Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czujnik Temperatury Zewnętrznej


asadolewski

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam takie zapytanie. Ogólnie Temperature Zewnętrzną w Liczniku pokazuje. Gdy wsiądę rano pokazuje dobrze temperature.

Rozgrzeje auto do 90 stopni. Jadę z 20km pokazuje dobrze.

Zostawię samochód na postoju. Przychodzę za godzinę. Wsiadam odpalam samochód. Temperatura na dworze ok 2 stopni. Temperatura na liczniku się od 2 stopni podnosi. do ok +15 stopni. Po czym powoli opada i zatrzymuje się w różnicy od +4/5 stopni od temperatury rzeczywistej. Czujnik jest normalnie zamontowany w plastikowym zaczepie przed chłodnicą Klimatyzacji. Czy jest to normalne w tych autach czy to coś jest nie haloo?

Może jakiś inny czujnik gdzieś jest który też za to odpowiada?. Po odłączeniu Czujnika z kostki obok Zbiorniczka Płyny wspomagania. Temperatura SPADA ok 3 STOPNI. Po czym nawet na kostce po chwili temperatura wzrasta tak samo jak z podłączonym czujnikiem.

Proszę o pomoc.

---------- Post dopisany at 22:28 ---------- Poprzedni post napisany at 22:26 ----------

A i jeszcze jedno. Czy tam do kostki normalnie dochodzi 12V?? I jak ktoś by mógł podrzucić jakąś tabele Wyporności Czujnika do danych temperatur.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chłodnicą jest czujnik od klimy. Od termometru musisz mieć drugi czujnik. Pewnie go masz i jest w miejscu gdzie łapie temp. od silnika i dlatego oszukuje. Niektórzy montując termometr podpinali się pod niego i też mieli złe wskazania, dlatego musi być drugi czujnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm no tak tylko gdzie. Ale w sumie widząc temperature +5 stopni na LCD w Zegarach. A na dworze jest +1

Klimatazycje również mogę włączyć i się uruchamia gdy spadnie na +4.5 stopnia na LCD klima już się nie załącza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o temp. wyświetlaną na termometrze, to nie jest ona brana z jednego tylko czujnika. Na nią składa się kilka wskazać, między innymi temp. z czujnika w zderzaku i kanału świeżego powietrza. Stąd ta temp. może się nieznacznie różnić od temp. zewnętrznej. Jednak wzrost temp. do +15 i późniejsze jej opadanie nie jest normalne.

Sam podpinałeś termometr czy był już oryginalnie? Nie powinno się go podpinać pod jeden tylko czujnik przy zderzaku. Jak jest klimatronik, to jest specjalne wyjście na temp. zewnętrzną i pod ten pin w klimatroniku trzeba się podpiąć. Wtedy temp. na wyświetlaczu będzie się pokrywała z tym, co dostaje klimatronik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

asadolewski :

Czujnik temperatury zewnętrznej zamontowany jest pomiędzy pasem przednim a zderzakiem.

Auto po jedzie ma nagrzaną komorę silnika, chłodnicę i ciepłe powietrze wpływa na wskazania tego czujnika.

Trzeba być realistą i patrzeć na te wskazania dopiero po paru minutach od ruszenia auta.

Wtedy temperatury będą prawidłowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czujnik jest Oryginalny nic nie było zakładane. Auto jest z 2000 ROKU po Lificie AVANT 1.8 Turbo.

Licznik 1/2 FIS. Climatronik mam ten z wyświetlaczem którym mogę ustawiać jedynie temperature jaka ma być w środku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

asadolewski :

Czujnik temperatury zewnętrznej zamontowany jest pomiędzy pasem przednim a zderzakiem.

Auto po jedzie ma nagrzaną komorę silnika, chłodnicę i ciepłe powietrze wpływa na wskazania tego czujnika.

Trzeba być realistą i patrzeć na te wskazania dopiero po paru minutach od ruszenia auta.

Wtedy temperatury będą prawidłowe.

Ja mam ten czujnik i podpinałem kiedyś termometr samodzielnie. Nigdy nie miałem sytuacji, żeby temperatura szalała, tak jak opisane jest to w pierwszym poście. W wątku o montażu wyświetlacza temperatury jest opisane, jak działa ten wyświetlacz. Zresztą w schematach elektrycznych audi widać wyraźnie, że sygnał z czujników najpierw dochodzi do sterownika klimatyzacji, a później dopiero idzie na wyświetlacz lub na licznik. Więc ten czujnik przy chłodnicy nie jest jedynym, który daje sygnał do wyświetlacza. Dodatkowo nawet do czujnika podpina się sygnał prędkości samochodu, żeby wskazania były bardziej miarodajne.

Gdyby było tak, jak piszesz, to istnienie tych czujników i wyświetlacza temp. byłoby bezsensowne. Po co mi przekłamana temperatura?

