Jump to content

Fatal1ty

Pasjonat
  • Content Count

    29
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

0

About Fatal1ty

Informacje

  • First name
    Michal
  • Location
    Przemyśl

Car

  • Car model
    A4 B8
  • Car body
    Avant
  • Year of production
    2012
  • Engine
    2.0 TDI
  • Engine code
    CJCA
  • Drive
    FWD
  • Gearbox
    Manual
  • Fuel
    ON

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Podłączyłem texe i znalazłem coś takiego "czujnik temperatury spalin 2 -273 stopnie" natomiast czujnik temp spalin 1, 3 jak i 4 pokazują prawidłowe wartości. 1) Rozumiem że tego czujnika nr 2 nie ma fizycznie w aucie, zgadza się? 2) Czy wg was zawyżona dawka powietrza może powodować błąd p0401? 3) W załączniku dołączam zdj do wglądu jest tam kilka pozycji które również mnie zastanawiają jak "temp ciepła wydzielanego w obiegu", "zawór recyrkulacji spalin otwarty offset - 800% ?", średnia wartość temp za filtrem cząsteczkowym podczas fazy nasycenia i podczas fazy regeneracji"
  2. Witam Już mi ręce opadają z braku pomysłów co to może być.. A więc od początku .. od jakiegoś czasu mam zawyżone dawki powietrza zmierzone w stosunku do zadanej o prawie dwukrotność. Pierwsze co to załatwiłem od znajomego z hurtowni nowy oryginalny przepływomierz na test aby sprawdzić czy aktualny nie jest wadliwy. Niestety z marnym skutkiem, po wymianie wartości powietrza zadane-zmierzone nadal był rozjechane. Przystąpiłem więc do szukania nieszczelności której nie znalazłem, czynność tą powtarzałem kilkukrotnie z nadzieja ze w tym leży problem i gdzieś tą dziurę znajdę … niestety z marnym skutkiem. Po jakimś czasie zmagania się z problemem okazało się ze wcześniejszy egr był zawalony sadzą i miał zatartą klapkę puszczania spalin do chłodnicy (ta którą steruje gruszka) przez co niniejsza klapka była zacięta mniej więcej w połowie. Po znalezieniu tego problemu postanowiłem wyczyścić dokładnie egr co również nie pomogło. Wiec sobie myślę ok auto ma juz 260 tys przebiegu - zawór ten miał już prawo paść. Postanowiłem wiec go wymienić na nowy. Po zamontowaniu nowego zaworu (zamiennik magneti marelli) pojawił się nowy problem ... błąd p0401 a w następstwie check I tu dopiero zaczęło się szukanie problemu ... pierwsze co zacząłem od dokładnego wyczyszczenia kolektora ssącego i wszystkich jego kanałów. Średnica wszystkich otworów kolektora była zalepiona sadzą mniej więcej o połowę, po zobaczeniu tego uradowany przystąpiłem do czyszczenia z pewnością ze pomoże … co tez się nie stało. Wyczyściłem dokładnie kolektor, wszystkie kanały, za kolektorem w bloku silnika również. Następną rzeczą było szukanie problemu w zaworach pneumatycznych. Załatwiłem na podmianę nowy zawór n18 oraz n75 – bez zmian, błąd dalej występuje. Robiłem test egr w vcds i niby ze skutkiem pozytywnym. Widać ze siłownik pracuje w max zakresie. Następną rzeczą jaka zrobiłem to wymieniłem sondę lambda gdyż ta stara działała cały czas na maksymalnej wartości napięcia, w stanie wysokim. Sonda była okopcona na czarno co świadczy o zbyt bogatej mieszance. … ta nowa oryginalna również działa na wysokim napięciu, praktycznie nie oscyluje. Czyszczenie DPF (przywrócenie do niemal fabrycznych wartości) wraz z