
przemopk
Pasjonat - Nowicjusz-
Postów
15 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0O przemopk

Informacje
-
Imię
Przemek
-
Miasto
Poznań
Auto
-
Model
A4 B8
-
Nadwozie
Avant
-
Rok produkcji
2014
-
Silnik
2.0 TDI
-
Kod silnika
CJCD
-
Napęd
FWD
-
Skrzynia
Manual
-
Paliwo
ON
Ostatnie wizyty
493 wyświetleń profilu
-
@Fido Tak, była na tylnej osi. Serwis aktualnie przełożył ją na przednią oś (wg wskazań wyważarki Hunter RoadForce) i spasował tak z oponą, że siła wariacji wynosi 40N (dopuszczalny limit ~85N).
-
@Fido Cóż za błyskotliwa odpowiedź. Opony zostały zmienione. Wytłumacz mi proszę, jak to jest, że na tych samych oponach i felgach wcześniej nie było problemu bicia.
-
@soul87 Dzięki za odpowiedź. Felgi oryginalne 18" 8K0 601 025 AP. Byłem dziś w serwisie Audi i mechanicy nie widzieli problemu luzu pomiędzy otworem centralnym felgi, a piastą. Po diagnostyce kół zwrócili uwagę na zbyt duże bicie jednej opony i delikatnie krzywą felgę. W następnym tygodniu wyruszę w dłuższą drogę i dam znać, czy udało im się zminimalizować problem drgań.
-
@Fido Mowa o doważaniu kół na samochodzie - to była moja ostatnia próba pozbycia się drgań. Wcześniej koła wyważane były u kilku wulkanizatorów.
-
Cześć, Przy okazji doważania kół uzyskałem informację, że luz pomiędzy otworem felgi oraz piastą jest zbyt duży - wynosi ok. 0,4mm i to powoduje drgania samochodu. Jedno koło zostało ponownie odkręcone i przykręcone z większą starannością. Koło przy rozpędzeniu na doważarce miało inną amplitudę drgania niż chwilę wcześniej. Należy dodać, że przesunięcie osi wirowania już o 0,1mm odpowiada ciężarkowi o masie 12,7g. Czy spotkaliście się wcześniej z podobnym problemem? Jaka różnica powinna być pomiędzy średnicą otworu centralnego felgi, a piastą? Zastanawiające jest, że wcześniej nie było problemu z drganiami, a pojawiły się przy pierwszej wymianie opon. Koła były wyważane kilkukrotnie, z optymalizacją oraz testem drogowym. Będę wdzięczny za wszelki sugestie!
-
Możesz dokładnie sprawdzić tutaj - Link Upewnij się jakie masz zawieszenie - etykieta w książce serwisowej - szukaj oznaczeń 1BA, 1BE, 1BV. Wg numeru 8K0 413 031 AP pasuje 313 364.
-
@arex2204 Udało się rozwiązać problem?
-
@lukas309 Niewiele, 1500 km. Po kolejnych kilometrach znów przekażę swoje spostrzeżenia.
-
Pierwsze wnioski: - Przy trasach zróżnicowanych brak zauważalnych zmian. - Przy trasie autostradowej spalanie średnie wyższe o ok. 0.5l / 100km. Paliwo Efecta Diesel
-
Dobra kwota. Mam tą samą jednostkę CJCD, ale przebieg trochę niższy, więc jeszcze wstrzymuję się z wymianą. Już jesteś po zabiegu? Gdzie znalazłeś ten warsztat?
-
Przy jakiej prędkości na autostradzie osiągasz takowe spalanie? Mam tą samą jednostkę i niekiedy na krótszych trasach (przeważnie robię dłuższe) wentylator potrafi się załączyć. Trzeba zwrócić uwagę, że wentylator reguluje proces wypalania filtru DPF.
-
Sprzęgło się ślizga po chip tuningu w Audi A4 B8 2.0 TDI
przemopk odpowiedział(a) na siwy8416 temat w Audi A4 B8
Nie do końca. Na stronie https://webcat.zf.com możesz sprawdzić specyfikacje części - zwróć uwagę czy przy dwumasie jest dopisek "only with". W dobrej cenie można dostać nowy komplet sprzęgło i dwumasa o numerach 2289 000 298. -
Dla potomnych - wymiana nowego sprzęgła i dwumasy rozwiązała problem. Polecam osobiście zakupić części, można zaoszczędzić niemałą sumkę (biorąc pod uwagę wyceny z różnych warsztatów).
-
Zajrzyjcie proszę pod poniższy link, umieściłem tam szczegółowy opis problemu i filmiki. Czy u Was są podobne objawy, czy jednak jest jakaś różnica?
-
Witam, Od 2 miesięcy borykam się z pewną nieprawidłowością w pracy układu napędowego. Po przejechaniu kilkudziesięciu km i pełnym rozgrzaniu silnika, przy energicznym przyciśnięciu pedała gazu, gwałtownie podnoszą się obroty silnika. Nic nie byłoby dziwnego, gdyby samochód przyspieszał jednostajnie. Sytuacja nie zdarza się często i zawsze, ale nie jest to ani przyjemne, ani bezpieczne (ma się wrażenie delikatnego boksowania kół przy ustabilizowaniu pozycji obrotomierza). Zauważyłem, że wskazówka obrotomierza szaleje przy osiągnięciu ok 1800 obr/min (bieg 4,5,6). Zamieszczam linki z krótkimi filmikami (problem pojawił się po przejechaniu 105km). Obroty silnika 1 i Obroty silnika 2 Samochód kilka dni temu był w serwisie (ten sam dzień, co na filmikach), wymieniono wszystkie płyny i filtry, a komputer nie wykazał nic znaczącego, poza jednorazowym zanikiem napięcia. Sprzęgło działa poprawnie, nie zauważyłem zmian w stosunku do wcześniejszego okresu. Czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem? Byłbym wdzięczny za wszelkie informacje. Audi A4 B8 Avant 2.0 TDI, 150KM CJCD 2014 Przebieg niecałe 180.000 km