Immobilizer

    388 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Gość spedyt

    FOTOSTORY by SPEDYT
    na podstawie opisu z postu lukas23

    WAŻNE!!!!
    JEŻELI MASZ ZAMIAR WYKONAć TE PRACE TO PRZECZYTAJ POST lukas23

    - problemy z zabezpieczeniem (immobilajzer ?) • .: AUDI KLUB POLSKA :. •

    Zaczynamy
    Zestaw narzędzi:
    Komplet śrubokrętów ( płaskie, krzyżaki, TORX 30)
    Klucz nasadowy 8, 10 (akumulator), 24 (kierownica)
    Nożyk do cięcia
    Taśma izolacyjna
    Śrubokręt łamany
    zestawnarz_281_dzi.jpg

    Przystępujemy do pracy
    JAŻELI UWAŻASZ ŻE ODKRęCIŁEć WSZYSTKIE ŚRUBKI A DANY ELEMENT STAWIA OPÓR TO SPRAWDZ JESZCZE DWA RAZY I NIC NA SIŁE

    - odłączamy akumulator
    - zdejmujemy pokrywę bezpieczników

    pokrbezpie.jpg

    - demontujemy osłonę pod kierownicą

    pokrpodkier.jpg

    - zdejmujemy zaślepkę mocowaną na zatrzaski

    os_322_onaregul.jpg

    w kółeczku jest zaznaczona śrubka od elementu plastikowego okalającego kierownicę (ten z taśmą) odkręcamy dwie i dwie umiejscowione pod spodem( pomocny srubokręt łamany)

    kombinacja.jpg

    - odkręcamy pod kierownicą dwie śrubki mocujące górną osłonę kolumny kierownicy

    gornaos_322_kier.jpg

    - odkręcamy dwie śrubki mocujące uchwyt od regulacji kierownicy

    r_261_czkaregul.jpg

    - odkręcamy jedną śrubkę mocującą dolną osłonę kolumny

    dolnaos_322_kier2.jpg

    - z tyłu za kierownicą są dwie śrubki mocujące Airbag (TORX 30)

    immo1ff8.th.jpg

    - odpinamy kabelek od poduszki powietrznej

    immo2wd7.th.jpg

    - odkręcamy kierownicę i najlepiej zaznaczyć sobie jej położenie tak żeby później nie była przekręcona :wink:

    odkr_281_263_kier.jpg

    - do kierownicy przymocowane są dwa kable nie można ich odpiąć i albo zatrudnimy do pomocy drugą osobę do trzymania kierownicy albo położymy ją na kolumnie i oprzemy o licznik ( trzeba wysunąć kolumnę max w dół i do siebie)

    uwagakable.jpg

    - jeszcze trzy śrubki mocujące dolną osłonę kolumny

    dolnaos_322_kier.jpg

    - i mamy wszystko na wierzchu!!!

    immo3vz4.th.jpg

    - odpinamy ten konektor, usuwamy starą taśmę izolacyjną, przemywamy DELIKATNIE płynem do styków, izolujemy nową izolacją i zapinamy do stacyjki

    styki.jpg

    Składamy wszystko w odwrotnej kolejności.

    Metoda nie przewiduje lutowania ze względu na bardzo małe rozmiary elementów.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Super, na pewno przyda się niejednemu członkowi ... :mrgreen: klubu i nie tylko.

    Mam tylko jedną uwagę , być może niepotrzebną :razz:

    Elektryk powiedział mi kiedyś , że zanim odepnie się kabel od poduchy, trzeba odczekać jakiś czas po odłączenie akumulatora ( 15 min , może 30 min :?: ) żeby znikły ślady napięcia w kablach i nie wywaliła poducha.

