-
Postów
711 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
33O szpakuziom

Informacje
-
Imię
Ałdii
-
Miasto
Wrocław
Auto
-
Model
A4 B6
-
Nadwozie
Avant
-
Rok produkcji
2002
-
Silnik
1.8 T
-
Kod silnika
AVJ
-
Napęd
FWD
-
Skrzynia
Manual
-
Paliwo
PB+LPG
-
szpakuziom obserwuje zawartość Kupie licznik VDO do benzyny lub diesla i Wkład lustra fotochrom a4 b6 b7
-
Zobacz ogłoszenie Wkład lustra fotochrom a4 b6 b7 Witam, sprzedam fotochrom lewy, sprawny 100%, lustro w bardzo ładnym stanie. Użytkownik szpakuziom Data 08/23/25 Cena 150.00 PLN Kategoria A4 B6/B7
-
-
Płukanki są na bazie nafty właśnie.
-
Tak dokładnie. Jak już widzisz że nafta nie schodzi, to po prostu kręcisz silnikiem bez świec i wtedy pozbywasz się nafty która nie zeszła. Jeszcze jedna dość ważna kwestia, to jak kupisz np. dwie, trzy flaszki, to przed wlaniem spuść nieco oleju np. żebyś miał 1/3 bagnetu, aby zrobić miejsce na naftę Po operacji z naftą jak już pozbędziesz się resztki z cylindrów, zakręcasz świece, odpalasz silnik, dajesz mu popracować z 10 minut, spuszczasz stary, zalewasz nowy i tyle. Jak będziesz spuszczał olej z naftą, to gdy już przestanie lecieć, zakręcasz korek na 10 minut, i odkręcasz go znowu, ponieważ jeszcze potrafi trochę zlecieć tego dziadostwa. Warto spróbować przed remontem i prawdopodobnie niepotrzebnymi kosztami tego sposobu, bo na pewno nie zaszkodzi, mechanicy ręce zacierają, a Ty możesz trochę zaoszczędzić. Jak kupiłem swoją B6 10 lat temu, to taka procedura uratowała mój portfel przed remontem, a już silnika szukałem, bo brał 1,3l/1000km, więc całkiem sporo. Od tej pory nie bieże ani grama i zrobione 120tyś-140tyś (już nie pamiętam dokładnie) Od tej pory olej co 8-10 tyś km i spokój, silnik się odwdzięcza i jest czysty w środku, a wiem, bo rok temu wymieniałem uszczelkę pod pokrywą zaworów i nie ma śladów nagaru.
-
Przed wymianą oleju odkręcasz świece, wlewasz naftę na cylindry po 50ml i czekasz, dajesz nafcie czas, jak zejdzie szybko tzn. w ciągu np 15 minut, to wlewasz aż do momentu jak nafta będzie utrzymywała się dłużej. Ja teraz robiłem w B5 1.8T, to pierwsza dawka zeszła w 2 minuty na 2 i 3 garze, później stała już dłużej aż do momentu kiedy wlałem 1,5l nafty wtedy już trzymały pierścienie. Kopcenie ustało, ale nadal potrafi puścić bąka jak pochodzi na wolnych z minutę i dodam gazu, ale to zapewne już uszczelniacze zaworowe.
