Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AKN] Ciepło=słaby


krismikolow

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem.Mianowicie stałem ostatnio chyba z godzine albo i lepiej w korku w dość upalny dzień i auto mi tak osłabło że wogóle pod górke nie chciało ruszyć..Zauważyłem że w gorące dni po osiągnięciu temperatury silnika 90st ucieka mi ładnych pare koni. A jak jest zimno albo pada deszcz wszystko jest ok. Jeszcze nigdy mi sie nie zdażyło żeby fura osłabła w chłodny dzień..Chodzi cały czas tak samo.Przepływke mam wymienioną VAG-iem znajomy sprawdził i nic nie wykryto. A za każdym razem w upał-kaplica.......Proszę o odpowiedź jak ktoś z Was koledzy miał podobne problemy Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyna może być w pompie wtryskowej, pod warunkiem że jeżeli zgasisz auto gdy jest tak ciepło i po około 10 - 15 minutach cieżej zapala. Wtedy może to oznaczać zużytą sekcje wysokiego ciśnienia w pompie. Aby to sprawdzić wystarczy schłodzić korpus pompy tam gdzie są króćce na przewody wtryskowe i zobaczyć wtedy co się dzieje. Choć muszę powiedzieć że pompa może się przegrzewać także z innych przyczyn np zły kąt wtrysku itd.

Mam nadzieję że pomogłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm..raczej zapala dobrze.Nie zauważyłem żeby ciężko palił.Pewien gościu powiedział mi że to może być tez wina katalizatora..Ale nie wiem czy to prawda. Dziwne to zjawisko w tym moim aucie :kwasny: Może ma ktoś jeszcze inne pomysły co może być nie tak(?) Z góry dziękuje

Ps:Do jakiego działu mógłbym ewentualnie wrzucić logi jak znajde kogoś kto mi je odczyta..?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica jest tylko jak jest ciepło i zimno.Jak by było przytarte to nie robiła by mu różnicy wysoka temperatura na dworze..Przynajmniej rozumie to tak jak by była słaba kompresja cały czas byłby mółem...[br]Dopisany: 27 Czerwiec 2008, 18:32 _________________________________________________

moze byc slaba kompresja do tego IC tez moze kulec

Jeszcze jak by mi koledzy wytłumaczyli co to jest IC byłbym wdzięczny :) Intercooler?? Jeżeli tak to jak sprawdzić jego zdolność do pracy?? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, intercooler, po tylu latach moze byc totalnie zasyfiony np...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobny temat kiedyś już był poruszany - jak jest bardzo ciepło, a w dodatku stoisz, to IC nie pracuje wystarczająco wydajnie. Też zauważyłem, że w bardzo upalne dni jak mam nagrzany silnik, to przy ruszaniu spod świateł muszę dodać więcej gazu (raz nawet autko mi zgasło i był obciach :embarrassed: )

Ludziska powiadają, że pomaga założenie nadkola od S4, które daje lepszą wentylację okolic IC.

Ot i cała historyja :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobny temat kiedyś już był poruszany - jak jest bardzo ciepło, a w dodatku stoisz, to IC nie pracuje wystarczająco wydajnie. Też zauważyłem, że w bardzo upalne dni jak mam nagrzany silnik, to przy ruszaniu spod świateł muszę dodać więcej gazu (raz nawet autko mi zgasło i był obciach :embarrassed: )

Ludziska powiadają, że pomaga założenie nadkola od S4, które daje lepszą wentylację okolic IC.

Ot i cała historyja :naughty:

a co powiecie na to żeby ponacinać nadkole za IC żeby przepływ powietrza wokół był lepszy, też nad tym główkuje, albo wiatrak zamontować i włączać na postoju coś ala przy chłodnicy :mysli::)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobny temat kiedyś już był poruszany - jak jest bardzo ciepło, a w dodatku stoisz, to IC nie pracuje wystarczająco wydajnie. Też zauważyłem, że w bardzo upalne dni jak mam nagrzany silnik, to przy ruszaniu spod świateł muszę dodać więcej gazu (raz nawet autko mi zgasło i był obciach :embarrassed: )

Ludziska powiadają, że pomaga założenie nadkola od S4, które daje lepszą wentylację okolic IC.

