Skocz do zawartości

wuPiotrek

Pasjonat
  • Postów

    408
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

10

O wuPiotrek

Informacje

  • Imię
    Piotr
  • Miasto
    Warszawa

Auto

  • Model
    A4 B9
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2018
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Kod silnika
    DEUA
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    S-Tronic
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. ale nie ustawial z przodu tablicy do ustawiania matrixow?
  2. a odis przepuści procedurę kalibracji matrix jeśli nie są spełnione warunki zapisane w instrukcji? jest tam jasno napisane że auto musi być nieobciążone, stać na równym, zwolniony ręczny aby zawieszenie nie było naprężone itp. jest możliwość że procedura nie przechodzi dlatego że czujnik przód pokazuje 70% a tył 50% ? serwisówka mówi o tym, że po wymianie przedniego czujnika poziomu trzeba koniecznie skalibrować światła i kamerę przy zmianie tylnego czujnika poziomu jest mowa tylko o kalibracji świateł także czujniki mają wpływ na działanie matrix (bo mają wpływ na działanie kamery) ale to już kończę zgadywać
  3. mozesz sprawdzic podnosząc auto na podnosniku. jest pewnie jakaś procedura sprawdzenia poprawności odczytu z tych czujników. moze tez na stojącym równo allroad odczyt 70%/50% jest po prostu poza zakresem (trzeba by sprawdzić w serwisówce albo u kogoś). mozesz tez podjechac do nich i po prostu sprobowac zapytac mechanika dlaczego chce te czujniki wymieniac skoro sa sprawne. naprawde nie wiem dlaczego cały czas zakladacie ze oni musieli cos 'spieprzyc' albo 'naciągnąć na czesci' jest duzo specy od vagów po całej PL, poszukaj po OLX i internecie, znajdziesz w promieniu 100km kogos kto ma czym skalibrowac te swiatła
  4. wygląda ok, napewno są sprawne, pytanie czy to jest normalne dla allroada ze przod pokazuje srednio położenie 70% a tył 50% dobrze jak by ktoś inny sprawdził u siebie
  5. absolutnie nie chce obalić tego co napisałeś, chciałem się odnieść tylko do Twojej reakcji gdzie napisałeś na początku że 'w aso są za durni żeby sobie z tym poradzić, przerosło ich ustawienie lamp i chcą kolegę naciągnąć na koszty' tutaj trzeba sprawdzić odczyty z czujników a nie gdybać a lampy były ruszane - sam pisał że lampy były ruszane - pojechał tam dlatego że ręcznie kręcił regulacją świateł - o czym pewnie powiedział doradcy przy oddaniu auta - była pełna zasadność do przeprowadzenia procedury zarówno ustawienia świateł mijania jak i matrix
  6. odpowiadając dalej na Twoje pytania - możliwy ciąg przyczynowy - aso zabrało się za kalibrację świateł mijania - technik zauważył że coś jest nie tak (przykładowo jedna lampa układała się źle z powodu złego odczytu z jednego czujnika) - przeklikał dalej procedurę ustawiania świateł mijania i ona zakończyła się poprawnie (tam feedback odnośnie tego czy jest OK pochodzi od technika, nie od kamery - procedura zawsze przejdzie nawet jesli swiatła są źle ustawione, o ile nie ma błędów) - nie kontynuował ustawiania świateł matrix bo i tak działały by źle a procedure musiał by i tak wykonać ponownie po wymianie czujników (stąd niedostępne światła matrix) - sprawdził odczyty - ktorys czujnik źle wskazuje - zlecił wymianę wszystkich 4 (auto 2016 dla nich to staroć) - Ty zamiast zlecić naprawdę zabrałeś auto z błędami daj znać jak odczyty z czujników
