Skocz do zawartości

koper26

Pasjonat
  • Postów

    68
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O koper26

Informacje

  • Imię
    Dawid
  • Miasto
    Mielec

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2002
  • Silnik
    1.8 T
  • Kod silnika
    AVJ
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Ostatnie wizyty

674 wyświetleń profilu
  1. To klepanie przyspiesza razem z obrotami?
  2. No niestety a4 1.8t coraz łatwiej znaleźć na kupię na szrocie i nie jest to jakiś wyjątek 😅 Wymiana silnika miałaby sens jak dla mnie gdyby te silniki chodziły po 500-700zl, niestety nie wiedzieć czemu wszystkie słupki używane stoją na portalach aukcyjnych po 2000zl i więcej 🫣. Może jakby to jeszcze samemu wymienić w szopie to miałoby to jakiś ekonomiczny sens.
  3. Sprawdź ciśnienie oleju manometrem czy w ogóle utrzymuje jakieś przyzwoite, pamiętaj że kontrolka niskiego ciśnienia oleju nie zaświeci się na biegu jałowym, dopiero na wyższych obrotach sterownik zaczyna kontrolować ciśnienie, chyba pow. 1.5tys., nie pamiętam dokładnie. Potem możesz zwalić miskę i wyczyścić smok, jeśli nigdy tego nie robiłeś przy tym przebiegu to możliwe że pozbędziesz się w ten sposób komunikatu. 1.8 ma bardzo małe sitko w smoku przez co często się zapycha. Jeśli ciśnienie ma manometrze będzie dobre a skoro jeździsz a łańcuch po wymianie napinacza nie hałasuje to jest tam jakaś szansa na to, to można też podejrzewać czujnik ciśnienia oleju który znajduje się w podstawie filtra oleju tak bardziej od strony kierowcy. U mnie kiedyś się pojawił z tym czujnikiem problem, ale po wykręceniu go w celu sprawdzenia ciśnienia manometrem i wkręceniu spowrotem zaczął działać prawidłowo, być może kostka coś nie łączyła. Olej ci leci z okolicy podstawy filtra zapewne albo spod miski i to nie od wczoraj bo widać że sanki zakonserwowane solidnie. Sprawdź też czy nie masz wyłamanego tego żółtego plastiku od bagnetu i kolanka od odmy które znajduje się tuż obok. Tam też może lać. A ten wałek no cóż, zdarty solidnie, jeśli on tak wygląda to łoże w głowicy wygląda podobnie jak on bo tam chyba nie ma nawet żadnej panewki tylko wałek chodzi w aluminium. Skoro zanieczyszczenia doleciały tak wysoko do tego wałka to trudno liczyć na to że reszta silnika jest w jakimś lepszym stanie ale też nie wiadomo ile ty już jeździsz z takim wałkiem więc może "jeszcze trochę pojeździ".
  4. Witam Panowie, temat rozwiązany: Najważniejsza informacja: Jeśli po wymianie sterownika lub podpięciu go na próbę (da się to zrobić bez problemu dopinając tylko wtyczkę) pojawia się od razu błąd czujnika lewego przedniego koła - czujnik G47 to znaczy, że próbujecie włożyć do auta z napędem na przód sterownik z quattro lub odwrotnie, ponieważ w tych wersjach jeden pin od tego czujnika znajduje się w innym miejscu. Nie jest to zamiana kół jak pisał kolega wyżej a jeden pin znajduje się w innym miejscu (w kostce puste miejsce) Pierwsza pompa którą przywiozłem ze szrotu posiadała numer taki jak moja stara pompa do ośki czyli 8e0 614 517 i teoretycznie wszystko powinno pasować jednak pojawił się błąd czujnika G47 i teraz nie jestem w stanie stwierdzić czy ona była uszkodzona czy jej sterownik był inny ponieważ już ją oddałem, a że sprawdziłem ją na szybko "w bramie" to nie mam nawet zdjęcia numeru sterownika. Tutaj mamy to ładnie opisane - grafika pożyczona z innego tematu na forum. Na samym dole ** wszystko wyjaśniają. A tu po chłopsku z innego forum: Rozkład pinów czujników w kostce abs dla quatro: 12,28-lewy przod 14,29-prawy przod 30-31-prawy tyl 15-16-lewy tyl Rozkład pinów czujników w kostce dla oski: 13,28 lewy przod 14,29-prawy przod 30,31-prawy tyl 15,16-lewy tyl Druga pompa jaka sprawdzałem miała numer inny niż mój i miałem tego świadomość: 8e0 614 517A i była to pompa od quattro (pomijam kwestie zapewnień sprzedawcy że one