Skocz do zawartości

gregorbu

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    14
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O gregorbu

Informacje

  • Imię
    Gregor
  • Miasto
    WWA

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2000
  • Silnik
    2.8 V6 30V
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    Tiptronic
  • Paliwo
    PB+LPG

Osiągnięcia gregorbu

0

Reputacja

  1. Przekraczasz granice dobrego smaku, o kulturze nie wspominając, a wciąż rzeczowo nie odniosłeś się do ani jednego punktu. Wybacz - to nie jest dyskusja nie na moim poziomie. Miłego wieczoru.
  2. Daruj sobie personalne wycieczki. Nie znasz mnie, nic o mnie nie wiesz, a oceniasz. Na jakiej podstawie? Bo zadałem rzeczowe pytania (retoryczne) i przytoczyłem fragment z podręcznika? Spróbuj odnieść się do zamieszczonego cytatu z manuala. Panu Etzoldowi też zarzucisz, że nie ma żadnej wiedzy i doświadczenia? Może w ogromie swojej wiedzy teoretycznej i praktycznej oświecisz innych, dlaczego w Etce w sekcji "Hamulce tarczowe korpus zacisku hamulcowego jarzmo zacisku z trzpieniami prowadzącymi tarcza hamulcowa (wentylowana) klocki hamulcowe ze wskaźnikiem zużycia dla Audi A4 Avant" Audi specyfikuje smar litowy oraz pastę smarującą - skoro wszystko składa się na sucho?
  3. A co takiego specjalnego jest w zaciskach ATE, czego nie ma w innych, że mają pracować kompletnie na sucho? Jakaś fachowa literatura na ten temat? Pytam poważnie. Dlaczego w instrukcji klocków hamulcowych jest informacja, że prowadnice przed montażem należy wyczyścić i nasmarować specjalnym smarem? Dlaczego w zestawie naprawczym do tych zacisków jest tubka ze smarem? I na koniec - "Sam naprawiam Audi A4 B5", strona 193: Zapobieganie głośnej pracy hamulców tarczowych. (...) Nałożyć cienką warstewkę specjalnego smaru Plastilube lub smaru odpornego na wysokie temperatury, np. Liqui Moly LM-508-ASC, na następujące miejsca: - wszystkie dostępne miejsca na grzbietowej płytce wkładki ciernej, - czołową stronę tłoczka, - współpracujące powierzchnie ramy zacisku, - powierzchnie prowadzące zacisku.
  4. Na sucho? Co Ty wypisujesz? Smar do zacisków hamulcowych ma umożliwić odpowiedni poślizg oraz pomóc w odprowadzaniu ciepła. Brak smaru w jarzmie to proszenie się o kłopoty - wysoka temperatura może doprowadzić do zapieczenia prowadnicy. I nie zbiera się tam żaden pył - po to na prowadnicy są uszczelki, by właśnie żaden pył się tam nie dostał.
  5. Miałem to w 2 różnych samochodach. W obu przypadkach był to zatkany katalizator.
  6. To silniczek z panelu 8D0820043M:
  7. Możesz położyć np. szpachlówkę z włóknem szklanym (jest dostępna jako gotowy produkt - nie trzeba osobno kłaść mat i żywicy), a następnie wyszlifować na gładko. Ale z lakierowaniem będzie kłopot, bo z własnego doświadczenia wiem, że mało kto podejmuje się lakierowania punktowego. Chyba, że sam jesteś na tyle ogarnięty, kupisz kolor i klar w sprayu, przygotujesz podłoże i tryśniesz fragment zderzaka.
  8. Odchyl wycieraczkę i sprawdź, czy nieobciążona wykonuje swoją pracę w pełnym zakresie. Kiedyś "naprawiałem" mechanizm wycieraczki w seicento znajomej. Powodem było sparciałe pióro wycieraczki. Wycieraczka pracowała identycznie jak u Ciebie.
  9. Kiedy już rozbierzesz panel, wrzuć zdjęcie tego silniczka. Mam do oddania za małe piwo silniczek z klimatronika A4 - może będzie akurat taki sam.
  10. gregorbu

    Odma

    Na Allegro sporo tego towaru - nowe i używane. A i zwykły przewód gumowy może być - tylko musi być szczelny.
  11. A czy dawałeś jakiś podkład, czy Bollem prosto na plastik? Mnie czeka to samo - guma niestety wytrzymała ok miesiąca.
  12. Mnie także dopadł problem braku ogrzewania tylnej szyby. Sprawa wyszła na jaw przy dorabianiu instalacji ogrzewania lusterek. Chciałem podpiąć ogrzewanie lusterek pod ogrzewanie tylnej szyby i okazało się, że ogrzewanie nie załącza się. I tu zaczyna się zagadka. - Bezpiecznik oczywiście sprawdzony, sprawny. - Grzałka jest sprawna - szybkie rozmrażanie szyby działa. - Wszystkie funkcje klimatronika działają - nie działa tylko i wyłącznie ogrzewanie tylnej szyby. - Luty przelutowane, płytki oczyszczone - brak jakichkolwiek zmian. - Przekaźnik ogrzewania w klimatroniku sprawny, reaguje na podawanie napięcia bezpośrednio na cewki. Pstrykają obie bramki. - Po włączeniu przycisku ogrzewania, nie dochodzi napięcie do przekaźnika, przekaźnik nie pstryka (po włączeniu przycisku rozmrażania, napięcie dochodzi, a przekaźnik pstryka). - Przycisk ogrzewania podmieniony, sprawny. Problem jest dość powszechny i w większości przypadków wystarczy usunąć zimne luty, ale u mnie jest inaczej. Nie mogąc ogarnąć swojego klimatronika, zamówiłem na Allegro już 3 panele i z każdym była ta sama historia. Nr panelu to 8D0 820 043M. Czy macie może pomysł, jak ugryźć ten temat? Uprzedzając sugestie o przekaźniku pod kierownicą - u mnie takiego nie ma. Przekaźnik ogrzewania szyby znajduje się w panelu klimatronika.
  13. Ze swojej strony ślicznie dziękuję. Też przetestuję regenerację u tego człowieka. A co do gwarancji - oczywiście, że nie możesz za nikogo ręczyć. Chodziło mi bardziej o to, że człowiek miał dostęp do części i wykonał robotę. Często jest tak, że gdy przychodzi do konkretów, zaczynają się schody: brak odpowiednich materiałów, niestandardowe wymiary cewek, membran, zawieszeń itp. itd.
  14. Czy mógłbyś podać te namiary? Wiele osób ma ten sam problem, kupno używanych głośników Bose w dobrym stanie i w akceptowalnej cenie graniczy z cudem. Namiary na kogoś, kto solidnie regeneruje te głośniki, byłyby pomocne.
  15. Witajcie. Forum przeglądam od paru miesięcy i nie ukrywam, że m.in jego lektura przyczyniła się do zakupu A4 pod koniec czerwca bieżącego roku. Jest to poliftowe quattro avant AQD z 2000 r. Jak każda używka, miało parę niedomagań, ale tak naprawdę to drobiazgi, które kolejno usuwam we własnym zakresie. Samochód jest trochę wolny w porównaniu do mojego poprzedniego, ale jeździ się nim naprawdę przyjemnie. Wybór i ceny części oraz dokumentacja techniczna sprawiają, że samodzielne grzebanie przy samochodzie jest czystą przyjemnością.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...