Jump to content

franc321

Pasjonat
  • Content Count

    87
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

0

About franc321

Informacje

  • First name
    Franc
  • Location
    LUB

Car

  • Car model
    A4 B6
  • Car body
    Avant
  • Year of production
    2003
  • Engine
    1.8 T
  • Engine code
    BFB
  • Drive
    FWD
  • Gearbox
    Manual
  • Fuel
    PB+LPG

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. franc321

    Jaki olej do 1.8 T

    Póki co, nie martw się na zapas Pojezdzisz, zobaczysz. Co do oleju tj. napisal kolega @AndrzejK. Tak naprawde firma ma drugorzędne znaczenie, podstawa to specyfikacja i wymiana max 9-10k. Ja leje motula, moze ravenol czy meguin są lepsze ale czy poczuje różnice? Wcześniej lałem Liqui Moly, teraz motul a różnicy nie widzę.
  2. franc321

    Jaki olej do 1.8 T

    W 1.8t ciśnienie sprężenia na poziomie 7 barów to minimum absolutne, norma to 10-13 barów. Natomiast różnica cisnienia w poszczególnych cylindrach wieksza niż 3bary kwalifikuje silnik do remontu. Kolega stwierdził, że woli kupic drugi silnik, co też zrobił. Z remontami różnie bywa, mechanik ocenia koszt na 2.5tys a wychodzi 4tys zl Tak więc najpierw odpowiednia diagnoza a później działania. Koszt takiego pomiaru to raptem 50-100zl i już dużo wiesz o stanie silnika.
  3. franc321

    Jaki olej do 1.8 T

    Moj kolega miał identyczną sytuacją w b5 1.8t, po zmienie oleju po zakupie zaczął pić olej jak szalony, a mowil że przed wymianą trochę pojezdzil i bylo ok. Suma sumarum doszlismy do wniosku, że silnik musiał byc zalany wcześniej jakimis uszczelniaczami, ceremizerami, motodoktorami itp które po zmianie oleju zostały wypłukane, a które de facto mniej lub wiecej, ale ogólnie działają. Po zmierzeniu kompresji na 1 cylindrze mial ledwo 7, a na reszcie po 12.5 i od tego bym u Ciebie zaczął, pomiar kompresji wraz z próba olejową, dużo się rozjaśni. A wymiana oleju na najlepszy może pomóc, ale problemu nie rozwiaze.
  4. nie posiadasz moze poduszek do 1.8t b6?
  5. Witam! Odgrzewam kotleta w związku z problemem poduszek w silniku 1.8t bfb. Problem znany, oryginał prawie 5 stówek szt. Używek praktycznie nie ma sprawnych, 99% na allegro to złom, śledzę temat kilka miesięcy. Kolega @soul87 kilka stron wcześniej pisał, że montował poduszki febi z b5 1.8t, koszt ok. 100zł/szt., natomiast febi do b6 koszt ok 200zł/szt. Niestety nie udało mi się znaleźć różnic tych poduszek, ani nawet najważniejszych wymiarów - długość. Wydaję mi się, że jednak jako alternatywa od ORI lepsze będą dedykowane do b5 1.8t niż do b5 s4, gdzie są całkiem inne silniki, a przy tym dużo cięższe. Czy ktoś również montował te z b5 1.8t? Są o połowę tańsze niż do b6, a wyglądają identycznie, choć jak pisałem wymiarów nie znalazłem. pozdro
  6. Musze doczytac... Ale czemu jest tak, że wielu osobom mod działa dobrze, bezproblemowo a u mnie czy u innych od początku problemy...:-|
  7. Tez mi się tak wydawało, że mniejsza liczba podkładek to mniejsza siła, ale czytam różne wersje nt tego moda. O jakich odbojnikach mówisz? o sprężynkach? Sorry nie doczytalem.
  8. Witam! Wczoraj założyłem moda w swoim avancie b6, siłowniki krosno noweczki 650N 24520+oring+podkładka+penta niebieska+dwie podkładki i zaraz po złożeniu działało super. A po kilku h juz nie, zamek się otwiera, ale klapa sie nie podnosi...Podnoszę ją ręcznie i znowu działa dobrze. Kiepskie siłowniki czy może zdjąć z jedną podkładkę?
  9. Ja tez kupiłem fuldy jak wyżej i niestety nie jestem zadowolony :-| maja delikatne bicie góra-dół, wulkanizatorzy u ktorych byłem mowili, ze z reklamacją bedzie ciezko jeśli chodzi o taka wade. Oponki kupiłem na oponeo i sa "Made In Poland".
  10. Znalazłeś dobrego lakiernika w okolicach Lublina? Sam szukam...
  11. Palce poobcierane, ale nr pompy to prawdopodobnie 8E0145153ES firmy kayaba, takiej albo innej pasującej poszukuję.
  12. Mam rozkodowany vin w etce, ale nigdzie nie mogę znaleźć pompy wspomagania. Natomiast obecnie ciężko coś z niej przeczytać gdy jest zamontowana, a wyje już niemiłosiernie :|
  13. A nie posiadasz może sprawnej pompy?
  14. witam! I jak sprawuje sie pompa skv?
  15. U mnie tez ostatnio po dwoch latach zaczął szwankować moduł proeltec, raz działał a raz nie. Po zmierzeniu napięć przy kostce (były ok) wyjąłem moduł i podłączyłem na stole. Okazało się, że moduł działa prawidłowo a problem jest z sama kostką. Pin zasilający w module zrobił sie ciemny (pewnie od iskrzenia) a same gniazda w kostce sa zdecydowanie za luźne na piny w module. Wyczyściłem piny, ścisnąłem konektory i jest ok. Ostatecznie wymienie kostkę na inny patent.
×
×
  • Create New...