Skocz do zawartości

Jedrzej30

Pasjonat
  • Postów

    44
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Jedrzej30

Informacje

  • Imię
    Maciej
  • Miasto
    Zielona Góra

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2001
  • Silnik
    1.9 TDI
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

482 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Jedrzej30

0

Reputacja

  1. Witam. W mojej A4 B6 2.0 ALT po swapie z multi na manual mam problem z hamulcami. Jeżdżąc po mieście krótkie trasy wszystko jest ok. Jednak jadąc w trasę po około 15km zaczynają mi się lekko zaciskać hamulce i samochód traci zauważalnie moc. Dodatkowo pedał hamulca robi się twardy. ABS oczywiście przekodowany. Zastanawiam sie czy nie padło serwo przypadkiem. Podcisnienie w układzie oscyluje w granicy 950-1000mbar. Zastanawia mnie dodatkowa pompa vacum znajdująca się w okolicy lewej lampy. Ta pompa występuje jedynie w automacie i teraz pytanie czy powinienem ja zdemontować? Jeśli tak to czym ją zastąpić? Ktoś coś może podpowiedzieć w temacie?
  2. Witam. Ja chcę zmienić kodowanie z multi na manual i niestety nie przyjmie mi. Czy przed tą operacja potrzebuje wpisać security Access code? Próbowałem 12233 i niestety nie wchodzi. Chodzi także o 2.0 alt.
  3. Witam. Zastanawiam się nad przekladką multitronica na manual w moim A4 B6 2.0 ALT 2001. Znalazłem zestaw ze skrzynią 5 biegową o oznaczeniu GDT z 1.8 Turbo. Czy ktoś mógłby mi powiedzieć czy ta skrzynia będzie pasować? Patrzyłem w etce i niby tak, ale pytanie czy dobrze sprawdziłem.
  4. Witam serdecznie kolegów. Niedawno zakupiłem A4 B6 2.0 ALT 2001 z multitronikiem. Podczas jazdy ze stałą prędkością przy około 1500-2000 obrotów czuje poszarpywanie oraz lekkie podskakiwanie obrotów. Jak tylko strzałka dojdzie do 2000 RPM problem znika całkowicie. Objawy nasilają się kiedy samochód się rozgrzeje. Biegi raczej wchodzą płynnie choć czasami czuję delikatne szarpniecie. Vcds pokazał mi dwa błędy w skrzyni biegów. Pierwszy to 18150 P1742-35-10 Clutch Torque Adaptation, Limit reached Intermittent oraz nowy z dzisiaj 18181 P1773 35-10 Hydraulic pressure sensor 1 (G193) signal to large Intermittent. . Zastanawiam się czy zacząć od wymiany oleju czy jednak wyciągać skrzynie i szukać usterki może po stronie sprzęgła? Dodatkowo miałem też równocześnie problem po stronie podciśnień, który udało mi się wyeliminować. Wadliwa okazała się elektryczna pompka vacum. Niestety nie zauważyłem podczas krótkiej przejażdżki aby poprawiło to problem z poszarpywaniem. Jedyne co to od wyeliminowania tego problemu nie pojawiły się błędy w skrzyni. Jednak zrobiłem dopiero jakoś 1km czyli domyślam się, że za chwilę coś się pojawi. Załączam również film w którym slabo, ale coś tam widać jak podskakuje wskazówka obrotów. Sprawdziłem także bloki pomiarowe silnika na biegu jałowym i nie zauważyłem aby któryś z parametrów odbiegał od normy. Pod górkę przy zatrzymaniu następnym drzuceniu D bez gazu auto nie jedzie, na wstecznym pod górkę też nie. Stoi i czuć większe wibracje. Niestety nie udało mi się doprowadzić adaptacji do końca pomimo kilku prób. Mam laptopa z padnięta bateria więc ciężko mi to wykonać. W tygodniu wymienię baterie i spróbuję ponownie to zrobić. Co ciekawe mimo poszarpywania po przejechaniu kolejnych kilku km błędów brak. VID_20200322_141922.mp4
