-
Postów
5 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
O ElSor
Informacje
-
Imię
Sławomir
-
Miasto
OPO
Auto
-
Model
A4 B8
-
Nadwozie
Avant
-
Rok produkcji
2012
-
Silnik
2.0 TDI
-
Kod silnika
CGLC
-
Napęd
quattro
-
Skrzynia
Manual
-
Paliwo
ON
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
Osiągnięcia ElSor
0
Reputacja
-
ElSor obserwuje zawartość Jaki olej do manualnej skrzyni w A4 B8? , Jakie amortyzatory polecacie do Audi A4 B8? , Jakie klocki i tarcze hamulcowe do A4 B8? i 1 inny
-
WAUZZZ8K4DA132344 Zawieszenie 1BV wedle wlepy. Auto A4 Avant Quattro 2.0TDI z 2012r. Jaki numer powinny mieć seryjne tylne amortyzatory?
-
ElSor zmienił(a) swoje zdjęcie profilowe
-
Obecnie 314/300 ale będzie upgrade na 320/300 i do takowego szukam klocków (bo tarcze mam poniekąd wybrane już).
-
Niebawem będę zmuszony u siebie wymienić klocki z tyłu a że na niektórych rzeczach nie lubię oszczędzać to wymienione będą też tarcze, które generalnie wyglądają nad wyraz dobrze (brak wyczuwalnego rantu i dosyć prosta powierzchnia kontaktu z klockami). Obecnie cały układ hamulcowy to fabryczny zestaw OEMowy i podoba mi się bardzo jego agresywne działanie (lekko naciskam pedał i czuję pewne rozpoczęcie hamowania). Przy okazji udało mi się upolować jarzma i zaciski do tarcz 320mm na przód więc za 1 razem wymienię całość. O ile raczej wszędzie polecane są gładkie Zimmermanny więc takowe zakupię o tyle problem mam z doborem klocków. Celuję raczej w coś przynajmniej tak dobrego jak OEMowe ale oczywiście za niższe pieniądze (także Ferodo Performance odpadają o DS2500 nie wspominając). W 1 ze sklepów polecono mi klocki Black Diamond Fast Road Predator (PP688) w cenie zbliżonej do OEMów, które ponoć przebijają parametrami DS2500. Ktoś ma jakieś info o tych klockach z 1wszej ręki? Gdyby były tak dobre to jestem w stanie wyłożyć na nie ponad 500zł. 2gą moją wynalezioną propozycją są klocki Brembo Xtra (P 85 098X). O nich poza marketingowymi danymi nie ma praktycznie nic w necie. Niby są specjalnie stworzone do tarcz nacinanych/nawiercanych a jak będą współpracowały ze zwykłymi? Ich cena wydaje się być rozsądną o ile są przynajmniej tak samo dobre jak te z nadrukiem Audi ale czy ktoś może coś o nich powiedzieć więcej? Wiem, że nie chcę już ATE Ceramic, bo były słabe i tarcze zaczęły mi bić dosyć szybko przy mocniejszym hamowaniu (w poprzednim aucie). Zwykły zestaw ATE był trochę lepszy ale też szału nie było. Nie mam niestety żadnego doświadczenia z innymi markami a nie chcę też już dalej testować tego na sobie i wymieniać co chwilę zestawów klocków i tarcz.
-
Szukam powoli opon letnich, tak, co zakupię je jeszcze przed sezonem więc czasu na razie jest dużo. Auto zakupiłem z Michelin Primacy 3 225/50R17 z 2015r z mięskiem w okolicy 4mm. Po kilku przejażdżkach po mokrej drodze doszedłem do wniosku, że strasznie szybko tracą kontakt z nawierzchnią, gdy próbuję przejechać szybciej przez rondo. W moim odczuciu 6 letnia opona premium nie powinna się tak zachowywać, tym bardziej, że nie jest to produkt do ekodrivingu. Obecnie mam założone nowe zimówki i mogę w tych samych miejscach jechać zauważalnie szybciej bez utraty przyczepności na mokrym. Jeszcze zanim zakupiłem A4 myślałem o kupnie Pilot Sport 4 do auta na lato no ale teraz mam wątpliwości czy warto dopłacać do Michelina czy może lepiej kupić coś w okolicy 400zł i zmienić po 3-4 latach na coś nowego, nawet jeśli będzie jeszcze dużo bieżnika ale guma nie będzie już kleić po deszczu tak, jak powinna. W poprzednim aucie miałem od momentu zakupu jakieś Firestony i przez 6 lat łącznego użytkowania zjechałem je do 4.5-5mm ale już po 4 roku od produkcji były śliskie na mokrym. Później zakupiłem RainExperty ale te były na zakrętach zbyt miękkie i obłędnie głośne a na osi napędowej zniknęły do ok 3.5-4mm po 6-8k km ale za to dawały niezłą trakcję i nieźle radziły sobie z aquaplaningiem. Kolejny sezon był już na Dębicy Presto HP i przyznam, że w 1 sezonie nie miała żadnych wad, od 2giego jakby nieco gorzej radziła sobie z głębszymi kałużami ale poza tym ciągle cicha i przyczepna, pod koniec 3 sezonu bez zmian pomimo bieżnika już nieco poniżej 5mm. Od opony oczekuję względnej ciszy i dobrego zachowania podczas ulewy dłużej niż 3 lata od zakupu więc Uniroyale raczej odpadają z 1wszego powodu i może z racji szybkiego zużycia z 2giego powodu także. Co zatem pozostaje godnego uwagi i z czego będę zadowolony min 3-4 sezony (a w przypadku droższych opon 5-6)? Przebiegi roczne na letnich w okolicy 6.000km i ostatnio styl jazdy raczej normalny no ale zapas przyczepności na mokrym muszę mieć.
-
Witam wszystkich. Jakiś czas temu stałem się posiadaczem prawie wymarzonego auta (prawie, bo moc mogłaby być wyższa a auto przez to "żywsze" ale to może niebawem zmienię troszkę). W zasadzie cały serwis po zakupowy mam za sobą, poza olejem w dyfrze i skrzyni. O ile do dyfra nie miałem problemu dobrać OEMowego oleju (jest tylko 1 typ w A4 B8) o tyle problem mam z olejem do skrzyni biegów. Skrzynia ma kod NEK i jedyne znalezione źródło w necie zaleca G055532A2 w ilości 4,6l. Raczej wolałbym pozostać przy OEMie ale Ravenol też mógłby być, tyle, że sam producent oleju w tym przypadku zaleca MTF2 i MTF3, gdzie raczej ten 2gi jest odpowiednikiem G055532A2. Jaki oryginalny olej według Waszej i Twojej @Dev wiedzy, powinienem zalać do skrzyni i czy właśnie w ilości 4.6l? Udało mi się w serwisie Audi dopytać o numer oleju (niestety za 2gim razem dopiero, bo to chyba jest jakaś wielka tajemnica) i potwierdzili oni, że pasujący olej ma nr G 055 532 A2 Oleje wymienione - w dyfrze był ciemniejszy a w skrzyni znacznie ciemniejszy i na dnie/korku spustowym jakieś opiłki się znalazły. Praca skrzyni po ~50km przejażdżce jakby przyjemniejsza ale może to tylko efekt placebo.