  7. O ile dobrze czytam: kalibracja świateł mijania i świateł matrix to nierozłączna procedura i zawsze po ustawieniu świateł mijania trzeba skalibrować na nowo matrix dalej jest napisane że czujniki są 4 jeden na koło
  8. pytanie 4 - po co drążyć co jak i dlaczego? sprawdź te czujniki, jeśli są OK będzie można szukać dalej
  9. ok - a czy napewno nie jest tak że zawsze po rozpoczęciu procedury ustawiania świateł mijania (gdzie sprawdzany jest system poziomowania), komputer obligatoryjnie wymusza wykonanie drugiej procedury? w zasadzie - za dużo gdybania. jak jest dostępny vcds i podnosnik pierwsze co trzeba zrobic to po prostu sprawdzic odczyty. łatwo jest powiedziec ze 'patałachy z aso nie ogarnęły', a moze naprawde ktorys czujnik padł, auto juz prawie 10 lat ma
  10. pisałeś wcześniej że są dwie osobne procedury (składające się całościowo w kalibrację świateł) 1. swiatła mijania - tutaj są użyte czujniki poziomowania 2. matrix - tutaj użyta jest kamera jest prawdopodobne, że jeżeli pierwsza procedura nie zostanie zakończona poprawnie (błąd poziomowania) to auto z automatu wprowadza funkcję matrix w stan błędu. w końcu są to mocno powiązane ze sobą funkcje (procedu poziomowania nie zakończona - komputer zakłada usterkę świateł / systemu poziomowania - wyłącza funkcję matrix (obsadza te błędy) zakładając że nie będzie zbieżności między tym co 'wycina' a co kamera oznacza jako 'do wycięcia'). nie mam pewnosci czy to tak działa, ale to auto zawsze wyłącza dużo zależnych funkcji gdy jest usterka jednego elementu systemu.
  11. nie da sie sprawdzic vcdsem odczytów z tych czujników poziomu? watpie zeby ASO chcialo Cie naciagnac na czesci, mechanicy ktorzy zlecaja czesci zarabiaja na godzine (jednostke godzinowa) a nie na sprzedazy czesci. mozliwe natomiast ze zlecili wymiane czujnikow ktore są dobre bez glebszej weryfikacji (aso tak dziala - cos sie dzieje (podejrzenie) - wymiana czesci - jesli problem nie ustąpił wymieniamy dalej) jak masz problem z jednym czujnikiem to zlecą wymianę kompletu zebys do nich z tym nie wracał z reklamacją. moze nie konczy im kalibracji przez to wlasnie ze kiedys ktos recznie regulował lampę śrubą? nie jest powiedziane ze 'ruszali' matrix. byc moze jesli pierwsza procedura (poziomowanie - ustawienie swiateł mijania) nie przejdzie poprawnie to z automatu auto zrzuca funkcje matrix ze wzgledow bezpieczenstwa. 2200zl to sporo. chociaz ostatnio ktos tu wrzucał podobna kwote za wymiane zew. klamki w aso (kompletnie 5 minut pracy, koszt czesci 60zł reszta to robocizna). sprawdz odczyt z czujnikow, moze tylko jeden wskazuje źle. a moze jest fizycznie uszkodzony tylko nikt Ci o tym nie powiedzial. moze wystarczy tylko wymienic jeden z czujnikow (nawet na używke) i jechac do nich na same adaptacje. tam jest jeden z przodu jeden z tyłu czy jak w b9? jak bedziesz sprawdzał dzialanie to najlepiej jedź na podnośnik i patrz w vcds czy obydwa odczyty zmieniaja sie rownomiernie. czujniki mogly byc uszkodzone a nie wskazywac bledu wczesniej (zły odczyt 'w zakresie' to nie błąd, a komputer nie ma mozliwosci poruszenia tym czujnikiem i sprawdzenia odczytu w zakresie). na innym forum gosc mial dokladnie te same błędy 67735+67737 po wymianie lamp na matrix i znikły mu one po przeprowadzeniu kalibracji.