-
Lista części potrzebnych do remontu Audi A4 B7 1.8T BFB
szpakuziom odpowiedział(a) na Drennei temat w 1.8T
U mnie też kiedyś nie przeszedł próby olejowej i brał 1,2l oleju na 1000km. Po zabiegu z naftą zrobił 130tyś km i nie brał już ani grama oleju od wymiany do wymiany. Także zastanów się, czy chcesz się pchać w koszty, bo może po prostu pierścienie stanęły przez nagar i wystarczy go rozpuścić naftą. Jak to prawdziwy przebieg, to tym bardziej bym sie nie pchał w remont, bo tak na prawdę silnik jeszcze się nie dotarł dobrze -
Napinacz i łańcuch rozrządu w Audi A4 B6/B7 1.8T BEX, AVJ
szpakuziom odpowiedział(a) na kamil7361 temat w 1.8T
Panowie mam pytanie. Muszę kupić napinacz i teraz nie wiem czym się fizycznie rózni napinacz 058109217D a 058109217B, wiem że literkami Potrzebuje kupić, a różnica między nimi jest 350zł, wiem że ten z końcówką "D" jest od wolnossaka, ale czy mozna go dać do 1.8T? -
-
Kupie licznik VDO do benzyny lub diesla Zobacz ogłoszenie Witam, kupię licznik VDO sprawny do benzyny lub diesla. Sprawny wyświetlacz warunek konieczny. Może być półfis lub pełny, obojętnie. Dajcie info na priv Użytkownik szpakuziom Data 07/31/25 Cena 2.00 PLN Kategoria A4 B5
-
Siema, kupiłem B5 1.8T od znajomego, którą sprowadził z niemiec przy 140tyś przebiegu (teraz 280tyś przebiegu). Ogólnie auto w ładnym stanie, ale mój kolega jeździł na 10w40 (cały czas mówiłem mu, że to zły olej do tego silnika, ale on mówił, że niemiec taki lał, to on też już taki będzie lał ). Rozebrałem dolot (praktycznie sucho), oryginalny katalizator (nie ma tragedii), turbo nie ma luzów i teraz zastanawiam się, czy nie zrobić porządnej płukanki _ nafta na cylindry, płukanka i zalać właściwy olej, ale nie mam teraz opcji za bardzo ściągać miskę i czyścić smoka, ponieważ brakuje mi czasu na taką operację, a auto ma mi służyć na budowę. Z tego co wiem miał już czyszczony smok z 3 lata temu, bo zapaliło mu się ciśnienie oleju. Czy warto tak zrobić jak płukanka silnika + właściwy olej? Zapcha się smok po takiej operacji? Czy wystarczy zmienić sam olej póki co? <<<<<<<<Sorry za zły dział Proszę o przeniesienie.
-
A4 B6 Mingblau AVF'ant TDI by kamil-vag (Continued by kosik25)
szpakuziom odpowiedział(a) na kamil-vag temat w Audi A4/S4 B6
Spoko felga na zimę Mam takie same i uważam, że ma świetne parametry na zimę do B6 Auto nie pływa na zakrętach jak na balonach przy 15",16" feldze no i świetnie wygląda, ale wiadomo to kwestia gustu. -
Wymiana uszczelniaczy zaworowych w Audi A4 B6 1.8T
szpakuziom odpowiedział(a) na norbert_t temat w 1.8T
No tak. Pamiętaj, że tłok pierwszy i czwarty będziesz miał w górze, dwójka i trójka będą w dole, więc jak będziesz zaczynał od pierwszego, to później ustaw dwójkę i trójkę w górę. Chodzi o to, żebyś się nie zapomniał Najlepiej cały czas śrubokrętem sprawdzać położenie tłoka przed rozpięciem zaworów. No i wiadomo otwór świecy zabezpieczony, żeby nic nie wpadło Powodzenia. -
Wymiana uszczelniaczy zaworowych w Audi A4 B6 1.8T
szpakuziom odpowiedział(a) na norbert_t temat w 1.8T
Tłok możesz ustawić w GMP np. za pomocą długiego śrubokręta przez otwór świecy, lub ustawiasz rozrząd tak jakby do ściągnięcia i działasz. Z drugiej strony dziwne, że chcesz sam to robić, nie znając takich podstaw. Można wiedzieć, dlaczego chcesz wymieniać uszczelniacze? Pije olej? -
Jaki downpipe wybrać do Audi A4 B7 1.8T?
szpakuziom odpowiedział(a) na Kindzixx temat w Audi A4 B6/B7
Ja tego dołu nie zauważyłem zbytnio, może jestem mało spostrzegawczy. Może też dlatego, że mam spore rury i fmica 230, a turbo zostało k03, no i fazator bez cewki, bo ponoć też trochę dół spada w stosunku do tego z cewką.