  5. Powiedz mi jeszcze jaki przedzial wartosci powinno byc widac na logach zebym wiedzial czy po podmianie bedzie ok.
  6. Będę musiał więc kupić przepływkę bo nie znam nikogo kto taką posiada niestety. Błędów z przepływki brak
  7. Dzięki za podpowiedź. A sama wartość 4.8 jest prawidłowa? Nie powinno być między 40 a 75% tak jak podaje tabela?
  8. Dzięki kolego za podpowiedź. Mam nadzieję, że teraz dobrze to dodam: 008 http://vaglog.pl/log_267202.html 011 http://vaglog.pl/log_267204.html 003 http://vaglog.pl/log_267201.html Dodaje jeszcze jeden log z bloku 003 od ruszenia do zatrzymania się. http://vaglog.pl/log_267205.html
  9. Jutro postaram się wykonać logi dynamiczne. Odnoszę wrażenie, że podczas dodawania gazu na biegu jałowym auto ma lekkie wibrację do około 2100 obrotów potem do około 3000 jest bardzo gładko i powyżej 3000 znowu zaczyna wibrować. Podczas jazdy znowu przy dużym obciążeniu pojawiają się te wibracje powyżej 3000-3500 obrotów. Jeśli chodzi o kolor dymu o który pytałeś to raczej jest czarny. Przygazowując na luzie zostawia też czarną sadzę na asfalcie. Logi już wykonane. Niestety OpenOffice rozjeżdża mi zawartość. W jaki sposób mogę dodać te pliki na forum? Mam nadzieję, że tak uda się coś odczytać komuś ,Group A:,'003,,,,Group B:, Not Running,,,,Group C:, Not Running ,,Engine speed,MAF (specified),MAF (actual),EGR duty cycle,,,,,,,,,, ,TIME,790-870,230-310,210-350,40-75%,TIME,,,,,TIME,,,, Marker,STAMP, /min, mg/str, mg/str, %,STAMP,,,,,STAMP,,,, ,10.65,1302,560.0,583.1,39.4,,,,,,,,,, ,11.00,1323,580.0,583.1,37.9,,,,,,,,,, ,11.36,1344,595.0,588.0,38.6,,,,,,,,,, ,11.72,1638,690.0,612.5,4.8,,,,,,,,,, ,12.08,1911,760.0,739.9,25.1,,,,,,,,,, ,12.44,2184,745.0,744.8,47.0,,,,,,,,,, ,12.80,2520,850.0,975.1,4.8,,,,,,,,,, ,13.16,2982,850.0,999.6,4.8,,,,,,,,,, ,13.52,3444,850.0,877.1,4.8,,,,,,,,,, ,13.84,3402,435.0,622.3,4.8,,,,,,,,,, ,14.17,2877,385.0,573.3,4.8,,,,,,,,,, ,14.49,2499,850.0,739.9,4.8,,,,,,,,,, ,14.82,2163,850.0,1220.1,4.8,,,,,,,,,, ,15.16,2520,850.0,1249.5,4.8,,,,,,,,,, ,15.50,2835,850.0,1249.5,4.8,,,,,,,,,, ,15.86,3129,850.0,1136.8,4.8,,,,,,,,,, ,16.20,3003,405.0,705.6,4.8,,,,,,,,,, ,16.56,2520,355.0,588.0,4.8,,,,,,,,,, ,16.90,2058,300.0,553.7,4.8,,,,,,,,,, ,17.25,2205,850.0,779.1,4.8,,,,,,,,,, ,17.60,2226,850.0,1043.7,4.8,,,,,,,,,, ,17.97,2373,850.0,1249.5,4.8,,,,,,,,,, ,18.32,2520,850.0,1249.5,4.8,,,,,,,,,, ,18.68,2667,850