ponowna adaptacja i wyzerowaniem wskazań zapełnienia dalej nic nie dały. Błąd niskiego przepływu spalin dalej się pojawia. Dodam że w miedzy czasie wymieniłem jeden wtryskiwacz gdyż lał za dużo paliwa (zapewne przyczynił się do tak dużego zalepienia sadzą wyżej wymienionych elementów) . Po wymianie korekty są ok. Totalnie nie mam już pomysłu co może być przyczyną niniejszego błędu oraz tych rozjechanych dawek powietrza zadane a zmierzone… Wtopiłem już w to auto masę pieniędzy jak dalej z marnym skutkiem. Jedynym plusem tych wszystkich zabiegów było na pewno to ze auto odzyskało moc z dolnego zakresu obrotów. Reasumując co do tej pory sprawdziłem/wymieniłem: - sprawdzony przepływomierz - nowa sonda lambda - nowy egr - wyczyszczone dokładnie kanały jak i kolektor ssący - sprawdzone zawory n18 i n75 - sprawdzony układ dolotowy pod kątem nieszczelności - wymieniony jeden wtryskiwacz -zregenerowany/wyczyszczony dpf Bardzo proszę o pomoc i podsuniecie jakiegoś pomysłu co jeszcze powinienem sprawdzić i jakie logi wrzucić do wglądu :/
  3. Tak tak wydaje mi się ze odgłosy dochodzą z prawej przedniej strony auta , nie koniecznie z koła. Kamien odpada gdyż takie odgłosy mam juz od jakiś 2 msc lecz w ostatnim czasie bardzo się nasiliły. Co do przegubów to chyba ten stukot objawiał by się przy kręceniu kołami u mnie natomiast występuje nawet na prostej równej drodze .
  4. Witam Mam problem ze zdiagnozowaniem co powoduje odgłosy jak na nagraniu ( trzeba się wsłuchac w tło, dobrze słychać pomiędzy 11 a 15 sekundą , lepiej niestety nie udało mi się tego uchwycić :/ ). Odgłosy te dochodzą z prawej przedniej strony auta, ujawniają się przy jezdzie powyżej 80 km/h niezależnie od stanu drogi i kierunku jazdy i w ostatnim czasie dość mocno się nasiliły. W zawieszeniu niby wszystko ok, brak luzów. Ostatnio wymieniłem tulejki wahacza dolnego, niniejszy dziwek był przed wymiana i myślałem ze właśnie te tulejki są winowajca i niestety okazało się ze to nie to. Z większych napraw na prawej stronie to wymieniane były dwa łożyska półosi w skrzyni. Dźwięk ten można porównać z czymś luźno latającym. Nagranie <— Bardzo proszę o pomoc, z góry dzięki
  5. Tak wtryskiwacz poprawnie zakodowany. Czujnik profilaktycznie przemyłem. Problemem zbyt dużych wskazań przepływomierza okazała się pęknięta metalowa rurka egr'a na łączeniu z kolektorem. Po zespawaniu, wartości wróciły do normy. Auto stało się znacznie bardziej dynamiczne lecz nie widzę zbytnio różnicy w spalaniu. Odcinek 250 km autostrady prędkością 120-150 km/h wyszło mi spalanie wg fis 7.5L co jest chyba dość wysokim spalaniem zestawiając je z waszymi, jeśli tak to prosze mnie wyprowadzić z błędu Po mieście spalanie tez oscyluje w granicach 8L chodź jeszcze nie miałem okazji dobrze sprawdzić . Koła 16 cali. Na pełnym baku jestem w stanie zrobić max 820km
  6. Auto mam juz jakiś rok, od samego początku dość dużo mi paliło. Po drodze robiony był jeden wtryskiwacz tzn wymieniony na nowy. Dopiero niedawno zauwazylem ze ta dawka powietrza jest dość zawyżona. Na weekendzie oblukam ten czujnik o którym piszesz, dodam tylko ze mechanik sprawdzał ciśnienie doładowania turbo i ponoć jest wszystko ok. Ponadto zamówiłem komplet uszczelek do egr gdyż juz raz było ściągane w celu wyczyszczenia i zmontowane na starych, możliwe jest żeby gdzieś tam lewe powietrze zasysało ?
