Skocz do zawartości

szpakuziom

Pasjonat
  • Postów

    711
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

33

3 obserwujących

O szpakuziom

Informacje

  • Imię
    Ałdii
  • Miasto
    Wrocław

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2002
  • Silnik
    1.8 T
  • Kod silnika
    AVJ
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Ostatnie wizyty

5856 wyświetleń profilu
  1. Zobacz ogłoszenie Wkład lustra fotochrom a4 b6 b7 Witam, sprzedam fotochrom lewy, sprawny 100%, lustro w bardzo ładnym stanie. Użytkownik szpakuziom Data 08/23/25 Cena 150.00 PLN Kategoria A4 B6/B7  
  2. Pozostały czas: 28 dni i 18 godzin

    • Sprzedam
    • Nowy

    Witam, sprzedam fotochrom lewy, sprawny 100%, lustro w bardzo ładnym stanie.

    150.00 PLN

    Wrocław - PL

  3. szpakuziom

    Remont silnika 1.8 t

    Płukanki są na bazie nafty właśnie.
  4. szpakuziom

    Remont silnika 1.8 t

    Tak dokładnie. Jak już widzisz że nafta nie schodzi, to po prostu kręcisz silnikiem bez świec i wtedy pozbywasz się nafty która nie zeszła. Jeszcze jedna dość ważna kwestia, to jak kupisz np. dwie, trzy flaszki, to przed wlaniem spuść nieco oleju np. żebyś miał 1/3 bagnetu, aby zrobić miejsce na naftę Po operacji z naftą jak już pozbędziesz się resztki z cylindrów, zakręcasz świece, odpalasz silnik, dajesz mu popracować z 10 minut, spuszczasz stary, zalewasz nowy i tyle. Jak będziesz spuszczał olej z naftą, to gdy już przestanie lecieć, zakręcasz korek na 10 minut, i odkręcasz go znowu, ponieważ jeszcze potrafi trochę zlecieć tego dziadostwa. Warto spróbować przed remontem i prawdopodobnie niepotrzebnymi kosztami tego sposobu, bo na pewno nie zaszkodzi, mechanicy ręce zacierają, a Ty możesz trochę zaoszczędzić. Jak kupiłem swoją B6 10 lat temu, to taka procedura uratowała mój portfel przed remontem, a już silnika szukałem, bo brał 1,3l/1000km, więc całkiem sporo. Od tej pory nie bieże ani grama i zrobione 120tyś-140tyś (już nie pamiętam dokładnie) Od tej pory olej co 8-10 tyś km i spokój, silnik się odwdzięcza i jest czysty w środku, a wiem, bo rok temu wymieniałem uszczelkę pod pokrywą zaworów i nie ma śladów nagaru.
  5. szpakuziom

    Remont silnika 1.8 t

    Przed wymianą oleju odkręcasz świece, wlewasz naftę na cylindry po 50ml i czekasz, dajesz nafcie czas, jak zejdzie szybko tzn. w ciągu np 15 minut, to wlewasz aż do momentu jak nafta będzie utrzymywała się dłużej. Ja teraz robiłem w B5 1.8T, to pierwsza dawka zeszła w 2 minuty na 2 i 3 garze, później stała już dłużej aż do momentu kiedy wlałem 1,5l nafty wtedy już trzymały pierścienie. Kopcenie ustało, ale nadal potrafi puścić bąka jak pochodzi na wolnych z minutę i dodam gazu, ale to zapewne już uszczelniacze zaworowe.
  6. U mnie też kiedyś nie przeszedł próby olejowej i brał 1,2l oleju na 1000km. Po zabiegu z naftą zrobił 130tyś km i nie brał już ani grama oleju od wymiany do wymiany. Także zastanów się, czy chcesz się pchać w koszty, bo może po prostu pierścienie stanęły przez nagar i wystarczy go rozpuścić naftą. Jak to prawdziwy przebieg, to tym bardziej bym sie nie pchał w remont, bo tak na prawdę silnik jeszcze się nie dotarł dobrze
  7. Panowie mam pytanie. Muszę kupić napinacz i teraz nie wiem czym się fizycznie rózni napinacz 058109217D a 058109217B, wiem że literkami Potrzebuje kupić, a różnica między nimi jest 350zł, wiem że ten z końcówką "D" jest od wolnossaka, ale czy mozna go dać do 1.8T?
  8. To ogłoszenie jest zakończone!

    • Kupię
    • Nowy

    Witam, kupię licznik VDO sprawny do benzyny lub diesla. Sprawny wyświetlacz warunek konieczny. Może być półfis lub pełny, obojętnie. Dajcie info na priv

    2.00 PLN

  9. Kupie licznik VDO do benzyny lub diesla Zobacz ogłoszenie Witam, kupię licznik VDO sprawny do benzyny lub diesla. Sprawny wyświetlacz warunek konieczny. Może być półfis lub pełny, obojętnie. Dajcie info na priv Użytkownik szpakuziom Data 07/31/25 Cena 2.00 PLN Kategoria A4 B5  
  10. Siema, kupiłem B5 1.8T od znajomego, którą sprowadził z niemiec przy 140tyś przebiegu (teraz 280tyś przebiegu). Ogólnie auto w ładnym stanie, ale mój kolega jeździł na 10w40 (cały czas mówiłem mu, że to zły olej do tego silnika, ale on mówił, że niemiec taki lał, to on też już taki będzie lał ). Rozebrałem dolot (praktycznie sucho), oryginalny katalizator (nie ma tragedii), turbo nie ma luzów i teraz zastanawiam się, czy nie zrobić porządnej płukanki _ nafta na cylindry, płukanka i zalać właściwy olej, ale nie mam teraz opcji za bardzo ściągać miskę i czyścić smoka, ponieważ brakuje mi czasu na taką operację, a auto ma mi służyć na budowę. Z tego co wiem miał już czyszczony smok z 3 lata temu, bo zapaliło mu się ciśnienie oleju. Czy warto tak zrobić jak płukanka silnika + właściwy olej? Zapcha się smok po takiej operacji? Czy wystarczy zmienić sam olej póki co? <<<<<<<<Sorry za zły dział Proszę o przeniesienie.
  11. Spoko felga na zimę Mam takie same i uważam, że ma świetne parametry na zimę do B6 Auto nie pływa na zakrętach jak na balonach przy 15",16" feldze no i świetnie wygląda, ale wiadomo to kwestia gustu.
  12. No tak. Pamiętaj, że tłok pierwszy i czwarty będziesz miał w górze, dwójka i trójka będą w dole, więc jak będziesz zaczynał od pierwszego, to później ustaw dwójkę i trójkę w górę. Chodzi o to, żebyś się nie zapomniał Najlepiej cały czas śrubokrętem sprawdzać położenie tłoka przed rozpięciem zaworów. No i wiadomo otwór świecy zabezpieczony, żeby nic nie wpadło Powodzenia.
  13. Tłok możesz ustawić w GMP np. za pomocą długiego śrubokręta przez otwór świecy, lub ustawiasz rozrząd tak jakby do ściągnięcia i działasz. Z drugiej strony dziwne, że chcesz sam to robić, nie znając takich podstaw. Można wiedzieć, dlaczego chcesz wymieniać uszczelniacze? Pije olej?
  14. Ja tego dołu nie zauważyłem zbytnio, może jestem mało spostrzegawczy. Może też dlatego, że mam spore rury i fmica 230, a turbo zostało k03, no i fazator bez cewki, bo ponoć też trochę dół spada w stosunku do tego z cewką.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...