.0,1112.3,4.8,,,,,,,,,, ,19.03,2793,850.0,1161.3,4.8,,,,,,,,,, ,19.38,2940,850.0,1156.4,4.8,,,,,,,,,, ,19.72,3066,850.0,1156.4,4.8,,,,,,,,,, ,20.06,3213,850.0,1151.5,4.8,,,,,,,,,, ,20.38,3339,850.0,1136.8,4.8,,,,,,,,,, ,20.71,3444,850.0,1112.3,4.8,,,,,,,,,, ,21.04,3549,850.0,1087.8,4.8,,,,,,,,,, ,21.38,3654,850.0,1087.8,4.8,,,,,,,,,, ,21.72,3759,850.0,1087.8,4.8,,,,,,,,,, ,22.07,3864,850.0,1068.2,4.8,,,,,,,,,, ,22.42,3969,850.0,1058.4,4.8,,,,,,,,,, ,22.77,4074,850.0,1048.6,4.8,,,,,,,,,, ,23.12,4158,850.0,1043.7,4.8,,,,,,,,,, ,23.49,4242,850.0,1033.9,4.8,,,,,,,,,, ,23.85,4347,850.0,1029.0,4.8,,,,,,,,,, ,24.21,4431,850.0,1009.4,4.8,,,,,,,,,, ,24.57,4515,850.0,984.9,4.8,,,,,,,,,, ,24.93,4599,850.0,960.4,4.8,,,,,,,,,, ,25.28,4326,850.0,955.5,4.8,,,,,,,,,, ,25.63,4473,850.0,739.9,4.8,,,,,,,,,, ,25.97,4263,850.0,759.5,4.8,,,,,,,,,, ,26.29,3969,850.0,774.2,4.8,,,,,,,,,, ,26.61,3717,850.0,774.2,4.8,,,,,,,,,, ,26.95,3423,450.0,769.3,4.8,,,,,,,,,, ,27.28,3171,420.0,744.8,4.8,,,,,,,,,, ,27.61,2919,395.0,705.6,4.8,,,,,,,,,, ,27.95,2730,375.0,676.2,4.8,,,,,,,,,, ,28.30,2604,360.0,646.8,4.8,,,,,,,,,, ,28.65,2541,355.0,651.7,4.8,,,,,,,,,, ,29.01,2478,345.0,646.8,4.8,,,,,,,,,, ,29.37,2394,340.0,627.2,4.8,,,,,,,,,, ,29.73,2289,325.0,637.0,4.8,,,,,,,,,, ,30.08,1806,295.0,568.4,4.8,,,,,,,,,, ,30.44,1344,325.0,490.0,4.8,,,,,,,,,, ,30.80,924,340.0,470.4,53.4,,,,,,,,,, ,31.16,882,405.0,406.7,38.3,,,,,,,,,, ,31.51,882,390.0,431.2,48.6,,,,,,,,,, ,31.86,882,375.0,426.3,51.8,,,,,,,,,, ,32.20,882,380.0,431.2,55.8,,,,,,,,,, ,32.53,882,375.0,347.9,54.2,,,,,,,,,, ,32.84,882,380.0,357.7,53.8,,,,,,,,,, ,33.15,882,375.0,357.7,53.8,,,,,,,,,, ,33.49,882,365.0,347.9,53.4,,,,,,,,,, ,Group A:,'008,,,,Group B:, Not Running,,,,Group C:, Not Running ,,Engine speed,IQ driver's req,IQ via rpm(Torq),IQ via MAF,,,,,,,,,, ,TIME,2850-3150,65-70,47-51,47-60,TIME,,,,,TIME,,,, Marker,STAMP, /min, mg/str, mg/str, mg/str,STAMP,,,,,STAMP,,,, ,6.82,1071,70.0,32.9,33.2,,,,,,,,,, ,7.17,1134,70.0,34.6,33.8,,,,,,,,,, ,7.51,1176,70.0,36.5,34.6,,,,,,,,,, ,7.86,1239,70.0,39.0,36.2,,,,,,,,,, ,8.20,1281,70.0,40.9,36.2,,,,,,,,,, ,8.54,1344,70.0,43.1,41.5,,,,,,,,,, ,8.89,1407,70.0,45.3,48.9,,,,,,,,,, ,9.23,1491,70.0,49.7,52.4,,,,,,,,,, ,9.57,1575,70.0,53.3,55.5,,,,,,,,,, ,9.92,1659,70.0,58.7,64.0,,,,,,,,,, ,10.26,1764,70.0,65.1,68.9,,,,,,,,,, ,10.60,1869,70.0,69.2,69.7,,,,,,,,,, ,10.94,1995,70.0,70.0,70.0,,,,,,,