Skocz do zawartości

szpakuziom

Pasjonat
  • Postów

    701
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

33

3 obserwujących

O szpakuziom

Informacje

  • Imię
    Ałdii
  • Miasto
    Wrocław

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2002
  • Silnik
    1.8 T
  • Kod silnika
    AVJ
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Ostatnie wizyty

4906 wyświetleń profilu
  1. No tak. Pamiętaj, że tłok pierwszy i czwarty będziesz miał w górze, dwójka i trójka będą w dole, więc jak będziesz zaczynał od pierwszego, to później ustaw dwójkę i trójkę w górę. Chodzi o to, żebyś się nie zapomniał Najlepiej cały czas śrubokrętem sprawdzać położenie tłoka przed rozpięciem zaworów. No i wiadomo otwór świecy zabezpieczony, żeby nic nie wpadło Powodzenia.
  2. Tłok możesz ustawić w GMP np. za pomocą długiego śrubokręta przez otwór świecy, lub ustawiasz rozrząd tak jakby do ściągnięcia i działasz. Z drugiej strony dziwne, że chcesz sam to robić, nie znając takich podstaw. Można wiedzieć, dlaczego chcesz wymieniać uszczelniacze? Pije olej?
  3. Ja tego dołu nie zauważyłem zbytnio, może jestem mało spostrzegawczy. Może też dlatego, że mam spore rury i fmica 230, a turbo zostało k03, no i fazator bez cewki, bo ponoć też trochę dół spada w stosunku do tego z cewką.
  4. Ja szczerze bym się 5 razy zastanowił, czy warto wkładać DP. Może i mój samochód nie powala mocą, bo około 200km, ale dla przykładu jak wsadziłem DP nie odczułem różnicy, a jak była, to była tak niewielka, że nie było czuć. Za to było czuć z wydechów Wsadziłem sportowego kata od hoffmana i spokój ze śmierdzącymi spalinami i problemami związanymi z przeglądami i wyjazdami choćby do Niemiec. Jeżdżę już z 3 lata na tym sportowym i jest OK Wiadomo, że DP jest tańszy, ale po co problemy.
  5. Nigdy nie wiesz jak Ktoś złożył rozrząd i wszystkie koła nie widząc tego. To co powiedziałeś jest oczywiste, ale co jak Ktoś mógł przez przypadek obrócić te koło przy montażu, kiedy wymieniał pasek? Nigdy tego nie wiesz, a jak chcesz komuś pomóc przez forum i sam nie masz 100% pewności czy dobrze to poskładał, to warto chyba spojrzeć na znak na kole zamachowym, ponieważ tam masz 100% pewności że dół jest ustawiony do montażu rozrządu. Owszem ja też jak montuję rozrząd i nie potrzebuje patrzeć na znak z tyłu, bo wiem co robię.
  6. Błąd miał wcześniej, jak wałek był obrócony o 180, teraz poprawił i już nie wraca.
  7. Tak, to pewny znak. Rowek ma się zgrywać z tym szpicem w dziurze. Ale musisz go znaleźć, bo to nie to. Tak to ma wyglądać
  8. Znam to. Też jak pierwszy raz wymieniałem rozrząd chciałem sprawdzić swoje możliwości. Owszem byłem zesrany i wiedziałem czym to grozi, ale jednak koniecznie chciałem siebie sprawdzić. Z zawodu nie jestem mechanikiem. Powiem tak. Nie zaluje, że sam spróbowałem. Nauczyłem się sporo, wymieniłem już 3 razy na pasku i jeden raz na łańcuchu. Zaoszczędziłem sporo pieniędzy na robociznach i jest satysfakcja z moich napraw. Do tego samochód nie jest uziemiony w warsztacie dwa tygodnie. W 100% rozumiem, dlaczego chciałeś spróbować sam. Teraz to chyba będzie czapka do zdjęcia 🙁 Ale może tym razem oddaj komuś do sprawdzenia i zweryfikowania.