wszystkie są zamienne). I tak pompa 8e0 614 517 posiada sterownik o numerze 0265 950 011 i taki zestaw jest w ośce. Pompa do quattro 8e0 614 517A i posiada sterownik o numerze 0265 950 012. Obie wyglądają identycznie i obie da się podłączyć i bez problemu zakodować ale od razu wywali błąd lewego przedniego czujnika ze względu na powyższe. Dlatego jeśli ktoś ma problem z błędami czujnika ABS ( szczególnie takie jak u mnie gdzie ABS dział czasami kilkadziesiąt km a innym razem nie działał od razu po odpaleniu nawet nie ruszając z miejsca, błędu czasem nie dało się skasować na postoju a czasem kasował się od razu) polecam następującą ścieżkę naprawy: 1. Sprawdzić błędy 2. Odpinamy wtyczkę od pompy i sprawdzamy rezystancję czujników wg schematu jak wyżej. Jeśli wszystkie czujniki mają jednakowy odczyt około 1,7 kOhm (tyle mniej więcej podają producenci nowych czujników w danych) to z dużym prawdopodobieństwem czujniki są dobre i padł sterownik pompy. 3. Czujnik nie kosztuje dużo, można spróbować wymienić, ale jeśli to jeszcze oryginały to i czujnik i śruba mocująca są już zaspawane więc trzeba wiercić. Ja od razu zdjąłem z tyłu całą piastę z łożyskiem żeby łatwiej rozwiercić śrubę i wyczyścić pierścień ABS. Żeby go oglądnąć czy nie jest zniszczony nie trzeba od razu ściągać piasty, można go zobaczyć z kanału. 4. Jeśli błąd pochodzi z tylnych kół można też sprawdzić kostki czujników, kostki są schowane pod kanapą z tyłu tuż przy drzwiach- między oparciem a kanapa. Kanapę można wyciągnąć mocniejszym szarpnięciem do góry, z przodu są dwa zatrzaski i wtedy już widać kable. 5. Jeśli już jesteśmy pewni, że czujniki są git (u mnie np gdy nie było błędu mogłem zrobić loga na kanale jak dobrze pamiętam 001 gdzie wszystkie pokazywały prawidłowe prędkości do 20km/h) to zabieramy się za sterownik. 6. Wywalamy górna część zbiornika na płyn do spryskiwaczy odpinamy kostkę od sterownika i w ciszy i spokoju bez przekleństw wykręcamy sterownik. Nic się tam nie wyleje ani nie odpadnie, bez obaw. Miejsca jest mało i ciężko odkręcić dolne śruby na torxa ale da się bez ruszania całej pompy. 7. Gdy już mamy sterownik w łapach to kupujemy taki sam o identycznych numerach i będzie git. Zakładamy robimy kodowanie wg instrukcji na: Audi A4 (8E) Brake Electronics (Bosch 5.7) - Ross-Tech Wiki WIKI.ROSS-TECH.COM 8. Pamiętać, że kalibracja G85 ma być zrobiona od razu po kodowaniu. Nie wychodzimy ze sterownika nie kasujemy błędów wcześniej ani nic tylko od razu kalibracja wg instrukcji. Ważny jest ten kierownica w lewo i prawo w odpowiednim momencie, bez tego po wejściu w Basic setting 001 w trzecim okienku nie pojawi się OK i wszystko od nowa. 9. Jeśli wszystko się uda błędy znikają lub pojawi się tylko jeden 01486. 10. Jedziemy na test wciskamy mocno pedał hamulca przed ruszeniem, jedziemy 20km/h i skręcamy w lewo lub prawo wtedy ten błąd zniknie. To jakiś test też opisany w linku powyżej - jest tam też film. 11. No i po temacie, minus tego jest taki że do tych naszych złomków już ciężko o dobre części zamienne bo te wszystkie części używane też mają po 20 lat. Jeśli chodzi o regenerację to dostałem wycenę na 600zl. Jednak studiowałem przypadek na forum gdzie sterownik był u dwóch firm, każda podała diagnozę że sterownik sprawny a problem udało się rozwiązać dopiero po wymianie na inny. Ogólnie to przy odrobinie wprawy w vcds można na parkingu pod szrotem podłączyć sterownik do samochodu i sprawdzić czy z grubsza działa. Koszt sterownika 160-250zl używany. A teraz lifehack: czytałem po forach o przypadkach gdzie ludzie po przeróbkach ośki na quattro jeździli z pompą absu od ośki i jakoś to działało. Dlatego zastanawiałem się czy w drugą stronę też zadziała. Dlatego w kostce przy sterowniku zamieniłem miejscami kabel od czujnika lewego przedniego koła z pinu 13 na 12. No i sterownik z quattro działa bez