,,, ,11.27,2142,70.0,70.0,70.0,,,,,,,,,, ,11.58,2268,70.0,70.0,70.0,,,,,,,,,, ,11.90,2415,70.0,70.0,70.0,,,,,,,,,, ,12.24,2541,70.0,70.0,70.0,,,,,,,,,, ,12.57,2688,70.0,70.0,69.7,,,,,,,,,, ,12.92,2814,70.0,70.0,69.2,,,,,,,,,, ,13.26,2940,70.0,69.7,68.9,,,,,,,,,, ,13.61,3066,70.0,69.2,68.6,,,,,,,,,, ,13.96,3192,70.0,68.9,68.4,,,,,,,,,, ,14.30,3318,70.0,68.4,68.1,,,,,,,,,, ,14.66,3444,70.0,67.5,67.8,,,,,,,,,, ,15.00,3549,70.0,66.7,67.5,,,,,,,,,, ,15.34,3675,70.0,66.2,67.3,,,,,,,,,, ,15.69,3759,70.0,65.9,67.3,,,,,,,,,, ,16.03,3864,70.0,65.3,67.0,,,,,,,,,, ,16.39,3969,70.0,65.1,66.7,,,,,,,,,, ,16.73,4053,70.0,64.8,66.7,,,,,,,,,, ,17.09,4158,70.0,64.5,66.2,,,,,,,,,, ,17.42,4242,70.0,64.2,63.4,,,,,,,,,, ,17.73,4326,70.0,63.4,62.0,,,,,,,,,, ,18.06,4410,70.0,62.6,61.8,,,,,,,,,, ,18.40,4473,70.0,61.5,60.7,,,,,,,,,, ,18.73,4557,70.0,59.6,59.6,,,,,,,,,, ,19.06,4620,70.0,56.8,59.3,,,,,,,,,, ,19.41,4704,70.0,53.8,57.1,,,,,,,,,, ,19.75,4767,70.0,51.3,56.0,,,,,,,,,, ,20.10,4830,70.0,48.9,53.8,,,,,,,,,, ,20.44,4872,70.0,43.4,51.9,,,,,,,,,, ,20.79,4914,70.0,38.4,48.6,,,,,,,,,, ,21.13,4956,70.0,34.9,46.7,,,,,,,,,, ,21.49,4914,0.0,37.6,25.5,,,,,,,,,, ,21.84,4746,0.0,51.6,32.4,,,,,,,,,, ,22.19,4515,0.0,60.7,46.9,,,,,,,,,, ,22.54,4347,0.0,63.4,50.2,,,,,,,,,, ,22.90,4158,0.0,64.5,51.6,,,,,,,,,, ,23.24,3969,0.0,65.1,52.2,,,,,,,,,, ,23.56,3780,0.0,65.6,51.3,,,,,,,,,, ,23.89,3612,0.0,66.4,50.8,,,,,,,,,, ,24.20,3444,0.0,67.3,48.9,,,,,,,,,, ,24.53,3297,0.0,68.4,46.9,,,,,,,,,, ,Group A:,'011,,,,Group B:, Not Running,,,,Group C:, Not Running ,,Engine speed,Spec. intake press.,Actual intake press.,D.cycle MAP,,,,,,,,,, ,TIME,2850-3150,2200-2400,2100-2600,35-80%,TIME,,,,,TIME,,,, Marker,STAMP, /min, mbar,, %,STAMP,,,,,STAMP,,,, ,39.73,1449,1183.2,2983.5,30.7,,,,,,,,,, ,40.07,1512,2213.4,2983.5,50.2,,,,,,,,,, ,40.42,1533,2254.2,2983.5,73.3,,,,,,,,,, ,40.78,1596,2305.2,2983.5,74.1,,,,,,,,,, ,41.16,1638,2366.4,2983.5,72.5,,,,,,,,,, ,41.51,1701,2417.4,2983.5,72.1,,,,,,,,,, ,41.88,1764,2478.6,2983.5,69.7,,,,,,,,,, ,42.22,1827,2509.2,2983.5,72.5,,,,,,,,,, ,42.59,1890,2550.0,2983.5,72.9,,,,,,,,,, ,42.92,1953,2570.4,2983.5,74.1,,,,,,,,,, ,43.24,2016,2590.8,2983.5,76.1,,,,,,,,,, ,43.57,2100,2601.0,2983.5,78.5,,,,,,,,,, ,43.90,2163,2601.0,2983.5,82.5,,,,,,,,,, ,44.23,2247,2601.0,2983.5,86.5,,,,,,,,,, ,44.57,2331,2601.0,1497.6,34.7,,,,,,,,,, ,44.91,2457,2601.0,2035.8,59.4,,,,,,,,,, ,45.28,2