Skocz do zawartości

gregory.88

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    10
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O gregory.88

Osiągnięcia gregory.88

0

Reputacja

  1. Witam kolegów w związku z tym że ja także miałem problemy z porannym odpalaniem i ten problem został rozwiązany chciałbym na forum zamieścić objawy jakie miałem przy zapalaniu i czym one były spowodowane. Objawy ( przy -10) ciężki rozruch ( kilka sekund ) szarpanie silnikiem po zapaleniu podczas zapalania objawy podobne do cofającego się paliwa, przy początkowym kręceniu brak jakichkolwiek oznak pracy smród niedopalonego paliwa po zapaleniu Diagnoza: -sprawdzić kąt wtrysku statyczny -sprawdzić dawki korekcyjne (przy dużych różnicach przyczyną mogą być także nieszczelności wtryskiwacze-głowica, świece-głowica, sprawdzić to można na zapalonym silniku używając wody z mydłem, podczas nieszczelności będą pęcherzyki) -świece żarowe nie ma sensu sprawdzanie czy iskrzą oraz poprzez próbówkę, miernikiem z targowiska raczej też będzie ciężko choć w tym przypadku każda świeca powinna mieć taki sam opór około 1 oma, najpewniejszym sposobem na sprawdzenie świec jest ich wykręcenie powinny się one nagrzać na samej końcówce w ciągu max 4-5 sek do tak wysokiej temp. że będzie się nam zdawało że ta końcówka prawie się topi, wszystkie świece które nagrzewają się dłużej lub osiągają barwę na końcówce np. bordową a nie złotą, bądź grzeją się w innych miejscach kwalifikuje je do wymiany. U mnie to one były przyczyną ciężkiego rozruchu wszystkie cztery grzały się bardzo wolno i nie w tym miejscu co trzeba, po wymianie problem znikł jak ręką odjął, efekt - 10 i pali od strzała. -filtr paliwa jest chyba sprawą oczywistą Chcę wam tylko powiedzieć że jeśli myślicie że coś jest dobre nie zawsze tak musi być. Mam nadzieję że pomogę niektórym. Pozdrawiam.
  2. gregory.88

    [ALL B5] Dudnienie

    Trudny przypadek a jak przyśpieszasz, czy równo jedziesz nic się nie dzieje, tylko i wyłacznie ja puszczasz gaz. A nie masz czasem luzów na zawieszeniu czegoś luźnego np koła bo jeżeli to tylko wtedy to coś się musi zmieniać w ustawieniu kół że wprowadza je w rezonans, to może być połączone ze zmieniającą się zbierznością, niewyważeniek kół i wieloma innymi rzeczami. Przy szukaniu przuczyny pamiętaj że przy hamowaniu/puszczaniu gazu na koła działa siła która próbuje przesunąć koła do tyłu.
  3. Jeżeli chodzi drgania w twoim przypadku to raczej stawiałbym na niewyważone koła koniecznie sprawdź czy nie masz jakichś wybrzuszeń, wydarty bierznik w jednym miejscu na oponach, czy nie spadła przeciwwaga (odważnik). Jezelichodzi o strzelający przegub to chyba on jeszcze nie jest na tyle zużyty aby trzęsł całą budą. Jeżeli masz kogo posadzić za kółkiem to przejedź się na każych skrajny siedzeniach w aucie ( pasażer, kierowca, lewy i prawy tył) i dobrze wsłuchaj się skąd dobywają się dźwięki i drgania. Dobrze by było jeżeli dojdziesz że to jednak przód przejechać się zmieniając prędkości po zakrętach. Oczywiście szukaj głdkiego i równego asfaltu. Jeżeli wina nie wyważonego koła na zakrętach nic się nie zmieni. A co do przegubu to musiałby mieć luz promieniowy (sprawdź ręką) lub się wyłamać ( raczej zużywa się równomiernie) aby stał się niewyważony. Aha jeżeli to z przodu to powinieneś czuc drgania na kierownicy. To chyba tyle, mam nadzieję że pomogę w znalezieniu przyczyny.
  4. Jeżeli chodzi o jazdę na sypiącej się tarczy sprzęgłowej to ja bym nie ryzykował. Jak utworzą się rysy na kole dwumasowym lub docisku (efekt podobny do zużytych tarcz hamulcowych) to dopiero wtedy są koszty naprawy. Ponadto sprzęgło jest elementem bardzo wysokoobrotowym i gdzy czujesz już takie drgania to przy słabym silniku może być gwoździem do trumny przy dłuższej jeździe. Wszystko zależy jak bardzo jest ono zniszczone ( drgania ), możesz zaufać jakiemuś mechanikowi i jeździć przez tysiąc km lub więcej z myślą czy wytrzyma lub je poprostu wymienić i mieć najniższe możliwe koszty i spokojną głowę.
  5. gregory.88

