Jump to content

Fatal1ty

Pasjonat
  • Posts

    34
  • Joined

  • Last visited

About Fatal1ty

Informacje

  • First name
    Michal
  • Location
    Przemyśl

Car

  • Car model
    A4 B8
  • Car body
    Avant
  • Year of production
    2012
  • Engine
    2.0 TDI
  • Engine code
    CJCA
  • Drive
    FWD
  • Gearbox
    Manual
  • Fuel
    ON

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Fatal1ty's Achievements

0

Reputation

  1. Panowie, czy zmiana rozmiaru z oem 245/40/18 na 225/40/18 wpłynie w jaki kolwiek sposób negatywnie na właściwości jezdne poza delikatnym zakłamaniem prędkości na plus (wg. kalkulatora 2.5%) ? Aby obwód koła został zachowany powinienem zastosować oponę 224/45/18 Pytam dlatego iż w bardzo dobrej cenie można kupić Continentale Premium Contact 6 w rozmiarze 225/40/18
  2. Witam, Odświeżę temat. Jako że sprzęgło w mojej B8 CJCA wraz z kołem dwumasowym przeżyło juz spory przebieg (280 tys. km) a na dodatek po programie (180KM/400nm) zaczęło momentami uślizgiwać, postanowiłem wziąć się za wymianę całego zestawu. W przyszłości chciał bym podnieść moc do tych 200 KM I teraz pytanie do was, jaki zestaw dwumas + sprzęgło był by najkorzystniejszy (stosunek cena/przeniesienie momentu obrotowego). Myślałem o zakupie zestawu OEM z silnika CGLC lecz po przeczytaniu niektórych opinii okazuje się że i to sprzęgło lubi się ślizgać (jeśli jest inaczej proszę wyprowadzić mnie z błędu ). Druga opcja którą rozważam to obicie tarczy kevlarem tylko jak to się ma do wygody użytkowania ? W moim poprzednim samochodzie po okuciu tarczy kevlarem twardość sprzęgła wzrosła masakrycznie. Słyszałem też o stosowaniu docisku sachs performance do OEM sprzęgła lecz nie ukrywam że cena tego docisku przekracza mój budżet jaki planuję przeznaczyć na tą operację.
  3. Odświeżam wątek gdyż ciagle z tym problemem walczę :/
  4. Podłączyłem texe i znalazłem coś takiego "czujnik temperatury spalin 2 -273 stopnie" natomiast czujnik temp spalin 1, 3 jak i 4 pokazują prawidłowe wartości. 1) Rozumiem że tego czujnika nr 2 nie ma fizycznie w aucie, zgadza się? 2) Czy wg was zawyżona dawka powietrza może powodować błąd p0401? 3) W załączniku dołączam zdj do wglądu jest tam kilka pozycji które również mnie zastanawiają jak "temp ciepła wydzielanego w obiegu", "zawór recyrkulacji spalin otwarty offset - 800% ?", średnia wartość temp za filtrem cząsteczkowym podczas fazy nasycenia i podczas fazy regeneracji"
  5. Wydaje mi się ze czujnik mam sprawny auto dobrze przyspiesza, profilaktycznie go wyczyściłem mimo ze był czysty, delikatnie zaoliwiony. Jutro mam zamiar sprawdzić szczelność intercoolera chodź wydaje mi się ze jak by była jakaś nieszczelność w nim to bym to słyszał. Czy wg was zawyżona dawka powietrza może powodować błąd p0401?
  6. Masz na myśli czujnik MAP - ciśnienia doładowania ?
  7. Witam Już mi ręce opadają z braku pomysłów co to może być.. A więc od początku .. od jakiegoś czasu mam zawyżone dawki powietrza zmierzone w stosunku do zadanej o prawie dwukrotność. Pierwsze co to załatwiłem od znajomego z hurtowni nowy oryginalny przepływomierz na test aby sprawdzić czy aktualny nie jest wadliwy. Niestety z marnym skutkiem, po wymianie wartości powietrza zadane-zmierzone nadal był rozjechane. Przystąpiłem więc do szukania nieszczelności której nie znalazłem, czynność tą powtarzałem kilkukrotnie z nadzieja ze w tym leży problem i gdzieś tą dziurę znajdę … niestety z marnym skutkiem. Po jakimś czasie zmagania się z problemem okazało się ze wcześniejszy egr był zawalony sadzą i miał zatartą klapkę puszczania spalin do chłodnicy (ta którą steruje gruszka) przez co niniejsza klapka była zacięta mniej więcej w połowie. Po znalezieniu tego problemu postanowiłem wyczyścić dokładnie egr co również nie pomogło. Wiec sobie myślę ok auto ma juz 260 tys przebiegu - zawór ten miał już prawo paść. Postanowiłem wiec go wymienić na nowy. Po zamontowaniu nowego zaworu (zamiennik magneti marelli) pojawił się nowy problem ... błąd p0401 a w następstwie check I tu dopiero zaczęło się szukanie problemu ... pierwsze co zacząłem od dokładnego wyczyszczenia kolektora ssącego i wszystkich jego kanałów. Średnica wszystkich otworów kolektora była zalepiona sadzą mniej więcej o połowę, po zobaczeniu tego uradowany przystąpiłem do czyszczenia z pewnością ze pomoże … co tez się nie stało. Wyczyściłem dokładnie kolektor, wszystkie kanały, za kolektorem w bloku