Fatal1ty
Pasjonat-
Postów
47 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0O Fatal1ty
Informacje
-
Imię
Michal
-
Miasto
Przemyśl
Auto
-
Model
A4 B9
-
Nadwozie
Avant
-
Rok produkcji
2023
-
Silnik
2.0 TDI
-
Kod silnika
CJCA
-
Napęd
quattro
-
Skrzynia
S-Tronic
-
Paliwo
ON
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
-
wypala się ok co 250-300km. Aktualnie mam 45 tys km przebiegu i spalanie oleju jeszcze bardziej wzrosło a mianowicie do 1L/3 tys km… dałem auto do bardzooo dogłębnej diagnostyki i nic nie znaleźli. Co gorsze ostatnio po trasie 1500km po odpaleniu na drugi dzień trzęsło całym autem, bardzo nierówno silnik pracował. A aso oczywiście problemu nie widzi wszystko jest w normie. Proponują plombować silnik …. Wg audi ten model ma dopuszczalne zużycie oleju 0,5L/1000km. Barbarzyństwo w biały dzień, jestem tak wku…. Nie wiem totalnie co robić. Daje sobie rok i po gwarancji bo niestety ale bardzo dużo kilometrów na codzień robię. jest to moje ostatnie auto ze stajni AUDI … szkoda tylko że im zaufałem i pokusiłem sie na nowy salonowy egzemplarz na dodatek w niemal najwyższym wyposażeniu… @Sebss u ciebie jak to aktualnie wygląda ?
-
Witam, Panowie w swojej A4 B9 40 TDI mam identyczny silnik DTPA i od samego początku zużycie oleju na poziomie 1L/4 tyś km. Udało wam się coś w serwisie ugrać ? Ja już nie mam siły do ASO i ciągłego wspominania o tym barbarzyńskim zużyciu ... słyszę tylko jedno "Tak ma być, jest to normalne" nosz ku.wa ... Co chwile załącza się procedura wypalania ...
-
Witam, Na dzień dzisiejszy przebieg to 36 tyś km. Od ostatniego posta (lipca 23') miałem już dwie wymiany oleju w ASO. Zużycie oleju jest na tym samym poziomie... 1L na 4 tyś km. Nie widać żadnej poprawy. Pakując się w dalszą trasę musze pamiętać o oleju (sic!) ... Będę nazwał niekompetentne serwisy "po imieniu" : ASO Audi Centrum Rzeszów tak jak przepuszczałem ma totalnie w d*pie ten problem - żeby sprzedać samochód za 270 tyś to mi mało w tyłek nie wleźli, po sprzedaży jak i samych serwisach olejowych, okresowych etc to ciężko konsultantowi zamienić dwa zdania odnośnie zgłaszanych usterek. Ciągle tylko słyszę "ten typ tak ma".. Problemem jest garnąć nawet tak prosta sprawę jaką są przycinające się dysze spryskiwaczy reflektorów. Zgłaszałem juz to dwa razy, niby cos robili ale problem dalej występuj (szczerze ani nie widzę żeby było cos posmarowane ani podpiłowanie TOTALNIE NIC) ... A problem jest znany od dawna jeszcze z czasów B8 i na pewno mają na to jakieś kroki naprawy/poprawy fabryki ... Z autem dzieją się również inne "ciekawe kwiatki". Miałem tygodniowy wyjazd za granicę, po przylocie do Polski i odpaleniu samochodu na parkingu lotniska po 7 dniach postoju poczułem smród spalin jak w wypatroszonego z ekologii zajechanego diesla. Tak jak by się egr przyciął ? Po przejechaniu kilku km problem znikł... Następne - parujące reflektory - niemalże symetrycznie -dwie sztuki - matrixy - normalne??? Przechodząc do sedna sprawy.. Czy wg was jest sens robić niezależną ekspertyzę u rzeczoznawczy samochodowego i wchodzić na drogę sądową ? Głownie dotyczy się to tego astronomicznie dużego zużycia oleju, bardzo dużo kilometrów robię i za niedługo zostanę z problemem bez tej pseudo gwarancji. Jestem w kropce. Jak audi pokochałem za model B8 tak samo znienawidziłem za B9 ... Dzisiejsze AUDI to totalny syf
-
Jakieś złote rady aby tak się stało ? 😅
-
Zgadza się, ale w zaparte idą że to normalne ... a producent wymienia silnik przy zużyciu oleju +1L/1000km co stawia mnie na przegranej pozycji w chwili obecnej. Co do ekologi, już w tej chwili bardzo często zdarza mi się wypalanie dpf które niestety dość często musze przerwać z racji braku czasu na bezsensowną jazdę.
