuje tempomat , Multifunkcje - 8R0 953 568 Q : FIS , obsługuje tempomat , Multifunkcje 2
AndyN Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Opublikowano 5 Sierpnia 2011 ---- Te screeny to z nowej ELSY? ---- Będziesz rezał ACC?[br]Dopisany: 05 Sierpień 2011, 09:15_________________________________________________Z ACC łączy się 'component protection'?
wrclaguna Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Tak System ACC posiada Component Protection trzeba odwiedzic ASO celem zdjęcia Ochrony
AndyN Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Tak System ACC posiada component protection i trzeba odwiwdzic ASO Będziesz cokolwiek rezał z 'component protrction' czy traktujesz to jako barierę nie do pokonania? Jeśli części pochodziłyby z legalnego 100% źródła .....
wrclaguna Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Będę atakowal ASO pamietać trzeba aby mieć z LEGALNEGO ŻRÓDŁA
misiek88 Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Opublikowano 26 Sierpnia 2011 A regulacja dystansu tez dziala ??
wrclaguna Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 26 Sierpnia 2011 A regulacja dystansu tez dziala ?? To juz jest inny system czyli ACC tzw . distronic Niedlugo tez bedzie DIY jak go zainstalowac . Do tego bedzie potrzebny m.in radar w kratce zderzaka i odpowiedni Modul GATEWAY zeby to obsluzyl Nie obejdzie sie tez wizyta w ASO
byciu Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Czy te manetki beda git:) http://allegro.pl/przelacznik-swiatel-kierunkowskazow-audi-a4-8k0-i2265141019.html bo wg mnie dobra cena czekam tylko za dokladnymi zdjeciami w jakim stanie sa manetki (czy nie sa porysowane od leżakowania:) ) Oznaczenie tego jest 8K0 953 502 D wg opisu Przelacznik zespolony kierownicy SEDAN - 8K0 953 502 A - 8K0 953 502 BA Dla pewnosci moglby ktos potwierdzic ze to jest to samo czy zupelnie nie bedzie pasowac chyba zostaje mi zakup w ciemno....
wrclaguna Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2012 8K0 953 502 D będzie pasował
rafal_legnica Opublikowano 17 Listopada 2012 Opublikowano 17 Listopada 2012 Witam, Panowie mam taki system w swoim samochodzie jednak na dzien dzieiszjey nie działa: ACC no available, pokazuje błąd: 00234- czujnik atutomatycznej regulaci dystansu od poprzednika przestawiony/rozregulowany. Moj elektryk sobie z tym nie może poradzić, twierdzi ze jego system jest nie wystarczający. Czy musze jechać do ASO, co należy zrobic? ile to może kosztować?
wrclaguna Opublikowano 17 Listopada 2012 Autor Opublikowano 17 Listopada 2012 Witam, Panowie mam taki system w swoim samochodzie jednak na dzien dzieiszjey nie działa:ACC no available, pokazuje błąd: 00234- czujnik atutomatycznej regulaci dystansu od poprzednika przestawiony/rozregulowany. Moj elektryk sobie z tym nie może poradzić, twierdzi ze jego system jest nie wystarczający. Czy musze jechać do ASO, co należy zrobic? ile to może kosztować? A co sie stało ,ze nie działa ? tak nagle wyskoczył bład ? 1
dobry1 Opublikowano 17 Listopada 2012 Opublikowano 17 Listopada 2012 Gdzieś już widziałem taki montaż
simonl Opublikowano 26 Listopada 2012 Opublikowano 26 Listopada 2012 Czy na pewno do przelacznikow 8K0 953 502 BK niemusze kupowac tasmy? Moja ma numer 8K0 953 568 D. Beda obie czesci wspolpracowac ze soba? Najczesciej spotykam wyzej wymieniony przelacznik z tasma o numerze 8K0 953 568 G! Dziekuje z gory za odpowiedz!
wrclaguna Opublikowano 26 Listopada 2012 Autor Opublikowano 26 Listopada 2012 8K0 953 568 D masz MultiFunkcje w kierownicy ?
rafal_legnica Opublikowano 26 Listopada 2012 Opublikowano 26 Listopada 2012 Witam, Panowie mam taki system w swoim samochodzie jednak na dzien dzieiszjey nie działa:ACC no available, pokazuje błąd: 00234- czujnik atutomatycznej regulaci dystansu od poprzednika przestawiony/rozregulowany. Moj elektryk sobie z tym nie może poradzić, twierdzi ze jego system jest nie wystarczający. Czy musze jechać do ASO, co należy zrobic? ile to może kosztować? A co sie stało ,ze nie działa ? tak nagle wyskoczył bład ? niestety był zdemontowany
simonl Opublikowano 26 Listopada 2012 Opublikowano 26 Listopada 2012 Nie, niemam! Zwykla, standardowa! ---------- Post dopisany at 14:58 ---------- Poprzedni post napisany at 14:57 ---------- 8K0 953 568 D masz MultiFunkcje w kierownicy ? Nie, niemam! Zwykla, standardowa! 1
wrclaguna Opublikowano 9 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2012 Nie, niemam! Zwykla, standardowa!---------- Post dopisany at 14:58 ---------- Poprzedni post napisany at 14:57 ---------- 8K0 953 568 D masz MultiFunkcje w kierownicy ? Nie, niemam! Zwykla, standardowa! Nie spotkałem sie z tym Modulem i nie wiem co on obsługuje . ---------- Post dopisany 09-12-2012 at 08:02 ---------- Poprzedni post napisany 26-11-2012 at 15:53 ---------- 8K0 953 568 D masz MultiFunkcje w kierownicy ? Juz wyczaiłem D nie obsługuje tempomatu oraz Multifunkcji
fly07 Opublikowano 14 Grudnia 2012 Opublikowano 14 Grudnia 2012 Tak System ACC posiada component protection i trzeba odwiwdzic ASO Jeżeli mam już tempomat na pokładzie a zmieniam tylko taśmę pod multifunkcję to ASO chyba mnie w tym przypadku nie interesuje....
wrclaguna Opublikowano 14 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2012 Tak System ACC posiada component protection i trzeba odwiedzic ASO Jeżeli mam już tempomat na pokładzie a zmieniam tylko taśmę pod multifunkcję to ASO chyba mnie w tym przypadku nie interesuje.... Nie ma potrzeby jechać
simonl Opublikowano 16 Grudnia 2012 Opublikowano 16 Grudnia 2012 Mam problem nie do przeskoczenia! Wymienilem przelacznik i tasme! Zaprogramowalem Tempomat i FIS! Jednak za cholere niemoge skalibrowac czujnika kąta skrętu kierownicy G85! Ciagle wyskakuje mi blad ESP ktory spowodowany jest bledem w "16-Kierownica", czujnik kąta skrętu kierownicy G85 Blad-014 Uszkodzony! Probowalem na wszystkie sposoby ten cunik skalibrowac jenak bez rezultatu. Kiedy dojde do punktu "Uaktywnij ustawienia podstawowego." [ON / OFF / Dalej] wyskakuje mi Blad 001 jako czerwony napis! Czy ktos mial juz podobny problem z tym czujnikiem? Czy da sie ten problem rozwiazac bez zdejmowania tasmy?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się