Skocz do zawartości

szpakuziom

Pasjonat
  • Postów

    714
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

33

3 obserwujących

O szpakuziom

Informacje

  • Imię
    Ałdii
  • Miasto
    Wrocław

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2002
  • Silnik
    1.8 T
  • Kod silnika
    AVJ
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Ostatnie wizyty

5901 wyświetleń profilu
  1. Sprawdzałeś ciśnienie oleju?
  2. Co polecasz? No kiedyś zamówiłem do B6 i chodzą, aczkolwiek jeszcze 80tyś nie mają 😜 Jedynie do napinacza mam zastrzeżenia, bo delikatnie go słychać na jałowych. Do B6 też brałem z ASO z końcówką "B", ale tam jest totalna cisza, nie wiem, może przez to, że kupiłem ten najtańszy do B5 z końcówką "D"
  3. Siema. Kupiłem takiego sztrucla za parę zł od kolegi z prawdziwym przebiegiem 280tyś (potwierdzony), był jednak trochę zaniedbany mechanicznie, więc z nim walczę. Zaraz Ktoś zapyta po co mi taki sztrucel, po prostu potrzebny dupowóz na budowę, ale w miarę pewny, a że mocy brakuje, postanowiłem trochę koksu dorzucić Co w nim zrobiłem?: Na początek test sprężania, aby sprawdzić czy warto w gruza inwestować Na każdym cylindrze kompresja w okolicach 12 bar Ciśnienie oleju w normie, jałowe 1,3 bara, 3000tyś obrotów coś koło 2,5 dokładnie nie pamiętam Póżniej płukanka naftą, drugi i trzeci cylinder nie trzymał nafty, po paru dolewkach juz było OK ( oleju już nie bierze, a brał go 1L na 1000km W dolocie sucho jak pieprz, więc turbo teoretycznie zdrowe, luzów też nie wyczułem. Co jeszcze zrobiłem? - Czyszczenie góry z nagaru - Napinaczcz na nowy ORI z ASO bez cewki - Łańcuch - popychacze komplet na INA - rozrząd z przodu SNR + pompa wody Hepu - Olej + filtr po płukance - czujnik ciśnienia oleju - Trójnik odmy pod kolektorem (zawór jednokierunkowy sprawny) Na ten moment to wszystko co zrobiłem i sprawdziłem, szczegółowej analizy nie robiłem, ponieważ brakowało mi już czasu Dziś zrobiłem logi i niestety najlepsze to one nie są. Są stuki i nie wiem do końca od czego zacząć, aby je wyeliminować przed programem. Co może być przyczyną? Świece, kat? Jedyna rzecz jaka przychodzi mi na myśl, to katalizator, ponieważ jeszcze jest w aucie, miałem go wywalać przed programem, ale najpierw muszę go wyspawać. Jedyne zdjęcie jakie mam tego kata, co o nim sądzicie? Dodam jeszcze, że rozrząd ustawiony na znakach, auto normalnie pracuje i przyspiesza jak na te 150km, przynajmniej takie mam wrażeni Wrzucam jeszcze logi Log #996465 LOG.TUNEZILLA.COM Log #996466 LOG.TUNEZILLA.COM Log #996467 LOG.TUNEZILLA.COM
  4. Zobacz ogłoszenie Wkład lustra fotochrom a4 b6 b7 Witam, sprzedam fotochrom lewy, sprawny 100%, lustro w bardzo ładnym stanie. Użytkownik szpakuziom Data 08/23/25 Cena 150.00 PLN Kategoria A4 B6/B7  
  5. Pozostały czas: 9 dni i 2 godziny

    • Sprzedam
    • Nowy

    Witam, sprzedam fotochrom lewy, sprawny 100%, lustro w bardzo ładnym stanie.

