
smithi77
Pasjonat - Nowicjusz-
Postów
16 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0O smithi77

Informacje
-
Imię
Maciej
-
Miasto
Lublin
Auto
-
Model
A4 B6
-
Nadwozie
Sedan
-
Rok produkcji
2001
-
Silnik
2.0
-
Napęd
FWD
-
Skrzynia
Manual
-
Paliwo
PB+LPG
Ostatnie wizyty
405 wyświetleń profilu
-
Promocyjne ceny na Motul, Liqui Moly, Valvoline. Części samochodowe najtaniej.
smithi77 odpowiedział(a) na dzik temat w Pro Choice
Witam, potrzebne: -amortyzatory Kayaba przód (zwykłe zawieszenie 1BA ale chętnie obniżę więc daj znać czy masz 1BE) + poduszki do nich -kpl przedniego zawieszenia RTS Silnik 2.0 benzyna ALT, ośka. Napisz pw czy wszystko masz i jaka cena za zestaw Dzięki, pozdrawiam -
Auto zarejestrowane prawie od roku, instalacja z 2011 roku, butla została, nawet nie robili próby ciśnieniowej, inspektor zrobił tylko oględziny zewnętrzne i wystawił papier (powiedzili, że jak to butla TMS to nie muszą jej wymieniać/sprawdzać). Mniejsza o to. Papiery mam, auto zarejestrowane, ale w tych dokumentach które oni mi wystawili nie ma żadnych technicznych informacji nt. instalacji. To co przytoczyłem w poście wiem z tłumaczenia dokumentu włoskiego, więcej nic tam nie ma. "lpg z alka będzie za słabe" - ale co będzie za słabe? Chyba wszystkiego nie trzeba będzie wymieniać. Domyślam się, że wtryski, ale co jeszcze?
-
Witam, planuję w tym roku zrobienie swapa 2.0 ALT 130 KM ---> 1.8T AVJ/BFB (150/163KM). Mam w samochodzie założoną instalacje gazową (auto sprowadzone z Włoch już z instalacją). W dokumentach pojazdu mam takie info. na temat instalacji: zbiornik T.M.S. 58l, parownik E-G@S, reduktor/y E-G@S. Wtryski z tego co pamiętam żółte, jutro mogę sprawdzić co jest dokładnie na nich napisane. Będzie się dało taką instalację podłączyć do nowego silnika? Jakie elementy będzie trzeba wymienić? Dalsze plany z 1.8t to fmic i chip, cel to ok. 200KM. Z góry dziękuje za odpowiedzi i pomoc, pozdrawiam!
-
Racja, to też jest dobre wyjście z sytuacji, wolałem jednak spróbować samemu ogarnąć temat i przygotować się do swapa tak, żeby do Nosba pojechać ze wszystkim tylko na robocizne. Nie jest to pilna sprawa, swap zaplanowałem na okres wakacyjny więc mam czas. Dzięki za odpowiedzi; jeśli czyta ten wątek ktoś, kto robił taki przeszczep to proszę o kontakt
-
Witam, w pierwszej połowie przyszłego roku mam zamiar wymienić silnik w swojej A4, będzie to swap olejożernej (~1,2l / 1000km) ALT na 1.8t AVJ/BFB. Wymianą zająłby się warsztat Nosb Performance. Obecnie jestem na etapie dokładnego planowania całej operacji - wasztat jest 150km ode mnie, dlatego chce tam pojechać ze wszystkim co będzie potrzebne. Temat zakładam żeby doradzić się was co muszę kupić, co będzie trzeba wymienić, co może zostać z ALT. Proszę nie pisać rad typu „wsadź od razu 2.7BiT”, czy „sprzedaj auto i kup z 1.8”, sprzedaż odpada bo nie zwróci mi się to, co już zainwestowałem w auto. Przejdźmy do rzeczy, oto lista zakupów: 1.Silnik: AVJ/BFB - wolałbym BFB ze względu na większą wyjściową moc. Dalsze plany przygody z silnikiem 1.8t to zwiększenie mocy do 200KM (chip, fmic,tip, stryski bex może); jeżeli macie jakieś rady dla mnie, typu: AVJ jest lepszy, BFB jest gorszy itp. itd. - piszcie śmiało. 2.Turbo - kupiłbym od razu regenerowaną, dla pewnego swego. 3.Intercooler, kolektor dolotowy - jeśli portfel pozwoli to od razu montuje fmic 4.Sprężarka klimatyzacji. 5.Wydech - podejdzie, czy trzeba zmienić? 6.Pozostały osprzęt: -Pompa wspomagania, alternator chyba zostaje ? - wiązka, komputer- trzeba zmienić, racja? - katalizator- zostaje (nie planuje robić DP, raczej wymieniłbym kata na nowy: czy jest sens kupować kat z allegro za 500zł? warte to coś? O czymś jeszcze zapomniałem? Co jeszcze musiałbym wymienić? Pozostaje temat skrzyni: pisałem do Nosb’a, powiedział że skrzynia podejdzie bez problemu. Razem ze swapem planuję wymienić sprzęgło ze względu na pewne objawy jego zużycia (mocniejszy silnik szybko by je wykończył) - jakie sprzęgło polecacie: LUK czy SACHS? Kolejny aspekt: jakie elementy (samego silnika lub osprzętu) radzilibyście wymienić od razu na nowe? Jakieś uszczelki silnika np. pod pokrywą zaworów, cewki, świece, cokolwiek (o rozrządzie, oleju, filtrze oleju nawet nie wspominam;) ). Czekam na wszelkie rady, wskazówki i podpowiedzi. Za wszystkie odpowiedzi dziękuje i pozdrawiam!