---------- Post dopisany at 11:06 ---------- Poprzedni post napisany at 11:04 ----------

Tak czujnik jest Oryginalny nic nie było zakładane. Auto jest z 2000 ROKU po Lificie AVANT 1.8 Turbo.

Licznik 1/2 FIS. Climatronik mam ten z wyświetlaczem którym mogę ustawiać jedynie temperature jaka ma być w środku.

Ja na Twoim miejscu spróbowałbym podmienić czujniki: ten w kanale wlotu świeżego powietrza i przy chłodnicy. Zobaczysz co się wtedy dzieje, bo zakładam, że od początku tak nie było. A błędów nie ma żadnych na klimatroniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzał mi znajomy. Wchodził tam w te różne tryby i kanały w tym Climatroniku. I mówił że nic nie pokazuje żeby się coś działo. Temperatura w Climatroniku pokrywa się z tą z wyświetlacza...

Do tego czujnika we Wlocie Świeżego Powietrza muszę się dostać wymontowując schowek? Czy idzie go jakoś wyjąć od strony FILTRA KABINOWEGO? I czy zapchany filtr ma też jakiś wpływ na to? Bo widzę że jest dość czarny. Jutro go wymienię.

Jeszcze jedno: Ma ktoś może jakiś WYKRES WYPORNOŚCIOWY. Ile omów do jakiej temperatury?. Zmierzył bym od razu w kilku temperaturach i bym wiedział czy to czujniki czy po prostu coś we wiązce nie tak. Bo tak podmienić czujniki nie mam za bardzo skąd a kupować nowe dla sprawdzenia to też raczej odpada bo nie śpię na pieniądzach :P

A drugie pytanie: Czy do tych czujników dochodzi normalnie 12V? Czy idzie jakoś przez co mniejszy prąd? Bo i to od razu bym sprawdził.

PS: Proszę nie patrzeć na błędy piszę z TELEFONU i ciężko mi jest poprawiać błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z napięciem Ci nie pomogę, bo nie wiem. Do czujnika we wlocie najlepiej jest od strony schowka się dostać. Jest dość ciasno, ale jakoś się da. Trzeba go przekręcić o 90 stopni i wychodzi.

Sam zapchany filtr nie ma wpływu na pomiar temp. co najwyżej czujnik może być z wierzchu zasyfiony, jak filtr nie był dawno zmieniany i może przekłamywać wskazania.

Co do podmianki, to podjedź na szrot, jak masz gdzie i powiedz, że potrzebujesz takich czujników, ale zanim kupisz, to musisz sprawdzić czy działają. Bierzesz, podpinasz i sprawdzasz, co się dzieje. Jak wszystko śmiga, to swój oddajesz nasz szrot i mówisz, że lipa :) - choć lepiej zrobić uczciwie i zapłacić jakieś grosze. Jak na szrotowych czujnikach będzie tak samo, to trzeba szukać usterki gdzieś indziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jutro do dzieła. :)) Niby ta temperatura w niczym mi nie przeszkadza. Ale jak już jest to niech chociaż do czego się przydaje. Jutro będę działało i napisze co się udało zrobić. Ale jak ktoś by miał jeszcze ten wykres i by chętnie podrzucił. To wcale bym się nie pogniewał :)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O te wykresy to uderz na elektrodę, tam mogą coś mieć. Tu jest czasem jest tak, że ktoś wie i nie kwapi się, żeby pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem wczoraj czujniki. Oraz wiązki stwierdzam że chyba jest padnięty czujnik we Wlocie Powietrza. Przy zderzaku dla temperatury 5 stopni wydało 3900 omów. Dla 20 stopni pokojowej. Wydało 2400 omów

Więc chyba jest sprawny.

Czujnik we wlocie świeżego powietrza dla 0 stopni pokazuje. 2000 omów dla temperatury 20 stopni również 2000 omów. Więc chyba muszę go wymienić. Jak go odepnę od wiązki. Temperatura spada na 0.0 stopni. Po czym z tego czujnika ze zderzaka. Temperatura wcale się nie zwiększa. I teraz też do końca nie wiem czy to źle czy dobrze. Czy ten ze zderzaka to po prostu tylko do Climatronika idzie i czy w ogóle daje coś na wyświetlacz.

Byłem w sklepie powiedzieli mi że mają Czujniki TOPRAN ale trzeba sciągnąć koszt 30 zł. Ale koleś w sklepie powiedział mi że już ktoś kiedyś kupował i powiedział że z prawdziwą temperaturą nie mają nic wspólnego. Za to mogą sciągnąć czujnik ORI który kosztuje 220zł. Więc albo szrot albo ori.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kupuj żadnych zamienników czujników. Szkoda kasy. Lepiej odżałować i kupić ori nówkę. Ostatecznie ze szrotu albo od kogoś tu z forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak chyba właśnie zrobię. :) Ale to dopiero ostatniego. Bo wypłata wtedy będzie :)) I wtedy podzielę się co udało się wykompinować. Jak narazie to dziękuje wszystkim za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...