    Immobilizer

    Chciałbym jeszcze dodać że także miałem proble z immo. Wyjołem więc wkład stacyjki i rozłączyłem cewke, popsikałem w wejście na przewód w cewce WD40 poczekałem chwilę aż część środka spłynie i po kilku minutach złożyłem wszystko z powrotem. Narazie wszystko ok. Jeżdze już jakiś miesiąc.
  6. jeżeli chodzi o czyszczenie ic to proponowałbym jakiś środek aktywny który nie wchodzi w reakcje z aluminium. A jeżeli wykluczamy pompe wtryskową to przyłączam się do tematu kolegów o kompresji. Auto nie musi brać ani grama oleju bo zapiec mogły sie np tylko pierścionki uszczelniające nie olejowe, jednak wtedy także na rozgrzanym silniku po 10 - 15 minutach by ciężej palił więc ja na poczatek spróbowałbym z tym ic. Najtaniej i zrobisz to sam, no i nie ma czego zepsuć a z warsztatami różnie.
  7. gregory.88

    Immobilizer

    Jeżeli ktoś chciałby wyjąć wkład stacyjki z cewkąimmobilaizera to należy ją przekręcić w pozycję włączonego zapłonu i dziurkę obok kluczyka przy cewce wsunąć drucik grubości około 1 mm i długości około 3- 4. Stacyjka wtedy się wysunie ale mimo to uważam że plastikowe osłony i tak należy zdjąć.
  8. A czy gdy robiłeś tą próbę ze zgaszonym silnikiem to na sprzęgle czy na luzie. Skoro twierdzisz żę wszystko masz wyważone i sprawne to problem tkwi w skrzyni lub sprzęgle. Czujesz drgania na pedale od sprzęgła może ono się po prostu sypie, z tarczy mógł odpaść kawałek materiału ciernego i jest niewywarzona. Jeśli chcesz to sprawdzić dokładniej to postaw auto na podnośniku tak aby koła były w górze i poprostu wbij wolniejszy bieg,a druga osoba niech patrzy co drga jeśli koła to zostająci półosie jeśli nie to skrzynia, sprzęgło. tak można sprawdzic tylko jedną oś. Nie jest to bezpieczny sposób więc jeśli chcesz to zrób go ale tylko w ostateczności i na kanale tak żebyś nie stał pod podnośnikiem.
  9. Przyczyna może być w pompie wtryskowej, pod warunkiem że jeżeli zgasisz auto gdy jest tak ciepło i po około 10 - 15 minutach cieżej zapala. Wtedy może to oznaczać zużytą sekcje wysokiego ciśnienia w pompie. Aby to sprawdzić wystarczy schłodzić korpus pompy tam gdzie są króćce na przewody wtryskowe i zobaczyć wtedy co się dzieje. Choć muszę powiedzieć że pompa może się przegrzewać także z innych przyczyn np zły kąt wtrysku itd. Mam nadzieję że pomogłem.
  10. Jeśli chcesz wiedzieć czy auto nie ma przestawionego koła to zmierz przekątne na samochodzie. Najlepiej od np. mocowania amortyzatora przy tylnym kole do np. przgubu kulistego na wachaczu przy przednim. Jeśli obie strony będą równe to ok jeśli nie masz przestawione któreś koło. Jeżeli faktycznie masz tak bardzo przestawiony kąt pochylenia koła to widać to gołym okiem. Powodzenia w problemie.
  11. Witam wszystkich klubowiczów. Mam b5 avant 1.9 tdi (AFN), niestety choć krótko już zaczęły się problemy z immobilaizerem, mimo to jestem zadowolony z tego samochodu. Mam do was jednak pytanie czy opony do moich felg są dobrze dobrane 225/40 r18. Z góry dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...