667,2601.0,2819.7,87.7,,,,,,,,,, ,45.64,2793,2601.0,2492.1,71.7,,,,,,,,,, ,46.03,2961,2601.0,2375.1,69.3,,,,,,,,,, ,46.40,3129,2601.0,2398.5,70.5,,,,,,,,,, ,46.76,3276,2601.0,2445.3,70.5,,,,,,,,,, ,47.12,3423,2601.0,2468.7,70.9,,,,,,,,,, ,47.46,3549,2601.0,2445.3,69.3,,,,,,,,,, ,47.83,3696,2601.0,2421.9,66.9,,,,,,,,,, ,48.17,3822,2601.0,2398.5,64.9,,,,,,,,,, ,48.51,3927,2601.0,2398.5,63.4,,,,,,,,,, ,48.82,4032,2601.0,2398.5,62.6,,,,,,,,,, ,49.15,3927,1091.4,2410.2,60.2,,,,,,,,,, ,49.50,4053,1101.6,1930.5,52.6,,,,,,,,,, ,49.83,4053,1091.4,2983.5,53.0,,,,,,,,,, ,50.16,4011,1091.4,2983.5,52.6,,,,,,,,,, ,50.53,3927,1091.4,2983.5,52.6,,,,,,,,,, ,50.89,3822,1081.2,2983.5,52.2,,,,,,,,,, ,51.24,3717,1071.0,2983.5,51.8,,,,,,,,,, ,51.60,3570,1060.8,2983.5,51.4,,,,,,,,,, ,51.97,3444,1050.6,2983.5,51.0,,,,,,,,,, ,52.32,3318,1040.4,2983.5,50.6,,,,,,,,,, ,52.67,3171,1040.4,2983.5,50.2,,,,,,,,,, ,53.03,3024,1040.4,2983.5,49.8,,,,,,,,,, ,53.40,2898,1030.2,2983.5,48.2,,,,,,,,,, ,53.74,2772,1030.2,2983.5,47.0,,,,,,,,,, ,54.07,2667,1020.0,2983.5,45.4,,,,,,,,,, ,54.41,2562,1020.0,2983.5,44.2,,,,,,,,,, ,54.73,2457,1009.8,2983.5,43.4,,,,,,,,,, Koledzy jakas podpowiedz? Pytanie czy dobrze zrobilem logi? Jesli tak to co z nich wynika?
  10. Na początek zrobiłem logi statyczne. Poniżej wyniki: Na zimnym silniku: Address 01: Engine (038 906 019 JL) 18:22:28 Group 013: Idle Speed Smooth Running Control -0.64 mg/str Cyl 1 -2.8 to +2.8 mg/H -0.07 mg/str Cyl 2 -2.8 to +2.8 mg/H 0.21 mg/str Cyl 3 -2.8 to +2.8 mg/H 0.47 mg/str Cyl 4 -2.8 to +2.8 mg/H 18:22:28 Group 023 7.0 (no units) -3.0 (no units) 22.0 (no units) 14.0 (no units) 18:22:28 Group 004: Unit Injectors valves command 882 /min Engine speed 790-870 3.4 °BTDC Spec start of inj. 4BTDC-2ATDC 6.1°KW Spec inj. duration 3-8 °Ck. 0.0°KW Synchro. angle -3..+3°Ck. I na Ciepłym silniku: Address 01: Engine (038 906 019 JL) 18:37:06 Group 004: Unit Injectors valves command 882 /min Engine speed 790-870 -0.0 °ATDC Spec start of inj. 4BTDC-2ATDC 6.6°KW Spec inj. duration 3-8 °Ck. 0.0°KW Synchro. angle -3..+3°Ck. 18:37:06 Group 013: Idle Speed Smooth Running Control -0.07 mg/str Cyl 1 -2.8 to +2.8 mg/H -0.26 mg/str Cyl 2 -2.8 to +2.8 mg/H -0.07 mg/str Cyl 3 -2.8 to +2.8 mg/H 0.38 mg/str Cyl 4 -2.8 to +2.8 mg/H 18:37:06 Group 023 17.0 (no units) 5.0 (no units) 23.0 (no units) 19.0 (no units) Czy ktoś może coś powiedzieć po tych danych?