zarzutu w ośce. Poniżej zdjęcie numerów zastąpionych sterowników: Zdjęcie wnętrza: Nie wiem jaka jest różnica pomiędzy tymi sterownikami jeśli chodzi o ich funkcjonowanie. ABS/ESP działają normalnie podczas testowania na szutrowej drodze. Czy pojawia się później jakieś problemy, nie wiem. Planuje rozglądać się za prawidłowym sterownikiem do tego samochodu. Ze względu na fakt że taki miałem, za małe pieniądze to "cudowałem" i założyłem. Z kodowaniem nie było żadnych problemów. Jedynie wchodząc w vcds w sterownik w jednym okienku nie ma tak jak na starym sterowniku nazwy "ABS/ESP front 1726" tylko "ABS/ESP allrad 3429" Może się komuś przyda ten wątek. Pamiętajcie, że jeśli wali się sterownik to błędy czujników wskakują czasem od razu po przekręceniu kluczyka bez ruszenia z miejsca. U mnie tak było. W innym przypadku warto sprawdzić te koronki na piastach/przegubach i odległości pomiędzy czujnikiem a koronką. Jedni piszą że czujnik wkładamy do oporu i jak nie trze o koronkę to git a inni że ma być 0,6-08mm. Nie ma tam żadnej regulacji. Dziękuję za wskazówki co do kostki T17, kostka była okej jednak dodam jeszcze że w przypadku obszerniejszych problemów ze sterownikiem warto wymienić bezpiecznik od ABS w puszcze z boku kokpitu. U mnie nie był to problem ale sprawdzałem to i tam akurat tam warto zaglądnąć. Bezpiecznik już skorodowany ze starości.
  5. Miałem problem z wodą pod wycieraczką kierowcy, już rozwiązany jakieś czas temu. Możesz powiedzieć która to kostka? Pod bezpiecznikami tymi w środku na boku kokpitu? Ta wtyczka jest gdzieś w okolicy modułu komfortu?
  6. Tak jak pisałem wyżej na pompie o identycznych numerach było to samo więc nie rozumiem dlaczego akurat w tej miałyby być odwrócone piny a w tej poprzedniej o identycznych numerach było co? 😅 No jest to dla mnie nowość że pomiar rezystancji jest mniej precyzyjny niż pomiar ciągłości przewodu, powiedziałbym wręcz że korzystając z multimetru jest to to samo z tą różnicą że w pomiarze rezystancji odczutuje wartość rezystancji a w pomiarze ciągłości 0-1. Chyba że mówimy o sprawdzeniu ciągłości przewodu z obciążeniem jakaś żarówka H4?
  7. Przed wymianą czujnika sprawdzałem wskazania, ale miałem taki problem, że po kilku sekundach traciłem połączenie z kontrolerem, jednak czasem się udało sprawdzić i były jednakowe na każdym kole. Trudno mi powiedzieć z czego wynikała utrata połączenia, wielokrotnie robiłem logo dynamiczne i nie spotkałem się z takim problemem w swoim vcds. 0290 dotyczy tylnego koła a 0283 przedniego dlatego ciężko mi znaleźć ten "wspólny pierwiastek" zwłaszcza że stary sterownik wpinam ponownie i wraca razem z nim błąd 0290, wpinam "na krótko" inny i pojawia się z automatu 0283. Pierwsza pompa którą wziąłem była 1:1 oddałem ją i wziąłem kolejną, różni się końcówka numeru, ale daje się bez problemu kodować.
  8. Tak jak pisałem w pierwszej wiadomości, sprawdzałem we wtyczce przy pompie ABS opory na przewodach do czujników, przede wszystkim ten który wymieniłem na nowy i tak jak czujnik w kostce pod siedzeniem ma 1690 Ohm to taki sam odczyt jest na wtyczce przy pompie ABS dob tego czujnika. Dla porównania mierzyłem również trzy pozostałe czujniki (stare) i wszystkie miały równo po około 1700-1730 Ohm. Pomiary wykonywałem we wtyczce przy ABS więc i przewody w ten sposób zostały sprawdzone. Rozważam wymianę kolejnego czujnika czyli przód mimo, ze stary sterownik który znajduje się w samochodzie nie wskazuje na jego usterkę (wskazują dwa inne sterowniki podłączone na krótko).
  9. Co znaczy podłącz na luźno? Podłączyłem całe pompy bez ich montażu i znika błąd 0290 a pojawia się błąd 0283 na dwóch różnych pompach (na tej zamontowanej na samochodzie nie ma tego błędu jest 0290).