-
Niestety ale to nie żarty ... 14 tys przebiegu od nowości w tym jedna wymiana oleju przy przebiegu 4 tys km + 3 dolewki po litrze i szykuje się nastepna dolewka .... Te k*tasy z ASO twierdza ze to normalne i każą mi czekać do 30 tys. przebiegu - rzekomo się unormuje 😤
-
Więc tak, jestem po serwisie... Zero widocznych wycieków, serwisant twierdzi, że niemal wszystkie nowe egzemplarze modelu B9 zużywają olej w pierwszych kilometrach. Ponoć po przejechaniu około 30 tysięcy kilometrów powinno się to unormować, i większość użytkowników nowych pojazdów ma podobne doświadczenia. Dowiedziałem się, że jeśli chcę przeprowadzić próbę olejową, to koszt takiego badania wynosi 2 tysiące złotych. Jeśli wykryją zużycie większe niż 1L na 1000 km, to producent pokrywa koszt naprawy; w przeciwnym razie, ja muszę ponieść koszty. Na razie dałem sobie z tym spokój... poczekam jeszcze te naście tysięcy i będę obserwował co się z nim dzieje. Serwisant zasugerował, żebym zgłaszał problem podczas każdej wizyty, i że informacje o tym będą zapisywane w historii pojazdu. W niektórych przypadkach, nawet po wygaśnięciu gwarancji, producent może dofinansować tego typu naprawy. wtf? 😅 LANIE WODY ... 😤
-
Tak powiedzieli mi w salonie .. to mnie pocieszyłes 😖 mam nadzieje ze w jakimś stopniu tam dzisiaj pozagladaja
-
Dokładnie takiego samego zdania jestem. cos czytałem na internecie ze serwisy samochodowe robią jakieś próby olejowe - plombują silnik i ileś tam km trzeba jeździć i na tej podstawie wyciągają wnioski czy nadaje się do wymiany czy nie. Wiadomość wam coś o takim procederze w audi ? reasumując auto żre na 1000km jakieś 300 ml oleju - wielu producentów dopuszcza 0,5-1L na 1000km co jest chore tym bardziej lejąc olej long life i interwał wymiany 30 tys km … jak to jest u nas ?
-
Witam, Mam pewien problem z moim nowym samochodem A4 B9 40TDI, który odebrałem na początku maja tego roku. Po odbiorze auta z przebiegiem 4 km otrzymałem informację, że silnik jest już wstępnie dotarty, ale zalecono mi zachowanie ostrożności przez kolejne tysiąc kilometrów oraz uważność na możliwość spalania oleju w tym okresie. Postarałem się przestrzegać tych zaleceń, codziennie jeżdżąc spokojnie, więc nie miałem z tym problemu. Po przejechaniu 3 tys. km zobaczyłem pierwszy komunikat o konieczności dolewu minimum 1 litra oleju. Podjąłem działanie zgodnie z zaleceniami, mając na uwadze, że w początkowym okresie użytkowania silnik może faktycznie zużywać olej. Po osiągnięciu przebiegu około 4,5 tys. km postanowiłem dokonać pierwszej wymiany oleju, aby pozbyć się wszelkich opiłków i zanieczyszczeń. Podczas lipcowej trasy (w czasie urlopu) przy przebiegu równym 8 tys. km, pojawiał się kolejny komunikat o konieczności dolewu oleju. Ponownie postąpiłem zgodnie z zaleceniami i uzupełniłem olej. W czasie powrotu z urlopu, przy przebiegu 11 400 km, pojawił się trzeci komunikat o konieczności dolewu. Tym razem dolałem ponownie ten nieszczęsny olej. Dotarłem do domu i zauważyłem, że poziom oleju jest już na minimum. Wykluczając problem z czujnikiem poziomu oleju, wiem, że stan oleju maleje wraz z przebiegiem w sposób liniowy. Chciałbym zapytać, czy trzy dolewki, które już wykonałem, oraz jedna wymiana oleju to normalne zjawisko dla świeżo zakupionego auta z olejem 0W30 long life? To moje pierwsze auto w rodzinie, które od początku miało tak znaczną konsumpcję oleju. Żadne inne auto w przeszłości nie wymagało dolewki przed planowaną wymianą serwisową. Jutro, czyli 25.07, mam umówioną wizytę w serwisie w związku z tym problemem. Chciałbym się odpowiednio przygotować do rozmowy z nimi, ponieważ obawiam się, że mogą próbować wmówić mi, że takie zużycie oleju jest dopuszczalne. Bardzo dziękuję z góry za pomoc oraz podzielenie się informacjami na temat waszych doświadczeń z nowymi egzemplarzami samochodów. Z góry dziękuje za pomoc, Michał
-
Fatal1ty obserwuje zawartość 2.0 TDI CJCA - metaliczne terkotanie, skaczące wtryskiwacze (nagranie wideo)
-
Witam, Panowie co to mogło się stać ? Dzisiaj w trakcie jazdy auto nagle zaczęło terkotać wręcz się to nasiliło z czasem, po zatrzymaniu się i ściągnięciu pokrywy zauważyłem ze dwa wtryskiwacze bardzo się ruszają w gnieździe (tak jak na filmie) Czyżby lały? A może podkładkę wydmuchało/wypaliło ? Dodam ze spalanie w normie, nie było wcześniej żadnych objawów. Jutro jestem umówiony z mechanikiem lecz z ciekawości nurtuje mnie juz dziś co się stało z góry dziękuje za pomoc IMG_6508.MOV
-
Dokładnie takI zestaw jak wymieniłeś tj. pompa Hepu, Pasek continental, reszta ina. Zmieniany w lutym 2019.
-
Witam, od zmiany rozrządu w mojej A4 przy przebiegu 215 tys. km, minęło 90 tys. km. Czy to już czas na zmianę ?
-
Jakie koło dwumasowe oraz sprzęgło do A4 B8 2.0TDI CR?
Fatal1ty odpowiedział(a) na Pawlo 2004 temat w Audi A4 B8
@UP odświeżam powyższe pytanie -
Panowie, czy zmiana rozmiaru z oem 245/40/18 na 225/40/18 wpłynie w jaki kolwiek sposób negatywnie na właściwości jezdne poza delikatnym zakłamaniem prędkości na plus (wg. kalkulatora 2.5%) ? Aby obwód koła został zachowany powinienem zastosować oponę 224/45/18 Pytam dlatego iż w bardzo dobrej cenie można kupić Continentale Premium Contact 6 w rozmiarze 225/40/18