Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pokrywa zaworow odma ALT , AWA


benyA4

Rekomendowane odpowiedzi

Troche sie nudze na urlopie , czytam ogladam zdjecia i moje zainteresowanie wzbudzila pokrywa zaworow od silnika 2.0 AWA (bezposredni wtrysk paliwa) . Jak wiadomo silniki ALT dreczy dolegliwosc podsysania oleju do dolotu, nie sa to duze ilosci ale powoduja zabrudzenie przepustnicy i kolektora ssacego. Co pozniej moze sie wizac z ich uszkodzeniem. Patrzac na pokrywe zaworow od silnika AWA wydaje mi sie ze inzynierowie audi uczac sie na bledach z ALT postanowili troche ulepszyc konstrukcje i zastosowali dwa otwory w pokrywie , eliminujac czwornik ktory tez dosc czesto jest uszkodzony. Na pokrywie z AWA sa dwa otwory na roznych wysokosciach , ten nizszy zapewne odprowadza olej do gruszki odmy. Ten wyzej odprowadza powietrze z zaworow do kolektora ssacego. Niestety nikt w okolicy nie ma silnika AWA bym mogl sie temu lepiej przyjrzec. W pokrywie AWA wyglada na to ze w miejscu odprowadzenia powietrza od srodka znajduje sie jakis filtr,(pewnie zwykla siateczka). Moze ktorys z kolegow mechanikow rozkladal taki silnik i napisze troche wiecej informacji.

awa.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety nie pasuje inne rozstawienie srub. Nie jestm pewien ale wydaje mi sie ze one sa z aluminium wiec zaden problem przerobic odprowadzenia. Lub jesli ktos nie chcial by sie w to bawic to w oryginalnej pokrywie od ALT mozna zamontowac kruciec z odprowadzeniem do oleju. A z czwornika zrobic trojnik :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak bym mial troche gratow od AWA to bym przerobil bo mam potrzebny sprzet. Narazie szukam na allegro :)

---------- Post dopisany 08-02-2014 at 18:09 ---------- Poprzedni post napisany 05-01-2014 at 17:38 ----------

Nareszcie udalo sie zdobyc w rozzsadnych pieniadzach pokrywe zaworow od silnika AWA , wczesniej nabylem pokrywe od silnika ALT . Nabylem obie pokrywy z mysla przerobienia tej od ALT na wzror pokrywy AWA. Po dokladniejszych ogledzinach okazalo sie ze pokrywa od silnika AWA ma dwa ulepszenia dzieki ktorym olej nie jest zasysany wraz z powietrzem do dolotu. Pierwsze to zastosowanie oddzielnych odprowadzen dla oleju i powietrza . Drugie to wydluzenie kanalu w ktorym olej oddziela sie od powietrza jeszcze w pokrywie zaworow. Uszczelki pokrywy zaworow sa podobne w ALT i AWA maja zaledwie pare otworow ktorymi olej wraz z powietrzem przedostaja sie nad uszczelke . W przypadku silnika ALT niestety olej nie ma szans oddzielic sie od powietrza w AWA jest to poprawione. Mysle ze najprostsza modyfikacja usprawniajaca pokrywe zaworow w ALT jest wydluzenie kanalu powietrzenego poprzez wspawanie dodatkowych przegrodek . W najblizszym czasie mam zamiar podjechac do fachowca od spawania plastiku i omowic z nim mozliwosci przerobienia pokrywy. Koleja modyfikacja bedzie zrobienie dodatkowego otworu w pokrywie tak by olej szybciej dostawal sie do odmy.

IMAG0249.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

duzo roboty cie czeka ale jest to wykonalne powodzenia ;-) i informuj na bierzaco

---------- Post dopisany at 15:27 ---------- Poprzedni post napisany at 15:25 ----------

a powiedz jakby u nas z czwornika zrobic trojnik i zaslepic jedno wyjscie co by to dalo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak bys zaslepil wyjscie do kolektora ssacego to cisnienie spod pokrywy zaworow moglo by wydmuchnac uszczelke albo wywalic olej bagnetem. Zaslepienie odmy spowodowalo by jeszcze wiekszy naplyw oleju do kolektora sasacego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak bym mial troche gratow od AWA to bym przerobil bo mam potrzebny sprzet. Narazie szukam na allegro :)

---------- Post dopisany 08-02-2014 at 18:09 ---------- Poprzedni post napisany 05-01-2014 at 17:38 ----------