  7. Odświeżam temat gdyż problem dalej nie rozwiązany. Brak widocznej nieszczelności, aktualny przepływomierz podmieniony na nowy OEM lecz ciągle ta wartość powietrza jest zawyżona. EGR przy maksymalnym obciążeniu tzn. przy przyspieszaniu jest zamknięty.
  8. Mam identyczną sytuacje jak ty. Również po podmianie na nowy przepływomierz Bosha pokazuje zawyżone wartości rzeczywiste. Udało ci się rozwiązać problem ?
  9. Udało mi się załatwić na podmianę nowy przepływomierz Bosha lecz niestety dalej mam zawyżone wartości zmierzone. Wie ktoś może gdzie szukać przyczyny? Nieszczelność w dolocie ? Zrobił bym dokładniejsze logi tylko nie wiem dokładnie których grup
  10. Witam Od dłuższego czasu borykam się z dość dużym spalaniem jak i brakiem mocy w niskich partiach obrotów. Po drodze wymieniłem jeden wtryskiwacz jak i pozostałe zostały sprawdzone i są ok. Ponadto wyczyszczona została chłodnica egr która była dosłownie zalepiona sadza jak i sprawdzony został zawór egr który niby działa poprawnie (tryby są całe, po uruchomieniu testu słychać ze pracuje). Ostatnio wpadł mi w ręce kabel VAG i z ciekawości zrobiłem logi dynamiczne przepływomierza (mam nadzieje ze poprawnie). Pierwsze co rzuciło mi się w oczy to dość zawyżony wyniki na biegu jałowym, prawie dwukrotnie. Logi dynamiczne prezentują się następująco, widać na nich ze wartość zmierzona jest dość sporo zawyżona od zadanej. Czy powinienem szykować się na wymianę przepływki czy szukać problemu w czymś innym ? o zgrozo nie mam nikogo kto by mi pożyczył przepływomierz na podmianę na testy . Bardzo prosze o pomoc gdyż to spalanie juz mnie dobija (trasa/autostrada prędkość 120-140 km/h - spalanie 8L, miasto - 11+L)
  11. Witam, A wiec przyszła pora na wymianę oleju w mojej b8 2.0 tdi. Co ile km wymieniacie filtry i jakie ? Ja pełny komplet filtrów wymieniłem na ostatniej wymianie oleju tj 11tys km temu. Teraz planuje wymianę wraz z olejem tylko filtr oleju.
  12. Jakie łożyska ? Wymieniłem dwa łożyska prawej pol osi gdyż miałem na niej luz i niestety to wycie nie ustało ? ..
  13. Witam, ostatnio w trasie 800km+ włączył mi się z 5-6 razy tryb awaryjny, spadek mocy tak jak by turbo odcięło, po ponownym odpaleniu samochodu wszystko wracało do normy. Błąd jaki pokazał komputer to P040300 „obwód sterujący układu recyrkulacji gazów wydechowych”. Z tego co na internecie wyczytałem to ma często ten błąd dużo wspólnego z nieprawidłowo działającym egr’em. Z jakiś miesiąc temu czyściłem w nim chłodniczke gdyż była dosłownie zalepiona sadzą jak i wnętrze, wszystko działało sprawnie nie wieszało się. Wydaje mi się ze egr będzie okej . Przy okazji szczytowania błędów sprawdziłem stan dpfu i wyglada on następująco jak na zdjęciu. Było to robione tuż po wypaleniu. Czy aby wartość „objętość sadzy” na poziomie 0,160 l nie jest za wysoka ? Na co zwracać uwagę ?
  14. Sprawdziłem po VIN i faktycznie auto jest po aktualizacji oprogramowania .. czy ten soft tez wpływa na spalanie ? Jak się go pozbyć?
  15. Podbijam temat, mam identycznie jak autor tego tematu. Wiadomo co to może być ? @emdzej91 poradziłeś sobie z tym ?
×
×
  • Create New...