Ot i cała historyja :naughty:

a co powiecie na to żeby ponacinać nadkole za IC żeby przepływ powietrza wokół był lepszy, też nad tym główkuje, albo wiatrak zamontować i włączać na postoju coś ala przy chłodnicy :mysli::)

Dziury w nadkolu podobno nic nie dają. O wiatraku nie słyszałem, ale w sumie warto by spróbować. Może wtedy i dziury się na coś przydadzą - wymuszony obieg powietrza + większa swoboda jego przepływu... :chytry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie w dolocie temperatura podczas logów wynosiła 46-50 stopni a u kumpla po wymienionym na nowy IC, 36-38 stopni, więc może wystarczy dobrze wyczyścić ICka :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie w dolocie temperatura podczas logów wynosiła 46-50 stopni a u kumpla po wymienionym na nowy IC, 36-38 stopni, więc może wystarczy dobrze wyczyścić ICka :mysli:

U mnie temp w dolocie ~40o, ale logowałem dziś i było na zewnątrz ledwie 15o - być może w upalny dzień byłoby znacznie gorzej. W jakich warunkach Ty robiłeś mcm00??

Co do czyszczenia, to napewno czysty IC będzie znaczenie lepiej chłodził - zanieczyszczenia w środku są chyba głównie pochodzenia olejowego, a to jak wiemy nie jest zbyt dobry przewodnik :mysli:

Jednakże podsumowując wszystko, w bardzo upalny dzień w bliskim sąsiedztwie asfaltu i silnika, temperatura powietrza opływającego IC (cały czas mówimy o postoju - np. pod światłami) może być około 50o, więc nawet czysty nie będzie zbyt wydajny :thumbdown: Wszystko wtedy zależy od tago jak długo stoimy, dlatego np. korki w upał są zabójcze dla układów chłodzenia w starszych samochodach - nawet fakt, że na chłodnicy jest wentylator niewiele daje, bo niestety dmucha on gorącym powietrzem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie w dolocie temperatura podczas logów wynosiła 46-50 stopni a u kumpla po wymienionym na nowy IC, 36-38 stopni, więc może wystarczy dobrze wyczyścić ICka :mysli:

Trzeba będzie spróbować tego czyszczenia..Napewno jest tam dużo syfu, bo jak wymieniałem czujnik ciśnienia to był cały "obrzygany" olejem..Tylko jak to zrobić?? Benzyna ekstrakcyjna i płukać?? Potem go na noc zostawić żeby sie "opróżnił"?? Czy jak..Wogóle to chętnie bym się spotkał z kimś na śląsku kto by mi mógł do porządku prześwietlił auto VAG-iem :) Byłbym wdzięczny :) Tylko dopiero za około miesiąc. Bo jestem kontuzjowany :kwasny: Dajcie znać koledzy :) Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli chodzi o czyszczenie ic to proponowałbym jakiś środek aktywny który nie wchodzi w reakcje z aluminium. A jeżeli wykluczamy pompe wtryskową to przyłączam się do tematu kolegów o kompresji. Auto nie musi brać ani grama oleju bo zapiec mogły sie np tylko pierścionki uszczelniające nie olejowe, jednak wtedy także na rozgrzanym silniku po 10 - 15 minutach by ciężej palił więc ja na poczatek spróbowałbym z tym ic. Najtaniej i zrobisz to sam, no i nie ma czego zepsuć a z warsztatami różnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uważam ze problemem w tej sytuacjii , zgadzajac ze z kikoma wczesniejszymi wypowiedziami bedzie Intercoolery w nadkolach w A6 duzo lepiej to rozwiazano stosujac tzw FMIC, gdyby zalozyc taki sam do A4 problem zniknie gdyz kręcąca sie naokraglo wiskoza nada bieg powietrze przeplywajacego przez coolery, a w nadkolach jak sie stoi to tam wszystko poprostu' puchnie' od temperatury, swoja droga jak sie stoi tyle w korku to wiskoza pracujaca na 100% również stwarza pewnien opór dla silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...