-
Postów
701 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
33O szpakuziom
Informacje
-
Imię
Ałdii
-
Miasto
Wrocław
Auto
-
Model
A4 B6
-
Nadwozie
Avant
-
Rok produkcji
2002
-
Silnik
1.8 T
-
Kod silnika
AVJ
-
Napęd
FWD
-
Skrzynia
Manual
-
Paliwo
PB+LPG
Ostatnie wizyty
-
Wymiana uszczelniaczy zaworowych w Audi A4 B6 1.8T
szpakuziom odpowiedział(a) na norbert_t temat w 1.8T
No tak. Pamiętaj, że tłok pierwszy i czwarty będziesz miał w górze, dwójka i trójka będą w dole, więc jak będziesz zaczynał od pierwszego, to później ustaw dwójkę i trójkę w górę. Chodzi o to, żebyś się nie zapomniał Najlepiej cały czas śrubokrętem sprawdzać położenie tłoka przed rozpięciem zaworów. No i wiadomo otwór świecy zabezpieczony, żeby nic nie wpadło Powodzenia. -
Wymiana uszczelniaczy zaworowych w Audi A4 B6 1.8T
szpakuziom odpowiedział(a) na norbert_t temat w 1.8T
Tłok możesz ustawić w GMP np. za pomocą długiego śrubokręta przez otwór świecy, lub ustawiasz rozrząd tak jakby do ściągnięcia i działasz. Z drugiej strony dziwne, że chcesz sam to robić, nie znając takich podstaw. Można wiedzieć, dlaczego chcesz wymieniać uszczelniacze? Pije olej? -
Jaki downpipe wybrać do Audi A4 B7 1.8T?
szpakuziom odpowiedział(a) na Kindzixx temat w Audi A4 B6/B7
Ja tego dołu nie zauważyłem zbytnio, może jestem mało spostrzegawczy. Może też dlatego, że mam spore rury i fmica 230, a turbo zostało k03, no i fazator bez cewki, bo ponoć też trochę dół spada w stosunku do tego z cewką. -
Jaki downpipe wybrać do Audi A4 B7 1.8T?
szpakuziom odpowiedział(a) na Kindzixx temat w Audi A4 B6/B7
Ja szczerze bym się 5 razy zastanowił, czy warto wkładać DP. Może i mój samochód nie powala mocą, bo około 200km, ale dla przykładu jak wsadziłem DP nie odczułem różnicy, a jak była, to była tak niewielka, że nie było czuć. Za to było czuć z wydechów Wsadziłem sportowego kata od hoffmana i spokój ze śmierdzącymi spalinami i problemami związanymi z przeglądami i wyjazdami choćby do Niemiec. Jeżdżę już z 3 lata na tym sportowym i jest OK Wiadomo, że DP jest tańszy, ale po co problemy. -
Problem po wymianie rozrządu w Audi A4 B6 1.8T BFB
szpakuziom odpowiedział(a) na AdrianoA4B6 temat w 1.8T
Nigdy nie wiesz jak Ktoś złożył rozrząd i wszystkie koła nie widząc tego. To co powiedziałeś jest oczywiste, ale co jak Ktoś mógł przez przypadek obrócić te koło przy montażu, kiedy wymieniał pasek? Nigdy tego nie wiesz, a jak chcesz komuś pomóc przez forum i sam nie masz 100% pewności czy dobrze to poskładał, to warto chyba spojrzeć na znak na kole zamachowym, ponieważ tam masz 100% pewności że dół jest ustawiony do montażu rozrządu. Owszem ja też jak montuję rozrząd i nie potrzebuje patrzeć na znak z tyłu, bo wiem co robię. -
Problem po wymianie rozrządu w Audi A4 B6 1.8T BFB
szpakuziom odpowiedział(a) na AdrianoA4B6 temat w 1.8T
Błąd miał wcześniej, jak wałek był obrócony o 180, teraz poprawił i już nie wraca. -
Problem po wymianie rozrządu w Audi A4 B6 1.8T BFB
szpakuziom odpowiedział(a) na AdrianoA4B6 temat w 1.8T
Tak, to pewny znak. Rowek ma się zgrywać z tym szpicem w dziurze. Ale musisz go znaleźć, bo to nie to. Tak to ma wyglądać -
Problem po wymianie rozrządu w Audi A4 B6 1.8T BFB
szpakuziom odpowiedział(a) na AdrianoA4B6 temat w 1.8T
Znam to. Też jak pierwszy raz wymieniałem rozrząd chciałem sprawdzić swoje możliwości. Owszem byłem zesrany i wiedziałem czym to grozi, ale jednak koniecznie chciałem siebie sprawdzić. Z zawodu nie jestem mechanikiem. Powiem tak. Nie zaluje, że sam spróbowałem. Nauczyłem się sporo, wymieniłem już 3 razy na pasku i jeden raz na łańcuchu. Zaoszczędziłem sporo pieniędzy na robociznach i jest satysfakcja z moich napraw. Do tego samochód nie jest uziemiony w warsztacie dwa tygodnie. W 100% rozumiem, dlaczego chciałeś spróbować sam. Teraz to chyba będzie czapka do zdjęcia 🙁 Ale może tym razem oddaj komuś do sprawdzenia i zweryfikowania. -