  11. Kolego daj znać czy udało Ci się usunąć usterkę. U mnie wentylator także przyśpiesza wraz ze wzrostem obrotów samochód po dodaniu gazu brzmi jak 4.2 a nie 1.6.
  12. Ok w najbliższych dniach zaczne sprawdzanie kolejnych elementów. Ponownie sprawdzę półosie. Wymieniałem je bo miałem nieco inny rodzaj wibracji, ale masz racje sprawdzę ponownie. Auto chodzi cicho nie słyszę przedmuchów na tłumikach, sprawdzę jeszcze czy wszystko ok. Plecionka wymieniona jakieś 2 tygodnie temu. Koła ok. Na 2 zestawach kół to samo zjawisko. Sprawdzę alternator. Rozrząd wymieniony jakieś pół roku temu. Zawieszenie silnika to już tylko mi do sprawdzenia została prawa poduszka reszta nowa oryginalna. Co to są uszczelniania na pd? Dwumas niby normalnie sie zachowuje. Brak szarpania czy innych objawów podczas jazdy. Silnik pracuje równo na zimnym i na ciepłym termistat i czyjnik temperatury też wymienione na nowe. Z olejem to wlewałem na starym turbo około 1l na 10tys teraz jeszcze nie wiem bo turbo mam nowe od miesiąca. Musze znaleźć jakiś zestaw rur do ic bo tam mi sie poci przy ic olejem troche. Wydaje mi się że ciśnienie po wirusie może jest za duże i stąd ten problem? Jak zaślepić egr? Podpowiesz?
  13. Witaj. Przypomnisz mi w których blokach te logi? Na jałowym jakoś tego nie czuje wcale. Na zimnym ok. Wtryski na VCDS pokazuje w normie. Na postoju tego nie czuje zupełnie. W trakcie jazdy na biegach jedynie zaczyna sie powyżej 3 tys i czuć to coraz mocniej. Dzięki za zainteresowanie moim problemem. Dodam jeszcze że problem występował na starej turbinie i na regenerowanej także występuje.
  14. Witam Forumowiczów, Mam kilka problemów z moim 1.9 AVF. Pierwszy to ten z tytułu. Mianowicie podczas przyśpieszania słychać powyżej 3.5 tys obrotów dziwny dźwięk silnika jakby się męczył i wibrował. Sytuacja występuje na każdym biegu. Na 6 biegu przy 180 km/h aż się nie chce jechać tak męczy ten dźwięk. Kolejna sprawa to okropne kopcenie na czarno podczas przyśpieszania. Samochód zostawia za sobą dosłownke zasłonę dymną. Dodam, że auto jest po wirusie. Nie wiem dokładnie jaka jest jego moc ale idzie łeb w łeb z 2.0 tdi 170km, a więc sporo zostało zmienione. Tak już go kupiłem stąd brak wiedzy o mocy. Może ktoś miał podobny problem co ja? Dodam że półosie wstawiłem od rs4. Lewa poduszka silnika wymieniona na oryginał oraz poduszka skrzyni także wymieniona na oryginał. Nie wiem jak sprawdzić prawą. Turbo po regeneracji. Dwumasa zachowuje się prawidłowo. Przy normalnej jeździe samochód zachowuje się prawidłowo. Dopiero kied wchodzi na wyższe obroty występuje ten problem.
  15. Z wymianą poduszki jest różnie. U mnie było czuć wyraźne mrowienie na fotelu oraz kierownicy. Poduszka była z urwanym zaworkiem. Wymieniłem na nową oryginalną i problem zniknął. Warto wydać te 500zł szczególnie, że nie wymienia się jej co roku, a raz na wiele lat.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...