Skocz do zawartości

jareq2020

Pasjonat
  • Postów

    37
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O jareq2020

Informacje

  • Imię
    Jarek
  • Miasto
    Łódź

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Limuzyna
  • Rok produkcji
    2003
  • Silnik
    1.8 T
  • Kod silnika
    BFB
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Ostatnie wizyty

373 wyświetleń profilu
  1. Jeden temat. Warsztat który będzie wymieniał sprzęgło, stosuje narzędzie (napinacz) docisku tak jak Sachs czy LUK zalecają. Tutaj było skręcane normalnie bez niczego. Da się to zrobić bez tego przyrządu centrującego czy raczej różnie to jest ? I dalej pytanie który zestaw wpakować. Ten mechanik twierdzi, że przez 10 lat trafiła mu się 1szt. Sachs która była walnięta (dwumas, spreżyny) i po raz 3-ci chce tam wkładać komplet Sachsa ? Na czym Wy jeździcie ? Był LUK - ale słyszy się że robią renowacje starych kół i sprzedają dalej.
  2. @przem8 dopytam dla pewnosci to łożysko pilotujące jest elementem koła dwumasowego czy siedzi w wnęce wału korbowego gdzie przykręca się dwumas ? Wyjmowali I wkładali skrzynie 2x nie wymienili go choć kazałem wszystko. Czy to mogło doprowadzić do stuków i szybkiego rozwalenia dwumasy ? Czy gdy już stuka to dwumas jest skończony czy wystarczy wymienić to łożysko I np. łożysko na wałku zdawczym ?
  3. Witam. W swoim A4 B6 mam perypetie z dwimasem i sprzęgłem. Pierwsza wymiana z oryginału (LUK) na Sachs - pech wadliwe koło po kilkuset km klepało jak szalone zareklamowalem - uznano wade koła dwumasowego. Potem warsztat zrobił druga wymianę z swoimi częściami (o zgrozo też wzięli Sachs) po 2 tys zaczęło powoli się odzywać klekotanie I tłuczenie w pedal sprzęgła i lewarek zmiany biegów. Zakład że jeździć tak mają. Teraz już na wolnych obrotach słychać jak się wysprzegli to klepie jak w starym dieslu. Przejechane 10k km. Warsztat się burzy nie chcą naprawiać osobny wątek był o tym. Z negocjacji wygląda że odzyskam całą kwotę. Teraz pytanie jaki zestaw wrzucić ? Oryginalnie był LUK. Jest jeszcze Valeo bo sachsa nie spróbuje 3 raz. Świrujac czy może warto skrzynie wywalić na inną po regeneracji ? Na drążku czuć że kopie w rękę prze dodawaniu odejmowaniu gazu. Mechanicy twierdzą że wałek zdawczy skrzyni nie miał luzów. Jakby krzywo posadzić koło na wale to były by wibracje przy jakimś zakresie obrotów a tu tylko na jałowym biegu Co radzicie ? Jak to ugryźć ?
  4. @Langista faktycznie masz racje - od skrzyni czy wału korbowego nie puszczało ale i tak wymienione profilaktycznie na Erling-a. Mam wrażenie że mojego sprostowania nikt nie czytał. Za robociznę policzyli sobie 1200 zeta 3300 zeta za wszystkie części - łacznie 4500 pln. @sahipp 1200pln z fakturą to bardzo wygórowana cena za wymianę ? Jak oceniasz ? W Łodzi większość sobie tyle krzyczała + - 100 pln, no chyba że pod stołem bez faktury to wołali 800pln.
  5. Przepraszam panowie, pisałem szybko i tak wyszło niejasno. Fakturka była n 6500 w tym inne naprawy. 4500 PLN wyniosło komplet sprzęgła z dwumasą, uszczelniaczami i wysprzęglikiem + robocizna (robocizna za wymianę sprzęgła i części osobno wyszczególnione na fakturze). No nie pogrzało mnie żeby zapłacić 4.5k robocizny za wymianę sprzęgła w 20 letnim A4. Posłuchałem rady kolegi @Koalakm i zbadałem temat, kontaktowałem się z rzecznikiem. Są faktycznie metody miękkiego nacisku (nie sądowe) - choć nie wierzę ze w przypadku tak zakutego łba jak ten gość to coś da. Tak czy inaczej spróbować muszę. Opcja z zaciągnięciem go do sądu jest niestety ryzykowna. Rozmawiałem z rzeczoznawcą sądowym, który na co dzień zeznaje w takich sprawach i wyjaśnił że są luki i kruczki prawne dla takich warsztatów. Twierdzi że wiele rzeczy może być w warunkach warsztatowych nie zauważone - np. małe luzy na łożysku wałka skrzyni biegów - on gdy wydaje opinie to takie coś sprawdza - jak np. są to nie da się jednoznacznie obarczyć winą mechanika czy stwierdzić wadę części. A taki proces zajmuje średnio 1-2 lata. Nie jest to jednak tak oczywiste jak mogło by się wydawać. Generalnie kanał trafić taki warsztat.