Nareszcie udalo sie zdobyc w rozzsadnych pieniadzach pokrywe zaworow od silnika AWA , wczesniej nabylem pokrywe od silnika ALT . Nabylem obie pokrywy z mysla przerobienia tej od ALT na wzror pokrywy AWA. Po dokladniejszych ogledzinach okazalo sie ze pokrywa od silnika AWA ma dwa ulepszenia dzieki ktorym olej nie jest zasysany wraz z powietrzem do dolotu. Pierwsze to zastosowanie oddzielnych odprowadzen dla oleju i powietrza . Drugie to wydluzenie kanalu w ktorym olej oddziela sie od powietrza jeszcze w pokrywie zaworow. Uszczelki pokrywy zaworow sa podobne w ALT i AWA maja zaledwie pare otworow ktorymi olej wraz z powietrzem przedostaja sie nad uszczelke . W przypadku silnika ALT niestety olej nie ma szans oddzielic sie od powietrza w AWA jest to poprawione. Mysle ze najprostsza modyfikacja usprawniajaca pokrywe zaworow w ALT jest wydluzenie kanalu powietrzenego poprzez wspawanie dodatkowych przegrodek . W najblizszym czasie mam zamiar podjechac do fachowca od spawania plastiku i omowic z nim mozliwosci przerobienia pokrywy. Koleja modyfikacja bedzie zrobienie dodatkowego otworu w pokrywie tak by olej szybciej dostawal sie do odmy.

http://s2.postimg.org/5i8i82mb9/IMAG0249.jpg

No Panie Kolego, czuję jakiś grubszy projekt :wink: Trzymam kciuki i śledzę wątek na bieżąco :thumbup1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie kolejna ciekawostka . Zastanawialem sie czemu scianki przegrody w pokrywie AWA ustawione sa pod takim katem , okazuje sie ze nie jest to przypadek , kropelki oleju ktore znajduja sie w powietrzu uderzają w skierowane pod katem scianki a nastepnie splywaja do dwóch lejków i dalej na glowice . Cala ta droge zaznaczylem na pokrywie zaworow AWA kolorem żółtym . Na pokrywie ALT na żółto zaznaczylem male scianki ktorych to w AWA nie ma. Tak wiec w AWA skroplony olej nie tylko odma powraca do obiegu ale i dwoma lejkami , z tym ze odmą wraca bezposrednio do miski a lejkami wraca na dół uszczelki pokrywy zaworow czyli bezposrednio na glowice i dalej kanalami olejowymi do miski.

pokrywa_zaworow_1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:brawo: ciekawe wnioski Michał; myślę, że coś w tym jest. Może połapali się, że coś spieprzyli z ALT i w AWA wpadli na pomysł z tymi lejkami żeby graniczyć to uciekanie całego oleju w odmę :eusathink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz taką możliwość to myślę że warto sprawdzić, gdyby okazało się, że przyniesie to oczekiwane skutki to myślę ze większość użytkowników ALT-ów była by Ci bardzo wdzięczna :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybyś przerabiał te nasze pokrywy to ja bym kupił jedną taką. Chłopaki zresztą też. Coś na sposób ułamanego zatrzasku w podłokietniku - teraz kolo robi z aluminium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam silnik AWA jeśli byłbyś w Warszawie któregoś dnia to mogę podjechać abyś obadał resztę rzeczy która Cię interesuje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki hustlazz ale teraz potrzebuje tylko stara uszczelke pokrywy zaworow do silnika ALT , od AWA juz wszystko mam. Wiec jesli ktos bedzie zmienial w swoim ALT uszczelke to chetnie stara do celow naukowych przygarne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, jutro Ci wyślę swoją, którą zmieniałem na początku stycznia tego roku jak pamiętam, podaj dane na priva, przy okazji pogadamy przez telefon na temat tej mojej uszczelki (byłej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze 3 tygodnie temu wymieniałem uszczelkę i żebym wiedział bym zostawił a tak poszła do kosza .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, że wszystko trzeba zachowywać, bo nigdy nie wiadomo, co komu się przyda ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wymieniałem uszczelkę pod pokrywą zaworów niestety nie wiele z niej zostało ciężko było ją oderwać od pokrywy.

Zdejmowałem też kolektor ssący bo montuję LPG,odma oczywiście się rozsypała była cała popękana i o dziwo olej nigdzie nie wyciekał,przepustnica też czyściutka zero oleju,myślę że branie oleju w silnikach ALT nie jest spowodowane konstrukcją pokrywy zaworów ani odmą,a raczej przedmuchami nieszczelnością tłoków czy też zaworów uszczelniaczy zaworów .

Od wymiany zrobiłem ok 1000kw i jak na razie nic na miarce nie ubyło olej Castrol Magnatek 5/40

Jak odkręcę korek oleju przy uruchomionym silniku to korek jest zasysany do pokrywy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...