    Może ktoś powie , że to bzdury , ale chyba warto poczekać 15 min :?:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość spedyt
    Może ktoś powie , że to bzdury , ale chyba warto poczekać 15 min

    Zanim porozkręcasz to wszystko to na pewno minie 15-30 minut :mrgreen:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Miałem problem z immo więc pojechałem do warsztatu w którym servisuję moje A4 i T4. Elektryk chciał zrobić tak jak to jest wyżej opisane, ale był problem z odkręceniem poduchy (torksy się skręcały- tandeta) więc zrobił tak wyjął gumkę-ramkę otaczającą stacyjkę i przy włożonym i przekręconym na zapłon kluczyku włożył drucik w otwór znajdujący się w stacyjce po czym wyjął cały wkład stacyjki tym samym rozłączająć złączkę immo. nastepnie zlutował na krótko przewody pozostałe przy kolumnie z gniazdem na wkładzie stacyjki ( przewód około 6-7cm) zaizolował, zapakował to wszystko na swoje miejsce i gotowe. Największą trudność sprawiło mu wyjęcie wkłady który da się wyjąc tylko w jednej określonej pozycji, którą trzeba doświadczalnie znaleźć. (Próba odkręcenia poduchu ok. 1 h , czas naprawy w/w sposobem ok 20 min.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Może ktoś powie , że to bzdury , ale chyba warto poczekać 15 min

    Zanim porozkręcasz to wszystko to na pewno minie 15-30 minut :mrgreen:

    A co jeśli komuś zachce się zacząć robotę od zdjęcia poduchy, potrwa to 5 min :razz:

    napisze tak, sciagalem poduche z podpietym aku, jedeno ale, nie przekrecac kluczyka w stacyjce i nic sie stalo, nawet kontrolki nie wywalilo, ale zawsze lepiej odpiac

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    ludzie nie bojcie sie poduszek !!! jak mialbym sie tak bac to nie moglbym w swiom zawodzie pracowac. do nie dawna pracowalem w servisie peugeota i na codzien bylo naprawianie tego badziewia mianowicie wymiana COM2000 co laczy sie z wyjeciem poduszki, od niedawna bawie sie w KIA i zasada jest ta sama tyle ze zawsze jedna i ta sama uwaga Nie staraj sie podac na kostke napiecia jakiegokolwiek bo ja zdetonujesz (zreszta to tez fajna zabawa o ile masz do tego sprzet) a tak z doswiadczenia 2 razy w ostatnich 2 latach odpiolem bakterie i jestem caly. Ale jezeli nie czujesz sie pewnie to zrob jak uwazasz. Powodziska

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Mam pytanie... Odpialem poduszke i niestety musialem gdzies pojechac wiec podlaczylem akumulator i jezeli teraz odepne akumulator to moge bezpiecznie podlaczyc poduszke ?

    I jeszcze jedno pytanie wystarczy zrobic tylko tyle :

    " odpinamy ten konektor, usuwamy starą taśmę izolacyjną, przemywamy DELIKATNIE płynem do styków, izolujemy nową izolacją i zapinamy do stacyjki "

    nie trzeba nic wycinac i podlaczac na nowo? tylko odpiac i podlaczyc od nowa ?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    z poducha to nie wiem ale jak bedziesz izolowal przewod to dobrze bedzie jeszcze zrobic dodatkowy ekran np. z folii aluminiowej na kabelkach przy przy kostkach co sa takie gole po ok 1-2 cm przy samych kostkach i dopiero zaizolowac calosc

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość spedyt
    I jeszcze jedno pytanie wystarczy zrobic tylko tyle

    Na razie wystarcza, robiłem ten zabieg na wakacjach i do dziś nie ma żadnych problemów, choć nie powiem były głosy że to nie wytrzyma więcej niż miesiąc albo dwa ;) .

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    a u mnie wystarczylo to dokladnie na 4 miesiace i znow problemy z immo sie pojawily ;/ czas powtorzyc zabieg..., ale tak w ogole ten dzial to chyba nie miejsce na takie dyskusje :) w tym miejscu to tylko splendory dla autora fotostory powinny byc, bo jak widac bardzo przydatne ;-)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość spedyt
    w tym miejscu to tylko splendory dla autora fotostory powinny byc, bo jak widac bardzo przydatne ;-)

    Będę nieskromny i powiem że masz rację :D

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    U mnie problem jaest ten sam. Ale czxy to aby na pewno pomaga takie tylko odpiecie kabelków, przeczyszczenie i podpięcie spowrotem?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość spedyt
    U mnie problem jaest ten sam. Ale czxy to aby na pewno pomaga takie tylko odpiecie kabelków, przeczyszczenie i podpięcie spowrotem?