  12. q5 jaki silnik ile mocy? może koła ma większe, samo auto generuje większe obciążenia w stosunku do mocy i trzyma wyższe obroty. tak jak mówisz - dodasz gazu mocniej i zbija bieg. bo te 'punkty' zmiany biegów w dsg są dużo bardziej złożone i nie bardzo mają tam znaczenie obroty a obciążenie silnika - on zmienia biegi głównie po obciążeniu a nie po obrotach plus sam sobie te 'punkty' adaptuje na bieżąco. w innych miejscach zmieni biegi jak będziesz jechał całym gazem, a inaczej jak delikatnie. inaczej będzie się zachowywała skrzynia jak będziesz na codzien jezdził dynamicznie, inaczej jak powoli. tutaj nie ma się czego bać, oddaj komuś na program, będzie dobrze. tylko pogadaj z gościem po prostu żeby wyłapać czy się zna i czy ew zrobi jakieś korekty po pewnym czasie jak pojezdzisz po programie. tutaj ciężko też żeby ktoś Ci polecił któryś zakład jak nie masz miejscowości w profilu
  13. ale nowszy soft nie zmieni punktów zmiany biegów. tak jest w tych samochodach że skrzynia utrzymuje max niskie obroty. tak samo było u mnie w dieslu. zrobilem program silnika (bo chcialem) razem z programem skrzyni. silnik chodzi idealnie i jestem zadowolony. skrzynia zmienia biegi wyżej i to jest ok - super tak jak powinno byc. przy większym obciążeniu, dynamiczniejszej jeździe zmienia biegi szybko, powtarzalnie, idealnie. natomiast przy manewrowaniu po parkingu albo dojeździe do świateł te zmiany są 'za agresywne' i tutaj lepiej sprawował się seryjny soft. ale wiem że da się to dopracować jak by ktoś się tym zajął (to wszystko da się 'wypracować' softem). Także żeby było 'lepiej a nie gorzej' to dobrze by było jak byś trafił na kogoś kto siedzi mocno w skrzyniach i dopasuje soft do auta. dobrze było by gdybyś się umówił że np po miesiącu możesz wrócić na jakieś drobne poprawki (gdzie nie będzie Ci się przykładowo podobała zmiana z 3 na 2 itp). Ta skrzynia mocno adaptuje się do stylu jazdy. Widzi że silnik ma niskie obciążenie - bije kolejny bieg. Olewa to że auto rezonuje bo po zmianie silnik ma 1000 obrotów - z czujników wychodzi że obciążenie jest niskie i jest ok Poduszki, dwumasa, sprzęgła, ogólnie cały napęd nie ma przez to ułatwionego życia
  14. Każdy tuner robiący programy silnika to ogarnie, ale zazwyczaj większość osób trudni się w podwyższaniu mocy silników i mimo że na tym się naprawdę dobrze znają to na skrzyniach już nie za bardzo. Większość tunerów wgrywa gotowy soft skrzyni (podniesienie ciśnienia na sprzęgłach, punkty zmiany biegów). O ile te 'niedogodności' o których piszesz zostaną wyeliminowane to może się okazać że ogólnie charakterystyka pracy nie będzie Ci pasować (np auto może lekko 'strzelać' ze sprzęgła, szczególnie że ma już kilka lat i zapewne też jakiś tam przebieg). W skrócie - oddaj auto na program skrzyni tylko najlepiej do kogoś kto specjalizuje się w DSG/STronic i chociaż przejedzie się kawałek po drodze po zagraniu programu. Na hamowni nie wyczuje tego że np przy redukcjach na niskich biegach auto po programie poszarpuje. Inna sprawa że skrzynia też się adaptuje po programie jakiś czas i może się lekko ta charakterystyka i tak zmienić.
  15. najtaniej to gniazdo z golfa i samodzielny patch jednostki, kompletnie wszystko jest juz opisane w tym wątku przeczytaj sobie od poczatku do konca. najlepiej kupic do tego jakis modul bezprzewodowy bo są tanie, a dają nieporównywalnie lepszy komfort uzytkowania, wszystko mozna schowac pod schowkiem / w schowku.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...