  6. To jest cena z częściami i robocizną razem (wszystko co podałem w poprzednim poście). Poprzednio jak robiłem sprzęgło z swoimi gratami to też 800zl wzięli tyle że pod stołem. Drugi raz widząc że coś może nie pyknąć wolałem fakture i dopłacić więcej niz te 800 za robocizne - czyli vat itp. a typ się teraz wykręca.
  7. No nie tylko Ciebie zatkało. Gdzie nie spytałeś u mnie w mieście podobne kwoty rzucali. Poszedł cały wkład, dwumasa, tarcza, docisk, łożyskooporowe, wysprzęglik, uszczelnienia wału korbowego i wałka skrzyni. Miejsce polecane przez wielu ludzi (znanych osobiście którzy tam stale naprawiali), szczycące się solidnością, działające od 20 lat. Okazuje się że facetowi się w du...ie poprzewracało.
  8. @Langista Faktura łącznie na 6500pln dwumasa sprzęgło uszczelniacze + robocizna 4500. Rzucił 2k. Nie wiem czy 4500 to nie za niska kwota na szarpanie się po sądach.
  9. Cześć. Nie jestem pewien czy publikuję ten post w poprawnej kategorii. W lipcu ubiegłego roku wymieniłem komplet sprzęgła z dwumasą w warsztacie mechanicznym. Na wykonaną pracę oraz części które były zakupione przez warsztat otrzymałem fakturę VAT. Od samego początku raportowałem problemy z kołem dwumasowym – wydawało ciche tłukące dźwięki. Właściciel warsztatu stwierdził że przez jakiś czas trzeba jeździć żeby wszystko się ułożyło. Niestety zrobiłem raptem 10 000 km i na chwilę obecną przy wysprzęglaniu, słychać wyraźne głośne terkotanie które jest wyczuwalne na pedale sprzęgła oraz lewarku zmiany biegów. Wczoraj zgłosiłem się do warsztatu celem reklamacji, właściciel warsztatu odmówił naprawy stwierdził iż nie będzie tego robił ponieważ zdarzały mu się samochody które wracały do niego kilka razy i z tego powodu nie podejmie się naprawy gwarancyjnej. Zaproponował jakąś śmieszną kwotę rzędu połowy wartości faktury za którą zapłaciłem. Nigdy nie spotkałem się z taką sytuacją że właściciel uchyla się od obowiązku spełnienia gwarancji. Jakie są moje opcje uzyskania zwrotu kosztów lub uzyskania naprawy samochodu. Czy pójście drogą sądową jest opłacalne i jak długo zwykle tego typu sprawy trwają. Będę wdzięczny za odpowiedzi.
  10. Cześć wszystkim. Zakupiłem filtry do swojego auta powietrze / kabinowy/ paliwa / olejowy. Wszystkie poza olejowymi są jak trzeba. Tym razem postanowiłem spróbować MAHLE KNECHT. Po VIN dobrali mi OC 51 - wg info z neta to pasuje do diesla a nie 1.8t. Czy ktoś jest w stanie sprawdzić czy to poprawny filtr. W sklepie twierdzą że tak. VIN: WAUZZZ8E53A397217
  11. Jest taki czyli elektryk.
  12. Cześć. Odgrzewam kotleta. Tak profilaktycznie spytam - jak odróżnić czy BFB ma elektryczny napinacz czy hydrauliczny ? Zauważyłem u siebie tuż na tylnej części pokrywy zaworów (nad / obok łańcucha który pracuje pod spodem) złączkę elektryczną czy to oznacza ze w tym silniku jest napinacz elektryczny ? Jeśli się mylę to gdzie jest różnica po której można poznać ?
  13. Serdecznie dziękuję za porady. Na prawdę się przydały. Wielkie dzięki !!
  14. Hehe gdzieś na forum ten temat czytałem. Póki co u mnie na Motulu było lalka poszedł o innym punkcie płynięcia i jest efekt. Natomiast błędów brak (czujnik hall-a ) silnik równo pracuje i tylko słychać to przy pierwszym odpaleniu potem nawet jak ostygnie jest git. Musi postać z 3 dni żeby następne odpalenie było słychać. Jak myślicie zalanie Liqui Moly Synthoil High 5w40 z racji lepszej jakości jest lepszą opcją ? Czy Meguin 5w40 ? Tyle że LM raczej nie wykorzystam. Co myślicie o Meguin - mówią na forach że nie zrozumcie mnie źle "gęściejszy" (choć to ta sama klasa lepkości na zimnym i tez PAO) ?
  15. Czy na prawdę nikt nie ma jakiegoś pomysłu czy rady ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...