    U mnie pomogło, jak ręką odjął od sierpnia nic się nie dzieje

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Troche jestem sceptycznie nastawiony ze taki zwykly i prosty zabieg pomogl. A reszta osob ktore maja ten problem? dziala? Bo jak tto skutkuje to zaraz ide po srubokret....:)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość spedyt
    A reszta osob ktore maja ten problem?

    Raszta już naprawiła sobie :twisted:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    a ja mam problem zima byla masakra za ktoryms razem odpalal teraz jest ciut lepiej ale nadal odpalanie to gra losowa odpali nie odpali wiem ze to immobilaizer ale co moge z tym zrobic czy w rachube wchodzi tylko wymiana.?? jaki to koszt.??

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość spedyt

    Bazyli53 przcież tu nie ma opisanej wymiany tylko naprawa

    A koszt naprawy w moim przypadku to 0 zł bo sam to robiłem :wink:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Bazyli53 przcież tu nie ma opisanej wymiany tylko naprawa

    A koszt naprawy w moim przypadku to 0 zł bo sam to robiłem :wink:

    to poradz co mozna/moge zrobic zaczelo sie zima od pojedunczych przypadkow odpalam 2s. gasnie im dluzsza zima czym czesciej i wiecej takich odpalem zrobilo sie cieplej jakby to zelzalo czyli mniej jest takich ponownych odpalen ale sa jak to naprawic czy trzeba wymiewniac czy sa jakies proste czary mary......? a jesli sa to jakie.??

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość spedyt
    to poradz co mozna/moge zrobic

    Przecież cały pierwszy post tego tematu opisuje sposób rozmontowania i naprawy, jeszcze do tego wszystko na zdjęciach jest

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    nic tylko napisac sobie na samochodzie naprawa immo w audi i kasowac goscia na 100 i sie przy tym nie narobisz a popracujesz tylko 30-40 minut

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Ja u siebie tez zawarzyłem ze wraz z poprawieniem sie pogody i uruchamianie mojego samochodu sie poprawiło. Jednak coraz bardziej mnie to drazni a chce miec pewnosc ze to pomoze bo umnie jest taka sytuacja ze mam zrobiony na kjrotko teraz i jak juz sie za to wezme a nie zadziala to bede mial niemaly problem. Pzdrawim i czekam na dalsze wypowiedzi....

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    u mnie jak padlo to moglem probowac nawet 50 ray i nie chcial zapalic a jak zrobilem to od sierpnia nic sie nie dzieje

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Tylko ze w moim przypadku autko moze byc potrzebne w kazdej chcwili ale to i tak nie uniknione. a czym czyscic te zlacza? mozna do tego uzyc np WD40? czy moglbym je rozpiac do czyszczenia? czy zlutowanie ich razem byloby rozsadnym rozwiazaniem?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość spedyt
    mozna do tego uzyc np WD40?

    Tak ja tym pryskałem

    Platiniumm wiesz pochwaliłem się znajomym że sam zrobiłem immo i kilka dni temu miałem tel od gościa że nie może odpalić bryki, a była już noc i to była B4 a immo było na pastylkę umówiłem się z nim na inny termin :wink:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    witam

    nie bardzo kumam o co chodzi z tą taśmą izolacyjną

    rozkręciłem wszystko wedug zdjęć

    przeczyściłem styki i skręciłem

    ale żadnej taśmy nie odklejałem. :question:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość spedyt
    witam

    nie bardzo kumam o co chodzi z tą taśmą izolacyjną

    rozkręciłem wszystko wedug zdjęć

    przeczyściłem styki i skręciłem

    ale żadnej taśmy nie odklejałem. :question:

    Jak działa to nie zawracaj sobie głowy :wink:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Dzieki za pomoc, jak bede miał wolne to zabiore sie za to.Pozdrawiam ,dam znac jak mi poszło! :quattro::a4fan: :eek:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się


    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy