Skocz do zawartości

ElSor

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    5
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O ElSor

Informacje

  • Imię
    Sławomir
  • Miasto
    OPO

Auto

  • Model
    A4 B8
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2012
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Kod silnika
    CGLC
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia ElSor

0

Reputacja

  1. WAUZZZ8K4DA132344 Zawieszenie 1BV wedle wlepy. Auto A4 Avant Quattro 2.0TDI z 2012r. Jaki numer powinny mieć seryjne tylne amortyzatory?
  2. Obecnie 314/300 ale będzie upgrade na 320/300 i do takowego szukam klocków (bo tarcze mam poniekąd wybrane już).
  3. Niebawem będę zmuszony u siebie wymienić klocki z tyłu a że na niektórych rzeczach nie lubię oszczędzać to wymienione będą też tarcze, które generalnie wyglądają nad wyraz dobrze (brak wyczuwalnego rantu i dosyć prosta powierzchnia kontaktu z klockami). Obecnie cały układ hamulcowy to fabryczny zestaw OEMowy i podoba mi się bardzo jego agresywne działanie (lekko naciskam pedał i czuję pewne rozpoczęcie hamowania). Przy okazji udało mi się upolować jarzma i zaciski do tarcz 320mm na przód więc za 1 razem wymienię całość. O ile raczej wszędzie polecane są gładkie Zimmermanny więc takowe zakupię o tyle problem mam z doborem klocków. Celuję raczej w coś przynajmniej tak dobrego jak OEMowe ale oczywiście za niższe pieniądze (także Ferodo Performance odpadają o DS2500 nie wspominając). W 1 ze sklepów polecono mi klocki Black Diamond Fast Road Predator (PP688) w cenie zbliżonej do OEMów, które ponoć przebijają parametrami DS2500. Ktoś ma jakieś info o tych klockach z 1wszej ręki? Gdyby były tak dobre to jestem w stanie wyłożyć na nie ponad 500zł. 2gą moją wynalezioną propozycją są klocki Brembo Xtra (P 85 098X). O nich poza marketingowymi danymi nie ma praktycznie nic w necie. Niby są specjalnie stworzone do tarcz nacinanych/nawiercanych a jak będą współpracowały ze zwykłymi? Ich cena wydaje się być rozsądną o ile są przynajmniej tak samo dobre jak te z nadrukiem Audi ale czy ktoś może coś o nich powiedzieć więcej? Wiem, że nie chcę już ATE Ceramic, bo były słabe i tarcze zaczęły mi bić dosyć szybko przy mocniejszym hamowaniu (w poprzednim aucie). Zwykły zestaw ATE był trochę lepszy ale też szału nie było. Nie mam niestety żadnego doświadczenia z innymi markami a nie chcę też już dalej testować tego na sobie i wymieniać co chwilę zestawów klocków i tarcz.
  4. Szukam powoli opon letnich, tak, co zakupię je jeszcze przed sezonem więc czasu na razie jest dużo. Auto zakupiłem z Michelin Primacy 3 225/50R17 z 2015r z mięskiem w okolicy 4mm. Po kilku przejażdżkach po mokrej drodze doszedłem do wniosku, że strasznie szybko tracą kontakt z nawierzchnią, gdy próbuję przejechać szybciej przez rondo. W moim odczuciu 6 letnia opona premium nie powinna się tak zachowywać, tym bardziej, że nie jest to produkt do ekodrivingu. Obecnie mam założone nowe zimówki i mogę w tych samych miejscach jechać zauważalnie szybciej bez utraty przyczepności na mokrym. Jeszcze zanim zakupiłem A4 myślałem o kupnie Pilot Sport 4 do auta na lato no ale teraz mam wątpliwości czy warto dopłacać do Michelina czy może lepiej kupić coś w okolicy 400zł i zmienić po 3-4 latach na coś nowego, nawet jeśli będzie jeszcze dużo bieżnika ale guma nie będzie już kleić po deszczu tak, jak powinna. W poprzednim aucie miałem od momentu zakupu jakieś Firestony i przez 6 lat łącznego użytkowania zjechałem je do 4.5-5mm ale już po 4 roku od produkcji były śliskie na mokrym. Później zakupiłem RainExperty ale te były na zakrętach zbyt miękkie i obłędnie głośne a na osi napędowej zniknęły do ok 3.5-4mm po 6-8k km ale za to dawały niezłą trakcję i nieźle radziły sobie z aquaplaningiem. Kolejny sezon był już na Dębicy Presto HP i przyznam, że w 1 sezonie nie miała żadnych wad, od 2giego jakby nieco gorzej radziła sobie z głębszymi kałużami ale poza tym ciągle cicha i przyczepna, pod koniec 3 sezonu bez zmian pomimo bieżnika już nieco poniżej 5mm. Od opony oczekuję względnej ciszy i dobrego zachowania podczas ulewy dłużej niż 3 lata od zakupu więc Uniroyale raczej odpadają z 1wszego powodu i może z racji szybkiego zużycia z 2giego powodu także. Co zatem pozostaje godnego uwagi i z czego będę zadowolony min 3-4 sezony (a w przypadku droższych opon 5-6)? Przebiegi roczne na letnich w okolicy 6.000km i ostatnio styl jazdy raczej normalny no ale zapas przyczepności na mokrym muszę mieć.
  5. Witam wszystkich. Jakiś czas temu stałem się posiadaczem prawie wymarzonego auta (prawie, bo moc mogłaby być wyższa a auto przez to "żywsze" ale to może niebawem zmienię troszkę). W zasadzie cały serwis po zakupowy mam za sobą, poza olejem w dyfrze i skrzyni. O ile do dyfra nie miałem problemu dobrać OEMowego oleju (jest tylko 1 typ w A4 B8) o tyle problem mam z olejem do skrzyni biegów. Skrzynia ma kod NEK i jedyne znalezione źródło w necie zaleca G055532A2 w ilości 4,6l. Raczej wolałbym pozostać przy OEMie ale Ravenol też mógłby być, tyle, że sam producent oleju w tym przypadku zaleca MTF2 i MTF3, gdzie raczej ten 2gi jest odpowiednikiem G055532A2. Jaki oryginalny olej według Waszej i Twojej @Dev wiedzy, powinienem zalać do skrzyni i czy właśnie w ilości 4.6l? Udało mi się w serwisie Audi dopytać o numer oleju (niestety za 2gim razem dopiero, bo to chyba jest jakaś wielka tajemnica) i potwierdzili oni, że pasujący olej ma nr G 055 532 A2 Oleje wymienione - w dyfrze był ciemniejszy a w skrzyni znacznie ciemniejszy i na dnie/korku spustowym jakieś opiłki się znalazły. Praca skrzyni po ~50km przejażdżce jakby przyjemniejsza ale może to tylko efekt placebo.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...