-
Gazownik nie ma nic do odmy. Czwórnik z końcówką Q może pomóc - u mnie nie było żadnych zmian po jego założeniu. Silnik zalany olejem Motul 6100S+ 10W40, ale co z tego, skoro przez 230tys. km jeżdżony był na Castrolu i zapewne serwisy longlife...
-
Zacytowałeś wątek sprzed 5 lat, autor raczej ci nie odpowie. Przeczytaj chociaż parę ostatnich stron. Mod (ponoć) działa tylko u wybrańców, u mnie nie przyniósł żadnego efektu więc nie polecam.
-
Zrobiłem moda odmy ponad miesiąc temu, żadnej zmiany na lepsze, spalanie oleju takie jak wcześniej czyli 1l/1000km... Mam dosyć, zbieram $ na swapa 1.8t
-
Ja zastosowałem w swoim ALT ok. pół roku temu (spalanie 1l oleju /1000km). Żadnej różnicy (na pewno nie zmniejszył poboru oleju), nie ma mowy o większej mocy, jak z ciśnieniem sprężania- nie wiem, nie sprawdzałem. Wniosek: w moim przypadku kasa w błoto, dawka "ceramizera" do mojego przebiegu 240k kosztowała prawie 200zł, lepiej wydałbym te pieniądze kupując 10l oleju na dolewki. Ja nie polecam.
-
Wymiana oleju, a 2gi bieg -> problem z wbiciem 2ki po zmianie oleju
smithi77 odpowiedział(a) na Snorky temat w Audi A4 B6/B7
Witam, dorzucę swoje 3 grosze do tematu, mam problem jak pozostali - na zimnym silniku 2gi bieg wchodzi ze zgrzytem, trochę z oporami wchodzi 1 i 3. Planowałem wymienić olej w skrzyni ale po przeczytaniu tego wątku wstrzymam się z tym (silnik 2.0 ALT, manual 5 biegów - oznaczenia skrzyni nie znam, jutro sprawdzę). Dodam, że auto szarpie po zmianach biegów, ślizgania sprzęgała nie zauważyłem. Który w końcu olej najlepiej zalać do skrzyni żeby wyeliminować problem? G052512A2? z ASO czy zamiennik? Jakaś usterka mechaniczna może powodować takie problemy? Może to wskazywać na zużycie sprzęgła? Auto ma 240k przebiegu, nie wiem czy kiedykolwiek było wymieniane w układzie napędu (auto zza granicy). Na zakończenie dodam, że w przyszłym roku (czerwiec-sierpień) planuje swap na 1.8t BFB 163KM, chciałbym jak najlepiej przygotować auto do tego zabiegu - przydałoby się wymienić sprzęgło, racja? Z góry dziękuje za odpowiedzi, pozdrawiam! -
Przepraszam, że dopiero teraz odpisuję. Wrzucam zdjęcia całego mechanizmu podnoszenia szyby. Jak widać, ten zielony element był uszkodzony i poprzedni właściciel coś przy nim kombinował (śruby zamiast plastikowych uchwytów)
-
Chyba niewiele Ci pomogę ale powiem tak: miałem taki sam problem ale rozwiązałem go wymieniając cały mechanizm podnoszenia szyby (kupiony w RK Niedziałek za 80zł) i wymiana polegała na rozebraniu całych drzwi i podmianie mechanizmu. Z tego co pamiętam to ten zielony plastik porusza się po metalowej szynie (poruszany jest linką, za pomocą silniczka). Jutro poszukam w garażu starego mechanizmu i - jeśli chcesz - wrzucę tutaj zdjęcia.
-
Taki mam plan, jak będę miał czas i sprzęt to wrzuce nagranie. Kolega bronti niech też to zrobi, porównamy
-
Mam podobne objawy. Po odpaleniu np. po nocy, silnik przez 30 sekund (gdy było zimniej trwało to dłużej, do minuty, może dłużej) chodzi jak diesel, po chwili cichnie i chodzi równiutko. Podobnie jak napisał kolega bronti jest po zgaszeniu silnika, słychać przez kilka sekund jakieś syczenie i jakby "kapanie"? Ciężko opisać ten dźwięk. Ktoś coś? Jakieś pomysły? Ja się na mechanice nie znam, auto posiadam od lutego i wiedzę na jego temat czerpię głównie z tego forum edit. Dodam, że u mnie pojawiło się to nagle, z dnia na dzień, jakoś w maju. Któregoś poranka uruchomiłem silnik i nagle nowy dźwięk, jakby mi w nocy podmienili silnik na diesla; po chwili ucichło i w droge!
-
Rozumiem, w takim razie po weekendzie zadzwonię do ASO z zapytaniem o te części. Nie uzyskałem odpowiedzi na moje drugie pytanie, więc je ponawiam: czy znajdę gdzieś instrukcję/wskazówki w jaki sposób zdemontować przepustnicę i/lub kolektor ssący w celu wyczyszczenia ich? Czy ktoś stosował i poleci/nie poleci preparatu Liqui Moly do czyszczenia przepustnicy: DROSSELKLAPEN REINIGER PRO-LINE (http://liquimoly.pl/serwis/informacje-techniczne-serwis/110-czyszczenie-przepustnic). Jest sens to zastosować, czy lepiej czyścić ręcznie? Jeżeli nie dowiem się jak zdemontować przepustnice/kolektor, będę raczej skazany na ten preparat (nie jestem specem od mechaniki samochodowej, nigdy w silnikach nie grzebałem a własne auto mam od pół roku, jedyne co naprawiłem do tej pory to kierownica powietrza - pęknięta guma ).