    150.00 PLN

    Wrocław - PL

  6. szpakuziom

    Remont silnika 1.8 t

    Płukanki są na bazie nafty właśnie.
  7. szpakuziom

    Remont silnika 1.8 t

    Tak dokładnie. Jak już widzisz że nafta nie schodzi, to po prostu kręcisz silnikiem bez świec i wtedy pozbywasz się nafty która nie zeszła. Jeszcze jedna dość ważna kwestia, to jak kupisz np. dwie, trzy flaszki, to przed wlaniem spuść nieco oleju np. żebyś miał 1/3 bagnetu, aby zrobić miejsce na naftę Po operacji z naftą jak już pozbędziesz się resztki z cylindrów, zakręcasz świece, odpalasz silnik, dajesz mu popracować z 10 minut, spuszczasz stary, zalewasz nowy i tyle. Jak będziesz spuszczał olej z naftą, to gdy już przestanie lecieć, zakręcasz korek na 10 minut, i odkręcasz go znowu, ponieważ jeszcze potrafi trochę zlecieć tego dziadostwa. Warto spróbować przed remontem i prawdopodobnie niepotrzebnymi kosztami tego sposobu, bo na pewno nie zaszkodzi, mechanicy ręce zacierają, a Ty możesz trochę zaoszczędzić. Jak kupiłem swoją B6 10 lat temu, to taka procedura uratowała mój portfel przed remontem, a już silnika szukałem, bo brał 1,3l/1000km, więc całkiem sporo. Od tej pory nie bieże ani grama i zrobione 120tyś-140tyś (już nie pamiętam dokładnie) Od tej pory olej co 8-10 tyś km i spokój, silnik się odwdzięcza i jest czysty w środku, a wiem, bo rok temu wymieniałem uszczelkę pod pokrywą zaworów i nie ma śladów nagaru.
  8. szpakuziom

    Remont silnika 1.8 t

    Przed wymianą oleju odkręcasz świece, wlewasz naftę na cylindry po 50ml i czekasz, dajesz nafcie czas, jak zejdzie szybko tzn. w ciągu np 15 minut, to wlewasz aż do momentu jak nafta będzie utrzymywała się dłużej. Ja teraz robiłem w B5 1.8T, to pierwsza dawka zeszła w 2 minuty na 2 i 3 garze, później stała już dłużej aż do momentu kiedy wlałem 1,5l nafty wtedy już trzymały pierścienie. Kopcenie ustało, ale nadal potrafi puścić bąka jak pochodzi na wolnych z minutę i dodam gazu, ale to zapewne już uszczelniacze zaworowe.
  9. U mnie też kiedyś nie przeszedł próby olejowej i brał 1,2l oleju na 1000km. Po zabiegu z naftą zrobił 130tyś km i nie brał już ani grama oleju od wymiany do wymiany. Także zastanów się, czy chcesz się pchać w koszty, bo może po prostu pierścienie stanęły przez nagar i wystarczy go rozpuścić naftą. Jak to prawdziwy przebieg, to tym bardziej bym sie nie pchał w remont, bo tak na prawdę silnik jeszcze się nie dotarł dobrze
  10. Panowie mam pytanie. Muszę kupić napinacz i teraz nie wiem czym się fizycznie rózni napinacz 058109217D a 058109217B, wiem że literkami Potrzebuje kupić, a różnica między nimi jest 350zł, wiem że ten z końcówką "D" jest od wolnossaka, ale czy mozna go dać do 1.8T?
  11. Siema, kupiłem B5 1.8T od znajomego, którą sprowadził z niemiec przy 140tyś przebiegu (teraz 280tyś przebiegu). Ogólnie auto w ładnym stanie, ale mój kolega jeździł na 10w40 (cały czas mówiłem mu, że to zły olej do tego silnika, ale on mówił, że niemiec taki lał, to on też już taki będzie lał ). Rozebrałem dolot (praktycznie sucho), oryginalny katalizator (nie ma tragedii), turbo nie ma luzów i teraz zastanawiam się, czy nie zrobić porządnej płukanki _ nafta na cylindry, płukanka i zalać właściwy olej, ale nie mam teraz opcji za bardzo ściągać miskę i czyścić smoka, ponieważ brakuje mi czasu na taką operację, a auto ma mi służyć na budowę. Z tego co wiem miał już czyszczony smok z 3 lata temu, bo zapaliło mu się ciśnienie oleju. Czy warto tak zrobić jak płukanka silnika + właściwy olej? Zapcha się smok po takiej operacji? Czy wystarczy zmienić sam olej póki co? <<<<<<<<Sorry za zły dział Proszę o przeniesienie.
  12. Spoko felga na zimę Mam takie same i uważam, że ma świetne parametry na zimę do B6 Auto nie pływa na zakrętach jak na balonach przy 15",16" feldze no i świetnie wygląda, ale wiadomo to kwestia gustu.
  13. No tak. Pamiętaj, że tłok pierwszy i czwarty będziesz miał w górze, dwójka i trójka będą w dole, więc jak będziesz zaczynał od pierwszego, to później ustaw dwójkę i trójkę w górę. Chodzi o to, żebyś się nie zapomniał Najlepiej cały czas śrubokrętem sprawdzać położenie tłoka przed rozpięciem zaworów. No i wiadomo otwór świecy zabezpieczony, żeby nic nie wpadło Powodzenia.
  14. Tłok możesz ustawić w GMP np. za pomocą długiego śrubokręta przez otwór świecy, lub ustawiasz rozrząd tak jakby do ściągnięcia i działasz. Z drugiej strony dziwne, że chcesz sam to robić, nie znając takich podstaw. Można wiedzieć, dlaczego chcesz wymieniać uszczelniacze? Pije olej?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...