  10. Witam, A4 B6 1.8t AVJ 2002r. Od jakiegoś czasu wywala mi kontrolki od ABS/ESP, oczytałem błędy: 0290 usterka czujnika ABS LEWY TYŁ. Wymieniłem czujnik na nowy, Delphi założony, koronka wyczyszczona ustawiona przerwa (próbowałem i na '0' i na 0,7mm) problem pozostał. ABS nie działa losowo, czasem po odpaleniu nie świecą się kontrolki czasem od razu się świecą, błąd czasem da się skasować czasem nie, w dłuższej trasie ABS czasem w jeździe zaczyna działać albo przestaje. Sprawdziłem opór po pinach kostka przy pompie - czujniki ABS wszystkie czujniki w okolicy 1,7 nowy ma nieco mniejszy opór 1,69. Z racji tego że wiązka wygląda okej, a błąd pojawia się lub znika na postoju postawiłem na sterownik. Kupiłem na szrocie całą pompę podpiąłem tylko wtyczkę i zakodowałem go. Kodowanie przeszło pomyślnie zapisało się itd. ale od razu pojawił się błąd 0283 czyli to samo co na starym sterowniku tylko dla koła lewy przód. Stwierdziłem że poprostu sterownik jest uwalony tak samo jak mój bo nigdy wcześniej nie miałem błędu dla tego czujnika. Wymieniłem pompę na kolejną i tu zaskoczenie: kodowanie itd wszystko bez problemu a błąd ponownie ten sam 0283. Nie chcę mi się wierzyć że dwie pompy ze szrotu mają tę samą usterkę, i pytanie czy ten błąd może wynikać w jakiś sposób z tego, że sterownik po prostu nie jest jeszcze zamontowany do auta i być może zniknie w trakcie jazdy? Nie montuje go od razu ponieważ na szrocie jest zasada że mogę pompę zwrócić do póki nie będę od niej odkręcał sterownika. Czy załóżmy padający stary sterownik mógł wskazać nieprawidłowo usterkę tylnego czujnika a faktycznie do wymiany jest przedni. Zakładać sterownik na auto wymieniać przedni czujnik i liczyć że tym razem zadziała? 😅
  11. Witam, jestem po regulacji instalacji LPG, okazało się, że jeden wtrysk LPG padł, zbiegło się to w czasie z wymianą przepływomierza. Wtryski wymienione, auto obecnie pracuje dobrze, miło w końcu jeździć normalnie na PB/LPG czy to zimny czy nagrzany. Gazownik potwierdził że jest małe przeładowanie do 0,8 ale momentalnie wraca do 0,5 i trzyma równo do końca (ten koniec to był tak przy 4500 RPM)..Ciekawe jest to że od lat zawsze był problem ze zbyt małym doładowaniem a teraz przeładowuje, cięgno raczej się nie poluzowało, przy takim przebiegu od jego ostatniej regeneracji pewnie jest dość dobrze zaspawane. Nie mniej jednak, spróbuję je kiedyś wyregulować, lub go bez zdejmowania poprostu sprawdzę. Dziękuję za analizę tych wszystkich logów i wskazanie na niesprawny przepływomierz, bo sam pewnie bym jeszcze długo główkował. Podejrzewam, że wymiana przepływomierza który być może już od lat prosił się o wymianę poprostu spowodował pewne zmiany w pracy n75.
  12. N75 myślę, że podpięty prawidłowo, długi króciec do tips reszta tak jak mówią schematy w internetach. Wężyki nowe silikonowe, ten z osłonka z węża idzie do króćca w turbo. Turbo było regenerowane x lat temu od tego czasu nie ruszane. Sprawdzałem też ruchliwość cięgna i szczelność gruszki, po podaniu 0,5 bar ładnie pracuje, ruch około 1-1,5cm
  13. Akurat robiłem takiego loga przed wymianą zaworu, tylko on chyba jest trochę krótki: Log #789803 LOG.TUNEZILLA.COM
  14. Podmieniłem N75 na nowy chiński zamiennik - taki miałem dostępny od ręki. Czuć że jest gorzej na niskich obrotach, na poprzednim było czuć fajnego "kopa" na starcie, teraz jest bardziej liniowo. Tak jest okej, czy zamawiać N75 lepszej jakości? https://log.tunezilla.com/s/fv2PNNGD https://log.tunezilla.com/s/V3UXjpLd
  15. Nowy przepływomierz BOSCH założony, auto pracuje dobrze na PB, zrobiłem logi no i wychodzi na to, że przepływ pokazuje dość duży biorąc pod uwagę poprzednie wskazówki. 002:033 https://log.tunezilla.com/s/BDU8r3fU 115:118 Log #788348 LOG.TUNEZILLA.COM Nie wiem jak to się ma ze spalaniem, obecnie bo jeżdżę po mieście obecnie, w przyszłym tygodniu zobaczymy czy lpg będzie chciało na tym pracować. Może ktoś spojrzeć na logi 115 i 118?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...