Problem po wymianie rozrządu w Audi A4 B6 1.8T BFB
szpakuziom odpowiedział(a) na AdrianoA4B6 temat w 1.8T
Pytanie, bo może kręcił wałem dwa razy przed odpaleniem, jak nie, to 50% na 50% Jeżeli kręcił ręcznie i nie było kolizji, to pewnie kwestia poprawnego ustawienia rozrządu. Ja też kiedyś jak się uczyłem, ustawiłem łańcuch o jeden ząbek źle i silnik kulał, po ponownym ustawieniu, ale tym razem poprawnym, wszystko wróciło do normy i chodzi normalnie. -
Problem z elektryką po słabym akumulatorze w A4 B61.8T
szpakuziom odpowiedział(a) na szpakuziom temat w Audi A4 B6/B7
Ok problem ustąpił. Nie wiem co dokładnie było przyczyną, bo kodowanie nigdzie nie zniknęło, był błąd w module kierownicy, że nie ma komunikacji z radiem, który nie dawał się skasować, dopiero po odłączeniu V-fiza i podłączeniu licznika bez niego, wszystko zaczęło działać, potem ponownie podłączyłem V-fiz i też zaczął działaś prawidłowo. Już myślałem, że radio i vfiz uwalony, bo ludzie rozwiązywali problem wymieniając radia, więc całe szczęście u mnie obyło się bez wymiany. Dzięki za pomoc. -
Problem z elektryką po słabym akumulatorze w A4 B61.8T
szpakuziom odpowiedział(a) na szpakuziom temat w Audi A4 B6/B7
Rob@k, miałeś rację, v-fiz zaczął blokować CAN pomiędzy licznikiem a radiem, dlatego nie działało podświetlenie, sterowanie, komunikaty na fis i wyłączanie z kluczyka. ulżyło trochę, ponieważ to nowa RNS-E z magazynu No ale pozostało drugie zmartwienie, V-FIZ to bardzo przydatne narzędzie i co z nim się mogło stać, najgorsze jest to, że gość tego nie produkuje już. -
Problem z elektryką po słabym akumulatorze w A4 B61.8T
szpakuziom odpowiedział(a) na szpakuziom temat w Audi A4 B6/B7
Ok spróbuje dziś załatwić jakiegoś lapka i sprawdzę. Wiem, że w RNS-E kodowanie jest jak powinno, bo sprawdzałem w menu serwisowym Ale wcześniej V-fiz działał razem z radiem, nie było żadnych problemów. Może spróbuje go odpiąć i zobaczymy -
Problem z elektryką po słabym akumulatorze w A4 B61.8T
szpakuziom opublikował(a) temat w Audi A4 B6/B7
Hej, mam problem z elektryką w swoim B6. Auto stało 2.5tyg. nie odpalane, kiedy wróciłem do PL chciałem odpalić a tutaj lipa, nie da się - padnięta bateria Wziąłem drugi aku i kable, odpaliłem ale zauważyłem że są problemy z elektryką a konkretnie: Podświetlenie kierownicy działa, ale za to nie działa sterowanie, nie mogę odpalić V-Fiz'a, zmienić utworu, czy dać głośniej - Po wyciągnięciu kluczyka radio nie gaśnie, tak samo nie wzbudza się przy uruchomieniu samochodu (wszystko trzeba ręcznie) - Nie ma podświetlenia w radiu, tzn. samych przycisków w radiu Reszta działa normalnie. Drugi problem jest taki, że nie mogę odczytać błędów, ponieważ laptop został w niemczech, a V-Fiza nie mogę uruchomić, bo sterowanie jest z poziomu multifunkcji w kierownicy. Ogólnie wszystko wcześniej normalnie działało. Pytanie, czy mogło paść kodowanie, czy jakiś moduł np. komfortu, czy MCE? -
Najlepiej stabilizator wyciagnąć z samochodu, wkrecić w imadło w pionowej pozycji, położyc podkładkę poszerzana w otworze urwanej śruby, i migomatem starasz się złapać śrubę przed otwór cyklami, później jak juz wyjdziesz z dziury spawem, to łapiesz nakrętkę spawem i odkręcasz. Jeżeli śruba urwała się trochę głębiej, to można spróbować nadlać trochę najpierw w środku takimi małymi cyklami, ale tak, żeby złapać się tylko urwanej śruby, a nie stabilizatora, dopiero potem położyć podkładkę i nakretke na otwór i zalewać. Zależy od twoich zdolności, bez miga zapomnij o dospawaniu nakrętki. Oczywiście żeby wyciągnąć staba, najlepiej jest podnieść lewe i prawe koło, aby go odprężyć, bo będziesz miał duże problemy aby załapać z powrotem łączniki staba.
-
Wystarczy sam sterownik wymienić, nie ruszając węży. Później zakodować VCDS