silnika również. Następną rzeczą było szukanie problemu w zaworach pneumatycznych. Załatwiłem na podmianę nowy zawór n18 oraz n75 – bez zmian, błąd dalej występuje. Robiłem test egr w vcds i niby ze skutkiem pozytywnym. Widać ze siłownik pracuje w max zakresie. Następną rzeczą jaka zrobiłem to wymieniłem sondę lambda gdyż ta stara działała cały czas na maksymalnej wartości napięcia, w stanie wysokim. Sonda była okopcona na czarno co świadczy o zbyt bogatej mieszance. … ta nowa oryginalna również działa na wysokim napięciu, praktycznie nie oscyluje. Czyszczenie DPF (przywrócenie do niemal fabrycznych wartości) wraz z ponowna adaptacja i wyzerowaniem wskazań zapełnienia dalej nic nie dały. Błąd niskiego przepływu spalin dalej się pojawia. Dodam że w miedzy czasie wymieniłem jeden wtryskiwacz gdyż lał za dużo paliwa (zapewne przyczynił się do tak dużego zalepienia sadzą wyżej wymienionych elementów) . Po wymianie korekty są ok. Totalnie nie mam już pomysłu co może być przyczyną niniejszego błędu oraz tych rozjechanych dawek powietrza zadane a zmierzone… Wtopiłem już w to auto masę pieniędzy jak dalej z marnym skutkiem. Jedynym plusem tych wszystkich zabiegów było na pewno to ze auto odzyskało moc z dolnego zakresu obrotów. Reasumując co do tej pory sprawdziłem/wymieniłem: - sprawdzony przepływomierz - nowa sonda lambda - nowy egr - wyczyszczone dokładnie kanały jak i kolektor ssący - sprawdzone zawory n18 i n75 - sprawdzony układ dolotowy pod kątem nieszczelności - wymieniony jeden wtryskiwacz -zregenerowany/wyczyszczony dpf Bardzo proszę o pomoc i podsuniecie jakiegoś pomysłu co jeszcze powinienem sprawdzić i jakie logi wrzucić do wglądu :/
  8. Tak tak wydaje mi się ze odgłosy dochodzą z prawej przedniej strony auta , nie koniecznie z koła. Kamien odpada gdyż takie odgłosy mam juz od jakiś 2 msc lecz w ostatnim czasie bardzo się nasiliły. Co do przegubów to chyba ten stukot objawiał by się przy kręceniu kołami u mnie natomiast występuje nawet na prostej równej drodze .
  9. Witam Mam problem ze zdiagnozowaniem co powoduje odgłosy jak na nagraniu ( trzeba się wsłuchac w tło, dobrze słychać pomiędzy 11 a 15 sekundą , lepiej niestety nie udało mi się tego uchwycić :/ ). Odgłosy te dochodzą z prawej przedniej strony auta, ujawniają się przy jezdzie powyżej 80 km/h niezależnie od stanu drogi i kierunku jazdy i w ostatnim czasie dość mocno się nasiliły. W zawieszeniu niby wszystko ok, brak luzów. Ostatnio wymieniłem tulejki wahacza dolnego, niniejszy dziwek był przed wymiana i myślałem ze właśnie te tulejki są winowajca i niestety okazało się ze to nie to. Z większych napraw na prawej stronie to wymieniane były dwa łożyska półosi w skrzyni. Dźwięk ten można porównać z czymś luźno latającym. Nagranie <— Bardzo proszę o pomoc, z góry dzięki
  10. Tak wtryskiwacz poprawnie zakodowany. Czujnik profilaktycznie przemyłem. Problemem zbyt dużych wskazań przepływomierza okazała się pęknięta metalowa rurka egr'a na łączeniu z kolektorem. Po zespawaniu, wartości wróciły do normy. Auto stało się znacznie bardziej dynamiczne lecz nie widzę zbytnio różnicy w spalaniu. Odcinek 250 km autostrady prędkością 120-150 km/h wyszło mi spalanie wg fis 7.5L co jest chyba dość wysokim spalaniem zestawiając je z waszymi, jeśli tak to prosze mnie wyprowadzić z błędu Po mieście spalanie tez oscyluje w granicach 8L chodź jeszcze nie miałem okazji dobrze sprawdzić . Koła 16 cali. Na pełnym baku jestem w stanie zrobić max 820km
  11. Auto mam juz jakiś rok, od samego początku dość dużo mi paliło. Po drodze robiony był jeden wtryskiwacz tzn wymieniony na nowy. Dopiero niedawno zauwazylem ze ta dawka powietrza jest dość zawyżona. Na weekendzie oblukam ten czujnik o którym piszesz, dodam tylko ze mechanik sprawdzał ciśnienie doładowania turbo i ponoć jest wszystko ok. Ponadto zamówiłem komplet uszczelek do egr gdyż juz raz było ściągane w celu wyczyszczenia i zmontowane na starych, możliwe jest żeby gdzieś tam lewe powietrze zasysało ?
  12. Odświeżam temat gdyż problem dalej nie rozwiązany. Brak widocznej nieszczelności, aktualny przepływomierz podmieniony na nowy OEM lecz ciągle ta wartość powietrza jest zawyżona. EGR przy maksymalnym obciążeniu tzn. przy przyspieszaniu jest zamknięty.
  13. Mam identyczną sytuacje jak ty. Również po podmianie na nowy przepływomierz Bosha pokazuje zawyżone wartości rzeczywiste. Udało ci się rozwiązać problem ?
×
×
  • Create New...