  9. Pytanie, bo może kręcił wałem dwa razy przed odpaleniem, jak nie, to 50% na 50% Jeżeli kręcił ręcznie i nie było kolizji, to pewnie kwestia poprawnego ustawienia rozrządu. Ja też kiedyś jak się uczyłem, ustawiłem łańcuch o jeden ząbek źle i silnik kulał, po ponownym ustawieniu, ale tym razem poprawnym, wszystko wróciło do normy i chodzi normalnie.
  10. Ok problem ustąpił. Nie wiem co dokładnie było przyczyną, bo kodowanie nigdzie nie zniknęło, był błąd w module kierownicy, że nie ma komunikacji z radiem, który nie dawał się skasować, dopiero po odłączeniu V-fiza i podłączeniu licznika bez niego, wszystko zaczęło działać, potem ponownie podłączyłem V-fiz i też zaczął działaś prawidłowo. Już myślałem, że radio i vfiz uwalony, bo ludzie rozwiązywali problem wymieniając radia, więc całe szczęście u mnie obyło się bez wymiany. Dzięki za pomoc.
  11. Rob@k, miałeś rację, v-fiz zaczął blokować CAN pomiędzy licznikiem a radiem, dlatego nie działało podświetlenie, sterowanie, komunikaty na fis i wyłączanie z kluczyka. ulżyło trochę, ponieważ to nowa RNS-E z magazynu No ale pozostało drugie zmartwienie, V-FIZ to bardzo przydatne narzędzie i co z nim się mogło stać, najgorsze jest to, że gość tego nie produkuje już.
  12. Ok spróbuje dziś załatwić jakiegoś lapka i sprawdzę. Wiem, że w RNS-E kodowanie jest jak powinno, bo sprawdzałem w menu serwisowym Ale wcześniej V-fiz działał razem z radiem, nie było żadnych problemów. Może spróbuje go odpiąć i zobaczymy
  13. Hej, mam problem z elektryką w swoim B6. Auto stało 2.5tyg. nie odpalane, kiedy wróciłem do PL chciałem odpalić a tutaj lipa, nie da się - padnięta bateria Wziąłem drugi aku i kable, odpaliłem ale zauważyłem że są problemy z elektryką a konkretnie: Podświetlenie kierownicy działa, ale za to nie działa sterowanie, nie mogę odpalić V-Fiz'a, zmienić utworu, czy dać głośniej - Po wyciągnięciu kluczyka radio nie gaśnie, tak samo nie wzbudza się przy uruchomieniu samochodu (wszystko trzeba ręcznie) - Nie ma podświetlenia w radiu, tzn. samych przycisków w radiu Reszta działa normalnie. Drugi problem jest taki, że nie mogę odczytać błędów, ponieważ laptop został w niemczech, a V-Fiza nie mogę uruchomić, bo sterowanie jest z poziomu multifunkcji w kierownicy. Ogólnie wszystko wcześniej normalnie działało. Pytanie, czy mogło paść kodowanie, czy jakiś moduł np. komfortu, czy MCE?
  14. Najlepiej stabilizator wyciagnąć z samochodu, wkrecić w imadło w pionowej pozycji, położyc podkładkę poszerzana w otworze urwanej śruby, i migomatem starasz się złapać śrubę przed otwór cyklami, później jak juz wyjdziesz z dziury spawem, to łapiesz nakrętkę spawem i odkręcasz. Jeżeli śruba urwała się trochę głębiej, to można spróbować nadlać trochę najpierw w środku takimi małymi cyklami, ale tak, żeby złapać się tylko urwanej śruby, a nie stabilizatora, dopiero potem położyć podkładkę i nakretke na otwór i zalewać. Zależy od twoich zdolności, bez miga zapomnij o dospawaniu nakrętki. Oczywiście żeby wyciągnąć staba, najlepiej jest podnieść lewe i prawe koło, aby go odprężyć, bo będziesz miał duże problemy aby załapać z powrotem łączniki staba.
  15. Wystarczy sam sterownik wymienić, nie ruszając węży. Później zakodować VCDS
×
×
  • Dodaj nową pozycję...